بازدید 18246

همتی: ثبات به بازار بر می‌گردد

رییس کل بانک مرکزی گفت: این روزها به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت‌ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده‌های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و... انتظارات تورمی را بالا برده است اما وضعیت امروز بازارها سخت‌تر از تابستان ۱۳۹۷ نیست و ثبات لازم به بازار بر می‌گردد.
کد خبر: ۹۷۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 18 May 2020

 

به گزارش تابناک، عبدالناصر همتی طی پست اینستاگرامی اظهار کرد: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتماً سخت‌تر از مرداد و شهریور ۱۳۹۷ نیست. در آن روزها با شروع و تشدید تحریم‌های آمریکا، بازارهای ارز، سکه و سایر دارایی‌ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم‌های بسیار بالا رسید. ولی با مدیریت بازارها و تدابیری که به کارگرفته شد، علیرغم تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ‌های بسیار پایین‌تر ارز، برقرار و رشد اقتصاد غیر نفتی در اواخر سال ۱۳۹۸ مثبت شد.

وی افزود: این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت‌ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده‌های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و... انتظارات تورمی را بالا برده است. در روزهای آتی، پیش‌بینی‌های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و «تورم هدف»، اعلام خواهد شد. محاسبات و برآوردهای اداره بررسی‌های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می‌شود. همانطور که قبلا گفتم شرایط دشوار است. اما روند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

همتی گفت: در روزهای اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته‌های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست. امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن‌روز است، اعلام می‌کنم با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخش‌های مختلف اقتصادی، به حول قوه الهی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: همراهی مردم و فعالان اقتصادی دربخش‌های تولید و صادرات این بار نیز، پشتیبان اصلی تلاش خدمت‌گزاران‌شان خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۱۶
خواهشی که از ایشون دارم اینه که در این مدت باقی مونده تا پایان عمر خدمات ایشون به عنوان رییس بانک مرکزی که کمتر از یک سال ازش باقی مونده، کمتر اظهارات خلاف واقع بکنند
چقد ادم یاد ریسا بانک مرکزیای معزول قبلی می افته
شما پس چکاره هستید اگر خودبخود بالا و پایین می رود قطعا با برنامه ریزی و انتفاع شما این اتفاقات می افتد
واقعا آقای همتی خودت از این حرفا خسته نشدی؟ لطفا یه کار عملی بکن.همانطور که چند ماه قبل از انتخابات 96 آقای روحانی دستور داد برای ثبات نرخ دلار بانک مرکزی 18 میلیارد دلار بریزه توی بازار و قیمت دلار رو به طور مصنوعی پایین نگه داره، شما هم فقط 1 میلیارد دلار بیارید توی بازار تا این قیمتها بشکنه. اینهمه لفاظی که به درد نمیخوره.لطفا یه خورده عمل کنید."دوصد گفته چون نیم کردار نیست!"
آره خوب قیمت دلار را در نهایت بریا چند ماهی روی 20 تومان در نهایت ثابت، و کمبودهای خودتان را برطرف می کنید، و ملت هم دیگر باید در آخر سال برگ درختان و علف و غلوف بخورند، و نامش را بگذارید ثبات!!!
ثبات بر میگرده ولی قیمت بر میگرده . به خاطر ارزانی دلار به نسبت سایر دارایی ها طی چند ماه اخیر حجم زیادی ارز از کشور خارج شده با توجه به تحریمها و شرایط غیر عادی شما نمی تونید وضعیت رو عادی جلو بدید و گرونتر کردن ارز نیمایی فایده نداره . وقتی دلاری در کار نیست بیخود دلار نیمایی کشور رو دست دلال ندید و ارز رو دو نرخی کنید بین بد و بدتر بد رو انتخاب کنید. همه چیز باید کوپنی بشه حتی گوشی موبایل وگرنه چند ماه دیگه با یه لشگر گرسنه مواجه می شید.
آقای همتی اگر خانه بنشینند و کاری نکنند ثبات بیشتر می‌شود
پیر مردم رو پر آوردید دیگه به پول جمهوری اسلامی ایران پشیز هم نمیدهند. صد رحما به ترکیه . اقلا در آنجا همیشه و هر لحظر‌همه چیز در دسترس است .‌فکر میکنم اگه صفر ها رو برارند وضع از این هم اسفناک تر میشود . چون در حال حاضر وقتی مردم پنجاه هزار تومان بابت سه یا چهر طالبی پرداخت میکنند وحشت ورشان بر میدارد ولی اگر بابت آن پنجاه تومان جدید پرداخت کنند اقلا از نظر ظاهری زیاد روشون اثر نمیگذاره .
شما که راست میگی
شتر در خواب بیند پنبه دانه
با همین حرفها طی ۵ سال دلار رو ۴ برابر کردین
ثبات از نوع صرافی خودتان که هر روز گران میکند!!!!.
ثبات مد نظرش شما ثبات روزهای تعطیل است نه روز کاری!!!.
ذخایر پره پر
اف ای تی اف
اربیتاژ
خالی فروشی
وام ۵ میلیارد دلاری
طرح آبه
طرح مکرون
طرح عمران خان
.

.

بوووووووررررررررسسسسسسسس
اینها ثبات مد نظر شما است؟؟؟
شما و اقای روحانی نابود کردید اقتصاد را.
وقتی گرونی ارز و بالا بردن قیمت طلا و حباب سهام کار خود دولته و داره اینجوری درآمد ایجاد میکنه . پس زهی خیال باطل ....
همتی گند زدی به زندگی مردم. تا نارضلیتی اجتماعی ایجاد نشده سریع برش گردان .‌ این چه طرز کشور داری است.
بله.ثبات به بازار باز خواهد گشت اما ایندفعه روی قیمت 20 هزار تومانی
دلار شد ۱۷۷۰۰
ارزو برجوانان عیب نیست البته !!!
آقای محترم آخه این چه تصمیمی است که میگیرید ؟؟!!! ارزرا یک شبه افزایش میدید بعد میگوئید ثبات برمیگردد ؟؟!! برادرم با این وضع دمار از روزگار ما بدبختها درآوردید شماها عرضه ثابت نگه داشتن حتی شش ماه قیمتها را ندارید اخه موندم چطور در این مملکت به خوشی مدیریت میکنید و سفرهای خود را رنگین میبینید و فکر میکنید که سفر ما بدبختها هم مثل شماست؟؟!! اگر راست میگوئید ثبات برمیگردانید قیمت دلار را به همان 12 هزارتومان برگردانید اگر واقعا" در کارتان شیشه خورده وجود ندارد؟؟! ولی ما که میدانیم این کار را نخواهید کرد چون خودتون میخواهید دلار به قیمت بالاتر برسد تا خزانه دولت پرتر و حیف و میل دولت ناامیدی هم بیشتر؟؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی