بازدید 7103

اعلام رسمی بدهی استقلال و پرسپولیس؛ حدود ۴۰۰میلیاردتومان!

کد خبر: ۹۷۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 17 May 2020

معاون شرکت‌ها و قیمت گذاری بنگاه‌های خصوصی سازی درباره آخرین شرایط باشگاه های استقلال وپرسپولیس توضیحاتی داد.

به گزارش تابناک ورزشی، ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه هایخصوصی سازی درباره آخرین شرایط خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس بیان کرد: بدهکار بودن مانع خصوصی شدن یک شرکت نمی‌شود. شرکت‌های کنونی پذیرفته شده نیز ممکن استبدهی داشته باشند و اینکه گفته می‌شود، چون ۲ شرکت بدهی دارند و نمی‌توانند خصوصی شوند، حرفدقیقی نیست.

کار مجموعه مرحوم ناصر حجازی درحال انجام است تا به استقلال برسد

او افزود: اقداماتی درحال انجام شدن است که وزارت ورزش و جوانان دارایی‌هایی را به استقلال وپرسپولیس بدهد. ۲ مجموعه به سرخابی‌ها داده شده و کار مجموعه مرحوم ناصر حجازی نیز درحالانجام است تا به باشگاه استقلال واگذار شود. احتمالا یک مجموعه ورزشی دیگر نیز به پرسپولیس دادهخواهد شد تا افزایش سرمایه این ۲ باشگاه از طریق دارایی‌ها صورت بگیرد.

هر کدام از شرکت‌ها حدود ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارند

شمسی جامخانه ادامه داد: با این اوصاف ساختار مالی ۲ باشگاه صورت می‌گیرد و بدهی هر کدام ازشرکت‌ها که حدود ۱۹۰ میلیارد تومان است، اصلاح می‌شود و یکی از مقدمات برای حضور ۲ باشگاه دربازار سرمایه انجام خواهد شد. موارد دیگری نیز وجود دارد که درحال برگزار جلسه هستیم تا آن‌ها را انجامدهیم و تمامی کار‌ها انجام شود.

استقلال و پرسپولیس ساختار های مالی خوبی نداشته اند

معاون شرکت‌ها و قیمت گذاری بنگاه‌های خصوصی سازی در مورد اینکه چه زمانی استقلال و پرسپولیسسود دِه می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۲ باشگاه قطعا منابع درآمد خوبی دارند و نمی‌خواهم از مدیران قبلیباشگاه‌ها انتقاد کنم، زیرا آن‌ها زحمت کشیده اند، اما استقلال و پرسپولیس ساختار مالی خوبی نداشتندو از ظرفیت و برند این ۲ باشگاه خوب استفاده نشده است. البته درحال حاضر قرارداد‌های خوبی باحامیان مالی بسته می‌شود و یکی از باشگاه‌ها قراردادی بسته که کف درآمدشان عدد قابل توجهی است.

بدهی مالیاتی یکی از باشگاه‌ها ۷۰ و یکی دیگر ۵۶ میلیارد تومان است

وی ادامه داد: این قرارداد نشان می‌دهد که استقلال و پرسپولیس می‌توانند بدهی‌ها را با این درآمد‌هاپرداخت کنند. بدهی مالیاتی یکی از باشگاه‌ها ۷۰ و یکی دیگر ۵۶ میلیارد تومان است. بدهی مالیاتی نیزبرای سالیان قبل از ۹۵ است و مراحل دادرسی آن درحال انجام است و احتمال دارد بخشی از این مالیات‌هانیز کاهش یابد. بدهی وجود دارد و لوگو یکی از باشگاه‌ها توقیف شد، اما اقداماتی انجام دادند که رفعتوقیف گشت.

دارایی‌های ۲ باشگاه بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود

شمسی جامخانه اظهار داشت: نه استقلال و پرسپولیس بلکه هر شخصیت حقوقی یا شرکتی بدهیداشته باشد، شخص طلبکار می‌تواند شکایت کند و ممکن است رای بگیرد و اموال را توقیف کند. این اتفاقممکن است برای هر شخص یا شرکتی رخ دهد. اینکه گفته می‌شود دارایی‌های استقلال و پرسپولیسکفاف بدهی‌ها را نمی‌دهد، صحت ندارد، زیرا بدهی این ۲ باشگاه ۱۹۰ میلیارد تومان است و با افزایشدارایی، دارایی‌های ۲ باشگاه بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود. عمده بدهی این ۲ باشگاه مالیایی است.

استقلال و پرسپولیس در سال اخیر سود دِه بوده اند

معاون شرکت‌ها و قیمت گذاری بنگاه‌های خصوصی سازی ادامه داد: صورت‌های مالی باشگاه پرسپولیسدر ۲ سال اخیر نشان داده شده است که سود دِه بوده است همچنین باشگاه استقلال نیز سال قبل سود دِهبوده است. اگر ۲ باشگاه از حامی مالی درآمدی دارند از سویی دیگر بدهی هم دارند. قرارداد‌های حامیمالی ۲ باشگاه را که دیدیم خوب بوده و وضعیت مناسبی می‌توانند در آینده داشته باشند.

برنامه این است که تا آخر مرداد پذیرش آن‌ها را اخذ و شهریور ماه عرضه اولیه را داشته باشیم

شمسی جامخانه در پایان گفت: روز سه شنبه جلسات هفتگی را برگزار می‌کنیم و اقدامات باشگاه‌ها رابرای پذیرفته شدن در بازار سرمایه بررسی می‌کنیم. مدیران ۲ باشگاه وضعیت باشگاه‌ها را گزارش می‌دهندو ما نیز پیگیر این موضوع هستیم. اسناد مالکیت باشگاه‌ها باید اخذ شود و برند باشگاه‌ها نیز باید رفعتوقیف باشد. برنامه این است که تا آخر مرداد پذیرش آن‌ها را اخذ و شهریور ماه عرضه اولیه را داشتهباشیم. وزارت ورزش و وزیر ورزش نیز کمک زیادی کرده اند و دستورات لازم را داده اند. باشگاه‌ها نیز بایدپیگیری لازم را انجام دهند تا کار‌ها طبق برنامه ریزی انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی