بازدید 22100

درباره کاربردی ترین قسمت اتاق خواب چه میدانید؟

طرح کمد دیواری اتاق خواب بسیار مهم است زیرا می تواند در دکوراسیون اتاق، زیبایی و راحتی اتاق تأثیر گذار باشد. شاید برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد که احساس کنند فضای کمی در اتاق خواب دارند، جایی برای قسمتی از لباس هایشان ندارند و کمبود فضا برای گذاشتن اشیا متفاوت آن‌ها را اذیت می کند. کلید حل این معما داشتن یک کمد دیواری مناسب است.
کد خبر: ۹۷۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 17 May 2020

کمد دیواری را می توان مهم ترین بخش اتاق خواب دانست زیرا می تواند به آن نظم دهد و در صورت داشتن جای کافی وسایل بسیاری را در خود جای دهد. شاید این مطلب برایتان عجیب باشد اما یک کمد دیواری خوب می تواند در بهتر شدن دکوراسیون منزل نیز به شما کمک کند. شاید این سؤال پیش بیاید که چطور؟ زمانی که بتوانید بسیاری از لباس ها، وسایل و ملزومات را در آن قرار دهید و نظم به خانه دهید، قطعاً دکوراسیون منزل شما بیشتر به چشم خواهد آمد. کمد دیواری ها می توانند داخل دیوار یا خارج از آن طراحی و ساخته شوند اما در این مطلب از آدرس قصد داریم به انواع طرح های کمد دیواری که میتوان آنها را در داخل یا خارج از دیوار ساخت اشاره کنیم.

انواع طرح کمد دیواری اتاق خواب

درباره کاربردی ترین قسمت اتاق خواب چه میدانید؟

طرح های کمد دیواری بنا به کاربردی و نوع دری که دارد تقسیم بندی می شود. در این مطلب قصد داریم انواع طرح کمد دیواری اتاق خواب را با هم بررسی کنیم.

طرح کمد دیواری اتاق خواب رختخوابی

از پرکاربردترین طرح کمد می توان به نوع رختخوابی آن اشاره کرد. این طرح که در ایران بسیار رواج دارد مخصوص قرار گرفتن تخت خواب طراحی شده است. درهای این کمد معمولاً به صورت لولایی طراحی می شوند تا بتوان آن ها را به طور کامل باز کرد و به راحتی رختخواب را از آنها خارج کرد. این نوع کمد دیواری ها معمولاً قفسه دارند یا از تعداد قفسه های بسیار کمی برخوردارند تا بتوان رختخواب ها را در آن ها روی هم چید. این نوع کمد دیواری بیشتر در ایران رواج دارد.

طرح کمد دیواری اتاق خواب برای لباس

طرح کمد دیواری برای لباس بسیار متنوع و گسترده است. این نوع کمد دیواری ها می توانند از یک آویز لباس ساده تشکیل شوند یا کشوها و قسمت های بسیار متنوع و زیادی داشته باشند. در این کمد دیواری ها معمولاً یک قسمت در پایین آن برای قرار دادن کفش ها در نظر گرفته می شود و در یکی از دو طرف محل هایی برای قرار دادن اکسسوری، ساعت، دستبند و امثال این وسایل طراحی می شود. قسمت بالایی که برای آویزان کردن لباس از آن استفاده می شود معمولاً ارتفاع بیشتری دارد تا قسمت پایینی لباس ها بر روی هم قرار نگیرند و چروک نشوند. این کمد ها باید حداقل ۶۰ سانتی متر  عمق داشته باشند تا بتوان لباس ها را به راحتی در آن ها آویزان کرد. بیشتر بخوانید

طبقه بندی این کمدها بسیار به سلیقه طراح و فرد استفاده کننده بستگی دارد و می تواند بسیار متفاوت باشد.

طرح کمد دیواری اتاق خواب مدل بدون در

درباره کاربردی ترین قسمت اتاق خواب چه میدانید؟

این نوع کمد دیواری بدون در است و از قفسه های متعدد تشکیل شده است. این طرح کمد دیواری اتاق خواب هم بسیار به سلیقه طراح و فرد استفاده کننده بستگی دارد و می تواند از قفسه های بسیار زیاد یا کم تشکیل شده باشد. این نوع کمد دیواری به دلیل عدم نیاز به فضایی برای باز کردن در، می تواند گزینه خوبی برای اتاق خواب های کوچک باشد.

طرح کمد دیواری اتاق خواب مدل ریلی

درباره کاربردی ترین قسمت اتاق خواب چه میدانید؟

دیواری اتاق خواب مدل ریلی به دو صورت شیشه ای و چوبی در بازار موجود است. کمد دیواری ریلی نیازی به فضای اضافه برای این که بتوان در آن را باز کرد ندارد. می توان به راحتی از آن استفاده کرد. کمد دیواری های ریلی شیشه را باید با دقت بیشتری انتخاب کرد زیرا به دلیل رویت فضای داخل آن، نیاز به مرتب بودن اشیا داخل آن بیشتر از پیش احساس می شود. طرح و رنگ استفاده شده در قاب و یا چوب روی در این نوع کمد دیواری می تواند با تخت خواب، سرویس خواب یا دیوارهای اتاق هماهنگ و ست شود تا جلوه ای شیک، خاص و زیبا به آن ببخشد.

کمد دیواری اتاق خواب مردانه

طرح کمد دیواری اتاق خواب مردانه یا پسرانه باید شامل مواردی باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. این کمد دیواری ها نیاز به ۸۰ تا ۱۱۰ سانتی متر ارتفاع در بخش بالایی برای آویزان کردن پیراهن، کت و پالتو دارد. همان‌گونه که در پاراگراف های قبلی گفته شد عمق این نوع کمد دیواری نباید کمتر از ۶۰ سانتی متر باشد. بهتر است برای قسمت پایینی از کشو یا قفسه برای جدا سازی قسمت کفش ها با لباس ها استفاده شود.

کمد دیواری اتاق خواب زنانه

درباره کاربردی ترین قسمت اتاق خواب چه میدانید؟

طرح کمد دیواری اتاق خواب زنانه یا دخترانه کمی با مدل مردانه آن فرق دارد. به دلیل این که خانم‌ها ظریف‌تر از آقایان هستند و عرض شانه کمتری دارند، کمد دیواری زنانه می تواند ۵۰ سانتی متر هم عمق داشته باشد. توجه داشته باشید که قسمت آویز لباس باید بلندتر باشد به این دلیل که مانتوها و لباس های شب بانوان بلند تر هستند و نمی خواهند قسمت پایینی این لباس ها به کف کمد برسد و چروک یا خراب شود. کمد دیواری های زنانه باید از کشوهای بیشتری نسبت به مدل مردانه برخوردار باشد.

متریال استفاده شده در ساخت کمد دیواری

درباره کاربردی ترین قسمت اتاق خواب چه میدانید؟

امروزه در ساخت بیشتر کمد دیواری ها از متریال هایی مانند چوب، ام دی اف و نئوپان استفاده می شود. نئوپان با روکش ملامینه از پرکاربردترین این متریال ها در ایران و سایر کشورها است. دلیل این امر سبکی و دوام آن در مقایسه با انواع دیگر متریال قابل استفاده در کمد دیواری است. قفسه های کمد دیواری نیز می تواند از جنس خودش باشد و در آن ها از چوب، ام دی اف یا نئوپان استفاده شده باشد.

در کمد دیواری

در ساخت در کمد دیواری بنا به طرح کمد دیواری می توان از متریال های متفاوتی استفاده کرد. از مهم ترین و پرکاربردترین این متریال ها می توان به نئوپان، هایگلاس، چوب، ام دی اف، شیشه و آینه اشاره کرد. هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و بیشتر جنس و طرح در کمد دیواری ها را بنا به دکوراسیون داخلی اتاق خواب انتخاب می کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار