بازدید 6315

عدم‌تعهد‌خواستار‌نشست‌شورای‌امنیت‌علیه‌اسرائیل‌شد

جنبش عدم تعهد با محکوم کردن قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های بزرگی از سرزمین اشغالی فلسطین، خواستار برگزاری فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل در این باره شد.
کد خبر: ۹۷۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵ 17 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به دنبال اعلام اخیر اسرائیل مبنی بر قصد خود جهت الحاق بخش‌های بزرگی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله دره رود اردن به قلمرو خود، جنبش عدم تعهد روز شنبه با صدور بیانیه‌ای هرگونه اقدام آتی اسرائیل در این خصوص را محکوم و آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل ازجمله منشور ملل متحد، کنوانسیون چهارم ژنو و قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل دانست.

در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده است در برابر اقدامات غیر قانونی اسرائیل در نقض حقوق بین‌الملل بویژه الحاق سرزمین‌های فلسطینی واکنش جدی نشان دهند و این رژیم را در برابر اقدامات غیرقانونی خود به پاسخگویی وادار سازند.

اعضای جنبش عدم تعهد در این بیانیه همچنین خواستار توقف روابط تجاری جامعه بین‌المللی با شهرک‌های اسرائیلی و اعمال ممنوعیت بر واردات محصولات تولید شده در این شهرک‌ها شده است.

کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد با اعلام اینکه طرح‌های در دست اجرای اسرائیل در الحاق سرزمین‌های اشغالی، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند در راستای انجام وظایف قانونی خود و اجرای قطعنامه صادره از سوی شورا در خصوص مساله فلسطین، به فوریت این طرح‌ها را مورد رسیدگی قرار دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر