بازدید 10369
مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی

دپوی اقلام مرتبط با کرونا جهت مقابله با پیک دوم بیماری / صادرات کیت‌های سرولوژی ایرانی به ترکیه و آلمان/ تامین روزانه چهل دستگاه ونتیلاتور از سوی دو شرکت دانش بنیان/ تامین پانسمان بیماران پروانه‌ای

کدام یک از ماسک‌ها تایید شده است و می‌توان برای استفاده به آن‌ها اعتماد کرد؟ مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی در پاسخ به این سوال گفت: در چند ماه اخیر واحد‌های تولیدی زیادی اقدام به تولید ماسک‌ها کردند و آن‌ها را به بازار عرضه نمودند. برای آنکه از صحت شرکت تولیدی ماسک اطمینان حاصل کنید، می‌توانید به سایت imed.ir مراجعه کنید.
کد خبر: ۹۷۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 16 May 2020
تابناک اجتماعیمدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: در آغاز ظرفیت تولیدمان در زمینه دستگاه‌های ونتیلاتور بسیار کم بود و روزانه شاید ۱۰ عدد تولید می‌شد، اما امروز به جایی رسیدیم که تولیدکنندگان دستگاه‌های ونتیلاتور که دو شرکت دانش بنیان هستند، متعهد شده اند که روزانه ۴۰ عدد دستگاه را تولید کنند و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند و مازاد آن نیز قابلیت صادارت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ سیدحسین صفوی در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه گفت: از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، با کمبود اقلام مورد نیاز برای مقابله با این بیماری، روبه رو شدیم که منجر شد در این دو سه ماه، اتفاقات بزرگی در کشور رخ دهد که مایه فخر و افتخار کشور است.

وی افزود: در بدو بحران، بسیاری از محصولات مورد نیاز در زمینه مراقبت و محافظت از پرسنل و بیماران در برابر این ویروس، در کشور به میزان کافی تولید نمی‌شد، یا اینکه در مورد برخی از این اقلام در کشور اصلا تولیدکننده‌ای نداشتیم.

مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی بیان کرد: برای مثال، در زمینه کیت‌های تشخیص کرونا که در کشور تولید نمی‌شد، شرکت‌های دانش بنیان بلافاصله شروع به کار کرده و درحال حاضر، میزان تولیدات این کیت‌ها به اندازه‌ای رسیده که نه تنها نیاز کشور را تامین می‌کنند، بلکه کیفیت و تیراژ این کیت‌ها به سطحی رسیده که می‌توان آن‌ها را به سایر کشور‌ها صادر کرد. در حال حاضر سه شرکت تولیدکننده در زمینه تولیدات کیت‌های تشخیص مولکولی و یک شرکت در زمینه تولید کیت‌های سرولوژی فعالیت دارند. البته شرکت‌های دانش بنیانی نیز در سطح بررسی کیفیت هستند که به محض اخذ تاییدیه کیفی در شبکه عرضه این محصولات قرار خواهند گرفت.
 
دپوی اقلام مرتبط با کرونا جهت مقابله با پیک دوم بیماری/ صادرات کیت‌های سرولوژی ایرانی به ترکیه و آلمان/ تامین روزانه ۴۰ دستگاه ونتیلاتور از سوی دو شرکت دانش بنیان/ تامین پانسمان بیماران پروانه‌ای

وی درخصوص اقلام حفاظتی گفت: تولیدات ما در حوزه ماسک‌های سه لایه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار عدد در روز بود که اکنون تیراژ تولیدمان در زمینه ماسک‌های صنعتی به روزانه دو و نیم میلیون عدد رسیده و نیاز مراکز درمانی کامل تامین می‌شود. علاوه بر این، با توجه به ظرفیتی که در کشور ایجاد شده، برخی گروه‌های جهادی، اقدام به راه اندازی کارگاه‌هایی برای تولیدات نیمه صنعتی کردند و در این راستا نیز روزانه ۲ میلیون عدد ماسک با رعایت نکات بهداشتی تولید می‌شود که البته بر کارکرد این کارگاه‌ها نظارت کافی وجود دارد.

مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی درخصوص تولید ماسک‌های ان ۹۵ گفت: در این زمینه در آغاز، حدود ۱۵ هزار تولید روزانه داشتیم، اما درحال حاضر، تولید این ماسک‌ها به روزانه ۱۵۰ هزار عدد رسیده و علاوه بر تامین نیاز مراکز درمانی و بخش صنعت، به کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

صفوی درخصوص تولید دستگاه‌های ونتیلاتور گفت: در آغاز ظرفیت تولیدمان در زمینه دستگاه‌های ونتیلاتور بسیار کم بود و روزانه شاید ۱۰ عدد تولید می‌شد، اما امروز به جایی رسیدیم که تولیدکنندگان دستگاه‌های ونتیلاتور که دو شرکت دانش بنیان هستند، متعهد شده اند که روزانه ۴۰ عدد دستگاه را تولید کرده و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند و مازاد آن نیز قابلیت صادارت دارد. این دستگاه‌ها در شرایط تحریم تولید می‌شود و حتی در تامین قطعات تولید آن‌ها با سختی مواجهیم، اما با تکیه بر توان متخصصان و محققان کشور و تلاش مسئولان به این ظرفیت دست یافتیم. حتی کشور‌هایی که خودشان تولیدکننده این دستگاه‌ها بودند، در حال حاضر تقاضای خرید این دستگاه‌ها را از ما دارند.

وی درخصوص لباس‌ها و کاور‌های یکسره، تصریح کرد: لباس‌های پزشکی یکسره قبلا روزانه ۱۰ هزار عدد تولید می‌شد، اما درحال حاضر، تولید روزانه آن‌ها به بیش از ۱۰۰ هزار عدد رسیده که بیش از نیاز کشور است و به فکر ذخیره و صادرات آن نیز هستیم.

مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی در خصوص صادرات کیت‌های ایرانی به سایر کشور‌ها افزود: کیت‌های سرولوژی پس از کسب تاییدیه از سوی ما در قالب دو محموله برای کشور‌های آلمان و ترکیه ارسال شد. البته در خصوص کیت‌های تشخیصی PCR صادرات نداریم؛ چرا که باید نیاز داخلی را پوشش دهیم. در خصوص واردات کیت نیز از آنجایی که ما تولید کننده کیت نبودیم در ابتدای شیوع بیماری کرونا بخشی از کیت‌ها از سوی سازمان بهداشت جهانی و بخشی نیز از طریق کشور چین تامین می‌شد. نمونه‌های این کیت‌ها بررسی شده و در صورتی که مجوز نهایی را اخذ می‌کرد، ترخیص آن صورت می‌گرفت. این کیت‌ها کیفیت و شرایط مناسبی داشتند.

وی در بخش دیگری از این نشست، در پاسخ به این که در برخی خبر‌ها کشور ترکیه اعلام کرده است که محموله‌ای به این کشور نرسیده است، تصریح کرد: دو محموله از کشور خارج شده و دیگر در گمرک ایران وجود ندارد. باید توجه کنید روند ترخیص کالا نیز در کشور‌ها و گمرکات مختلف، متفاوت است، اما این محموله‌ها از کشور ما خارج شده است.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کرونا توانست آسیب پذیری کشور‌های مختلف را در تامین نیاز‌های درمانی نشان دهد، اظهار کرد: ما با وجود اینکه در شرایط تحریم‌های سخت و مشکلات آن قرار داشتیم، توانستیم در تامین اقلام پزشکی جایگاه مثال زدنی به دست آوریم. در روز‌های اول بیماری با توجه به نیاز بالا برای ماسک مجوز‌هایی برای واردات داده بودیم، اما اکنون با توجه به افزایش حجم تولید داخل، تقاضای زیادی برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: ایران در مقایسه با کشور‌های منطقه وضعیت بسیار خوبی داشته است که این وضعیت حتی در مقایسه با برخی کشور‌های اروپایی که درخواست برای اقلام محافظتی دارند نیز مشاهده می‌شود. اکنون حتی کشور‌هایی که تولید کننده ونتیلاتور بودند نیازمند واردات این دستگاه از کشور‌های دیگر هستند، اما ما با اینکه پیش بینی می‌کردیم شاید نیاز به واردات ونتیلاتور داشته باشیم، بخش خصوصی به کمک ما آمد تا جایی که دیگر نیازی به واردات این دستگاه وجود نداشته باشد. در زمینه توسعه تخت‌های ویژه نیز این بخش می‌تواند به ما کمک کند. در صورتی که قرار باشد پیک دوم بیماری را شاهد باشیم، دپوی ذخایر ما تکیه بر تولیدات داخلی دارد.
 
دپوی اقلام مرتبط با کرونا جهت مقابله با پیک دوم بیماری/ صادرات کیت‌های سرولوژی ایرانی به ترکیه و آلمان/ تامین روزانه ۴۰ دستگاه ونتیلاتور از سوی دو شرکت دانش بنیان/ تامین پانسمان بیماران پروانه‌ای

صفوی با اشاره به اینکه با ایجاد رقابت میان تولید کنندگان می‌توان شاهد ارتقای کیفیت تولیدات بود، گفت: یکی از موضوعات در دستور کار ما رتبه بندی محصولات پزشکی تولید داخلی براساس کیفیت آن‌ها بود. محصولات پزشکی بسیار متنوع اند و ما برای این کار از ظرفیت اتحادیه‌ها و انجمن‌ها استفاده کردیم تا بر اساس چهارچوب‌های ابلاغی، کالا‌ها را رتبه بندی کنند و قیمت کالا نیز بر اساس همین کیفیت شکل خواهد گرفت. به عنوان مثال انجام این کار در زمینه باند و گاز استریل سبب شد که تلاش تولید کنندگان برای افزایش کیفیت کالا رشد چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی در خصوص میزان صادرات تجهیزات پزشکی در سال ۹۸ نیز گفت: تقریبا ۲۵ میلیون دلار صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی داشتیم که فکر می‌کنم امسال با توجه به اینکه به دلیل شیوع کرونا محصولات جدیدی اضافه شده است این رقم افزایش نسبی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا اکنون کمبود تجهیزات حفاظتی در مراکز درمانی وجود دارد یا خیر، بیان کرد: به طور قطع تیراژ تولیدات داخلی به اندازه پاسخگویی نیاز بخش درمان کشور خواهد بود و این مراکز در زمینه دستکش و سایر اقلام حفاظتی کمبودی نخواهند داشت. در روز‌های اول شیوع بیماری از آنجایی که می‌خواستیم موجودی محصول خود را نظام یافته به مراکز درمانی برسانیم، این اقلام از طریق حواله‌های صادر شده از سوی تجهیزات پزشکی به مصرف کنندگان می‌رسید، از آن زمان به بعد حدود ۲۵۰ میلیون دستکش را در مراکز درمانی توزیع کردیم و به شکل مناسبی در اختیار کادر درمانی قرار گرفت. هماهنگی برای ارائه این اقلام در بخش دولتی از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گرفت و از آنجایی که در بخش خصوصی یک مجموعه متمرکز وجود نداشت، خودمان به شکلی مستقیم با بخش‌های خصوصی در ارتباط بودیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص روند تخصیص ارز به شرکت‌های تولید کننده تجهیزاتی افزود: در تخصیص ارز همیشه تولید کنندگان در اولویت ما قرار دارند. در تمام جداول ارسالی به بانک مرکزی برای تامین ارز اولویت با مواد اولیه است، اما در چند ماه اخیر به دلیل محدودیت ها، تخصیص ارز در حوزه تجهیزات پزشکی بسیار کند و صفی برای تخصیص ارز ایجاد شده بود که پیگیر رفع این مشکل هستیم.

مدیرکل اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی در خصوص حجم صادرات کیت از کشور گفت: همان طور که گفتم دو قسمت صادرات انجام شده است و اکنون خود تولید کننده‌ها از ما درخواست کرده اند که روزانه ۹۰۰۰ کیت صادر کنند که ما نیز اجازه این کار و بازاریابی در کشور‌های خارجی را به آن‌ها خواهیم داد.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت در زمینه دپوی اقلام حفاظتی آمادگی کامل را دارد، تصریح کرد: این اقلام به دو شکل توزیع می‌شدند. اول برای مراکز درمانی که تامین کنندگان کالا آن‌ها را در اختیارشان قرار می‌دادند، اما پس از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند نیاز به این تجهیزات افزایش یافت. در خصوص ارائه تجهیزات حفاظتی به مطب‌ها نیز سه شرکت توزیع کننده مشخص شدند تا کالا‌ها را در اختیار مطب‌ها بگذارند.

وی در خصوص تامین پانسمان بیماران پروانه‌ای نیز گفت: به دلیل تحریم‌های موجود عدم همکاری شرکت تامین کننده این پانسمان‌ها را در مقاطعی شاهد بودیم، اما اکنون توانستیم از طریق چند شرکت این کالا را تامین کنیم. بخشی از این پانسمان‌ها نیز از طریق یونیسف وارد کشور شدند. در حال حاضر موجودی پانسمان این بیماران در وضعیت مناسبی قرار دارد و برای تامین آن در آینده نیز در تلاش هستیم.

صفوی در پاسخ به این که کدام یک از ماسک‌ها تایید شده است و می‌توان برای استفاده به آن‌ها اعتماد کرد، گفت: در چند ماه اخیر واحد‌های تولیدی زیادی اقدام به تولید ماسک‌ها کردند و آن‌ها را به بازار عرضه کردند. برای آنکه از صحت شرکت تولیدی ماسک اطمینان حاصل کنید می‌توانید به سایت imed.ir مراجعه کنید.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
چه پولي به جيب بزنند اين دپو كنندگان اقلام كرونايي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
از قدیم گفته اند وضرب المثل است
اگر بیل زنی باغچه ی خودت را بیل بزن
حالا حکایت صادرات کیت به این کشور ان کشوریم
در حالی که ملت ایران
؟؟؟؟؟؟؟
اینترنت چیز خوبی است و باعث می شود که دروغ ها افشا شود مثلاً هم ترکیه وهم آلمان انرا تکذیب کردندکه گیت از ایران دریافت کردند
این دو کشور که دریافت کیت ها را تذکیب کردند!
خدا قوت . خسته نباشید .

دست رانتخواران و دلالان را از صنایع پزشکی و دارویی کوتاه کنید

اجازه ندید پزشکی مثل خودروسازی آلت دست دلالان و مفسدان اقتصادی شود
همینکه اوضاع هر بحرانی فروکش میکنه ، شروع میکنید به چاخان کردن . سالهاست با این شیوه آشنائیم
هیچ داروخانه ای دستکش ندارد
جناب صفوی توجه داشته باشید که ماه رمضان است و ماه عبادت و خودسازی !!!
آیا ممکن است که ما کیت هایی را بسازیم و اعلام کنیم که به ترکیه و آلمان صادر کرده ایم
و هردو کشور مزبور تکذیب کنند !!
و شما مجددا بفرمائید که از کشور ما خارج شده است !!!!
و حالا چرا و چطور به ترکیه نرسیده را اعلام نمی فرمائید!!!!!!؟؟؟؟
جناب مهندس صفوی خداقوت
اجرتان با خداازپیامهای ناامیدکننده دلگیرنشوید همه میدانندجنابعالی وکادرتامین کننده تجهیزات بویژه کارشناسان ‌مدیران واعضای هیات امنای ارزی درطول بحران کروناچه تلاشهاوجانفشانیهایی رابخرج داده‌اند
بهرحال الان که اوضاع آرام است همه سعی درمصادره این موفقیت هایابی ارزش نمودن زحمات شماودوستان هیات امنای ارزی دارند
بدانیدکه تلاش‌هایتان نزدباریتعالی بی اجرنخواهدبودهرچندکه دیگران منکرآن باشند
سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
آقای پیام های ناامید کننده ،چطور میشه شما ادعای صادرات به کشوری رو داشته باشی ولی کشور مقصد دریافت کالا از شما رو تکذیب کنه؟
اینهم ازمعجزات صادرات خودمونه که کیت ازگمرک خارج شده ولی نه به ترکیه رسیده ونه آلمان!
یعنی کمک هایی که از المان دریافت می کنید دوباره به آلمان صادر می کنید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
پیک دوم!!!
با اینکه تولید ماسک چندین برابرشده اما قیمتش هم ده برابر شده و تازه پیدا هم نمیشه . ضمنا از اونجا که هرکس داره تو یک تولیدی کوچک هم که شده ماسک تولید میکنه و هیچ نظارتی هم بر آن نیست لذا مصرف کننده هم پول بیشتری میده هم کیفیت تضمین شده ای رو دریافت نمیکنه . اینجاست که نقش نظارت باید پررنگ باشه .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل