ته چین؛

طرز تهیه چای ماسالا

کد خبر: ۹۷۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 17 May 2020
تعداد بازدید : 32815
بازدید 53223
۲
«چای مصالح یا چای ماسالا / Masala chai / mixed-spice tea» یک نوع چای هندی است که از ترکیب چای، شیر و چندین ادویه تهیه می‌شود. قدمت چای ماسالا به پنج هزار تا نه هزار سال پیش در آسیای جنوبی بازمی‌گردد؛ زمانی که پادشاهان این چای را به عنوان نوشیدنی که خاصیت دارویی درمانی داشت استفاده می‌کردند. در آن زمان چای ماسالا هم به صورت سرد و هم گرم سرو می‌شد و از انواع ادویه‌ها در تهیه آن استفاده می‌شد. در واقع طرز تهیه آن در مناطق مختلف متفاوت بود. در حال حاضر این چای در قسمتهای زیادی در دنیا شناخته شده‌است و تنوع زیادی در طرز تهیه آن وجود دارد تقریباً می‌توان گفت که دستورالعمل ثابتی برای تهیه این چای وجود ندارد ولی چای، شیر و ادویه زنجبیل در تمام دستورالعمل‌ها به کار گرفته شده‌است. طرز تهیه پودر چای ماسالا و چای ماسالا را با مرسوم‌ترین روش تهیه فرامی‌گیرید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام. تهیه چای نمایش داده شده چند اشکال دارد. اولاً ماسالا به معنی مصالح نیست. ماسالا به معنی خمیر چند ادویه است. اصل لغت تامیلی است یعنی ماسیMasi که در شبه قاره به ماسالا تغییر نام داده است. ادویه ماسالا را با شیر بدون آب به مدت 3 دقیقه تفت می دهند، محلول را صاف کرده در لیوان می ریزند و می نوشند. ضمناً فنجان نمایش داده شده، برای قهوه ترک است نه چای ماسالا.
علی محمد بیدارمغز
نویسنده کتاب چای و آداب چای عصرانه
ماسالا مخلوط متعادلي از شير خشك وادويه هاي انتي اكسيدان مثل زنجبيل ودارچين وچاي و ساير گياهان شبه قاره هندوستان بوده وهم بصورت تركيب با اب داغ وياهمراه شير داغ قابل مصرف وبسيار مفيد وگواراست از مصرف ادويه كاري كه ان هم يك ادويه رويايي از سرزمين ادويه هندوستان هست هم غافل نشويد