بازدید 5726

سازمان ملل حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی روز دوشنبه به بیمارستانی در کابل را محکوم کرد و خواستار پاسخگو کردن عاملان این جنایت شد.
کد خبر: ۹۷۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 13 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود آنتونیو گوترش حمله شدید وحشتناک امروز به بیمارستانی در کابل را که باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از جمله زنان و کودکان شد، به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: دبیرکل همچنین از افزایش خشونت در این کشور ابراز نگرانی می‌کند. این حملات باعث کشته شدن انسان‌ها در استان‌های بلخ ، خوست و ننگرهار شد.

دوجاریک ادامه داد: دبیر کل عمیق‌ترین همدردی‌های خود را با خانواده‌های قربانیان و دولت و مردم افغانستان ابراز می‌دارد. وی تصریح کرد که حملات علیه غیرنظامیان پذیرفتنی نیست و بیمارستان‌ها ، مراکز درمانی و پرسنل طبق قانون بین‌المللی بشردوستانه از حمایت ویژه‌ای برخوردار هستند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه «مرتکبان چنین جنایاتی باید پاسخگو شوند»، اظهار کرد: سازمان ملل متحد با مردم و دولت افغانستان همبستگی دارد و برای پایان یافتن این مناقشه، به پشتیبانی از روند صلح به رهبری افغانستان متعهد است.

ساعت ۱۰ پیش از ظهر امروز چهار مهاجم به بیمارستان و زایشگاهی که توسط پزشکان بدون مرز تامین می شود، در منطقه «تانک تیل» در غرب کابل هدف حمله قرار گرفت و مهاجمان به طرف زنان و کودکان شلیک کردند.

پس از گذشت دقایقی، نیروهای پلیس وارد این بیمارستان شده و عملیات نجات گرفتاران و پاک‌سازی ساختمان این بیمارستان را از وجود مهاجمان مسلح آغاز کردند.

این نیروها حدود ۸۰ غیرنظامی را از بیمارستان و زایشگاه خارج کرده و زخمی ها را نیز به بیمارستان های دیگر انتقال دادند.

منابع خبری افغانستان از استان ننگرهار نیز گزارش داده اند که شمار کشته‌های انفجار در مراسم تشییع جنازه یک فرمانده پلیس محلی به ۲۱ نفر و شمار زخمی ها هم به ۵۵ تن رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر