بازدید 8710

درخواست سوئیس از ایران درباره زندانیان آمریکایی

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، از مقامات ایرانی درخواست کرده است که با تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی در ایران موافقت کنند.
کد خبر: ۹۷۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 06 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی ایران، از مقامات ایران درخواست کرده است که با تمدید مرخصی زندانیان آمریکایی ــ که به‌دلایل بشردوستانه و با موافقت مقامات قضائی جمهوری اسلامی ایران در مرخصی به‌سر می‌برند ــ موافقت کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه از تلاش‌های دولت سوئیس برای تمدید مرخصی تنی چند از اتباع آمریکایی زندانی در ایران تشکر کرد.

با این حال مایک پامپئو نه‌تن‌ها حاضر نشد که از قوه قضائی جمهوری اسلامی ایران بابت اعطای مرخصی به زندانیان آمریکایی تشکر کند، بلکه در ادامه لفاظی‌های خود علیه ایران مدعی شد که اتباع آمریکایی و همچنین اتباع دیگر کشور‌های غربی بی‌دلیل در ایران زندانی شده‌اند و ایران باید هرچه زودتر آن‌ها را آزاد کند.

این در حالی است که مقامات وزارت امور خارجه کشورمان بار‌ها تأکید کرده‌اند که قوه قضائیه در ایران یک قوه مستقل است که تصمیمات خود را به‌صورت مستقل اتخاذ می‌کند و حکم زندانیان آمریکایی نیز پس از طی رویه‌های قضائی لازم صادر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل