بازدید 16340

واکنش وزارت‌علوم به خبر مدرک‌جعلی یکی از نمایندگان

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به حواشی پدیدآمده درباره مدرک تحصیلی یکی از نمایندگان منتخب مجلس با بی‌اعتبار خواندن مدرک ارائه شده از سوی وی، مؤسسه صادرکننده مدرک را نیز غیرواقعی دانست.
کد خبر: ۹۷۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 04 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر فرزانه شمیرانی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: فهرست مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی دارای مجوز و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روی وبگاه این وزارت موجود است و این فهرست همواره در حال به‌روزرسانی و در دسترس همگان است. بنابراین به‌طور طبیعی هر ادعایی در این زمینه قابل رصد و سنجش است.

وی تصریح کرد: هر شهروندی می‌تواند در مواجهه با مؤسسه یا مؤسساتی که مدعی پذیرش دانشجو و داشتن مجوز از وزارت علوم هستند، به پایگاه اینترنتی این وزارت مراجعه کرده و از صحت آن ادعا مطلع شود.

شمیرانی درباره حواشی پیش آمده درباره عدم نظارت وزارت علوم بر مؤسساتی مانند تفتان خاش که یک از نمایندگان منتخب مجلس مدعی داشتن مدرک از آن است، تصریح کرد: دو نکته را باید در نظر داشت. نخست اینکه دفتر آموزش‌های عالی غیردولتی و غیرانتفاعی امکان و نیروی انسانی لازم برای سنجش مستمر همه سرزمین را برای یافتن مراکزی که ممکن است مدعی داشتن مجوز باشند، ندارد و وظیفه‌اش اعلام اسامی مؤسسات مجاز است که این فهرست را به صورت مستمر به‌روزرسانی کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهد. نکته دوم اینکه اصلاً موسسه مورد ادعا وجود خارجی ندارد و هیچ پرونده و سابقه‌ای از آن در وزارت علوم وجود ندارد.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم ادامه داد: این دفتر در صورت مواجهه با هر مؤسسه و مرکز آموزش عالی که بدون مجوز اقدام به فعالیت یا صدور مدرک کند اقدام حقوقی لازم را انجام می‌دهد.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه مؤسسه صادرکننده مدرک به صورت مجازی فعالیت می‌کرده است نیز گفت: در کل کشور تنها ۷ مؤسسه آموزش عالی غیردولتی به‌صورت الکترونیکی مجوز فعالیت دارند که مؤسسه مورد ادعا در میان آنها نیست.

شمیرانی بار دیگر تأکید کرد: در این ماجرا هم مدرک ارائه شده فاقد اعتبار است و هم مؤسسه‌ای که ظاهراً مدرک از آنجا صادر شده بدون مجوز بوده و وجود خارجی ندارد و برای پرهیز از تکرار ادعاهای این‌چنینی، مراجع قانونی و حقوقی همواره می‌توانند از وزارت علوم استعلام رسمی داشته باشند و عموم شهروندان نیز می‌توانند با مراجعه به وبگاه وزارت علوم از صحت و سقم ادعاها باخبر شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۳
با سلام....یقینا این تنها مدرک این موسسه غیر معتبر نبوده. انهایی هم که از این موسسه ویا سایر موسسات مشابه مدرک گرفته اند برای رانندگی یا بقالی ونانوایی ومشاغلی از این دست نبوده وقطعا کاربرد دولتی دارد.پس کشف این مدرک میتواند قدم خیری باشد در جهت شناسایی سایر گیرنگان وسواستفاده کنندگان از این نوع مدارک.ببینیم وانشالله تعریف کنیم
بنظر من پاسخ وزارت علوم بسیار منفعلانه و در جهت سلب مسؤلیت از خودش است. الان یک مغازه لوازم التحریر بدون مجوز و پروانه کسب نمیشه زد میان درشو تخته میکنن اونوقت چطور یه دانشگاه چندین سال فعالیت کرده و چقد دانشجو رو به امید واهی بدبخت کرده اونوقت وزارت علوم میاد میگه کی بود کی بود من نبودم؟!
اکثر عاغازاده ها مدرک جعلی دکترا دارند و حتا چپ و راستشان را بلد نیستن...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
اون که بله ولی آغازاده ها هروقت اراده کنن می توانندیک صندلی دربهترین دانشگاههای کشوربخرندوقتی وقت وقت گذرانی هم نداشته باشندآن وقت یک مدرک می خرند.
وزارت کشور باید پاسخگو باشه که تایید اولیه شدن
یادش به خیر رئیس جمهور پاکدست میگفت مدرک یک کاغذ پاره است
این درست است که مدرک موسسات غیرانتفاعی ها در خارج ارزیابی نمی شود و بی اعتبار است؟ چون دانشگاه نیستند موسسه هستند.
تو پاراگراف آخر گفته که : مراجع قانونی و حقوقی همواره میتوانند از وزارت علوم استعلام داشته باشن ...... سوال اینجاست قبل از انتخابات که این آقا مدرکش رو ارایه داده چرا این استعلام صورت نگرفته و اگر استعلام شده چرا اونوقت اعلام نکردن که این موسسه وجود خارجی نداشته ......آیا شورای نگهبان و متولیانی که کارشون تایید کردن اینهاست الان نباید پاسخگو باشن ؟؟؟؟ اونها که ادعا دارن هزاران ساعت کار کارشناسی و رصد اطلاعات و .... انجام دادن و ادعا میکنن مو لای درز کارشون نمیره .......
مدارک تحصیلی عده ای از مسئولان جعلی است یکی هم مرحوم کردان بودند
کی به کیه
مگه روز اول پس از ثبت نام شركت كنندگان در انتخابات نمايندگي مجلس، شوراي نگهبان استعلام نميگيره از مركز و سازمانهاي مربوط؟؟؟ يعني روز اول كه اين اقا مداركشو تحويل وزارت كشور داده و تحقيقات و بررسي هاي شوراي نگهبان شروع شده كسي از وزارت علوم استعلام نگرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سوای گناه اخروی و حفی که از رقبای خود با این مدرک جعلی غصب کرده است ، اینگونه افراد باید محاکمه و مجازات شوند زیرا چند صد ملیون تومان هزینه انتخابات مجدد در این شهر است که از بیت المال پرداخت میشود.
صرف داشتن مجوز کافی نیست. موسسه آموزش عالی هیرکانیابندرگز اسمش داخل سایت وزارت علوم هست ولی وقتی به سایتش مراجعه میکنی، هیچ اثری از هیات علمی ها یا موسسسین یا آدرس و ... نیست. اگه حوصله داشتید یه سر به سایت موسسه هیرکانیا بندرگز بزنید، ببینید لبو فروسی سر کوچتون سایتش از اونجا کاملتر و مدرن تره. با این حال مجوز هم داره. اصل فتنه از خود وزارت علوم هست!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها