بازدید 20609

مهمترین دلایل زوجین برای درخواست طلاق

روانشناس و مشاور خانواده با اشاره به مهمترین دلایل زوجین برای درخواست طلاق گفت: زوجین باید از مشاجره در مورد مسائل کم اهمیت پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۷۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 02 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، طاهره عزیزپور روانشناس و مشاور خانواده ، درباره نکات کلیدی که زوجین باید در زندگی مشترک بدانند، اظهار داشت: برخی از زوجین که در ابتدای زندگی، وضعیت عاشقانه و موفقی را شروع کرده‌اند متاسفانه به دلیل نداشتن مهارت‌های زندگی دچار دلزدگی می‌شوند به طوری که باوجود سال‌ها زندگی موفق و حتی داشتن فرزند، اقدام به درخواست جدایی می‌کنند که البته مهمترین عامل مطرح شده از سوی دوطرف، دلزدگی از یکدیگر عنوان می شود.

وی تصریح کرد: دلزدگی از مشاجرات بی مورد آغاز می‌شود، آنجایی که زوجین به خاطر مسائل کم اهمیت و بیشتر به دلیل حرف‌ها و رفتارهای اطرافیان و نزدیکان درجه دو با یکدیگر دعوا می‌کنند و می‌پندارند که اگر از این مشاجره بازنده خارج شوند کنترل زندگی را از دست خواهند داد به همین دلیل به جای آرام کردن تنش به دنبال حقانیت و اثبات خود در مشاجره هستند که البته در بیشتر موارد تنش‌ها به رفتارها و مکالمات غیر قابل کنترل ختم می شود.

این زوج درمانگر ادامه داد: کنایه زدن نشانه یک ناراحتی پنهان است، زوجین باید با صحبت کردن در فضای آرام و شاد این گله‌مندی را در همسر خود کشف و درصدد برطرف کردن آن باشند، ایجاد یک سرگرمی مشترک مانند کوهنوردی، سینما، بازی، موسیقی و مسائلی از این دست فرصت مغتنمی برای پیدا کردن ناراحتی‌های پنهان همسر است، چراکه افراد در فضای سرخوشی راحت‌تر اعتماد و احساس امنیت می‌کنند و ناگفته‌های خود را به زبان می‌آورند.

 

وی یکنواختی و روزمرگی را یکی دیگر از عوامل دلزدگی دانست و افزود: قرارهای دونفره در مکان های خاطره انگیز گذشته، ارائه هدیه‌های کوچک هفتگی و سورپرایز کردن ناگهانی، مسافرت، قدم زدن روزانه از جمله مواردی است که می‌تواند یک زندگی را از روزمرگی خارج کنند.

 

این روانشناس اضافه کرد: زوجین باید برای یک تفریح مشترک برنامه‌ریزی کنند، همان‌طور که کارمندان برای رضایت کارفرمایشان به استقبال چالش‌های جدید می روند، زوج‌های عاشق نیز باید هجوم آدرنالین را در خونشان احساس کنند تا بتوانند به رابطه‌ خود ادامه دهند و عاشق بمانند، بنابراین باید تلاش شود که آینده هیجان‌انگیزتر و لذتبخش‌تری را برای خود رقم بزنند.


عزیزپور خاطرنشان کرد: گاهی عوامل دلزدگی را خود زوجین باید در خواسته‌هایشان جستجو کنند چرا که گاهی توقعات آنقدر بالا و غیرواقع بینانه است که ازدواج با هر فرد دیگری هم نمی‌تواند این توقع‌ها را برآورده کند، پس سطح انتظار از زندگی را باید در حد واقعیت‌ها نگه داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل