بازدید 4709

زورگیری از شهروندان با ترفند تصادف ساختگی

کد خبر: ۹۷۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 29 April 2020

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ سارق موتورسوار خبر داد که با ترفند تصادف ساختگی از شهروندان سرقت می‌کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سید علی شریفی رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیست و یکم بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت به عنف با شکایت خانمی در کلانتری ۱۰۱ تجریش تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان داشت: شاکی اظهار داشت، حدود ساعت ۱۰ صبح بیستم بهمن ماه با خودروی شخصی ام در حال عبور از خیابان الهیه بودم که موتورسواری ضربه‌ای به آینه بغل خودروی ام زد و من توجهی نکردم و به مسیرم ادامه دادم. پس از طی مسافتی همان موتورسوار مجددا به آینه خودروی من برخورد کرد و این بار باعث کج شدن آن شد. برای میزان کردن آینه بغل ایستادم. در این هنگام موتورسوار دیگری به من حمله ور شده و با تهدید دستبند طلایم را سرعت و هر دو از محل گریختند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت افزود: تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه یکم برای بررسی موضوع به محل سرقت اعزام و در تحقیقات میدانی و پایش‌های اطلاعاتی موفق شدند هویت اصلی یکی از سارقان حرفه‌ای به نام نادر ۲۶ ساله که تحت تعقیب مراجع قضائی بود، به دست بیاورند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه نادر در محله اتابک شناسایی شد و با هماهنگی‌های قضائی کارآگاهان این پایگاه در هفدهم اسفند ماه وی را در مخفیگاهش دستگیر و متهم در همان بازجوئی اولیه به بزه انتسابی به همراه یکی از دوستانش به نام سینا اعتراف کرد.

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه که سینا نیز در عملیات دیگری دستگیر و به جرم ارتکابی اعتراف کرد، افزود: هنگام رسیدگی به این پرونده شکایت‌های مشابه دیگری به این پایگاه ارجاع و ۷ تن از مال باختگان هر دو متهم را سارقان خود معرفی کردند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ارزش ریالی اموال سرقتی در این ۷ سرقت ۲ میلیارد ریال برآورد شده است و هر دو متهم با دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با صدور قرار روانه زندان شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر