پرتاب ماهواره نور اقدامی قابل دفاع در راستای اجرای مصوبه مجلس

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته ماهوار نظامی «نور» را با موفقیت پرتاب کرد که در مدار ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت؛ پرتابی در راستای اجرای برنامه ششم توسعه و جز حقوق ذاتی ایران که معادلات منطقه ای و بین المللی را تغییر داد.
کد خبر: ۹۷۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 26 April 2020

پرتاب ماهواره نور اقدامی قابل دفاع در راستای اجرای مصوبه مجلس

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته ماهوار نظامی «نور» را با موفقیت پرتاب کرد که در مدار ۴۲۵ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت؛ پرتابی در راستای اجرای برنامه ششم توسعه و جز حقوق ذاتی ایران که معادلات منطقه ای و بین المللی را تغییر داد.

به گزارش تابناک، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور و قرار گرفتن آن در مدار زمین دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است که بازتابی گسترده ای در منطقه و جهان داشته است که بخشی از آن خشم مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی است ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تمسک به رویارویی هفته گذشته شناورهای سپاه پاسداران با ناو آمریکایی در توییتی خصمانه ایران را تهدید کرد و گفت به نیروهای نظامی کشورش دستور شلیک به شناورهای ایرانی را داده است؛ ادعاهایی که با پاسخ قاطع سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد، او با قاطعیت گفت که هر تهدیدی را در خلیج فارس با قدرت پاسخ می دهیم.

اما پرتاب ماهواره نور به نوعی در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه انجام شده است؛ بر اساس ماده 40 این قانون دولت برای توسعه صنعت هوا و فضا و دستیابی به علوم و فناوری‌های نوين موظف است که بسترسازی و حمایت لازم به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و صنايع مرتبط با طراحي، ساخت، آزمايش، پرتاب و بهره‌برداري از سامانه‌هاي فضايي، ماهواره، ماهواره‌بر و ايستگاههاي زميني انجام دهد، همچنین باید اقداماتی در راستای حفظ و نگهداری از موقعیت‌های مداری متعلق به جمهوري اسلامي ايران و پيش‌بيني تمهيدات لازم براي ايجاد زيرساخت‌ها و اجراي طرحهاي پروژه‌هاي ماهواره ملي در راستاي حفظ نقاط ياد شده صورت دهد.

در همین رابطه حشمت الله فلاحت پیشه رییس سابق و عضو فعلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت :« پرتاب ماهواره نور به عنوان بخشی از راهبرد دفاعی کشور و در قالب برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی ابلاغی و دفاعی کشور انجام شد که قابل دفاع است، پرتاب این ماهواره جز حقوق ایران بوده و اقدامی قابل دفاع به شمار می‌آید چون عرصه فضا جایی است که اگر کشورها در استفاده از آن و برخورداری اطلاعاتی استفاده نکرده و تعلل کنند باید در آینده این تکنولوژی، فناوری، خدمات و بهره برداری‌های ناشی از آن را از کشورهای دیگر خریداری کنند».

فلاحت پیشه همچنین تاکید کرد: «پرتاب این ماهواره می تواند بسیاری از تهدیدات نظامی را که آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی بازیگران منطقه علیه ما ایجاد می کنند، خنثی کند»؛ شاید همین موضوع باعث خشم آمریکایی ها و حتی تهدید برای شکایت علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل و همچنین ابراز خشم رژیم صهیونیستی از موفقیت موشکی سپاه شده است که قطعا تمامی این تلاش ها راه به جایی نخواهد برد چون ایران از حق ذاتی خود همچون سایر کشورها در پرتاب ماهواره به فضا استفاده کرده است.»

در همین باره محمد جواد ابطحی نماینده مجلس با یادآوری تعرضات رژیم صهیونیستی و آمریکا در فضای ایران و رصد مراکز ستاد های کشورمان گفت که آخرین نمونه شهادت سردار سلیمانی بوده است لذا باید جمهوری اسلامی با ورود به حوزه ماهواره های نظامی خود را تجهیز می کرد؛ماهواره نور اولین گام در حوزه فضایی نظامی بود و بعد از این ماهواره های بیشتری در مدار زمین قرار می گیرد، اجازه نمی دهیم دشمن اقدامی علیه ما انجام دهد.

روی دیگر سکه موفقیت ایران در پرتاب ماهواره به فضا، شرایط تحریمی کشور است؛ تصور آمریکا و هم پیمانانش این بود که ایران با ادامه فشارها به پیشرفت و دستاوردی نمی رسد که قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین تمام معادلات آن ها را به هم ریخت؛ موضوعی که محمدجواد جمالی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با اشاره به آن گفت: پرتاب این ماهواره به دنیا نشان داد هر چه تحریم و فشار ها علیه ایران بیشتر شود دانشمندان ایرانی و نیروهای انقلاب به خود اتکایی می رسند؛ کشور ما علیرغم همه تحریم ها از نظر دسترسی به علوم و فنون نسبت به گذشته در شرایط بهتری قرار دارد و توانسته به پیشرفت خود ادامه دهد.

جمالی این نکته را هم یادآور شد که با ورود ایران به جرگه کشورهای دارای ماهواره نظامی انحصار شکسته شد و آمریکا از این اتفاق عصبانی است چون انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را زیر سوال برده است.

در شرایطی که انتقادات فراوانی به نوع مدیریت بحران کرونا در آمریکا به شخص ترامپ و دولت اش وارد است ، او سعی می کند با فرافکنی افکار عمومی را از بحران داخلی این کشور منحرف کند به همین دلیل روزی شناورهای ایرانی را تهدید می کند و روز دیگر از سعی می کند اجماع جهانی برای محکوم کردن پرتاب ماهواره ایران ایجاد کند و ایران را از حق خود محروم کند که قطعا همچون گذشته شکست خواهد خورد؛ در همین رابطه علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس به ضعیف مدیریت بحران کرونا در آمریکا اشاره و اظهار کرد: ترامپ با راه انداختن بازی جدید سیاسی میخواهد افکار عمومی ملت آمریکا را از بحران داخلی کرونا و کمبودها در زمینه های مختلف منحرف کند و و حتی ممکن است برای جدی تر نشان دادن موضوع دست به اقدام احمقانه ای بزند اما اگر دست از پا خطا کنند اهداف متعدد آمریکا در منطقه و فرا منطقه در تیررس دقیق موشک های جمهوری اسلامی قرار گرفته و پاسخی قوی تر از عین الاسد دریافت می گیرد.

به هر حال رییس جمهور آمریکا در شرایط بحرانی کرونا و افزایش روزافزون مبتلایان و فوتی ها با وضعیتی روبروست که نه تنها سیاست هایش در داخل کشورش موفقیت آمیز نبود که در مواجهه با ایران و سیاست تشدید تحریم ها نیز شکست خورد و امروز در بهت و حیرت با پرتاب ماهواره «نور» مواجه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
اگرشماانقدرقدرتمندوپیشرفته هستید
چرااجازه میدهیدامریکا به مازوربگوید
ماراتحریم کند
حمله کنیدونابودش کنید
دراین میان سفیر چین در ایران را هم از یاد نبربم که درست چند ساعت پس از پرتاب ماهواره ( چند ساعت پس از پرتاب و نه دو روز بعد یا دو روز قبل از پرتاب) متنی نوشت با این عنوان " چین در آستانه جهش بزرگ"اقتصادی" که در اکثر رسانه های ایران منتشر شد!!!! و 24 ساعت بعد هم خبر ساخت واکسن توسط چین را رسانه ای کردند. وباز رسانه های ایران بیش از رسانه های دنیا بدان پرداختند!!!!

در حالت خوشبینانه باید گفت جناب سفیر حسود وتنگ نظر تشریف دارند و در حالت بدبینانه باید گفت موذیگری ایشان کم از سفیر انگلیس نیست!
پس چرا FATF‌که مصوبه مجلس بود به جایی نرسید؟؟؟؟؟!!!!!!!
مچلس تا وقتی خوبه که مصوباتش با جریان اصلی همسو باشه در غیر اینصورت مصوباتش قابل دفاع نیست!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
عزیزم هنوز دنبال سیاسی کاری مجلس هستی؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مس
باشه اقا شما راست میگید . ما که داریم از این مملکت میریم شما بمونید و پیشرفت های رو به جلو و خداوندی که ناظر بر اعمال همه ماست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خوش به حالتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
خیر پیش ، این کشور به امثال تو نیازمند نیست ، این کشور به افراد دلسوز نیازمنده که امثال تو صد تیکتون کنن هم یک تیکتون دلسوز نیست
ما هم می گویم کور شود چه دشمنان داخلی و چه دشمنان خارجی از این کار ما و از درد بمیرید که نمی توانید جلوی ما را بگیرید
پرتاب ماهواره برای انحراف افکار عمومی از مشکلات فعلی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
خوشم میاد این سوزش تا الان هم ادامه داره ها
انشاالله كه درجهت توسعه پيشرفت ايران باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
پیشرفت با خرید وسایل لوکس تولید نمیشود
باید ادمش و تکنکش را داشته باشی!
چرا فیلم این پرتاب نشان داده نشد؟؟ الان درحال ارسال اطلاعات هست؟ ایا رصد میشود یا صرفا پرتاب شد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
توو مدار قرار نگرفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ناشناس۲۳:۴۰ماهواره توی مداره، توی سایت های رصد ماهواره ها، میشه رهگیریش کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
نمیدونم زمانی که این نظر رو نوشتی پیش خودت چه داشتی فکر میکردی ، یک سرچ هم‌ بلد نیستی؟ این ماهواره تو مداره
کشورب ک چند رییس داشته باشه مردمش هیچوقت روی خوش نخواهند دید.. مسکن شغل و غذا نیاز های اولیه انسان واسه زندگی توی ایران شده رویا
سلام.ماکشوری مستقل و توانمندیم.به کسی چه ربطی داره که ما چکار میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
به مردم که ربط دارد که گرسنگی میکشند
این نقطه ای که الان به اون رسیدیم نقطه ای هست که باید سی سال پیش به اون میرسیدیم.اگر سیستم مالیاتی درستی داشتیم میشد مالیات دانه درشت ها و اقتصاد زیرزمینی رو گرفت و به صنایع هایتک تزریق کرد.مالیاتهایی که گرفته نشد همه به شکل ارز توسط افراد ثروتمند از کشور خارج شد و بسیاری از نخبه های علمی هم به دلیل نبود پروژ ه های علمی بزرگ از کشور رفتن.علاوه بر اون خیلی از درآمدهای سرشار کشور در دولت های گذشته که میشد خرج ورود صنایع هایتک کرد خرج واردات کالاهای بنجل گردید.اگر تو صنایع هایتک یه توانایی نصف و نیمه هم داشتیم بعید بود اینطوری آمریکایی ها ما رو تحریم کنن.
قدیما بچه که بودم خیلی از کامیونها رو میدیدم این یک خط شعر رو رو تابلوی جلوی باربند کامیون رو به جلو با خطاطی خوب می‌نوشتند که موضوع این گزارش منو به یادتون انداخت و اون اینکه:

مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما
غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما

خدا قوت سپاه با همین فرمون برین جلو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
پس چرا پرچمت امریکاست اخوی؟
دستاوردش برای مردم چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
این ماهواره نظامی هست و نظامی ها از بدنه مردم و مردم از این خاکند ، افتاد؟
ای کاش به جای موشک و ماهواره و هسته ای کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ... چقدر نمایش تبلیغاتی ؟ این نمایش های تبلیغاتی چه خیری برای مردم داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
این قدر این حرف ها کوته بینانه هست که ارزش پاسخگویی نداره
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
حرف حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
تو کوته بین نیستی
تو خوبی
تو اگر جواب داشتی سه صفحه سیاه میکردی حالا اومدی ادای مدعیا رو در میاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
رفاه از مولفه های قدرت سرچشمه می گیره ، که یکی از
مهمترین مولفه های قدرت، علم هستش علم به خودی خود، بالقوه هست، این علم بصورت صنعت بالفعل میشه مثلا میشه موشک ماهواره بر، ماهواره، شکافت هسته اتم ، وقتی این علم ها توی صنایع بالفعل شد وارد صنایع دیگه میشه، مثلا کشوری که خودش سوخت هسته ای تولید کنه برای دانشمندای هسته ای تولید شغل کرده و برای اون طبقه درآمد میاد و بعدش رفاه، برای مصرف سوخت نیروگاه هسته ای ساخته میشه که کلی شغل ایجاد میشه چه توی کارهای ساختمانی تا تعمیر نگهداری و ساخت، بعد کشوری که خودش ماهواره بفرسته فضا اول اگه تحریم نباشه کلی باید دلار بده که براش ماهواره بفرستن فضا پس پول از مملکت خارج میکنه که باعث ضعیف شدن اقتصاد میشه، ولی اگه مستقل باشه هم شغل مستقیم تولید میشه هم کلی شغل غیر مستقیم و بعد از اون رفاه و قدرتمند شدن بخش های مختلف مردم، توی مملکت ما برای اینکه سریع به نقطه بهینه برسیم اینکه تا اونجا که میشه از تولید فناوری حمایت کنیم چه مردم چه دولت، و بعد از اون سر ریز این فناوری ها در صنعت های کشور استفاده بشه دست رانت واردات هم قطع بشه، اینطوری سریع به توسعه پایدار و رفاه میرسیم ، انشا ا... ش
اینجا مجلس مهم شد
باعث غرور ما گردید ولی ای کاش بعد از رفع بیکاری کامل انجام میگرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
رفع بیکاری چطوری به وجود میاد? با تولید، تولید هم با توسعه علم، پس باید برای ایجاد شغل این مراحل بگذرونیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار