بازدید 17094

ما به زودی خواهیم مُرد؛ چون کرونا را جدی نگرفته ایم!

کار ضروری را برای خودمان تعریف کنیم؛ ما دچار خودفریبی شده ایم؛ هر وقت هر کاری داریم بیرون می رویم و می گوییم کار ضروری داشتیم. از نظر من کار ضروری کاری است که اگر انجامش ندهیم دچار ضرر و خسران جدی می شویم. مثل حضور در سر کاری که معاش مان بدان وابسته است، موعد دادگاهی که باید در آن حاضر باشیم یا خرید حیاتی که باید انجام شود و امکان تهیه اینترنتی یا تلفنی اش نیست یا مراجعه به مطب و ... .
کد خبر: ۹۷۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 25 April 2020

به گزارش «تابناک»، جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: ما به زودی خواهیم مُرد! کدام مان؟ نمی دانم؛ اما از میان ما، تعدادی خواهند رفت؛ شاید من، شاید تو، شاید هم دیگری... .

کرونا ما را خوب می شناسد، می داند از بین همه اندام های داخلی، کجا باید برود و چگونه سلول هایمان را به گروگان بگیرد و نفس مان را بند بیاورد.
در مقابل، ما هنوز این دشمن نامرئی را نمی شناسیم، نه خاستگاهش را می شناسیم، نه نحوه عملکردش را دقیقاً می دانیم، نه از آینده اش خبر داریم و نه حتی قرصی و شربتی برای مهارش سراغ داریم؛ سردرگم ایم به معنای واقعی کلمه.

تمام متخصصان می گویند تا زمانی که برابر این ویروس بی دفاع هستیم، باید خود را از آن پنهان کنیم، درست مانند شب ها و روزهای بمباران شهرها که چاره ای نداشتیم جز رفتن به پناهگاه و انتظار برای آژیر سفید.

مسأله اصلی اما این است: "ما کرونا را جدی نگرفته ایم ولی او ما را جدی گرفته است"؛ نشان به آن نشان که او همچنان ما را می کشد و ما همچنان "دچار ترددهای غیرضرور" هستیم.

نشان به آن نشان که وقتی دولت محدودیت های کسب و کارها و ترددها را برداشت، متوهم شدیم که کار کرونا تمام است و ریختیم توی خیابان ها و پارک ها و جاده ها.

نشان به آن نشان که وقتی چند روز محدود، گفتند که تعداد فوتی ها کم شده، کمتر ماسک زدیم و بیشتر به یکدیگر نزدیک شدیم.

کرونا ادامه دارد و با بی رحمی هم ادامه دارد؛ او هنوز دلش به رحم نیامده است. پس چند نکته را یادمان نرود تا نمیریم (به همین صراحت):

1 - کار ضروری را برای خودمان تعریف کنیم؛ ما دچار خودفریبی شده ایم؛ هر وقت هر کاری داریم بیرون می رویم و می گوییم کار ضروری داشتیم. از نظر من کار ضروری کاری است که اگر انجامش ندهیم دچار ضرر و خسران جدی می شویم. مثل حضور در سر کاری که معاش مان بدان وابسته است، موعد دادگاهی که باید در آن حاضر باشیم یا خرید حیاتی که باید انجام شود و امکان تهیه اینترنتی یا تلفنی اش نیست یا مراجعه به مطب و ... .

پس تا زمانی که واقعاً مجبور شویم از خانه بیرون نرویم (به معنای واقعی "مجبور" توجه کنیم).

بیرون از خانه واقعاً خطرناک است. اگر یکی دو ماه قبل، وقتی بیرون می رفتیم، ممکن بود با فردی ناقل کرونا مواجه شویم، امروز با فراگیری بیشتر این ویروس، حتماً با کرونایی هایی که حتی علامت هم ندارند، روبرو خواهیم شد. برخی تحقیقات بر آنند که در کل دنیا فقط 4 درصد کرونایی ها شناسایی شده اند و با این حساب، برآورد شده است که هم اکنون 2 میلیون ایرانی، درگیر درجاتی از کرونا هستند و قریب به اتفاق شان هم نمی دانند.

بنابراین، بیرون رفتن در روزهای جاری، خطرناک تر از قبل شده است؛ خیلی خطرناک تر!

2 - مجهز و محتاط بیرون برویم. ماسک و دستکش و همراه داشتن مایع ضدعفونی کننده یادمان نرود؛ این ها سلاح های ما در میدان جنگ با این دشمن نامرئی اند؛ چه کسی بی سلاح و سپر مقابل شمشیر دشمن می رود؟!

3 - تا جایی که ممکن است بیرون از خانه، از یکدیگر فاصله بگیریم، حدود 2 متر یا سه چهار قدم خودمان. موقع خرید، توی صف، در جلسات، موقع مراجعه به ادارات و... ؛ من این فاصله گذاری را "فاصله زندگی بخش" می خوانم. به همدیگر احترام بگذاریم و عجالتاً از هم فاصله بگیریم. قرار نیست همدیگر را به کشتن دهیم.

4 - نگذاریم آنچه از بیرون به خانه هایمان می آید، آلوده به ویروس باشد؛ بلافاصله بعد از ورود ضدعفونی شان کنیم.

5 - همچنان سیستم ایمنی بدن مان را تقویت کنیم. کرونا ضعیف کش است؛ قوی باشیم و امیدوار و کم نیاوریم... روزهای خوب سرانجام خواهند رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
در آمريکا همان جايي که نخبگان جوان بي تخصص جهت کمک به مردم نيويورک کمکهاي مردمي جمع کرده و توسط ميرسليم فرستادند؟؟؟!!! که البته ايشان حتي نمي داند بغل گوشش خودفروشي و تن فروشي و عضو فروشي و کودکان کار در زباله بيداد مي کند آمارها صحيح و تعداد ازمايشات حدود 5 ميليون نفر بوده ولي در ايران حتي کمکهاي بشردوستانه که نزديک 3 ميليون کيت تشخيص فرستاده اند مشخص نيست به کدوم کشور و توسط چه نهادي فروخته شد وقتي آمار 4 برابري فروتيها را 5000 نفر اعلام مي کنيد و تعداد بيماران را يک دهم مردم هم فکر مي کنند کم شده ضمن اينکه فقر و بيکاري بيداد مي کند و عده اي سر سفره غنيمت گرفته شده از ملت بنام مذهب در استان قدس و بنياد و... نشسته اند و حاضر نيستند به مردم کمک کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
اینجا فقط تعطیلات عید حروم بود وکوفت همه کردن
متاسفانه تهرانی ها اصلا مراعات نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
اگرمثل هند اجبار گذاشته شود همه ملزم به رعایت می شوند
انشاا... که زودتر بمیریم و از شر این دولت مردان نجات پیدا کنیم. البته با توجه به اینکه اینها قرنطینه نکردن و در اطلاع رسانی ها هم سانسور کردن و هیچ کمکی به اقشار کارمند خصوصی و کارگر نکردن و حتی یک ریال از قبوض خود دولت هم کم نکردن! که مردم مجبور شدن برن بیرون و سر کار ، مردنمون هم میوفته گردن اینها اون دنیا
(ما به زودی خواهیم مُرد؛ چون کرونا را جدی نگرفته ایم)
مسولین در مورد کرونا حقیقت را نگفتند پس مردم مقصر هستند
مسولین به آمار و اطلاعات چین در مورد بیماری اعتماد کردند پس مردم مقصرند
مسولین اصلا تدبیری برای درآمد مردم نکردند پس مردم مقصرند
مسولین فقط جلسه گذاشتند و حرف زدند پس مردم مقصرند
..........
ویروسی که تقریبا 10 میلیون بار که بزرگتر شود قابل مشاهده چشم میباشد کدام ماسک توان جلوگیری از آن را دارد ای کاش با مردم با صداقت همه چیز را میگفتیم هنوز دیر نشده
وقتی همه چیز عادی و معمولی مثل قبل از کرونا و اقای روحانی جان مردم برایش مهم نیست خیلی راحت حرف میزند وزیر بهداشت فقط یه امار دروغ هرروز با خنده و خوشحالی که روند نزولی شده خودتون گول میزنید یا مردم فقیر و بدبخت را ایران را نابود کردید اختلاس گران بی شرم
تا رسیدن دارو و واکسن به کشور، اقتصاد مملکت به حالت فلج باقی خواهد ماند. 60 روز طلایی، 60 روزی که حتی قشر ضعیف می توانست به نحوی سر کند را سوزاندند. دیگر خیلی دیر شده است.
متاسفانه وقتی می شنوند بزرگی گفته: "دشمن دانا به از نادان دوست" اما معنای عمیق فلسفی پشت آن را درک نمی کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
باورتون ميشه به عنوان يكي از كشورها صدر جدول مبتلايان و قربانيان كرونا ، ما فقط يك هفته ( هفته دوم عيد )قرنطينه تقريبا كامل داشتيم
كسبه كه اسفند باز بودن و مردم از يك هفته به عيد و يك هفته بعد آن در جاده ها و سفر
مگه ژن ايراني ها تافته جدا بافته دنياست و كرونا ملاحظه شو داره كه اينقدر راحت در مورد شكست كرونا حرف ميزنند ( تا جايي كه در اخبار و برنامه هاي تلويزيون سرمست از پيروزي بر آن هستن ! ) مگه ميشه ؟! بدون هيچ تدبيري چه از سمت مسئولان چه مردم
الان هم خيابانها و مراكز تجمع انگار نه انگار
ولله مساجد و سينماها رو هم باز كنيد ، خجالت نكشيد البته باز بعدش آمار رو مخفي كنيد
واقعیتش اینه که دولت مارا خواهد کشت.بااین بی برنامگی
خدا خیرشان دهد به واسطه روشنگری برای مردم
البته لازم به توضیح است که از خجالت خانواده و زن و بچه و صاحبخانه و بغال سر کوچه، ما روزی چند بار می‌میریم و زنده می‌شویم.... البته خدا را شکر که آمریکا هم هر روز ورشکست میشه و اروپا هم فروپاشیده شده و همچنین روزی یک موشک می‌فرستیم فضا و به کشورهای دوست مثل سوریه، لبنان، یمن، عراق، ونزوئلا... کمک میکنیم که امنیت ما را حفظ کنن تا ما هر شب با خیال راحت بمیریم..
چرا چرت میگین خرید اینترنتی میدونی چقدر داره به مردم ضرر میزنه من رون مرغ رو اینترنتی خریدم کیلویی بیست و پنج هزار تومن در صورتی که همون روز با یکی از دوستانم تلفنی صحبت میکردم میگفت از مغازه خریده کیلویی هشت هزار و پانصد تومن یا یکی از این فروشگاه های آنلاین خیلی معتبر یه اشتباه توی قیمت اجناس کرده و دویست هزار تومن ازم بیشتر گرفته الان دو هفته هست منتظرم پولمو برگردونه میگه به حسابت که نمیریزیم اگر میخوای به اعتبارت اضافه میکنیم همونم قبول کردم نمیریزن!!!!
حالا اگر کرونا را جدی میگرفتیم نمیمردیم ؟؟!!!! کرونا شنیده قراره پراید از امسال تولید نشه ، ازش وکالت گرفته کارهاشو انجام بده !!!!!
حالا همه کاسه کوزه ها رو بشکنید سر مردم. این رفتار دولت بود که همچین چیزی رو القا کرده به مردم که بله، مهار شد،رفت، تموم شد!
مراکز معاینه فنی روزانه هزاران نفر را آلوده میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
نیاز بود به این سرعت مراکز معاینه فنی را باز کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا یک کم تعقل کنید ..
مسئولین رابطه ای و سهمیه ای روزی همه ما را به کشتن خواهند داد. وقتی همه جا بر اساس رابطه و باند بازی و سهمیه مشغولند میخواهید درست شود؟ واقعا باور دارید؟ فکری کنیم....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار