بازدید 37740
آخرین تحولات خاورمیانه

واکنش متفاوت روسیه و فرانسه به پرتاب ماهواره نظامی ایران / موافقت الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی/ پاسخ ظریف به توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه شناورهای ایرانی/ ارسال لیست اسامی وزرای کابینه به پارلمان عراق

موافقت الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی، پاسخ ظریف به توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه شناور‌های ایرانی، ارسال لیست اسامی وزرای کابینه به پارلمان عراق و پاسخ «کیم جونگ اون» به نامه بشار اسد از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش متفاوت روسیه و فرانسه به پرتاب ماهواره نظامی ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۷۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 24 April 2020

موافقت الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی، پاسخ ظریف به توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه شناور‌های ایرانی، ارسال لیست اسامی وزرای کابینه به پارلمان عراق و پاسخ «کیم جونگ اون» به نامه بشار اسد از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش متفاوت روسیه و فرانسه به پرتاب ماهواره نظامی ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنج‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود که به‌ صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، تأکید کرد بر خلاف ادعای مقامات آمریکایی، اقدام روز گذشته ایران در پرتاب ماهواره نظامی «نور» به فضا، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل محسوب نمی‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص تصریح کرد: «نه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و نه برجام، هیچ ‌یک ایران را از فعالیت‌های صلح‌آمیز در فضا منع نمی‌کنند. همچنین ادعای آمریکا مبنی بر این که موشک‌های ماهواره‌بر ایران می‌توانند کلاهک هسته‌ای حمل کنند، بی‌اساس است.»

واکنش متفاوت روسیه و فرانسه به پرتاب ماهواره نظامی ایران/موافقت الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی/ پاسخ ظریف به توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه شناورهای ایرانی/ ارسال لیست اسامی وزرای کابینه به پارلمان عراق

اما دولت فرانسه مانند دیگر دولت‌های غربی از جمله آمریکا و آلمان، به بهانه تهدیدآمیز بودن اقدام ایران در پرتاب ماهواره نظامی به فضا، خواستار توقف برنامه‌های فضایی ایران شده است.

وزارت امور خارجه فرانسه طی بیانیه‌ای، ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس گذشته علیه ایران اعلام کرد: «ما این پرتاب ماهواره نظامی را محکوم می‌کنیم. فناوری مورد استفاده برای پرتاب ماهواره به فضا بسیار شبیه فناوری مورد استفاده برای شلیک موشک‌های بالستیک بوده و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «فرانسه از ایران می‌خواهد فوراً همه فعالیت‌های مرتبط با توسعه موشک‌های بالستیکی که دارای قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای هستند را متوقف کند.»

وزارت امور خارجه فرانسه در بخش دیگری از بیانیه ضد ایرانی خود مدعی شده است که برنامه‌های ایران برای توسعه موشک‌های بالستیک یک نگرانی جدی برای امنیت منطقه و جهان محسوب شده و منجر به بروز بی‌ثباتی و افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود.

صبح روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ ماهواره نظامی ایران با نام «نور» توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌وسیله ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای «قاصد» در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

موافقت الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی

کتائب «حزب الله عراق» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد، جنایت ترور فرماندهان پیروزی بر تروریسم از سوی آمریکا چیزی نیست که بتوان در برابر آن سکوت کرد.

کتائب حزب الله، زیرمجموعه سازمان الحشد الشعبی ـ که شهید ابومهدی المهندس هم از فرماندهان آن است ـ تاکید کرد: «تقاضا برای کشف ابعاد این جنایت و یا پیگرد قانونی کسانی که در این جرم دخالت داشتند و گرفتن قصاص از آن‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت».

کتائب حزب الله عراق در این بیانیه آورده است: «ما اعلام کردیم که مدارکی در مورد این جنایت داریم و همچنین درباره طرف‌هایی که در آن دخالت داشتند و انگشت اتهام به سوی آن‌ها نشانه رفته است».

کتائب حزب الله تاکید کرد: مسئولیت و تبعات این جنایت وحشتناک متوجه ایالات متحده آمریکاست.

واکنش متفاوت روسیه و فرانسه به پرتاب ماهواره نظامی ایران/موافقت الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی/ پاسخ ظریف به توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه شناورهای ایرانی/ ارسال لیست اسامی وزرای کابینه به پارلمان عراق

در این بیانیه آمده است که مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات و مامور تشکیل کابینه عراق به واسطه یک طرف خواستار ملاقات با گروه کتائب حزب الله شد تا موضع خود را درباره این جنایت شرح دهد. از همین روی، دیداری ترتیب داده و در آن توافق شد که یک کمیته مشترک به منظور بررسی ابعاد این جنایت تشکیل شود.

کتائب حزب الله ادامه داد: ما درخواست دادیم که از طریق رسانه‌ها، خبر تشکیل کمیته پیگیری موضوع ترور فرماندهان پیروزی بر تروریسم اعلام شود. ما خواستیم روند کار کمیته و نتایج تحقیقات با شفافیت کامل در اختیار ملت عراق گذاشته شود.

شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حمله پهپادی نظامیان کشورش در عراق به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

پاسخ ظریف به توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه شناور‌های ایرانی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری به توئیت تهدیدآمیز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه شناور‌های نظامی ایرانی که در آب‌های سرزمینی کشور خود مشغول انجام وظیفه هستند، واکنش نشان داد.

ظریف در این پیام توئیتری تصریح کرد: «ارتش ایالات متحده گرفتار بیش از پنج هزار ابتلا به کووید ۱۹ است. دونالد ترامپ باید به نیاز‌های آن‌ها توجه داشته باشد، نه این که مشغول انجام تهدیداتی باشد که تروریست‌های صدامی برای آن هورا می‌کشند. به علاوه، نیرو‌های آمریکایی هیچ کاری با هفت هزار مایل دورتر از کشور خود ندارند که سبب شوند نیروی دریایی ما از ساحل خودمان در خلیج فارس سراغ آن‌ها بروند.»

واکنش متفاوت روسیه و فرانسه به پرتاب ماهواره نظامی ایران/موافقت الکاظمی با تشکیل کمیته بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی/ پاسخ ظریف به توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه شناورهای ایرانی/ ارسال لیست اسامی وزرای کابینه به پارلمان عراق

ارسال لیست اسامی وزرای کابینه به پارلمان عراق

یک نماینده جریان الحکمت عراق، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نخست وزیر مکلف این کشور لیست اسامی وزرای کابینه خود را برای پارلمان ارسال کرده است.

جاسم البخاتی، نماینده جریان الحکمه عراق امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه با اشاره به اینکه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف این کشور لیست اسامی وزرای کابینه خود را به پارلمان ارائه کرده، گفت: هنوز تکلیف وزارتخانه‌های کشور و دفاع مشخص نشده است.

البخاتی در شرح دلایل عدم حضور نماینده‌ای از جریان الحکمت در نشستی که در منزل هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح برگزار شد، ضمن مخالفت با اعلام دلایل این غیبت تا زمان صدور دستوری از سوی دفتر سیاسی جریان اظهار کرد: موضع‌گیری ما در این خصوص بعد‌ها اعلام خواهد شد.

این نماینده جریان الحکمت در ادامه گفت: نخست وزیر مکلف لیست اسامی را که در رسانه‌ها اعلام شدند، همراه با شرح حال آنها، برای پارلمان ارسال کرده تا نمایندگان پارلمان با آن‌ها آشنا شوند، این در حالی است که دو کرسی وزارت کشور و دفاع هنوز مورد مناقشه است.

او افزود: لیست شامل اسامی تکراری است که با مخالفت تعدادی از نمایندگان مواجه خواهد شد، زیرا آن‌ها خارج از توافق‌های قبلی تمامی نخست‌وزیران مکلف هستند که تکرار هرگونه اسمی در این کابینه و کابینه‌های قبلی را ممنوع می‌دانند.

همچنین جریان حکمت تاکید کرد، هیچ وزیری در دولت الکاظمی معرفی نکرده و آنچه رسانه‌ها در این باره منتشر کردند تلاشی برای به هم ریختن معادلات است.

علی العبودی، عضو فراکسیون جریان حکمت تاکید کرد: بار دیگر می‌گوییم که هیچ نامزدی را برای پست‌های وزارتی معرفی نکردیم و اخبار در این باره صحت ندارند.

همچنین فاضل الفتلاوی، عضو فراکسیون الفتح امروز به بغداد الیوم اظهار کرد: آنچه درباره اسامی نامزد‌های برخی پست‌های وزارتی منتشر شده، درست نیست، به ویژه که بیش از پنج لیست مطرح شده و اسامی منتشره صحت ندارند.

وی افزود: نمی‌توان به اخبار رسانه‌ها اعتماد کرد و درباره کابینه آینده و اینکه قادر به اداره مرحله آینده است یا نه، قضاوت کرد. باید منتظر ارائه کابینه واقعی باشیم و بعد قضاوت کنیم.

پاسخ «کیم جونگ اون» به نامه بشار اسد

چندی پیش، رئیس‌جمهور سوریه طی نامه‌ای، یکصد و هشتمین سالگرد تولد بنیانگذار کره شمالی را به رهبر این کشور تبریک گفته بود که این امر با استقبال و قدردانی طرف مقابل مواجه شد.

به گزارش شینهوا، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیامی مکتوب، از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، به دلیل نامه محبت‌آمیزی که چندی پیش به مناسبت یکصد و هشتمین سالگرد تولد پدربزرگش «کیم ایل سونگ» برای وی نوشته بود، قدردانی کرد.

گفتنی است، کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی است که دیگر در قید حیات نیست.

بنا به اعلام رسانه رسمی کره شمالی، کیم جونک اون همچنین در پاسخ نامه اسد، از این بابت که رابطه دو کشور از مدت‌ها پیش و به ویژه در دوره رهبران قبلی (پدرانشان)، مبتنی بر دوستی دیرینه است، ابراز خرسندی و بر تداوم این روند تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۸
پرتاب ماهواره کاملا غافلگیر کننده بود، معنای اون عبور از سد های فناوری هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
دوستانی که پیام می گذارند مواظب باشند با فاصله بنشین
مواظب باشند از روی دست هم ننویسن
پیاماتون بد جوری یکنواخت شده
چی فکر کردین
فکر می کنید با این روشها می تونین افکار عمومی را بدست بگیرید
بجای این حرفهای عوامانه یه کم با منطق حرف بزنید
یه چیزی بگید که عاقلانه باشه
ادم فکر می کنه اینجا دبستانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
اینهم یکی از بد ترین زمان ها برای انجام یک کار بود
که قطعا صورتحساب سنگین آنرا باید مردم
با رنج و سختی و فقر و بیکاری و فلاکت بیشتر و بیشتر بپردازند ؟
غربیا محکوم کنن تا جونشون دراد. دیگه برگ برنده ای ندارن که بخوان رو کنن. این نتیجه استقامت ملت در برابر تحریمهاست، علی رغم تمام تبلیغات رسانه ای، نفهمی ها و کج روی های عده ای معدود و دشمنی های عوامل نفوذی دشمن. همینکه کارشون شده حرافی و در عمل چیزی برا رو کردن ندارن، نشونه پیروزی ملت بزرگ ایرانه. پیروزی ای که همه ملت با هم در اون دخیل هستن. فقط افرادی که همگام با غربیا، از موفقیت فرزندان ملت بدحال هستن، در این پیروزی نقشی ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
بیخود ازاستقامت ملت در مقابل تحریم مایه نزار مجبور شدیم که تحمل کنیم و دارا و ندارمون را از دست بدیم همین الان هم اگر یک انتخابات برگزار بشه اکثریت رای به مذاکره میدهند یا از جیب ملت خرج نکنید یا اتخابات ازاد برگزار کند
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
بهت تبریک میگم که در این موفقیت خود را سهیم می دونی و از قبر خواب ها و مورچه زندگی کردن و کرونا ونان شب
مصونی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
یه زحمت بکش وقتی سخنرانی ات تموم شد، یه پاراگراف هم
در مورد آمار فقر و فحشا و بیکاری و تورم و اعتیاد و آمار طلاق و فساد و دروغ و وضعیت حقوق مدنی و وضعیت
فرهنگی جامعه و .... بنویس اخوی!! .... یادت که نمیره انشاله؟
لطفا فاصله ایران از اسراییل یا یمن رو هم محاسبه کنید البته عراق و سوریه و افغانستانم هست
چهل ساله خسته نشدید از این اخبار جنگ و موشک و خونریزی و بدبختی اقتصادی ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
بیشتر خسته ایم از سر و کله زدن با مزدورها و قلم به دست های وابسته به آمریکا. شوخی کردم، شما شاید خسته باشی، ما مرد میدان هستیم و تا آمریکا گورشو از منطقه ما گم نکنه میدانو خالی نمیکنیم
کلا غرب وحشی با ((برنامه ))مشکل داره!
برنامه هسته‌ای
برنامه موشکی
برنامه فعالیت های منطقه ای
و حالا هم برنامه فضایی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
تا موقعی که کشورهای غربی دنبال بر اندازی هستند، باید از نظر نظامی قوی بود. اگر بودجه نظامی ما را با توجه به جمعیت و بودجه کل در نظر بگیریم، بودجه نظامی ما بالا نیست
فرانسه كشوريست كه چند دهه پيش براي اسرائيل بمب هسته اي توليد كرد. فرانسه كشوريست كه تست هاي مكرر روي زمين (حتي نه در عمق زمين) در الجزاير انجام مي داد.
ای کفار غربی .شما چکاره هستید که برای سایر ملتها تعیین تکلیف میکنید؟؟؟!!! شما به چه حقی دارای موشکهای قاره پیما و بمب اتمی هستید.مگر نه اینکه اینها را برای کشتار ملتهای مظلوم و بی دفاع بخصوص مسلمانها ساخته اید !!؟؟ شما با چه مجوزی حق جولان دادن در فضا را دارید اما ما برای دفاع از خود حق داشتن سلاح های متعارف را نداشته باشیم که اگر روزی مثل گذشته دوباره مورد هجوم شما کفار قرار گرفتیم از خود دفاع کنیم.بدانید ما ملت با جان و دل و اموال خود در کنار سپاهیان و دلاورمردان اسلام در عرصه علم و دانش و تکنولوژی و حتی مبارزه با شما خواهیم ایستاد.دیگه اجازه نخواهیم داد دوباره فریب شما خورده شود شمایی که در عهد شکنی چیزی کم نگذاشتید.ما به یاری حق هر گونه سلاحی که نیاز باشد برای دفاع از خود خواهیم ساخت و شما هم میتوانید در شورای به اصطلاح ملل که خانه شما برای چپاول ملتهاسست تا میتوانید نعره سردهید و قطعنامه صدور کنید.پیروزی از ان مردان حق است .
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
وقتی به راحتی امریکا تحریممون کرد و از ترس امریکا هیچ کشوری حاضر به خرید نفتمون نیست و بانکهای دنیا با ما کار نمیکنند که مبادا مجازا ت شوند دیگه دنبال چه حقی میگردی اکثریت دولتها و کشورها و سازمانها و نهادهای بینالمللی سمت امریکا غش میکنند سرت را از زیر برف بیار بیرون و واقعیتها را ببین ه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
خیلی بخودت فشار نیار!
من میترسم دست آخر ظریف و ترامپ دست به یقه بشن کسی هم نباشه این دوتا رو جدا کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
نترس بابا بقول اصفهانیها توواس آنورجوب من اینور جوب فوش بده فوش بسون جلوبیای پیراهنت پاره میشه
فرانسه غلط کرد
اول از راه قانوني در دادگاه بين المللي از ترامپ نژادپرست و دار و دسته قاتلش درباره حمله آمريكايي هاي تروريست به سردار سليماني شكايت كنيم. اگر آمريكايي هاي نژادپرست و تروريست جلوي پرونده سد بنا كردند، و بي شك اين كار را خواهند كرد، نظاميان ارشد تبهكارشان را هدف قرار دهيم.

آمريكايي ها به شدت پرتوحش هستند و تنها زباني كه متوجه مي شوند زبان خودشان است. دانشمندان هسته اي ما را كشتند، جواب نداديم؛ كار رسيد به هدف قرار دادن سردار سليماني. پس بهتر است تا مجدداً وحشي نشدند افراد بلند پايه نظامي تبهكارشون را هدف قرار دهيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
یکطرفه نگاه نکن!
این دیپلیماسی شما کارها را خراب می کند و اقای فرمانده سپاه را سنگ روی یخ می کنید یا بگی من از فرمانده سپاه با ادب ترم وقتی انها سپاه را یک ارتش تروریستی اعلام می کند چرا شما این لقبرا ااز روی ارتش تروریست امریکا بر میدارید وان را ارتش ایالات متحده می نامید مگر ندیدی که فرمانده سپاه از ارتش تروریست امریکا نام برد چرا تو این وجه تروریستی را از ان برداشتید ترسو بعد هم برای ارعاب کردن انها همیشه ان را بکار میبرند گریزانید نمی دانی جواب های هوی است فرمانده سپاه گفت امریکا بزنند می خورند و شما هم میگفتید خوب هر زدنی یک خوردنی هم دارد فکر نکنند انها فقط می توانندبزنند در عوض مسله کرونا را در ارتش امریکا امریکا مطرح کردی که به شما هیچ ارتباطی ندارد
فرانسه و آلمان و انگلیس غلط کردند در مورد مسائل نظامی ایران نظر میدن، اینها قلاده شان دست آمریکا ست
غربی های استعمارگر بدانند که دوره ی غارت و جنایتشان به سر رسیده و باید به حقوق مردم خاورمیانه احترام بگذارند
منافع روسیه ایجاب میکند که همواره از جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا دفاع کند،تا بر اساس آن از آمریکا در چالش هایی که دارد،امتیاز بگیرد.
فرانسه از ایران می‌خواهد که فوراً همه فعالیت‌های مرتبط با توسعه موشک‌های بالستیکی که دارای قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای هستند را متوقف کند.» ,و اما جواب ما به فرانسه

ایقان از فقانسه میق خواهد فوقا خفق شو ق برقو کناق بادق بیادق
از بس برای کشورشان مفید بوده اند برای پدربزگشان که فوت کرده پیام رد و بدل می کنند
در شرایط فعلی مشکل اصلی کشور سحر قریسی و پاکبان و گوهر خیر اندیش نیست . مشکل اصلی کشور احقاق حقوق سیاسی و مدنی و مطالبات مردم هست . عدالت سیاسی . اجتماعی و رفع تنش های بین امللی و دوری از تنش های پی در پی داخلی هست . مورد کم اهمیت را بزرگ جلوه دادن چه حسنی دارد . چرا مسایلی که اهمیت زیادی دارند توجه نمیشود ؟ چرا به مسایلی مثل رفع فقر و بیکاری و گرانی و بی اخلاقی سیاسی توجه نمیشود ؟ چرا نمیگویند از فردا دروغ گفتن برای بزرگ و کوچک و حاکم و محکوم ممنوع هست ؟ اگر پاکبان خودش قصد شکایت داشت خودش شکایت کنه .
غربی ها هر پیشرفتی در کشورهای دیگر رو محکوم می کنن.
حالا فرانسه برای ما آدم شده! کسی تو ایران محل به حرفاتون نمیده چون ارزش جواب نداره.
دقت كردين هروقت قيمت نفت نزولي ميشه بين ايران و آمريكا در منطقه تنش ايجاد ميشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
.......آفرین......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
دقت کنی میبینی همیشه تنش بوده، چه قیمت نفت نزولی بشه، چه صعودی
مردم ایران میوه« بله به برجام ۱»، دارند با تمام وجودشون میچشن (تحریم های چند برابری، ترور فرماندهان،راه ندادن ایرانی ا به امریکاو ...)و همچنین« نه به برجام ۲» که مغزاستعماری ها توی فکرشون دنبال رقم زدنش بودند هم حس می کنند(امنیت در مقابل همسایگان دیوانه میل بن سلمان، پاسخگویی به ترور، مثل موشک باران عین الجسد، دستیابی به فضا که در کوتاه مدت امنیت می آره و در متوسط و بلند مدت رفاه)، توی این شرایط باید در عقل عده ای شک کرد اگه دنبال امتیاز دادن به این جانی های تروریست باشن.
از نظر اروپا و آمریکا هر فعالیت علمی و یا دفاعی میتواند منجر به نگرانی آنها شود و نباید ادامه پیدا کند ولی این امر را برای خود جایز دانسته و نگرانی دیگر کشورها برایشان مهم نیست . اکر بمب اتم میسازند و روی سر یک کشور دیگر رهایش میکنند جای نگرانی نیست و یا اینکه بمب های شیمیایی و بیولوژیک میسازند و هم خود و هم متحدان آنها استفاده میکنند جایز است و ضمنا تجاوز به دیگر کشورها نیز اگر از طرف آنها صورت گیرد امر درستی است ولی اگر کشوری و یا ملتی خلاف میل آنها فعالیت علمی و یا پیشرفت دفاعی داشته باشند سریع نگران میشوند . بهتر است ابتدا فکری به حال نگرانی های خود کنند و بعد یک نگاه منطقی به نیازهای دیگر ملتها داشته باشند .
شما تو پراید موندین بعد ماهواره .....!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
اگه صنعتو میدادن به سپاه اون موقع میدیدی که کسی توی چیزی نمیمونه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
حالا که فرستاده اند و دنیا تایید کرده، به آنهایی ایراد بگیرید که پراید را تولید و با آن قیمت به مردم می فروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
صنعت خودرو دست امثال شماست عزیز دل برادر.
ظریف لطف کنه پاسخ نده . همان پاسخ بچه های سپاه عزتمندانه و قدتمندانه است. ظریف فقط با پاسخ هاش دشمن را پررو و جریح میکند. ولله عزت جمیعا و لرسوله و للمومنین
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
هر کدام کار برد خود را دارد
منتظر فعالیت پژو فرانسه در ایران هستیم
کسی که با ماهواره ایرانی مخالف باشد با ایران مخالف است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
احسنت، باید قوی بود هم نظامی هم علمی و هم اقتصادی. زنده با ایران
پس کی میخواین زبان مادری مارا در مدارس آزاد کنید، ظریف جان اینو هم توییت کن که مدعی دموکراسی هستی
اقتصادکشوررابایدبدهنددست سپاه
به حمایت های نمایشی روسیه متکی نباشید ... آنها خیلی نامرد تر از آن هستند که شما فکر می کنید .... قولهای پوشالی پوتین به صدام قبل از حمله سبعانه جرج بوش به عراق، موید این ادعاست
دست سپاه دردنکنه واقعا عزت کشور دست سپاهه، دولت که خیری نداشت، ترسو و محافظه کار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل