بازدید 5913
۱

افزایش روند بهبود بیماران کرونایی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت : روند بهبودی بیماران کرونایی در خوزستان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 23 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، غلامرضا شریعتی در گفتگو زنده با مردم در شبکه خوزستان افزود : تا به امروز یک هزار و 8354 نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند ویکی از علل افزایش مبتلایان رشد آزمایش ها با راه اندازی چهار مرکز تشخیص کرونا در استان می باشد.

وی با بیان اینکه تا شکست کامل و ریشه کن کردن ویروس کرونا همه باید فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.ادامه داد : تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا به طور سرپایی مداوا شده اند چرا که به محض بروز علائم به آزمایشگاه های تشخیص مراجعه کرده اند که اقدام بسیار خوبی ست.

استاندار خوزستان با بیان اینکه علیرغم افزایش دما هنوز این ویروس در استان فعال است که باید خودمراقبتی و رعایت فاصله اجتماعی را همچنان در دستور کار قرار دهیم بیان کرد : 52 درصد از مبتلایان مردان و 48 درصد زنان هستند و میانگین سنی فوتی ها ۵۵ سال است که نشان می دهد که متوسط سنی مبتلایان بالا رفته است.

شریعتی گفت: روند بهبودی بیماران در استان روبه افزایش است و هر چه بتوانیم مرگ و میر را کنترل کنیم نشانه پیروزی ما بر این ویروس خواهد بود.

وی افزود : اگر علاقه دارید کادر درمانی خسته نشوند باید خود مراقبتی ها را افزایش دهید و متاسفانه 22 درصد از مبتلایان جدید پرستاران و 20 درصد نیز از مبتلایان پزشک و سایر کادر درمانی نیز 41 رصد از مبتلایان را تشکیل میدهن و مجموعا 109 نفر از مبتلایان از کادر درمانی هستند.

استاندار خوزستان ادامه داد : در دو هفته اخیر روند مبتلایان در اهواز فراینده بوده و در صدر قرار دارد و از مردم اهواز خاضعانه می خواهم که بیش از گذشته فاصله اجتماعی را رعایت ماسک و دستکش استفاده کنند و رفتارهای پرخطر را باید کنار گذاشته و نباید تصور کنیم کرونا تمام شده است .

شریعتی با اشاره به اینکه شیوع کرونا از شهر به روستاها سرایت کرده و روستائیان باید به دلیل فصل برداشت محصول از خود مراقبت کنند . تاکید کرد : به هیچ عنوان نباید در مراسم ترحیم برگزار و شرکت در مراسمات عروسی و ترحیم شیوع این بیماری را تشدید می کند .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مردم توی خوزستان هنوز این بیماری را جدی نگرفته اند و تعداد کسانی که نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت میکنند خیلی کم است.
شرکت های پتروشیمی اعلام کرده اند که از شنبه 6 اردیبهشست تمامی کارکنان باید سر کار حضور داشته باشند و طرح 50 درصد لغو شده.
همچنین کلیه رستوران های شرکت عملیات غیر صنعتی به مناسبت ماه رمضان بازگشایی شده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها