بازدید 21348

درآمد میلیونی با مشاغل عجیب در فضای مجازی

مشاغل اینترنتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای درآمدزایی ایجاد کرده است به طوری که برخی از این شغل‌های کاذب از صفحات مجازی خود درآمد هنگفتی کسب می‌کنند.
کد خبر: ۹۷۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 22 April 2020

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه جام جم،  گسترش فضای مجازی باعث بروز و ظهور فرصت‌هایی برای درآمدزایی افراد در سرتاسر دنیا فراهم کرده و بسیاری سعی دارند تا کسب و کاری را از این طریق راه‌اندازی کنند. اما کسب و کار‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده‌اند، تنها در فروش محصول و ارائه خدمات خلاصه نمی‌شوند و در این میان مشاغلی ایجاد شده که بیشتر شغل‌هایی کاذب هستند و بود و نبودشان فرقی نمی‌کند، اما هستند و اتفاقا درآمد‌های بالایی هم برای صاحبان کار دارند!

در این گزارش نگاهی به همین شغل‌های میلیاردی داریم که در شکل‌گیری آن‌ها نه تنها مردم عادی که اتفاقا چهره‌های شناخته شده و معروف هم نقش ویژه‌ای دارند!

«سین کار» تمام وقت

مصداق مشخص شغل‌های کاذب همین «سین‌کار» است! در یکی از آگهی‌های استخدامی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، از افراد بیکار درخواست می‌شود تا از طریق بازدید برخی از صفحات مجازی درآمد کسب کنند.

یعنی تعداد بازدیدکنندگان هر صفحه را بالا ببرند و آن را در گروه‌های مختلف ارسال کنند تا یک پست خاص بیش از آن چیزی که باید دست به دست و دیده شود.

قیمت

کف قیمت حقوق یک سین کار حدود ۳ میلیون تومان در ماه است و البته برخی از آن‌ها به‌طور متوسط در ماه تا یک و نیم میلیون تومان بر حسب میزان فعالیت‌شان دریافت می‌کنند.

پول می‌گیرم، فحش می‌دهم!

برایشان لیونل مسی، چهره‌های سرشناس یا بازیگر سریال در حال پخش فرقی ندارد. آن‌ها در ازای گرفتن پول در شبکه‌های اجتماعی به شخصیت‌های مطرح و سلبریتی‌ها فحش می‌دهند و اتفاقا روزانه مبالغ هنگفتی هم دریافت می‌کنند. یعنی هرچه فحش‌ها بیشتر و رکیک‌تر باشد، حقوق بیشتری می‌گیرند! جالب است بدانید بسیاری از این افراد با هویت واقعی خودشان کار می‌کنند و حتی آی دی فیک هم ندارند!

قیمت
برحسب میزان رکیک بودن فحش و تعداد بیشتر فحش در کامنت‌ها، میزان حقوق دریافتی آن‌ها به‌طور متوسط در ماه تا ۵ میلیون تغییر می‌کند، ما هم با واسطه این قیمت را به‌دست آوردیم!

کپشن نویس

احتمالا برای شما هم جالب است اگر بدانید کپشن بسیاری از پست‌های اینستاگرامی چهره‌های شناخته شده و سلبریتی‌ها توسط خودشان نوشته نمی‌شود.آن‌ها در ازای اختصاص مبلغی، از برخی‌ها که قلم خوبی دارند می‌خواهند برای پست‌هایشان کپشن بنویسند. اتفاقی که البته در بین برخی ورزشکار‌ها و مربیان فوتبال رایج‌تر است و با کمی دقت می‌توان متوجه شد که نوشته کار خودشان نبوده است.

قیمت

کپشن نویسی به‌طور متوسط از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان در ماه درآمد دارد که به تعداد لایک و شهرت نویسنده کپشن هم بستگی دارد.

تیم‌های هشتگ زن!

این نمونه البته بیشتر مصداق‌های سیاسی دارد. تیم‌های مشخصی هستند که مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند، مبالغی که گاه اصلا قابل مقایسه با موارد بالا نیست. این عده به صورت گروهی برای راهبرد‌های خاصی در شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص توییتر هشتگ‌های مخصوص می‌زنند و تلاش می‌کنند یک هشتگ یا یک ماجرا هرچه بیشتر دیده شود.

قیمت
در توییتر از توییتی یک میلیون تومان بسته به بالا رفتن تعداد هشتگ‌ها، تا روزانه ۲۰ میلیون تومان بر اساس تعداد بازدید در‌اینستاگرام پرداخت می‌شود.

تبریک تولدگو

عده‌ای از افراد در اینستاگرام با دریافت پول از مردم، تولد آن‌ها را تبریک می‌گویند! ماجرا دقیقا به همین خنده داری است که می‌بینید!

جالب است بدانید اگر تبریک گفتن آن‌ها در قالب استوری باشد، مبلغ کمتر و اگر تبریک خود را به صورت یک پست موقت در اینستاگرام منتشر کنند، مبلغ بیشتری می‌گیرند.

قیمت

برخی چهره‌های شناخته شده در ازای گذاشتن یک کامنت تولد تا ۳۰ میلیون تومان هم دریافت می‌کنند. اما افراد معمولی با فالوور بالا با گرفتن ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان در قالب یک استوری، تولد فرد را تبریک می‌گویند

دابسمش خواننده‌های جدید

بسیاری از ویدئو‌های دابسمش که دلی و با هدف خاصی ساخته می‌شوند را کنار بگذارید، اما تعدادی از دابسمش‌های ساخته شده در فضای مجازی به منظور بیشتر دیده شدن یک فرد خاص است. یعنی یک خواننده که به تازگی به این عرصه پا گذاشته، از چند نفر می‌خواهد با دابسمش کردن آهنگ جدیدش به بیشتر دیده شدن آن کمک و پول دریافت کنند. کاری که طبعا از طریق برخی واسطه‌ها انجام می‌شو‌د و بسیاری از کسانی که آن آهنگ را دابسمش می‌کنند، اصلا از نیت آن آگاهی ندارند!

قیمت
برای این کار باید بین ۴ تا ۴۰ میلیون تومان بسته به شهرت فرد دابسمش کننده هزینه کنید!

کانال عکس و استوری

«اگر عکس‌هایی زیبا برای استوری خود می‌خواهید به کانال ما مراجعه کنید.» ممکن است این متن را بار‌ها در تلگرام و گروه‌های مختلف دیده باشید. در این کانال‌های تلگرامی با قرار دادن عکس‌هایی از غذا، رستوران، مراجعه به دکتر و حتی عکس سرم در درمانگاه، استوری‌های شما را تامین می‌کند!

قیمت

بسته به تعداد فالوور و بازدید بیشتر، از روزانه ۵۰‌هزار تا ۳‌میلیون تومان نسبت به انتشار پست برای استوری‌های موضوعی پول می‌گیرند.

فروش فالوور

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش اینستاگرام تعدادی از فالوور‌های فیک در برخی صفحات را پاک کرد و همین امر موجب شد تا تعداد فالوور‌های بسیاری از سلبریتی‌ها ریزش بسیاری داشته باشد! داستان بسیار ساده است. عده‌ای از صاحبان آگهی‌ها در ازای دریافت مبلغی نه چندان زیاد، تعداد بسیاری فالوور به دنبال کنندگان صفحات اجتماعی شما اضافه می‌کنند؛ فالوور‌هایی که لزوما حقیقی هم نیستند و آی‌دی‌های آن‌ها فیک است.

قیمت

خرید فالوور قیمت بالایی ندارد، بسیاری از مردم در‌شبکه‌های اجتماعی با پرداخت تنها ۵۰ هزار تومان تا ده هزار فالوور برای اینستاگرام خودشان می‌خرند!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار