بازدید 14280

واکنش عجیب رسانه‌ای‌ به وضعیت جسمانی اون

یک روز پس از گمانه‌زنی‌های بین‌المللی درباره وضعیت جسمانی رهبر کره‌شمالی که هفته گذشته در یکی از مناسبت‌های مهم کشورش غایب بود، رسانه‌های دولتی کره‌شمالی در یک سکوت سنگین فرو رفته و هیچ اشاره‌ای به حضورهای جدید وی نکردند.
کد خبر: ۹۷۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 22 April 2020


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کره‌جنوبی و چین و همچنین منابع اطلاعاتی آمریکا نسبت به گزارشات درباره اینکه حال کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی پس از عمل جراحی قلب وخیم است، ابراز شک و تردید کرده‌اند، در حالی که کاخ سفید تاکید کرده که با دقت این موضوع را رصد می‌کند.

گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت جسمانی کیم ابتدا به خاطر غیبتش در مراسم سالروز تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره‌شمالی و پدر بزرگ کیم در ۱۵ آوریل سال جاری میلادی مطرح شد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای (KCNA) و روزنامه رودونگ سینمون که متعلق به حزب حاکم این کشور است، از آن زمان تاکنون هیچ اشاره‌ای به مکان و موقعیت کیم جونگ اون نکرده‌اند اما اعلام کردند رهبر کره‌شمالی هدایای تولد را برای شهروندان برجسته ارسال کرده است.

واکنش ترامپ به وضعیت رهبر کره شمالی
عناوین اصلی اخبار امروز در خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای شامل مطالبی درباره تجهیزات ورزشی، برداشت توت سفید و نشستی در بنگلادش برای مطالعه و بررسی "جوخه" یا ایدئولوژی اتکاء به نفس کره‌شمالی بود. در همین حال روزنامه رودونگ سینمون مقالاتی را درباره یک اقتصاد خودکفا و اقدامات مربوط به مبارزه با ویروس کرونا منتشر کرد.

کاخ ریاست جمهوری کره‌جنوبی سه‌شنبه اعلام کرد، هیچ نشانه غیرعادی از کره‌شمالی وجود ندارد، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت که گزارشات درباره بیماری و وضعیت جسمانی وخیم کیم تایید نشده‌اند و نمی‌شود آن‌ها را باور کرد.

کارشناسان کره‌شمالی هشدار داده‌اند که دستیابی به حقایق مربوط به کیم جونگ اون کار بسیار دشواری است اما تاکید کرده‌اند که غیبت بی‌سابقه کیم از مراسم بزرگ و مهم مربوط به سالروز تولد پدربزرگش در هفته گذشته حاکی از آن است که مشکلی وجود دارد.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار