بازدید 68497

پرتاب موفق نخستین ماهواره نظامی ایران توسط سپاه پاسداران/ فرمانده کل سپاه: جهان را از فضا رؤیت می‌کنیم/ جزئیات فنی ماهواره نظامی ایران

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. این اقدام دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران اسلامی خواهد بود...
کد خبر: ۹۷۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 22 April 2020

نخستین ماهواره جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این اقدام دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران اسلامی خواهد بود.

نخستین تصاویر از ماهواره‌بر قاصد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با پرتاب ماهواره نور، سپاه امروز فضایی شد گفت: امروز ما می‌توانیم جهان را از فضا رؤیت کنیم و این به معنای گسترش اطلاعات راهبردی نیروی دفاعی سپاه است.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پرتاب و در مدار قرار گرفتن نخستین ماهواره چند منظوره جمهوری اسلامی ایران که کاربرد دفاعی هم دارد توسط سپاه با تبریک این موفقیت بزرگ به فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای و ملت شریف ایران اسلامی گفت: پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره ابعاد جدیدی از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را ارتقا بخشید و به فضل الهی سپاه امروز فضایی شد.

سرلشکر سلامی دستیابی نیروی دفاعی قدرتمندی چون سپاه به فناوری‌های فضایی به منظور رسیدن به توانمندی‌های برتر ساز را یک ضرورت توصیف و تصریح کرد: امروز ارتش‌های قدرتمند دنیا بدون قرار گرفتن در فضا دارای نقشه دفاعی جامعی نیستند و دستیابی به این فناوری برتر ساز که ما را به فضا منتقل می‌کند و قلمرو توانایی‌هایمان را گسترش می‌دهد یک دستاورد راهبردی است.

وی خاطرنشان کرد: پس از این دستاورد مهم ما در عرصه گسترش قلمرو و توان اطلاعاتی راهبردی به یک جهش دست یافتیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه تاکید کرد: امروز ما می‌توانیم جهان را از فضا رؤیت کنیم و این به معنای گسترش اطلاعات راهبردی نیروی دفاعی قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سپاه پاسداران امروز فضایی شد/ می‌توانیم جهان را از فضا رؤیت کنیم

وی افزود: قرار گرفتن این ماهواره چند منظوره در فضا هم در عرصه IT و نبردهای اطلاعاتی می‌تواند برای ما ارزش افزوده استراتژیک تولید کند و هم در جنگ‌های اطلاعاتی زمینه‌های قدرتمندی را برای ما ایجاد می‌کند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه سپاه از امروز وارد یک عرصه تحول شد، گفت: دستیابی به این فناوری‌ها به دلیل اینکه در زمره فناوری‌های برتر جهانی است و خطوط مقدم استعدادهای تکنولوژی را شکل می‌دهد؛ برای ایران اسلامی توفیق بزرگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره مختص مسائل دفاعی و نظامی نیست، گفت: تحقق این مهم کشور را در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های بزرگی می‌رساند، بنابراین دستاوردی راهبردی برای نظام اسلامی ما محسوب می‌شود.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه تمامی اجزای مختلف فناوری‌های پرتاب این ماهواره اعم از پرتابگر و ماهواره متکی به دانش بومی، بدون اتکا به خارج و در اثر تحریم به وجود آمده است، گفت: پیام به ثمر نشستن این دستاورد مهم این است که تحریم نه تنها مانعی در مسیر پیش روی ما نیست بلکه موجب روشن شدن موتور پیشران فناوری‌های نوین ما برای رسیدن به یک قدرت بزرگ در سطح منطقه و در افق نزدیک در سطح جهانی است.

سرلشکر سلامی در پایان تحقق این دستاورد راهبردی فضایی را لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر راهبرد قوی شدن عنوان و تاکید کرد: پیام بزرگ این اتفاق این است که ما در هر عرصه‌ای ورود کنیم با تکیه بر خداوند متعال و استعدادهای درونی خود می‌توانیم موفقیت‌های چشمگیر و جهان پسندی داشته باشیم.

سردار حاجی زاده: پیشران ماهواره‌بر از نوع ترکیبی سوخت مایع و جامد است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این ماهواره‌بر تفاوتی با کارهای گذشته دارد و آن هم این است که پیشران آن از نوع ترکیبی سوخت مایع و جامد است.

سردار حاجی‌زاده: پیشران ماهواره‌بر قاصد از نوع ترکیبی سوخت مایع و جامد است

 سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح عملیات پرتاب ماهواره نور توسط ماهواره بر قاصد، اظهار داشت: این ماهواره بر تفاوتی با کارهای گذشته دارد و آن هم این است که پیشران آن از نوع ترکیبی سوخت مایع و جامد است.

سردار حاجی زاده ادامه داد: طبیعتا فقط ابرقدرت ها این قابلیت را دارد و بقیه فقط مصرف کننده این فناوری هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: دستیابی به فضا یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید جایگاه مان را در فضا پیدا کنیم.

جزئیات فنی ماهواره نظامی ایران

در تابستان سال 1398 ماهواره های غربی تصاویر متعددی از آزمایش پیشران های سوخت جامد در محوطه آزمایش پایگاه ثبت شده فضایی سپاه منتشر نمودند. این امر نشان می داد که سپاه در حال ورود به مرحله بسیار مهمی از آماده سازی پرتابگر فضایی سوخت جامد خود است که این آزمایش ها را به انجام می رساند.

با گذشت چند ماه از آزمایش های فوق خبر اجرای یک پرتاب عملیاتی با ماهواره‌بر سه مرحله ای "قاصد" که توسط متخصصان فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیروی هوافضا ساخته شده و یکی از پرتابگرهای فضایی توسعه یافته در این مجموعه است اعلام شد.

خبر قراردهی موفق اولین ماهواره نظامی کشور به نام "نور" در مدار با استفاده از ماهواره‌بر قاصد، در روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت و در ایام تصویب اساسنامه و تأسیس سپاه پاسداران منتشر شد که سبب افزایش روحیه خودباوری و غرور ملی در ایران و سایر کشورهای دوست در خواهد شد.

این پرتاب از پایگاه پرتاب فضایی سپاه در منطقه شاهرود و در کویر مرکزی ایران به انجام رسید. پایگاهی که سالها پیش آماده شده بود تا پرتابگرهای فضایی سنگین سپاه از جمله ماهواره‌بر قائم از آن به فضا پرتاب شود.

ماهواره‌بر قاصد اولین پرتابگر سه مرحله ای آزمایش شده در کشور است. هنوز جزئیاتی از ابعاد و تناژ و قابلیت های فنی آن اعلام نشده اما همین تصاویر منتشر شده نشان می دهد که سپاه مسیر توسعه پرتابگرهای فضایی خود را با تنوع مورد نیاز پیگیری کرده است.

چندی پیش و در دهه فجر انقلاب اسلامی در سال 1398 بود که با رونمایی از پیشران فضایی سوخت جامد سلمان که دارای نازل متحرک بود، نیروی هوافضای سپاه از توان عملیاتی خود برای هدایت بهتر و کارامدتر پیشران های فضایی در خارج از جو پرده برداشت. این پیشران به واسطه نازل (خروجی) متحرک با بهره وری بالاتری امکان تغییر و اصلاح مسیر را در خارج از جو دارد. احتمال دارد که از پیشران سلمان در مراحل بالایی ماهواره‌بر قاصد استفاده شده باشد.

همچنین فناوری بدنه های مواد مرکب غیر فلزی و بسیار سبک ساخت سپاه که همزمان با پیشران سلمان رونمایی شد نیز ممکن است در ماهواره‌بر قاصد مورد استفاده قرار گرفته باشد. این فناوری به کاهش وزن قابل توجه ماهواره‌بر و در نتیجه افزایش وزن محموله قابل حمل توسط آن کمک می کند.

مداری که ماهواره نور در آن قرار گرفته است، 425 کیلومتر اعلام شده که احتمالاً مدار دایروی است یعنی در تمام مدت حرکت، ماهواره ارتفاع ثابتی نسبت به زمین خواهد داشت. پیش از این ماهواره های امید، رصد، نوید و فجر در مدار بیضوی 250 در 375 کیلومتر قرار گرفته بودند. در این نوع مدار، ماهواره روی یک مسیر بیضوی به دور زمین گردش می کند در نتیجه در طی حرکت خود در کمترین فاصله 250 کیلومتر و بیشترین فاصله 375 کیلومتر در حال جابجایی است. همین عبور از ارتفاعات کمتر سبب کاهش عمر مداری ماهواره می شود به طوری که تمام چهار ماهواره فوق طول عمر 3 ماه یا کمتر داشتند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۱
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۲۵۶
آفرین. البته باید 10 سال پیش این پرتاب انجام میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اگه واقعا با موفقیت انجام شده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
راستی از ویروس یاب کرونا چه خبر؟ قرار بود بیان راجع به نحوه کارش توصیح بدن
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
الان وقتش نبود ... موعد برطرف شدن تحریمهای تسلیحاتی نزدیک است ... باور کنید الان وقتش نبود
سعادت
| United Arab Emirates |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دوست عزیز آقای فدوی
تحریم های تسلیحاتی فقط بروی کاغذ لغو خواهند شد
آیا واقعا شما فکر می کنید که روسیه و چین به ما جنگنده و تانک و ناوشکن پیشرفته می دهند
آیا کارشکنی ها بر سر تحویل اس ۳۰۰ ها یادتون نمی یاد
ما فقط فقط باید تکنولوژی های خودمون را توسعه بدیم والبته الگو برداری از نمونه های خارجی موفق
آنهایی که اهل فن هستند می دانند که ساختن جنگنده از قرار دادن ماهواره در مدار ۴۰۰ کیلومتری سخت تر نخواهد بود
یا ساخت تانک و زیر دریایی و غیره
فقط کار را بدهید دست کار دان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چقدر نمک نشناس هستی ، باید یک جوری زهرتو بریزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
راستی جاسوس هاد چرا این امر را زودتر خبردار نشدند تا به رییس هاشون خبر بدند ؟ جقدر براشون بد شد . جواب دلارهایی که از عرعرستان گرفتند را چطوری پس بدند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس ۱۳:۰۹ خیلی سوختی نه؟!
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
سعادت جان کلامت شکر ... اما می شد این کار را در سکوت خبری انجام داد ...
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
من هم دیشب قهرمان المپیاد شدم . شما میگی من یعنی دروغ میگم، چرا آخه، مگه دروغ از من شنیدی شما؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
عزیز ما اصلا جنگنده ،ناوشکن و تانک نمی خواهیم که کسی به ما بدهد یا ندهد چون خودمان می سازیم رفع تحریم بیشتر برای سهولت صادرات است تا واردات در عین حالی که با تغییر تکنولوژی بسیاری از تسلیحات قدرت های بزرگ از جمله ناوهای هواپیما بر و جنگند ه های رادار گریز دیگر فاقد کارایی هستند و شمار زیادی از پهباد های دور پرواز سریع ارزان قیمت به راحتی می توانند این جنگنده ها را رصد و نابود کنند که این امر را خود غربی ها هم می دانند و در حال حذف کردن پروژه های توسعه این تسلیحات هستند.
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
می گفتند موشک های ایران فوتو شاپ می باشد و بعد می گفتند تحریم می کنیم که موشک نداشته باشید
حالا هم برایان هوک حتما می گویدفوتو شاپ می باشد و بعد از مدتی پمپو نداشتن ماهواره نظامی را هم به لیست در خواست ها اضافه خواهد نمود؟
عدهای از این مزخرفات نان می خورند ولی ناآگاهان آگاه شوند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چهارشنبه سوم اردیبهشت ساعت ۱۵:۱۰
اسکناس دلار ۱۶۳۰۰
حواله دلار ۱۶۷۰۰
سکه ۶۵۰۰۰۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
!هفت سال پیش
میدونی که چی میگم؟
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس آمریکا نشین ۱۵:۱۴
خیلی سوختی ها؟ می دانم چی می کشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بابک خان تو که میدونی اون آمریکایی نشینه خیلی سوخته آیا میدانی من بدبخت همین ایران نشین هم با رسیدن یک دلار آمریکا به 163000 ریال چقدر سوختم. آیا میدانی که بسیار یاز همین ایران نشینها حتی توان تامین مایحتاج روزانه خانواده خود را ندرند. آیا میدانی که بسیار از فرزندان همین آب و خاک که در روستاهای همین سیستان و بلوچستان و برخی دیگر از استانهای کشور زندگی می کنند حتی یک اتاق کوچک برای کلاس درس ندارند و در کپر درس جانم فدای ایران می خوانند. حالا بفرمائید چه کسانی از شنیدن خبر ارسال ماهواره نظامی با هزینه های چند هزار میلیلردی به فضا می سوزند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تا کور بشن مخالفان پیشرفت ایران که همون منفی دهندگان هستن
از حسودی دارین میمیرین ؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
شاهکار اینه که یک دوربین برای نظارت به فضا فرستاده شده است!
سلام: احسن به اقتدارعلمی و فضایی دلیر مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.ای سپاهیان عزیز در حوزه تولیدسلاح های سبک نظامی یعنی جایگزین کلاشینکف و ژ 3وبه جای خودری بی کیفیت مونتاژ داخلی خودروی هیربدی پیشرفته ایرانی نیز ورود پیدا کنید و اقتداروعزت و لیاقت جوانان مومن و انقلابی این مرز و بوم را به دنیا نشان دهید و به حرف هیچ ملامت گر بی خاصیتی در این خصوص اعتنا نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ت داره آخرش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اینها که منفی دادن معلومه خیلی سوختند . کمی بشینید ، اب یخ بخورید ، بعد به اربابهایتان بگید رکب خوردیم .
ایرانی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بگین چند میلیارد دلار هزینه داشته و با این پول چنتا شغل واسه مردم ایجاد میشد؟
هرمز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ایرانی انلیس نشین ۱۵:۰۹
حرف دیگری نتونستی بزنی؟ ظاهرا خیلی اذیت شدی؟ مواظب باش تو انگلیس کرونا تو رو اذیت نکنه. چقدر کشته ها تون زیاده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
خیلی خوشحالم - آفرین به ایران - زنده باد -
مخالفان هم دارن میسوزن ..
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ایرانی انگلیس نشین تو خبرها اومده رقم واقعی فوتی ها تو انگلیس 2 برابر آمار دولتیه ؟
مواظب باش نگیری - خیلی سوختی
فیلمش کجاست؟ امیدوارم مثل جنگنده فوق پیشرفته کوثر نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
البانی نشین برو به همون موشک های کاغذی خوش باش که پایگاهتون را در عراق زدیم!!!!
در ضمن جنگنده فوق پیشرفته تست های اخری را پشت سر می گذارد و در اینده نچندان دور به کوری..... پرواز می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بنده ی خدا معلوم هست که حتی پس از چند سال از این پیشرفت چنان سوختی که یادآوری کردی!! خخخ اون هم که هم که خودشون گفتن کپی اف 4 هست ولی مهم این هست که خودمون تولید کردیم. یک گام بزرک!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اگر جاسوس حرفه ایی بودی زودتر متوجه مشدی ؟ یک فکری به حال خودت بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اره اون اف ۴ هم تولید خودتون بود ناشناس ۱۴ :۰۰فقط جوشکاریشو داده بودن محمد جوشکار که خیلی تمیزتر در بیاد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
خوب انتظار یک ویدئو پرتاب که جاسوسی نیست
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بنده انتظار دارم که فیلم هایی که این ماهواره از ابتدا و اکنون در چند ویدئو کوتاه به جماعت قهرمان نشان داده شود!
دروووووووود واقعا . مواظب باشین خبرش لا لوی این شلوغ پلوغی گم نشه. چه قدمی برداشته شده. اوضاع فرق میکنه که دیگه. ببینیم دور گرده یا ثابته. احتمالا دور گرده. یعنی الان میشه امریکا رو هم رصد کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
راستی از ویروس یاب کرونا جه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس ۱۳.۱۷ ، سوختی نه؟ بسوز و بیشتر بسوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بچه های انقلاب در بخش هایی که هستند مثل نور رو به جلو حرکت می کنند ولی در بخش هایی که لیبرال هست و منتظر مدینه فاضله که غرب جونشون است ولی در پوست گردو می گذارند این جماعت را معلوم است که خیلی ناراحتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس ۱۳:۱۷ آتش نشانی لازم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
برای ملتی که دختر شونزده سالش،با زودپز تو زیرزمین خونشون،انرژی هسته ایی تولید میکرد ،الآنو نمیگما،ده سال پیش،این پرتاب ماهواره که چیزی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
راستی از کرونا یاب چه خبر؟اشتباه می‌کنم ؟ باشه شما بگد چه خبر؟
اگه ما اینقدر پیشرفته ایم پس چرا اینقدر بدبختیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بخاطر همون هایی که سرزمین موعودشون کاناداست، کدخداشون هم ترامپ هستش
مخاطب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چون مدل توسعمون از نوع نا متوازن هست برخی بخشها خیلی جلو و برخی بخشها خیلی عقب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چون در جاهایی که جلو نرفتیم همون جایی است که منتظر غرب هستید برای اینکه کار کند ولی در جایی که جلو هستیم معطل این ها نشدیم و افراد جهادی دنبال این و ان نبودن و معطل نشدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چون پیشرفته را فقط مسولان میبینند !؟
و بدبختی و فلاکت و مشکلات و معضلات را همه مردم فلکزده و گرفتار با گوشت و پوست و خون خود !!؟؟؟
میم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بدبختی چون نمیدانی این قدر پیشرفته‌ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ما در بدبختی بسیار پیشرفته ایم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تو یکی بدبختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چون بجای اینکه پولمان را صرف مبارزه با کرونا بکنیم، ماهواره درست میکنیم میفرستیم هوا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
بدبخت اونیه که راه رستگاری رو پیدا نکرده
من اگه توی ایران به دنیا نیومده بودم معلوم نبود چه دینی داشتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
از بس پای رسانه های دشمن نشستی
خبر را بزار تو وسط صفحه اول
ماشاا...ماشاا... ماشاا... تاچشم امریکا ودشمنان سپاه کورشود.دعای خیرماپشت پناه عزیزان دلاورسپاه باد.سپاه تاج سراست افتخارماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
قرار شد جهت احترام به حق آزادی بیان،جملات را جمع نبندیم،پس زیبنده تر آن است که بفرمایید سپاه تاج سر من است،افتخار من است.
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس۱۵:۲۰
خیلی سوختی؟ عیب نداره، ما هم افتخار می کنیم.
تابناک تمام خبرگزاری ها این خیر را در صدر قرار دادند بجز شما
چرا تیتر یک اخبار تابناک نیست این خبر؟!
احسنت.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اونهایی که منفی زدن چه آلبانی نشینهای از کار افتاده و چه سلطنت طلبهای به تاریخ پیوسته و ... میتونید از ناراحتی سرتون رو به دیوار بکوبید و بعد برای اینکه حالتون کمی بهتر بشه بشینید توی آب سرد
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
۱۶:۲۸
چطوریه آلبانی نشین ها همه جمعیتشون از شما بیشتر شده؟؟؟؟ شما چند درصد بیشتر نیستید و همه مردم ایران را آلبانی نشین خطاب می کنید شما فقط بلندگوی بزرگ دارید و به لطف سانسور تابناک فقط حرف های تکراری و پوچ شما منعکس می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس با پرچم آلمان
مطمئنا ایرانی از پیشرفت مملکتش خوشحال میشه و منفی نمیده
مگر اینکه یه منافق آلبانیایی نشین باشه یا یک احمق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
آقای ناشناس 18:34
خیلی از همفکران ما اصلا اینجا نمیاند که منفی و مثبت دادنشون رو ببینی.
خود من هم مدت ها بود که اینجا رو ترک کرده بودم و از سایت های دیگه استفاده می کردم.
چرا تو صفحه اول عکس نزدی
توسط دانشمندان جهادی و بسیجی. همونایی که ویروس یابی اختراع کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ار چی میسوزی
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
آب بریز اونجا که میسوزه
خدا قوت سپاه مقتدر
امنیت و عزتمان را مدیون شمائیم
پاسخ ها
metycpu
| Netherlands |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ببینم تو اگه عزیزت توی هواپیمای اوکراینی بودن بازم همینو می‌گفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تو نگران هواپیما و مردم نیستی چون اگر بودی اشتباه را با عمدا یکی نمی کردی ودوم هم این که به امریکا جونت خرده می گرفتی که چرا دستکاری در هواپیما کرده
ناشناس
| Switzerland |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دستکاری هواپیما؟ خودش سپاه گفتش که اشباه از ما بوده و هواپیما هیچ مشکلی نداشت ....تا کی میخواید سرتون رو تو برف کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
اتفاقا به خاطر حفظ امنیت و به نیت حفظ امنیت بود که اون اپراتور اشتباها شلیک کرد.

بقیه سپاهی ها چه تقصیری دارن؟
تبریک میگم فقط ایکاش در تمام زمینه ها اندازه موشک اینقدر مصمم باشید که نون و آب بشه برای مردم
انشاءالله یه روزی هم یخچالی بسازیم که برفک نزنه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
داریم
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
عزیزان سپاه به شما افتخار می کنیم خدا شما را از زبان نیش زننده حفظ کند.
مشکل در این نیست که دانش ساخت یخچال رانداریممشکل در اقتصاد است که تولید کننده ها مشکل دارند.
الکل طبی یک لیتر ۱۸۰۰۰۰ تومان!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
الکل طبی لیتری هیجده هزار تومنه.اون صدوهشتاد هزار تومن یه نوع دیگشه !
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چه ربطی داره .... ضمنا ما میخریم لیتری 14 هزار تومن اونم شهرستان
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تو آمریکا این قیمته؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
در آمریکا مگه به دلار محاسبه نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
به توی امریکایی هیچ ربطی نداره ؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
داداش اون که میگی لیتری ۱۸۰ هزار تومن یه چیز دیگست سه نکن
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
۱۶:۳۰
ما دنبال اوون چیزا نیستیم شما قیمتشو داری!!!!!
می خوای نشانی سایت داخلی بدم بهت قیمت الکل طبی برای ضد عفوی را ۱۸۰ هزار تومان زده؟؟؟
قیمت پراید دلار و سکه و خانه هم به مدار فضایی سعود کرد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
صعود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
یه کم مطالعه بیشتری داشته باش اگر هم مخالفی . مخالفی با سواد باشی
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اول نوشتن یاد بگیر بعد بیا نظر بده
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس ترکیه نشین. آخه ترکیه هم کشوره که تو رفتی؟ اونجا برای کرکری می خوانی؟ واقعا خلایق هر که هر چه لایق.
الان جنگ و دخالت در سوریه کم بود باید در لیبی هم دخالت کنه. حالا اونجا برای ما دل می سوزانی؟ خوشبخت همین چند وقت پیش بود از شرمندگی 6 تا صفر پولتان را حذف کردید.
بعدی، موشک مافوق صوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اره این یکی واقعا جاش تو تسلیحاتمون خیلی کمه
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تا ببینیم نظر سفیر چین چی باشه!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
نه بعدی تکمیل ویروس یاب مغناطیسی بابرد 400متریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس۱۵:۱۳ کمپ آلبانی چندتا تلفات کرونا داشته؟ صفرتامبتلا صفرتا کشته!!!
کاش این هزینه ها صرف علم در کشور میشد تا هم از وابستگی به نفت خارج بشیم هم قدرت واقعی داشته باشیم هم احترام هم اعتبار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
عزیز به همین ها میگن علم دیگه ... همیشه از هایتک ها خرده غلم بازاری نیز تولید میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
خدای شفایت بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
احتمالا علم نقش کوچکی در ارسال ماهواره داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
خخخخخه
عزیزم اسمش ماهواره است و در ظاهر یک جنس ولی دران ده ها علوم به کار رفته که در دیگر بخش ها هم کاربرد دارد
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
برو یکم استراحت کن چند بار گفتم وقتی حال مناسبی نداری نظر نده
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ماهواره با دعا و ثنا در مدار قرار می گیره؟ یا باید علم داشت، تلاش کرد و هزار یک کار دیگر در این راستا کرد تا با توکل برخدا پیروز شد. همه موفقیتها همینطور است. اون اربابان کاخ سیاه شما هستند که به جای رسیدن به مردمشون، به قول خودشان 7 تریلیون دلار در
خاورمیانه خرج کردند، الان رکورددار فوتی های کرونا در دنیا هستند.
بنظرم در این شرایط فقر و مسایل و گرفتاری های مالی کشورمان این کارها ضرورت ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
به نظرم شما نظر ندی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
امپراطور کوزوکو
کسی از تو نظر خواست؟ ساکت باشی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
اتفاقا فقر فرهنگی و خودباختگی خیلی بیشتر از فقر اقتصادی هست که شماها دارید
آقا ماهواره نفرستید لازم نیست اگر میتونید جلوی اختلاس و دزدی رو بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
مشکل در متولیان قسمتهای مختلف کشوره.
هر قسمت متولی خودشو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
این حرف را به دوستان خودتون بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
باشه
تو هم نون نخور چون اختلاس هست و یهویی پولت از این راه اومده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
هر کشی کار خودش رو میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
شما از استرالیا برای ما نسخه نپیچ. استرالیا که هر چه ... بود اونجا فرستادند.
تا کور شود .هر آن کس که نتوان دید.پیروز باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
درود بر شرفت
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
زنده باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
احسنت، خدا خیرت بدهد.
اونهایی که هی دفاع از حقوق کشور در مقابل تحریمهای ظالمانه را برای ما پتک می کردند، الان خیلی مشکل دارند.
اینایی که در هر خبر و اطلاعیه و مصاحبه و آمار و ....اظهار نظرهای منفی و شدید داشتن و کلی مثبت هم از همکاران خودشون تو آلبانی و آمریکا و ایران و... می گرفتن، خبری ازشون نیست!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اونا عموا تا ظهر خوابن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
گیج و منگ شدن
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بروبابا شکم سیر
بی درد
metycpu
| Netherlands |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چرا عشقم هست
کامنتا منتشر نمی‌شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
پرویز ، نمی فهمی یا خودتو زدی به نفهمی
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اتفاقا شما همون ۲۰ درصدی هستید که رفتید رای دادید ما هم ۸۰ درصدی هستیم که رای ندادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
metycpu
چطور مال شما پخش شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس 15:12 آمریکا نشین
شما الحمدلله اینجا نبودید که رای بدی. به جاش به ترامپ هرزه دیوانه رای دادید که تا امروز 42000 کشته برای شما به بار آورد. الان هم باید یکسرع تابوت بسازید.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
به ۱۶:۵۷
آی کیو صدهزار بار گفته شده فیلترشکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
اینجا سایت محبوب طرفدارهای انقلاب نیست.که بیان و تعداد منفی و مثبت ها را
تغییر جدی بدهند.
فکر کردی شما فقط همین یه سایت خبری رو داریم؟!!
بعد از مدت ها خبر خوب شنیدیم، از صمیم قلب از همه کسانی که این موفقیت، توی این شرایط سخت رقم زدند تشکر می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
قبلا بوده ولی تو این شراسط روش کردند
بسیار عالی و باعث افتخار و سربلندی
این بهترین پاسخ به ترور سردار سلیمانی و یاوه گویی های امریکا و نوچه هایش و پاسخ قاطع به ارتش فضایی امریکاست

بارک الله
ارزوی بهترینها برای سپاه
دستشان طلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
وقتی کارهای ارزشمند نیروهای دفاعی با کارهای اقتصادی و سیاسی این نیروها مخلوط شود نتیجه اش همین منفی زدنها و مثبت زدنها می شود.
مثل فداکاری کادر درمان در شرایط کرونا و البته کاسبی برخی بزشکان که باعث تنفر مردم است.
زیبایی علم و تکنولوژی در اینه که هارمونی داشته باشه آمریکا که شاتل میسازه اپل رو هم میسازه ما موشک میفرستیم هوا ولی ماشین ایرانی پراید هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
آره بابا همون آمریکا دنبال دزدیدن ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی هست و مردمش رو تو گور دست چمعی چال می کنه و توی ماشین های حمل گوشت نگه می داره واسه نوبت دفن!!!! آره این آمریکای مقتدر شماست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
دوست عزیز اندکی مطالعه داشته باشید. شبکه های اجتماعی جای مطالعه نیست و آدم را گمراه می کند.
تقریبا همه ی تکنولوژی آمریکا سرریز علوم نظامی آنهاست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
آهای آهای دزد ماسک کو؟؟؟؟؟؟ . آمریکای ابرقدرررررررت ماااااسک نداره. ماشین حمل جسدددددد نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
این چه هارمونی ای است که 7 تریلیون دلار برای ایجاد مشکل در خاورمیانه خرج کند ولی در بیمارستانهایش از ابتدایی ترین وسایل حفاظت از مردمش محروم باشد. رکورد دار فوتی های دنیا باشه.
ای ول دمتون گرم ....
مرگ یک پسر بچه ۶ ساله جاسکی بر اثر عقرب گزیدگی رئیس شبکه بهداشت و درمان جاسک افزود: دیر رسیدن بیمار به مرکز بهداشتی و درمانی لیردف به دلیل خرابی و خاکی بودن راه و در ادامه دیر رسیدن به بیمارستان خاتم الانبیا جاسک باعث شد تا اقدامات درمانی نتیجه ندهد.
چهار روز پیش هم دختر بچه ۷ ساله اهل یکی از روستا‌های بخش گافر شهرستان بشاگرد بر اثر عقرب گزیدگی و به دلیل نبود راه مناسب و دیر رسدن به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
باعث ناراحتیه اما چه ربطی به این ‌خبر داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چه ربطی داشت غرض ورض؟
تو هم اینترنت نیا و در اینجا نفرت پراکنی کنی و پولش را بده نیازمند
چطور است قربان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
چه ربطی داره حالت خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
امان از سوزش....امان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
أولاً غرض ورض چیه دیگه!؟ ثانیاً اونا با پول شخصی که این. ماهواره رو نساختن، اون کودک جاسکی هم تو اون پول سهم داشت
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
مرگ این پسر بچه شش ساله و چند روز پیش هم مرگ یک دختربچه 7 ساله در همان استان واقعا دردناک بود . من
خودم دو تا فرزند دارم و و اقعا متاثر شدم .اما هر کدام از این امور متولیان خودش را دارد . قرار نیست که بخاطر یک عقرب گزیدگی موشک به هوا نکنیم . مگر در امریکا کسی توسط عقرب یا مار گزیده و کشته نمی شود ؟ انها هم ماهواره به فضای نمی فرستند ؟

آقایان دولتی بخش بهداشت باید پاسخگو باشند.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اوف چقدر دلواپس و دلسوز یوقت از غصه دق نکنی
فرزندان شجاع و عزیز ایران خدا قوت
دلار ۱۶۳۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
خیلی سوختی آمریکایی جان؟ به فکر 42000 قربانی تون باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
من اشتباها مثبت دادم و باید منفی می دادم واسه این که دست یابی به یک سطح جدید در تکنولوژی ربطی به شرایط بد اقتصادی نداره.
زنده باد متخصصان ایرانی. امیدوارم با این توان، هیچ کشوری هوس زور لزمایی با ایران را نداشته باشد.
با عرض سلام .. کشور بزرگ هند هم بدبخت ووضع مادی اش خیلی خوب نیست اما در مجال

علمی کشور پیشرفت است . خیلی از فلاسفه وعلما ومخترعان جهان زندگی فقیری داشتند

اما کشورهای عرب خلیج فارس مثلا مرفه وپول دار هستند اما از لحاظ علمی عقب افتاده

وبدبخت هستند فرق این است . العلم سلطان .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
حرف چرند و نظر چرند
اولا هند جمعیت میلیاردی دارد به همین دلیل درآمد سرانه و سطح زندگی پایین است دوما هند خودش یکی از قدرت های اقتصادی و نظامی و دموکراسی در دنیا است سوم کشورهای منطقه را دست کم گرفته ای چون متاسفانه از بی اطلاعی نظر داده ای برای اطلاع شما دانشگاه ریاض در زمینه رشته ریاضی از بهترین های دنیاست. یا همین امارات صنایع زیادی دارد که بخش نظامی آن هم خیلی پیشرفت کرده است به جای ادعاهای توخالی و بی پشتوانه کمی مظالعه کن و یاد بگیر درست نظر بنویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ناشناس ۱۵:۰۸ حرف تو رو باور کنیم یا دم خروس که زده بیرون!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
اگه امارات زندگی کرده بودی می فهمیدی که چقدر از لوازم در حال استفاده شون تولید اماراته!!!!!!!
درود بر شما که افتخار آفرین هستید رهروان حاج قاسم عزیز
کشورهای پیشرفته با همین ماهواره های نظامی جلوی کرونا را گرفتند. این ماهواره ها مجهز به دوربین هایی قوی هستند که از فضا ویروس را تشخیص می دند و با سمپاش های نقطه زن که از کشاورزان قرض گرفته اند اونها را نابود می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
عقده ای. از تضعیف کشورت لذت ببر و اسم خودتم بگذار ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بی مزه
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
جناب آرمین شما که اخبار رسانه های داخلی رو در مورد کرونا قبول نداری ولی عیبی نداره لطفا اخبار سازمان بهداشت جهانی و رسانه های همون به
اصطلاح کشورهای پیشرفته رو دنبال کن تا حقیقت دستت بیاد.با خودزنی و عقده خود کم پنداری هم هیچی درست نمیشه
وقتی دست مردم از خونه و خوراک و لباس مناسب و تفریح و زندگی کوتاه شده به ملت کار بدید طرف داره التماس میکنه میگه درس خوندم جوونم هزار آرزو دارم کار بهم بده جاضرم حمالی کنم باز هم میگن کار نیست فقط برای آقازاده ها کار هست؟ بچه های مردم آدم نیستن؟
درود خدا بر عزت عزم جوانان انقلابی و اندشمند ایران سپاه ممنون
هنوز منتظر دستگاه فوق پیشرفته کرونایاب هستیم!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تو کار دستگاه شک دارید؟ یک قانون ساده فیزیک هست و حداقل هزارسال اسفاده میشده و میشه . یکی سرچ بکنید ردیاب متوجه میشوید . هزاران سال هست با چوب ابهای زیرزمینی پیدامیکنند با همین قانون فیزیک .اینکه کشور خود و تلاش عده ای مسخره کنید و چشممان را ببندیم روی پیشرفت اون هم توی تحریم بیشتر بوی تیرانا میده تا ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تو همونی نیستی که می گفتی موشک کاغذی است و کاربردی ندارد و دروغ است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
!!به عمر تو یکی قد نمیده
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
می گفتند موشک های ایران فوتو شاپ می باشد و بعد می گفتند تحریم می کنیم که موشک نداشته باشید
حالا هم برایان هوک حتما می گویدفوتو شاپ می باشد و بعد از مدتی پمپو نداشتن ماهواره نظامی را هم به لیست در خواست ها اضافه خواهد نمود؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تو کارت از این حرفها گذشته عصای موسی هم بهت کمکی نمیکنه چون دلت بیماره
صنایع فضایی و نظامی استراتژیک هستند و به عکس خیلی از موارد صنعتی دیگه نمیشه از کشورهای دیگه گرفت. پس جدای از هر شرایطی که الآن حاکمه و خوب خیلی هامون هم رضایت نداریم اما از خوندن خبرهای از این دست خوشحال میشیم چون این مسایل هیچ ربطی به خط فکری و اعتقادی و سیاسی نداره و امیدوارم باز هم پیشرفت کنیم. در کنارش امیدوارم روزی رو ببینیم که همه مردم رفاه داشته باشند و هیچ سرپرست خانواری شرمنده زن و بچه خودش نشه و هیچ تبعیضی بین مردم نباشه و همچنین امیدوارم ظرفیت فکری و تربیتی ما ایرانی ها روزی به جایی برسه که تحمل شنیدن نظرات و ایدئولوژی های مخالف رو هم داشته باشیم و یاد بگیریم که زیبایی دنیا و آدم هاش به همین تفاوت هاست.
هنوز منتظر دستگاه فوق پیشرفته کرونایاب هستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
ای بدم میاد از مسخره کنندگان .

تمام دستگاهها و تجهیزات و دارو و واکسن در مورد کرونا در تمام جهان رسما هنوز ناقصند و روند تکمیلی را طی می کنند . این هم یکی مثل همه .
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
تابناک اینقدر این نظرتو پخش نکن مردم می فهمن
نقش ارتش در ایران چیست؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
واقعا فکر میکنید پهپاد آر کیو 170 را کی آورد پایین؟عبدالمالک ریگی را کی در بندرعباس پایین کشید؟
و .
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
گلدان روی میز ناهارخوری
همینکه نوکران و جیره خواران آل سعود ناراحت شدن کافیه . درود بر شرف و غیرت مدافعان وطن
درد و بلای سپاه بخوره تو کاسه سر برخی از بیخیالها
چند وقت دیگه اگه بهمون حمله بشه و نشه دفاع کرد ، همینا میگن پس این چهل سال نظام چیکار میکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
قربون دهنت
مطمعن باشید موفقیت امیز بوده چون اگر نبود امریکا و اسراییل در بوغ و کرنا می‌کردند و با آب و تاب پخش می کردنند
عکس اول؟ کیفیت ساخت؟
الله اکبر....الله اکبر....الله اکبر....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
ماوس رو گرفتی دستت و برای هر نظری منفی میدی؟؟؟ این بابا نوشته الله اکبر اونوقت برای چی منفی دادی بهش آزارت میده این کلمه طیبه ؟؟؟ پس برو بمیر از عصبانیت .. الله اکبر
تشکر چرا ماهواره دولت ناموفق هستن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
مشکل بین خودتونه.به مردم عادی ربطی نداره.
مبارک است ، اگرقدرت نداشته باشی مثل کاغذ توالت از ادم استفاده می کنند ، در جنگ جهانی دوم به ایران بی طرف حمله کردند هرچه غذا بود بردند نصف مردم ایران بر اثر گرسنگسی و امراض گوناگون مردند
درود بر سپاه پاسداران مقتدر ، شماها افتخار واقعی ایران هستید
در ایران رنسانس علمی بوجود اومده . ضمنا پیشرفت کشور مستلزم فداکاری است. ژاپنی ها هم بعد از جنگ جهانی دوم کلی ناملایمات رو تحمل کردند. نمی شه همه رو با هم داشت
این دستاورد بزرگ بومی را به تمامی ایرانیان وکلیه کسانی که در این راه تلاش شبانه روزی فراوان کرده اند تبریک میگویم و از خداوند متعال سرافرازی و سربلندی دانشمندان میهن عزیزمان را از خداوند خواستارم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
نظرات موافق اصلا آلبانی نشین نیستند!!!!!!
درود احسنت به غیرتتان بااین همه مشکل کار به این بزرگی را انجام دادید
این پیروزی نتیجه پیگیری هاو تلاشهای فرماندهان سپاه اززمان جنک تا امروز است فرماندهانی مانند سردار حاج محسن رضایی که نیاز کشور رو بخوبی درک کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
پیروزی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رشد اقتصادی منفی ۱۰ درصد را ندیدی؟
بمب اتم بسازین.هر قدرتی بمب اتمی میخاد
تاثیری هم روی قیمت دلار و وضع فاجعه بار زندگی مردم ایران داره؟!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اقتدار و امنیت روی همه چی تاثیر داره
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بله قطعا تاثیر منفیش را به زودی خواهیم دید
خدا کنه مسولین با کمک ماهواره بتونه فقر و فساد و بی عدالتی و بی مدیریتی در کشور رو هم رویت کنه
الله اکبر
در یک جای خواندم دانشجوی ایرانی به هند رفته بود اون موقع موبایل نبود، دانشجوی که به خانه همدانشگاهی اش رفته بود خواست تلفن بزند ، دانشجویی هندی براش تلفن اورد و دانشجویی ایرانی با دیدن تلفن هندی لبخند تمسخر آمیز زد ، همان لحظه برای هندی کاری پیش امد ورفت و همش در فکرش بود این چرا خندید ، بعد که برگشت گفت چراخندیدی ، ایرانیه گفت آخه تلفن ما خیلی شیک هست ، هندیه گفت باشه اما این ساخت ما هست ، هند الان از نظر تکنولوژی ابر قدرت است ای کاش تلفن ما یغور بود
هر حرف مخالفی مواجه میشه با اتهام مسخره البانی نشین
خیلی جالبه که تعداد البانی نشینها از ساکنین ایران پیشی گرفته!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اینا به ۸۰ درصد مردم ایران که در انتصابات مجلس هم رای ندادند می گن آلبانی نشین
باز سپاه و جبران کمکاری های برجام . درود بر فرزندان امام زمان .
امسال چند تا پراید ساختید؟ قیمتش چنده؟
ضمن خسته نباشید ای کاش چند سال پیش موفقیت شهرهای موشکی رسانه ای نمی شد و به عنوان اسرار نظامی حفظ میشد تا ملت در این دو سال اخیر زندگیشان راحتتر می گذشت
دوستانی که میگن چرا ما بد بختیم یا باور نمیکنن درست میگن چون اونا فقط بدبختی رو دوست دارن ببینن . لطفا کمی واقع بین باشید یعنی خوبی و پیشرفت رو بپذیرید و نقاط ضعف رو هم قبول کنید ولی منتظر نباشید کسی براتون حلش کنه خودتون اقدام به برطرف نمودن نقاط ضعف کنید.
با سلام من سالها در جنگ شرکت داشتم و یکی از نقطه ضعفهای ما رصد کردن بود حال با گذشت این همه زمان باز هم خیلی خوشحال هستم که نیروی نظامی توانست این کار را انجام دهد همگی خسته نباشید
الحمدلله
با عرض سلام و تبریک به برادران سپاه پاسداران . که توانمندی متخصصان ارزشمند این مملکت اسلامی را به اثبات رساندند . انشاالله در همه زمینه های علمی و پژوهشی موفق و مویید باشند .
از سردار قاآنی چه خبر؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
زدی وسط خال!
آفرین بر دانشمندان ایران زمین - به مسئولین مربوطه پیشنهاد می شود نام ( بینا ) را برای این ماهواره و سری های بعدی انتخاب کنند.
حتی اگر موشک را خریده باشند . حتی اگر خودمان هم این کار را نکرده باشیم . اما باید چنین هزینه های شود . افکار عمومی دنیا . به قول یک ضرب المثل عقلشان به چشمشان است. باید یاد گرفت . و فوت کوزه گیری را دید و آموخت . داستان پرفسور حسابی و راکتور دانشگاه تهران را مرور کنید. این یک سیستم های تک است و کشورها به همین آسانی در اختیار کشور های جهان سوم قرار نمی دهند . اگر ما فوت کوزه گری را می دانستیم اون دو تا ماهواره نمی رفتند تو باقالی ها . پس باید هزینه داد و کرد . البته دانشمندان واقعی در این کار باشند و سپاه هم بهره برداری کند . بالاخره همه اعضای یک پیکر هستیم. اصل کار درست و مورد تایید مردم است. پس با قدرت پیش به سوی جلو .
ماشالا سپاه
درود بر سپااه مقتدر ایران اسلامی
واقعا فکر میکنید آمریکا با داشتن صدها ماهوره نظامی، جاسوسی و رسانه ای اجازه میده تا ایران یه ماهواره نظامی اونم از طرف سازمانی که درست یا غلط در لیست تروریستی آمریکا قرار گرفته رو در مدار قرار بده، به دور از احساسات ناسیونالیستی و اعتقادات ایدئولوژیک برخی دوستان التماس تفکر
وای که مٌردیم از این همه دلخوشی ...
من به نمایندگی از گروه حمامم این موفقیت بزرگ را به رهبر معظم انقلاب و سپاه پاسداران سرافراز تبریک عرض میکنم و میگوییم این تازه شروع راه است با وجود جوانان مستعد و انقلابی در کشور عزیزمان جایگاه ما در قله علم دنیاست فقط به اعتماد و خودباوری نیازمندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
گروه حمامت؟!!!!!!
ماهواره خوبه ولی به شرط اینکه پیشرفت در همه زمینه ها به صورت یکنواخت در کشور باشه ، نه اینکه بودجه کلان عمدتا برای موارد نظامی خرج شود و به محیط زیست کشور و سلامت اکثریت مردم توجه نگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
ایران تو پزشکی و بهداشت جزو بهترین های دنیاست.
درود بر اقتدارتان.............. خداوند پشتیبانتان........... یاعلی مدد
اخبار امریکا: بدلیل ویروس کرونا 52 درصد از افراد زیر 45 سال یا کار خود را از دست داده اند یا حقوق بیکاری میگیرند یا ساعت کارشان بسیار کم شده، افرادی با سن بالاتر از 45 سال 26 درصد. اوضاع اقتصادی امریکا هیچ خوب نیست باید منتظر ترکش های آن در کشورهای خاورمیانه مانند عراق و لبنان و اردن و مصر و اسرائیل و افغانستان و غیره بود. فروپاشی اقتصادی در این کشورها برای کل منطقه بی ثباتی سیاسی و وضعیت انقلابی بوجود خواهد آورد.
دورود ورحمت خدا برسپاهيان ايران اسلامي
به نظر مجموعه اظهار نظر ها به نوعی به دعوا و بگو مگوهای کودکانه شبیه . بطور قطع هیچ وطن پرستی با موفقیت و توفیق وطنش در هیچ زمینه ای ضدیت و مخالفتی نداره . فقظ منصفانه باید گفت هر سخن جائی و هر نکته مکانی دارد . شاید در شرایط فعلی کشور عاقلانه تر این باشد که مغز های متفکر این هزینه های مادی و معنوی را در برطرف کردن معضلات اساسی تر مملکت و ملت مصرف کنند در صورت رفع نیاز های واجب و اساسی مملکت و ملت بعد بدون شک خرد و کلان همگی برای اینگونه توفیقات هورا خواهند کشید
رئیس جمهوری ایالات متحده در واکنش به تنشی که قایق‌های سپاه پاسداران برای ناوهای آمریکایی ایجاد کرده بودند به نیروی دریایی ایالات متحده مجوز شلیک داد.

پرزیدنت ترامپ روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت در توییتی نوشت: من به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌ام که اگر قایق‌های توپدار ایرانی در دریا مزاحم کشتی‌های ما شدند، همه آنها را هدف قرار داده و منهدم کنند.

پیشتر ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، اعلام کرده بود که ۱۱ شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) «به طور مکرر اقدام به نزدیک شدن خطرناک و آزار دهنده» به ناوهای آمریکایی پولر، پال همیلتون، فایربولت، سیروکو، رنگل، و یو اس سی جی سی مائوی در آب‌های بین‌المللی کرده‌اند و از جمله وارد محدوده ۱۰ یاردی - حدود ۹ متری - کشتی «مائوی» شدند.
هی بابا...عمو جان نگفتی عمر مداری این ماهواره به اصطلاح نظامی ات چقدره؟ خوب اگه چنین تکنولوزی وجود داشت تو کشور چرا مثلا برای پرتاب ماهواره های قبلی استفاده نکردیذ؟ بقیه هزینه مملکت از بین بره..
یاساشین مرحبا آفرین به تمام زبان های دنیا، پاسداران فرزندان رشید ایران
آفرین به فرزندان وطنمان. آفرین.به شما فرزندانمان افتخار می کنیم.
ماشالله
پیشرفت ها مایه غروره ولی کاش به بدنه یه رنگ آبرومندتر می زدند. انگار یه جاهایی از بدنه زنگ زده
میشه یکی جواب منو بده؟
الان این ماهواره چه فایده ای داره؟ وقتی مردم هنوز توی تامین مایحتاج اولیه شون موندن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
اولیش ماجرای گم شدن ۵ میلیارد دلار به حاشیه می ره
دومیش فاجعه کرونا و فساد در واردات تجهیزات بهداشتی کم رینگ می شه
سوم هم بذل و بخشش به سوریه در قالب سفر ظریف دیده نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
بیشتر مطالعه کن - میفهمی
امام خامنه ای : ملت ایران باید قوی بشود.

این قویتر شدن یکی از لزومات ظهور است .
رحمت و سلام خدا بر شما سپاه حق.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
حق رو از فیلتر شکنت میشه فهمید! مگه نه؟
هزاران درود بر شما.
غیر قابل انتشار: ۶۲در انتظار بررسی: ۱۲انتشار یافته: ۱۸۸

خسته نمباشی سانسورچی دلار!!!!!!!
اگر اینقدر قدرت و اقتدار هست چرا از پخش نظر مردم ترس وجود داره؟؟؟؟!!!!!!
احتمالا می خواد ویروس کرونا را از فصا ره گیری کنه
دانشمندان استرالیا موفق شدند پنل خورشیدی شفاف را بسازند و به دنیا معرفی کنند با این کار برای همه مردم دنیا برق رایگان از طریق تعویض شیشه های پنجره با پنل شفاف درست می شود و جلوی آلودگی زیست محیطی نیز گرفته می شود .
ایران هم در رتبه بندی آزادی زسانه ها با افتخار از بین ۱۸۰ کشور مقام ۱۷۳ را به دست آورد!!!!!!

این خبرها را هم تابناک منتشر کن
تا دیروز میگفتن : وای پرتاب ناموفق بوده بودجه را چرا هدر میدهید ، الان که موفق بوده میان میگن : ماهواره به چه دردمان میخورد ، این جماعت را چه کار باید کرد؟
آقا این قدر ما رو شگفت زده نکنید با این دست آوردهای فوق بشری.هنوز از شوک ویروس دوقطبی بیرون نیومدبم!
با سلام و تبریک و خداقوت

برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
این جوشکاریهای فوق مدرن روی بدنه هم بخشی از دانش بومیه؟
اگر بخواهیم اسم دستاوردها رو بذاریم بومی ، ، باید گفت که علم اینطور ناهمگون رشد نمیکنه.نمیشه شما در عرصه ای پیشرفت کنید و در حوزه های نزدیک به همون فناوری صفر مطلق باشید.
باید این اصلاح‌طلبان که فقط بلدن نغ بزنن و آیه یاس بخونن و بگن من میدونم کارمون تمومه و بگن نمیشه نمیتونیم و... از سپاه و ارتش یاد بگیرن که میشه و میتونیم
خبرش حسابی چسبید
تفاوت نگاه به به بیرون و نگاه به درون.
تفاوت ما می توانیم و ما نمی توانیم!
مدار 425 کیلومتری برای شما به به .چهچه داره
از حالا به بعد خیلی بیشتر مراقب سردار حاجی زاده باشید چون چشم صهیونیستا دنبالشه
ای کاش به جای موشک و ماهواره و هسته ای کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ... چقدر نمایش تبلیغاتی ؟ این نمایش های تبلیغاتی چه خیری برای مردم داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
هر بخشی از کشور وظایف مخصوص خودش رو داره.
من هم به سپاهی های مهربون که از نزدیک مهربانی ها شون رو دیدم تبریک می گم.
پرتاب موفقعیت ماهواره و سایر کارهای خوب سپاه و ارتش نشان میدهد که نظام الحمدالله موفق بوده است فقط جاهایی که کار دست دو لت قرار میگیرد نتیجه خجالت آور میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
بادشامورتی بازی نهاد جمهوری را تخریب نکنید ،دولت ضعیف است چون افرادی مانند شما موجب ان هستند!
الله اکبر
وزن ماهواره برام مهم بود...
تو بر اوج فلک چه دانى چیست

که ندانى که در سرایت کیست
خودباخته ها فقط معتاد شنیدن اخبار ناامیدی هستند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس