بازدید 20049

دو اقدام پاپ به درخواست آیت‌الله محقق داماد

در پی نامه ای که آیت الله محقق داماد به منظور رفع تحریم های ایران برای پاپ فرانسیس ارسال کرد؛ دواقدام جالب توجه از سوی پاپ صورت پذیرفت.
کد خبر: ۹۷۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 20 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، نخست پاپ با هدف تسکین آلام و دردهای مردم ایران همزمان با عید پاک برای ایشان دعا کرد و در اقدام بعدی دستور داد دولت واتیکان به کلی کرافت سفیر آمریکا یادآور شود که مسولیت های اخلاقی و ارزش های انسانی ایجاب می کند دولت آن کشور نسبت سیاست اعمال تحریم ها برای دسترسی مردم ایران به دارو و تجهیزات پزشکی در این شرایط سخت تجدیدنظر کند. این مساله سبب شد که سفارت کشورمان در ورشو با ابتکاری عملگراینه از جنس دیپلماسی در راستای ارتباط با نخبگان و جامعه مسیحیان لهستان با یادآوری رویه رهبر کاتولیکهای جهان خواستار تاسی روحانیت مسیحی به وی شود و در این زمینه با ایجاد یک شبکه ارتباطی متشکل از 10466 کشیش کلیسای کاتولیک لهستان از آنها خواست به وجدان انسانی و اخلاقی آموزه های ادیان سماوی پایبند باشند.

 

مشروح این نامه به عنوان «عملگرایی در برنامه دیپلماسی عمومی» را در ادامه می خوانیم: "یادآوری وظایف انسانهای خداجو؛ مکاتبه با 10466 کشیش کلیسای کاتولیک لهستان"

 

با عنایت به مکاتبه آیت الله سید مصطفی محقق داماد با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک در زمینه تاثیر تحریم های ظالمانه و غیر انسانی امریکا و پاسخ پاپ مبنی بر دعا در حق ملت صبور ایران و یادآوری لزوم رعایت اخلاق و بازگشت به ارزشهای اخلاقی و الهی توصیه شده ادیان آسمانی به سفیر آمریکا در واتیکان، متن زیر از سوی بخش دیپلماسی عمومی سفارت ج اا در ورشو برای تمام شعب کلیسای کاتولیک لهستان و کلیساهای کاتولیک دیاسپورای لهستانی های مقیم ایالات متحده طی هفته گذشته ارسال شد:

عالیجناب

اجازه می خواهم در زمان نزدیک به رستاخیز مسیح (عید پاک) صمیمانه ترین درود خود را به آن پدر روحانی و اعضای کلیسا تقدیم دارم.

آنگونه که آگاهی دارید شرایط بسیار سخت انتشار ویروس کرونا امروز مردمان بسیاری را در کره زمین گریبانگیر بیماری ناشناخته ای نموده است. به عنوان یک خدا باور همچون شما، اعتقاد راسخ دارم در این شرایط دشوار بیش و پیش از همه، دعای بندگان خدا برای یکدیگر است که سبب می شود آلام و درد این بیماری نقصان یابد.

در کنار این بُعد قدوسی، حق بهره برداری از امکانات درمانی نیز یکی دیگر از حقوق طبیعی انسانی است که باید مورد احترام و تکریم سایرین واقع شود. با این همه، به دلیل شرایط سخت ناشی از تحریم های ظالمانه دولت ایالات متحده امریکا علیه ملت ایران، شاهد هستیم که امکان خرید و انتقال اقلام پزشکی برای پاسخگویی به نیاز انسانهای بیمار در ایران نه تنها فراهم نیست بلکه سبب گسترش این بیماری جدید در کنار سلسله بیماریهای سختی چون سایر بیماریهای رایج تالاسمی و کم خونی، سرطان، پروانه ای، اوتیسم و ... به ویژه برای کودکان ایرانی شده است. این وضعیت در شرایطی است که زیر ساخت شبکه درمان ایران هم به دنبال شرایط تحریم به روز نشده و از امکانات محدودی برخوردار است.

ماه گذشته یکی از شخصیتهای مذهبی و علمی شناخته شده کشورم آیت الله دکتر سید مصطفی محقق داماد از پدر مقدس عالیجناب پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک دو استدعا یکی «دعا در حق بیماران و ملت ایران» و دیگری «انجام ماموریت مقدس در هشدار برای بازگشت به اخلاق و اجتناب از استمرار تحریم توسط مسئولان دولت ایالات متحده براساس وجدان انسانی» را درخواست نمودند.

خرسندانه شاهد بودیم، پدر مقدس عالیجناب پاپ فرانسیس آنگونه که در ضمیمه این ایمیل مشاهده می فرمایند به هر دو درخواستها پاسخ دادند. آن پدر روحانی در مراسم رسمی با اشاره به ضرورت دعا برای سایر ابنای بشر خاصه بیماران ایرانی محروم از دارو، دست به نیایش برداشتند و هم دستور دادند در تماس با سفیر آمریکا نگرانی ایشان از اعمال شرایط تحریم و لزوم بازگشت به رعایت اصول و ارزشهای انسانی از سوی دولت امریکا مورد مراعات واقع شود.

اینک، استدعا دارد آن پدر روحانی براساس همین آموزه پدر مقدس پاپ فرانسیس هم در مراسم رسمی مردم ایران و به ویژه بیماران فاقد دارو در کشورم را مشمول دعای ربّانی خود قرار دهند و هم از طرق مقتضی پیام وجدان انسانی بیدار در خصوص رعایت اخلاق و بازگشت به ارزشهای اخلاقی و الهی توصیه شده ادیان آسمانی را با مقامات دولتی آمریکا به اشتراک گذارند.

دو اقدام پاپ فرانسیس به درخواست آیت‌الله محقق داماد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل