بازدید 44304

آیا آمریکا در تدارک جنگی بزرگ با ایران است؟!

وقتی یگان‌های آمریکایی در حین تحرک چه در خلیج فارس چه در دیگر نقاط منطقه توجه می‌شوند که زیر نظر هستند حواسشان را جمع می کنند تا دست از پا خطا نکنند.
کد خبر: ۹۷۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 19 April 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از "نواندیش"، رسانه روسی اسپوتنیک در مورد تحرکات مشکوک اخیر آمریکا در منطقه می نویسد: نمی توان انکار کرد که برخی توسط ایالات متحده و دشمنان مردم ایران اجیر شده اند تا از کانال فضاسازی های رسانه ای مردم را به بی راهه بکشانند و برخی را به این سمت و سو ببرند که چنین تهدید هایی وجود ندارد و بی دلیل ایرانی ها دلواپس حمله آمریکا و یا متحدین آمریکا هستند.

تا وقتی ایرانی‌ها و مخصوصا تشکیلات امنیتی و نظامی آنها هشیار باشند می توان گفت قطعا دشمن حمله نخواهد کرد چون اولین اصل در هر جنگ و یا حمله ای اصل غافلگیری می‌باشد.

بدیهی است وقتی یگان‌های آمریکایی در حین تحرک چه در خلیج فارس چه در دیگر نقاط منطقه متوجه می شوند که زیر نظر هستند حواسشان را جمع می کنند تا دست از پا خطا نکنند، چون می دانند که تاوان سنگینی را مجبور می شوند با جان خود بپردازند.

فرماندهان آنها بخوبی می دانند نیروهای ایرانی جان بر کف هستند و حاضر می باشند برای دفاع از وجب به وجب سرزمین خود جانفشانی کنند در حالی که سربازان آمریکایی هیچ دلیلی برای آسیب دیدن در چنین جنگی را ندارند.

شاید برخی روانی باشند و حاضر باشند برای کشت و کشتار و خون ریختن وارد جنگ بشوند ولی عموما سربازها برای جنگیدن به انگیزه نیاز دارند، انگیزه ای که نزد ایرانیان است اما نزد آمریکایی ها نیست.

سربازان آمریکایی بخوبی می دانند که اگر بنا باشد آمریکایی ها جنگی را در این منطقه راه بیاندازد برای دفاع از منافع و یا امنیت ایالات متحده نیست چون نه منافع آمریکا در تهدید است و نه امنیت این کشور، چون ویروس کرونا امروزه در آمریکا پخش شده و سیاستمداران آمریکایی نمی توانند این بحران را جمع و جور کنند احتمال دارد برخی به این سمت و سو بروند که یک جنگ در خارج راه بیاندازند تا بلکه اذهان به آن سمت و سو جلب گردد و مردم کمتر به فکر بد بختی های خود باشند.

"آبشناس" کارشناس این رسانه روسی در ادامه نیز می نویسد: طبق بر آورد همه تحلیلگران ترامپ با شرایط بسیار سختی مواجه است، در حالی که طی سال‌های اخیر تلاش داشت از اهرم توانمندی‌های اقتصادی اش برای ایجاد پیشرفت اقتصادی در آمریکا استفاده کند، حدود 22 ملیون آمریکایی کار خود را از دست داده اند و احتمالا بسیاری از مشاغل طی یکی دو ماه آینده اعلام ورشکستگی کنند.

وقتی مردم بیشتر در خانه هستند بیشتر به اخبار توجه می کنند و بیشتر متوجه می شوند مملکت با چه شرایطی مواجه است و امروزه تقریبا همه رسانه های جهان به صورت اجماع روی اخبار مربوط به کرونا و انتشار آن در آمریکا و نا توانی دولت آمریکا در مقابله با آن متمرکز هستند که از نظر تبلیغاتی برای برنامه های انتخاباتی ترامپ بسیار بد به حساب می آید.

به همین دلیل هست که برخی باور دارند ممکن است رییس جمهوری آمریکا به یکباره تصمیم به ماجراجویی بگیرد و بخواهد جنگی را در خاور میانه راه بیاندازد.

احتمال اینکه بخواهد به صورت مستقیم با ایران وارد جنگ شود بسیار بعید به نظر می آید اما احتمال اینکه بخواهد یک ضربه نظامی به ایران وارد کند و یا اینکه آمریکایی ها به متحدین ایران در کشورهای منطقه حمله کنند بسیار زیاد است.

با توجه به شکست های سیاسی مکرر آمریکایی ها در عراق هیچ بعید نیست آنها بخواهند از متحدین ایران در عراق انتقام بگیرند و اینکه سامانه پاتریوت را در عراق نصب کرده اند و نیروهای خود را در پایگاه هایی که دفاع از آن راحت تر است مستقر کرده اند نشان می دهد که نقشه هایی در ذهن آنها وجود دارد.

در ضمن از هر کارشناس نظامی سوال کنید به شما تاکید می کند موشک های پاتریوت قطعا برای دفاع از آمریکایی ها در قبال موشک های کوتاه برد همپیمانان ایران در عراق ساخته نشده چون آنها موشک های کوتاه بردی در اختیار دارند که از زمان شلیک تا اصابت کمتر از ده ثانیه وقت نیاز دارد تا به هدف برسد در حالی که سامانه پاتریوت حدود سی ثانیه وقت نیاز دارد تا آماده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۳۴
البته هوشیاری خوب است و لازم ...
اما جنگ از هر زمانی دیگر از ایران دورتر است ...
البته احتمال اینکه ضربه های ( البته محدود و نه گسترده ) به همپیمانان ایران بزند ، وجود دارد اما هیچگاه شرایط آمریکاییها برای ایجاد جنگ بزرگ تا این اندازه ناجور نبوده است .
البته هوشیارها می دانند که حمله به عین الاسد ، آمریکاییها را به این نتیجه رساند که دست طرف مقابل روی ماشه است و ریسک به سود جنگ با ایران ، عدد بزرگی است .
کدوم جنگ؟مگه درد داره یا دیوانس جنگ نظامی کنه؟دیگه جنگ بدتر ازین که سالی 400درصد تورم داریم پولمون هر روز سقوط میکنه؟ جالبه ونزولا با خورم چند نیلیون درصدی الان قیمت هر یک واحد پولش هزاروششصد تومنه ینی ما ازونا هم داغونتریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
یا چهارص نمی دونی چیه؟!
یا تورم نمدونی چیه؟
یا سال نمی دونی چند روزه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
ناشناس دانشمند
منظور. اغراقی شاعرانه است از افت تقریباً.
نزدیک به اون جوری که در متن نظر آمده
یک خاطره. تعریف کنم رفیقی دوران تحصیل داشتم که.
در پاسخ و دفاع از خود دربرابر نهیب آقای معلم که. که گفت چرا یازده شدی گفت یازده نشدم یازده و نیم شدم!! حالا حکایت شماست
اسپوتنیک یکی از دروغگوترین رسانه های دنیاست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
شما کیهان بخون
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
جواب ناشناس:
اسپوتنیک دوست کیهانه
سوال بجایی است.
برخلاف آنچه که سیاستمداران امریکایی بر زبان می رانند، جنگ برای امریکا راه حلی برای برون رفت از رکود اقتصادی است. اما امریکا نمی خواهد با یک ایران قوی بجنگد استراتژی از نوع تضعیف و سپس جنگ علیه عراق هم تا حدودی آشکار است و ایران باید نگاهی به این تجربه داشته باشد.
داشتن فناوری موشک های مافوق صوت هم می تواند تا حدودی بازدارنده باشد (دستکم برای چند سال) اسلحه مدرن لازم است اما کافی نیست آنچه که ایران را از حمله خارجی در امان می دارد "دموکراسی" است.
دموکراسی یک چیز زینتی نیست دموکراسی یک نیاز است برای آنکه مردم یک کشور بجنگند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
دموكراسي خيلي وقته در اين ديار قرباني شده
بهترین و کم هزینه ترین کار برای دفاع از کشور در مقابل دشمنان این است که به نحوی عمل شود که کشورهای دشمن به کشورهای دوست تبدیل شوند. به زبان اقتصادی، کاری کرد که منافع اقتصادی آن کشورهای دشمن به شدت با منافع اقتصادی ما هم جهت شود به نحویکه چاره ای جز همکاری و دوستی باقی نماند. کاری که ترکیه در منطقه ما در حال انجام دادنه ولی مثالهای زیادی از همین رفتار در نقاط دیگر دنیا موجود است. ترکیه سیاستی رو پیاده کرده که همزمان با آمریکا همکاری اقتصادی داره، با ناتو همکاری نظامی داره و همپیمان روسیه است. همزمان رابطه خوبی ایران و اسرائیل و عربستان داره درصورتیکه این کشورها با هم تخاصم دارند. جالبه که بلندپروازیهای منطقه ایش رو هم داره و تو هر بحرانی در منطقه به دنبال منافع خودشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
بله ما از 28 مرداد 32 با آمریکا دشمنی کردیم!
شما تنها ببین آمریکا با شاه که 37 سال به غرب خدمت کرد چکار کرد؟
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
دشمنان هیچ وقت به دوست تبدیل نمیشوند مگر اینکه تظاهر به دوستی کنند و در فرصتی مناسب از پشت خنجر بزند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
وضعیت ترکیه تعریفی نداره زیاد ترک ها از دوست داعش نگویند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
مولا جان چرا حرف تو در مورد ژاپن و ویتنام عمل نکرد
کی میدونه؟، شاید موشکهای برد بلند رو هم بشه به اهداف نزدیک شلیک کرد؟! اهدافی در فاصله ای کمتر از 30 ثانیه؟!!! میشه؟؟؟
نویسنده مقاله کارشناس چی بوده ؟؟
کلا احتمال و ابهام و حرفهای عادی از هر ذهن بی تحلیل را بیان کرده ..
اگر قضایا اینقدر واضح بود که هیچی ..سنگ رو سنگ بند نمی شد ..
فعلا بچسبید به داستان اقتصاد و کلمه پسا کرونا ...
اقتصاد و لاغیر
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه تفرقه انداز
ما ایرانی ها همیشه با سه کابوس تاریخی مواجه بوده ایم : دروغ ، خشکسالی ، حمله ی دشمن خارجی

از دو کابوس اولی که مطمئنا رهایی نخواهیم یافت ولی با ساخت بمب هسته ای می توانیم برای همیشه از کابوس حمله دشمن خارجی رها شویم البته اگر آقاها و آقازاده های آمریکانشین بگذارند !!!
هر وقت تونستن ویروس کرونای چند ماهه رو کلا نابود کنن خب بعد 40 سال (ناممکن) شاید (کاشتیم سبز نشد) بتونن ما رو هم نابود کنن
حالا معلوم هم نیست اون 100 نفری هم که دچار ضربه خفیف مغزی شدند الان کنار خانواده شون هستن یا روی تخت کرونا!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
یعنی شما از ویروس بدترین؟
هرچند که زرگریه ولی کاش از این وضعیت بلاتکلیفی رهایمان میکرد مرگ یه بار شیون هم یه بار
پاسخ ها
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
شما که در خارج زیر پرچم متحد ترامپ در امانید دیگر چرا تابدین حد نگرانید؟دربیم ازدست دادن دلارید یا جان؟
روسیه تشخیص داد آمریکا میخواد حمله کنه پس اگر کسی سلاح نیاز داشت بیاد از پوتین بخره:

سامانه S داریم ریز و درشت... دوربرد... میانبرد... نزدیک برد... بیخ برد...
درهم ببری نصف قیمت
یه جا بخرین از دم قسط
تحویل 6 ماهه

نبود؟؟؟؟؟؟؟
دیگه این مسئله تازگی نداره بیش از چهار ده است که شرایط جنگ با امریکا وجود دارد
بعد از سقوط خاندان رومانوف، ملکه انگلیس به نوه خاله اش قول داد که روسیه را برایش پس بگیرد این پاتریوت ها برای ایران نیست برای روسیه است. جنگ جهانی دوم هم آلمانها به نیابت از انگلیس، قرار بود روسیه را پس بگیرند که موفق نشدند. و انگلیس که دید آلمان نتوانسته است کارش درست انجام دهد در جبهه مقابل آلمان نشست. الان هم اگر آمریکا نتواند کارش را درست انجام دهد کل اروپا مقابلش خواهد بود. آمریکا فرصت کمی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
شما یکی از بهترین گزینه ها برای کارشناسی صدا و سیما هستید. حتما برید و ثبت نام کنید.
جنگ هم بشه بورس نورچشمی به رشدش ادامه میده خخخخخ
جمع اوری نیروها ی پاکنده درپایگاه السعد ومجهزکردن ان به موشک های پاتریوت نشانه واضح امریکابرای درگیری دراینده نزدیک است و ناکارامدی امریکا درکنترل بحران کرونا احتمال امرابیشتر میکند
تا وقتی مواد رادیو اکتیو داریم غلط می کند حمله کند با پهپاد در خلیج فارس و ترکیه و اسرائیل پخش می کنیم این چرت و پرت ها را ننویسید
بزودی حمله میکنه این چند ماه اینده نهایت 4 ماه
روس ها خوب سوار ایران شدند
۲۰۰ میلیارد دلار خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست (حسن روحانی دهم دیماه ۹۸)، به جای وام گرفتنها بهتره به سیاست غلط دشمنی بیهوده و پرهزینه خاتمه بدین یا لااقل در این خصوص رفراندوم بذارین
مطمئن باشید برنده نابودی ایران روسیه خواهد بود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی