بازدید 7070
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اعلام کرد.

ثبت نام ۸۹ درصدی اصفهانی‌ها در غربالگری کرونا

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در پاسخ به ایسنا، از غربالگری ۸۹ درصدی مردم اصفهان برای ویروس کرونا در سامانه سلامت خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 16 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الله غلامی عصر امروز (پنجشنبه- ۲۸ فروردین) در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، با تبریک روز ارتش، درخصوص از سرگیری فعالیت مشاغل پرخطر در استان اصفهان، اظهار کرد: فعالیت این دسته از اصناف تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی در مورد مشاغل کم خطر که تا ساعت ۲۴ امشب برای ثبت نام فرصت داشتند، گفت: با توجه به اشکالات پیش آمده در روند ثبت نام و درخواست تمدید، اصناف تا پنجم اردیبهشت ماه مهلت ثبت نام دارند تا کد فعالیت دریافت کنند.

به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گرفتن کد فعالیت اصناف ارتباطی به اخذ مالیات ندارد و تنها برای بازرسی و نظارت پروتکل‌های بهداشتی آن صنف ارائه می‌شود. با ثبت نام اصناف در این سامانه، هیچ تعهدی مشمول صنف نمی‌شود و صرفا سامانه فاصله گذاری هوشمند است.

غلامی با تاکید بر اینکه کلاس‌های حضوری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها همچنان تعطیل است، تصریح کرد: آموزش در فضای مجازی در حال انجام است.

شماره تماس‌های رسیدگی به تخلفات اصناف

وی اظهار کرد: مشاغلی که از پروتکل‌های ارائه شده تخطی کنند، با برخورد قانونی مواجه خواهند شد و سامانه‌های ۱۹۰ مربوط به وزارت بهداشت، ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت، ۱۳۷ شهرداری، ۱۱۱ استانداری و ۱۳۵ تعزیرات آماده دریافت شکایات مردم و رسیدگی به آن است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: کمیته بازرسی و نظارت به صورت متمرکز تعیین می‌شود تا به صورت ویژه با مشاغلی که از دستورالعمل‌ها عدول کرده اند برخورد شود و تحت اعمال قانون قرار گیرند.

غلامی در خصوص بازگشایی مساجد و برگزاری نماز جماعت، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان آیین‌نامه‌ای برای اقامه نماز جماعت در مساجد در شرایط کرونا توسط اداره اوقاف، ساماندهی امور مساجد، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه تدوین شده و قرار است پس از انجام اصلاحات برای ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شود تا پس از تصمیم‌گیری در ستاد ملی به استان‌ها ابلاغ شود.

کاهش آمار بستری در کاشان

وی در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در پیک سفر‌ها هستیم و مقرر شد با کمک نیروی انتظامی و با همکاری بسیج شهرداری‌ها و جبهه سلامت قرار شد، شبکه حمل و نقل نظام‌مند شود؛ امید است با تصمیمات امروز ستاد و همکاری مردم وضعیت بهتری داشته باشیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با تاکید بر اینکه خوشبختانه آمار گزارش‌های کاشان و آران وبیدگل نشان دهنده بهتر شدن وضعیت کرونا و تعداد مبتلایان در این شهرستان است، تصریح کرد: تعداد تخت‌های بستری نسبت به قبل کمتر شده و امیدواریم این روند را در دیگر شهرستان‌ها و کلانشهر اصفهان شاهد باشیم.

مترو اصفهان همچنان تعطیل است

غلامی در خصوص بازگشایی مترو اصفهان نیز، گفت: تمام پروتکل‌های ایمنی از جمله اجرای فاصله گذاری و موارد ضدعفونی انجام شده و با توجه به منتفی شدن طرح زوج و فرد و فعالیت اندک شبکه حمل و نقل اتوبوس رانی، مترو همچنان بازگشایی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی در عوض جابجایی ۶۵۰ هزار نفر مسافر درون شهری، حدود ۲ هزار نفر را جابجا می‌کند و بیشتر تمرکز بر تردد افراد با خودروی شخصی است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تاکید کرد: باشگاه‌های ورزشی از آنجایی که در دسته مشاغل پرخطر هستند، همچنان تعطیل هستند و در صورت بازگشایی برخورد می‌شود. در مورد فعالیت آرایشگاه‌ها نیز وضعیت به همین صورت است.

غلامی در پاسخ به ایسنا در مورد اعلام وضعیت غربالگری کرونا در استان اصفهان، گفت: استان اصفهان یک هفته دیرتر از دیگر استان‌های کشور این طرح را آغاز کرد و در ابتدا وضعیت استان خوب نبود و کمترین ثبت نام را داشتیم، اما اکنون حدود ۸۹ درصد از مردم اصفهان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: پس از ثبت نام افراد، از سوی وزارت بهداشت با اشخاص تماس گرفته شده به صورت تلفنی معاینه و غربالگری انجام می‌شود. در کل وضعیت استان در این زمینه رو به بهبود است و در رتبه دوم انجام غربالگری هستیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ابراز امیدواری کرد؛ تا با ثبت نام تمام جمعیت استان، شناسایی بیماران و افراد مشکوک انجام شود و با تحت نظر گرفتن این افراد جلوی شیوع هرچه بیشتر بیماری در سطح جامعه گرفته شده و گامی در جهت کاهش بیماری باشد.

بازگشایی آرامستان‌ها به صورت محدود

غلامی گفت: ساعت کاری ادارات از ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر است، همچنین ممنوعیت تردد از ساعت ۸ تا ۱۳ برای کنترل تردد‌ها اعمال شده است.

وی در مورد فعالیت دلارفروشان اصفهان، تصریح کرد: قرار است نحوه فعالیت آن‌ها نیز در کمیته مربوطه در ستاد مطرح شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص بازگشایی ورودی‌های باغ رضوان نیز گفت: مصوب شد با حضور فعال شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط در سطح استان، ورود به آرامستان‌ها با رعایت پروتکل‌ها به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و به صورت محدود آزاد شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان