بازدید 23210
۵
بلاتر برای فرار از اتهام رشوه مطرح کرد؛

آمریکا بجای قطر میزبان جام جهانی 2022 فوتبال!

آمریکا می‌تواند به جای سال ۲۰۲۶، در سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی باشد. آن‌ها توانایی این کار را دارند، قرار نیست موشک به فضا بفرستند.
کد خبر: ۹۷۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 15 April 2020

رییس اسبق فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در بحبوحه اتهامات جدید مطرح شده علیه قطر، معتقد است که آمریکا می‌تواند به جای سال ۲۰۲۶، سال ۲۰۲۲ از جام جهانی میزبانی کند.

به گزارش تابناک ورزشی، کشور کوچک حاشیه خلیج فارس قرار است در دسامبر ۲۰۲۲ میزبان این تورنمنت باشد؛ رویدادی بزرگ که برای نخستین بار در ژوئن و جولای برگزار نخواهد شد، اما آماده‌سازی‌های این کشور به دلیل اتهامات فساد مالی مطرح شده علیه آن در خصوص پرداخت رشوه و کسب امتیاز میزبانی با جنجال‌هایی روبرو شده است.

کانادا، مکزیک و آمریکا؛ میزبان مشترک جام جهانی 2026 - آوا

«سپ بلاتر» در گفتگو با نشریه بیلد آلمان گفت: «آلمان می‌تواند میزبان جام جهانی باشد، اما این بدان معنا است که این تورنمنت بعد از سال ۲۰۱۸ بار دیگر در اروپا برگزار خواهد شد؛ بنابراین اروپا گزینه اول نخواهد بود. آمریکا به همراه مکزیک و کانادا امتیاز میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۶ را کسب کرده است؛ تورنمنتی که با ۴۸ تیم برگزار خواهد شد، اما بلاتر پیشنهاد جلو انداختن میزبانی آمریکا را مطرح کرد.»

وی افزود: «آمریکا می‌تواند به جای سال ۲۰۲۶، در سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی باشد. آن‌ها توانایی این کار را دارند، قرار نیست موشک به فضا بفرستند. ژاپن نیز می‌تواند میزبانی را برعهده بگیرد؛ آن‌ها حتی برای جام جهانی ۲۰۲۲ پیشنهاد داده بودند. خوشبختانه جام جهانی ۲۰۲۲ با ۳۲ تیم برگزار خواهد شد، بنابراین فرآیند آماده‌سازی بیشتر و بزرگ‌تر از جام جهانی ۲۰۱۸ نخواهد بود.»

بلاتر از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۱۵ ریاست فیفا را برعهده داشت و در حال سپری کردن محرومیت ۶ ساله خود به جرم تخلفات اخلاقی است. دادستانی فدرال سوئیس اوایل ماه جاری به تحقیقات خود در خصوص توافقات بلاتر ۸۴ ساله با اتحادیه فوتبال کارائیب (CFU) به منظور فروش حق پخش جام جهانی پایان داد.

بلاتر در این باره گفت: « این تحقیقات بخشی از پاپوشی بزرگ علیه من بود. اینکه بازرسان قرارداد‌های معمولی را که من برای بیش از چهار سال با اتحادیه فوتبال کارائیب بستم، این‌گونه مورد بررسی قرار دادند، باورکردنی نیست.»

در دومین پرونده کیفری، بلاتر به ترتیب دادن فرآیند پرداخت ۱.۸ میلیون یورو در فوریه ۲۰۱۱ به «میشل پلاتینی» رییس وقت اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) متهم است، اما وی باور دارد که از این اتهامات نیز تبرئه خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
دزد ها می خواهند از آب گل آلود ماهی گیری کنند
قطر را تیغ بزنند
دست پنهان شیاطین در کار است که قطر را نابود کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
قطر چه دخلی به ما داره آخه؟هرجا میخواد باشه به ما چه!
چه می کنه این عربستان!!!
خدا کنه این طور باشه
شاید هم ایران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر