بازدید 7043

بهترین رفرنس گندزدایی سطوح محلول آب ژاول است

کد خبر: ۹۷۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 15 April 2020

رئیس گروه سلامت محیط کار شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بهترین رفرنس گندزدایی سطوح ماده آب ژاول (آب و وایتکس) است.

محسن میرزایی با بیان اینکه منابعی که به عنوان رفرنس برای ضدعفونی کردن سطوح و محیط در سراسر کشور ابلاغ شده و باید در دسترس عموم قرار بگیرد، اظهار کرد: در کشور منابعی که به عنوان گندزدا معرفی شدند که براساس شرایط پایه کلره و پایه الکلی هستند.

وی تصریح کرد: براساس همین ابلاغ ما هم به همه مردم، ادارات، بانک‌های سطح شهرستان بابل دستورات تهیه مواد ضدعفونی را اعلام و مکاتبه کردیم.

رئیس گروه سلامت محیط کار شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بهترین ضدعفونی کننده دست، گوشی همراه، تبلت و لپ تاپ، پایه‌های الکلی بوده است، تاکید کرد: بهترین میزان مصرف آن ۱ به ۹ است یعنی مخلوط یک لیتر الکل در ۹ لیتر آب.

میرزایی با اشاره به اینکه پایه کلره (آب ژاول) یک ویروس کش بسیار قوی بوده و می‌تواند در دقت‌های بالا ویروس را ازبین ببرد، گفت: دقت‌های میزان مصرف آن به صورت یک واحد محلول آب ژاول به ۹۹ واحد آب یا مخلوط، یک قسمت از این محلول به ۹ قسمت آب و یا مخلوط یک لیتر آب ژاول به ۱۹ لیتر آب بوده است.

وی ادامه داد: اگر هیچ مشخصه‌ای از بیماری کرونا در مکان‌هایی مثل منازل و ادارات وجود نداشته و رفت و آمد در این مکان‌ها زیاد باشد افراد می‌توانند میزان محلول آب ژاول را با تهیه یک واحد محلول آن به ۹۹ قسمت آب استفاده کنند و علاوه بر آن منازل متوفیان و بیماران مبتلا به کرونا میزان مصرف یک لیتر آب ژاول به ۱۹ لیتر آب یا ۴ قاشق غذاخوری وایتکس در یک لیتر آب را می‌توانند برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده کنند.

وی افزود: در منازلی که از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد، میزان مصرف آب ژاول یک به ۴۹ بوده که برای سرویس بهداشتی حمام سطوحی مثل میز دستگیره کف زمین سینک ظرفشویی استفاده می‌شود.

رئیس گروه سلامت محیط کار شبکه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه الکل‌هایی که در بازار وجود دارند غالباً میزان غلظت آن ۹۶ درصد بوده است، گفت: به نظر کارشناسان بهترین ماده گندزدایی، پایه‌های الکلی ۷۰ درصد است و ما می‌توانیم با مخلوط ۷۳۰ سی سی از الکل ۹۶ درصد و ۲۷۰ سی سی آب مقطر یا جوشیده را به غلظت ۷۰ درصد برسانیم که این الکل هم برای سطوح و هم برای ضدعفونی کننده دست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار