بازدید 23192
۹
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه 24 فروردین 99/ عبور سکه تمام از میانه کانال 6 میلیون/ مردم در دام خرید اینترنتی سکه نیفتند

این روز‌ها به دنبال شیوع ویروس کرونا و تدابیر ستاد مبارزه با کرونا، شاهد تعطیلی واحد‌های صنف طلا و جواهر هنستیم. اما این تعطیلی، باعث نشده است که فعالان این بازار، دست از خرید و فروش بکشند و با توجه به نوسان نرخ ارز و اونس طلا، شاهد قیمت گذاری طلا و سکه هستیم، اما به صورت معاملات پشت خطی.
کد خبر: ۹۷۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 12 April 2020

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه 24 فروردین 99/ عبور سکه تمام از میانه کانال 6 میلیون/ مردم در دام خرید اینترنتی سکه نیفتند

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه 24 فروردین 99/ عبور سکه تمام از میانه کانال 6 میلیون/ مردم در دام خرید اینترنتی سکه نیفتنداین روزها به دنبال شیوع ویروس کرونا و تدابیر ستاد مبارزه با کرونا، شاهد تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر هنستیم. اما این تعطیلی، باعث نشده است که فعالان این بازار، دست از خرید و فروش بکشند و با توجه به نوسان نرخ ارز و اونس طلا، شاهد قیمت گذاری طلا و سکه هستیم، اما به صورت معاملات پشت خطی.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بازار طلا و سکه همواره تحت تاثیر دو سیگنال مهم دلار و اونس قرار دارد. هرچند در این میان نباید از عامل تقاضا چشم پوشی کرد؛ اما در شرایط کنونی، بازار بدون رفت و آمد متقاضیان شده است. بر این اساس قیمت ها بر اساس محاسبه نرخ دلار و قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی انجام می شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با یادآوری تعطیلی بازار و واحدهای صنفی طلا و سکه، اظهار داشت: در این شرایط، برخی افراد در معاملات پشت خطی اقدام به خرید و فروش سکه می کنند، اما با توجه به رشد قیمت دلار در بازار امروز، بهای طلا و سکه نسبت به روز گذشته، با افزایش همراه بود.

محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در ادامه در خصوص نرخ های محاسبه شده بر مبنای قیمت اونس و دلار گفت: هر اونس طلا در بازار جهانی به رقم 1686 دلار رسیده است و دلار نیز امروز از نرخ 15900 تا 16200 تومان افزایش داشت؛ در نتیجه نرخ طلا و سکه نیز در بازار داخلی رشد داشته است.

به گونه ای که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 6 میلیون و 350 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به رقم 6 میلیون و 550 تومان رسیده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز 3 میلیون و 250 هزار تومان قیمت گذاری شد و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و 880 هزار تومان رسید.

هر سکه یک گرمی نیز امروز 980 هزار تومان ارزشگذاری شد و هر گرم طلای 18 عیار، به رقم 645 هزار و 500 تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلای 24 عیار به رقم 860 هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای در ادامه افزود: هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم 2 میلیون و 805 هزار تومان رسید.

وی در خصوص حباب سکه نیز گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در حال حاضر، حدود 100 هزار تومان خباب دارد.

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه 24 فروردین 99/ عبور سکه تمام از میانه کانال 6 میلیون/ مردم در دام خرید اینترنتی سکه نیفتند

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در بخشی پایانی گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این سوال که در شرایط حساس کنونی، امکان خرید و فروش اینترنتی و مجازی وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: 

اتحادیه طلا و جواهر و فعالان رسمی این بازار با این موضوع مخالفتی ندارند و کلیت موضوع یعنی فروش به صورت غیرحضوری را قبول دارند، اما در شرایط کنونی و در نبود قانون مشخص و شفاف در راستای حقوق خریدار و فروشنده، نمی توان خرید و فروش مجازی طلا و سکه را مورد تایید و قانونی دانست. زیرا همواره در نبود قانون مشخص، بسیاری از سودجویان در این شرایط اقدام به کلاه برداری می کنند و خریداران متضرر شده نمی دانند بر مبنای چه قانونی پیگیر مطالبات خود باشند. در نتیجه هم اکنون خرید و فروش طلا و جواهر در فضای مجازی طبق قانون ممنوع است و هر گونه مسئولیت ضرر و زیان در این خرید و فروش‌ها به عهده خریدار است.

کشتی آرای همچنین گفت: در تلاش هستیم تا از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی و اتاق اصناف ایران، آیین نامه ای در این خصوص تهیه و تدوین کنیم تا این نوع خرید و فروش قانونمند شود. فعلا هیچ آیین نامه و دستورالعملی وجود ندارد. به همین دلیل در نبود قانون، ممکن است حق مردم پایمال شود و دچار ضرر و زیان شوند؛ در نتیجه فعلا مردم نباید به سمت خرید مجازی طلا و سکه بروند، زیرا در صورت خرید طلا و سکه تقلبی یا گران فروشی، امکان پیگیری قانونی وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
آخ جون، من قبل عید یه سکه یه گرمی خریده بودم نه صد و بیست تومن. یعنی الان چقدر سود می کن؟
آخ جون، من قبل عید یه سکه یه گرمی خریده بودم نه صد و بیست تومن. یعنی الان چقدر سود می کنم؟
نرخ های واقعی امروز
سکه ۶۶۵۰۰۰۰
دلار ۱۶۳۰۰
فکر کنم کاسبی خوبی شده برای عده ای که پیش می تازند
کسی هم جلو دارشون نیست
وقتی نگاه می کنم با یک میلیون تومن سه سال پیش چکار می کردم و الان متاسفانه
جای تاسف دارد برای کسانی که دم از عدالت اجتماعی می زنند
و حقوق کارگری را ۲۱درصد بالا بردن
سقوط بورس به زیر 150 هزار نزدیکه!

آره 150 هزار! تعجب نداره، دلار هم کسی فکرش رو نمی کرد از 3800 برسه به 18 هزار
علی اکبر بسطامی منتخب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با خانواده دختر ۱۱ ساله هلیلانی توضیحاتی ارائه کرد.

او گفت:

مرگ این دختر ۱۱ ساله بر اثر فقر مطلق بوده است

پدر خانواده معلول جسمی و تحت پوشش بهزیستی است.

سرپناه این خانواده یک چهار دیواری ۵۰ متری بدون سقف و نیمه کاره است که با مشارکت بنیاد برکت و بهزیستی تا این مرحله ساخته شده است.

بهزیستی ۱۴ ‌میلیون تومان و بنیاد برکت در حد ۶ میلیون تومان برای ساخت این سرپناه کمک کرده اند و برای تکمیل ساختمان و سقف ان مسئولان مربوطه پیشنهاد دریافت وام به پدر خانواده می دهند که با توجه به معلولیت و فقر مطلق، دریافت وام در توان این خانواده نبوده و ساخت مسکن نیمه تمام مانده است.

لباسهای این دختر ۱۱ ساله چنان مندرس و غیر قابل استفاده بوده اند که ایشان قبل از مرگش اقدام به سوزاندن تمام لباسهای مندرس و غیر قابل استفاده خود می نماید تا بعد از مرگش بچه های دیگر این لباس ها را نبینند.

این خانواده هیچ امکانات رفاهی و معیشتی اولیه هم ندارند.

این دختر بچه بارها از فقر مطلق خانواده خود گلایه مند بوده است.

منطقه ای که این خانواده در ان زندگی می کنند نه خط تلفن ثابت و همراه ، نه انتن تلویزیون و نه خانه بهداشت ، راه مناسب و... ندارد.

منطقه هلیلان و روستاهای ان به شدن نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری و نیازمند اعتبارات ویژه است.
توقع داشتی با این رشد کسب کار کرونایی رشد هم پیدا بکنه رکورد را هم تو می گی داستان اصلی چیز دیگه است که مافیا سکه پشتشه...
فعلا دستورالعمل تدوین نشده!
صد سال دیگه هم تدوین نخواهد شد چون با منافع دوستان صنف طلا جواهر مغایرت داره!
این قیمت ها نشون رها کردن کشور هست و از بین بردن پول ملی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها