بازدید 15943
۵

تصمیم گیری درباره شناورسازی ساعت کاری اداره‌ها

معاون وزیر کشور گفت:درباره طرح شناورسازی ساعت کاری اداره ها، امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 12 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی جمالی نژاد در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: بر اساس این طرح، اداره‌ها و سازمان‌ها بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند ساعات کاری متفاوتی خواهند داشت.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۵۹ میلیون جمعیت شهری در کشور داریم که ۱۵۰ میلیون سفر شهری در روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم حمل و نقل همگانی و شبه همگانی از سفر‌های درون شهری ۴۲ درصد است تصریح کرد: در شهر‌ها ۳۵۰ هزار تاکسی فعالند که ۲۵۰ هزار تاکسی، فرسوده است.

جمالی نژاد افزود: ۱۵۰ هزار سرویس مدرسه، ۱۵۰ هزار آژانس و ۶۰۰ هزار تاکسی اینترنتی، ۲۲ هزار اتوبوس و ۳۰ هزار مینی بوس در نظام حمل و نقل همگانی شهر‌ها فعالند و مترو نیز روزانه ۲ میلیون مسافر را جا به جا می‌کند.

وی گفت: به ۳ هزار ناوگان مترو در کشور نیاز داریم که هزار ناوگان مربوط به تهران است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه راهبرد ما نگاه به موضوع بهداشت و درمان و توجه به اقتصاد مردم است تصریح کرد: حمل و نقل شهری، مدیریت تقاضا و مدیریت سفر دارد که درباره میزان تقاضا سیاستگذاری با ستاد ملی مبارزه با کروناست و ما بر اساس آن سفر را مدیریت می‌کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به تعطیلی نظام حمل و نقل عمومی در برخی شهر‌های کشور افزود: شورای عالی ترافیک، سیاست‌های کلان حمل و نقل کشور را مشخص و به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

وی گفت: در این باره تصمیم گرفته ایم به جای تعطیلی مترو و اتوبوسرانی، همه ناوگان حمل و نقل شهری برای اجرای بهینه طرح فاصله گذاری هوشمند، فعال باشند و بر این اساس سفر‌های شهری را مدیریت می‌کنیم البته این تصمیم شورای عالی ترافیک لازم الاجرا نیست بلکه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا درباره آن تصمیم می‌گیرد.

جمالی نژاد افزود: قرار بود در قالب نوسازی نظام اتوبوسرانی شهری تعداد ۱۹ هزار اتوبوس اضافه شود و اگر اکنون بخشی از این اتوبوس‌ها به اتوبوسرانی شهری اضافه شود مشکل گلوگاه‌ها و ازدحام جمعیت در این مسیر‌ها برطرف می‌شود.

وی گفت: درباره طرح ترافیک، کار نرم افزاری دقیقی انجام شده است و اگر طرح لغو شود حجم زیادی از خودرو‌های شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند و گره‌های ترافیکی زیادی را ایجاد خواهند کرد البته لغو طرح و استفاده از خودرو‌های شخصی میزان شیوع بیماری کرونا را کاهش می‌دهد.

جمالی نژاد اضافه کرد: معاون کل وزارت بهداشت چند روز پیش گفته بود؛ ایران مانند سوئیس در مدیریت کرونا نیست، اما اعلام می‌کنم شهرداری‌های ما در مبارزه با کرونا از سوئیس و بسیاری از کشور‌های اروپایی بهتر عمل کردند.

وی گفت: در حالی که در ایران همه آحاد جامعه مانند بسیج و سپاه و دیگر اقشار مردم پای کار آمده اند، اما در کشور‌های اروپایی و امریکا حتی ماسک و تجهیزات مقابله با بیماری کرونا را از یکدیگر سرقت می‌کنند.

یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز در این برنامه افزود: پیش از بروز بحران کرونا، مترو حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را در روز جا به جا می‌کرد، اما این تعداد در هفته آخر اسفند به ۴۰۰ هزار نفر و در تعطیلات نوروز به ۱۴۵ هزار نفر رسید.

وی گفت: هفته پس از تعطیلات نوروز تعداد مسافران به ۲۴۰ هزار نفر رسید و پیش بینی می‌کنیم اکنون به ۳۴۰ هزار مسافر رسیده باشد.

حجت افزود: تعداد مسافران مترو ۱۵ درصد است در حالی که متروی تهران با ۸۵ درصد ظرفیت کار می‌کند و مشکلی در فاصله گذاری نداریم و ظرفیت به میزان کافی است.

وی گفت: البته تعدادی گلوگاه در خطوط مترو و اتوبوسرانی وجود دارد که نگرانی ایجاد می‌کند.

حجت با بیان اینکه اکنون نظام اتوبوسرانی تهران با همه ظرفیت فعال است افزود: تعداد مسافران خطوط اتوبوسرانی ۱۰ درصد پیش از بحران کروناست و بسیاری از اتوبوس‌ها خلوت هستند.
وی گفت: برای مدیریت ازدحام جمعیت در گلوگاه‌ها نیز که تصاویر آن به عنوان شلوغی مترو و اتوبوس‌ها امروز منتشر شد تعدادی از اتوبوس‌های تندرو را از خطوط کم مسافر به خطوط پر مسافر وارد کرده ایم.

حجت افزود: از یکصد و ۳۰ ایستگاه اتوبوسرانی تهران حدود ۱۰ ایستگاه مشکل ازدحام دارد که با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت دیگر خطوط این مشکل را برطرف می‌کنیم.

وی گفت: تا اطلاع ثانوی، طرح ترافیک به طور کامل لغو شده است.

حجت افزود: روز گذشته طرح فاصله گذاری در اتوبوس‌ها به صورت ارشادی انجام شد، اما برخی مردم رعایت نکردند و منتظر اتوبوس خالی نشدند.

وی گفت: مأموران کنترل بلیت در ایستگاه‌های اتوبوسرانی و مترو نمی‌توانند از ورود مسافران جلوگیری کنند، زیرا این مسئله موجب ازدحام جمعیت در این ایستگاه‌ها می‌شود.

حجت افزود: اگر رشد تقاضای سفر یکباره انجام شود به دلیل محدود بودن ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نمی‌توانیم طرح فاصله گذاری هوشمند و اجتماعی را مدیریت کنیم، اما اگر رشد تقاضا مانند امروز ۲۰ درصد و حتی ۳۰ درصد نیز اضافه شود مدیریت آن اجرایی است.

وی گفت: ظرفیت مشخصی در مترو و اتوبوسرانی وجود دارد و انتظار داریم تقاضا برای استفاده از حمل و نقل عمومی اضافه نشود.

حجت افزود: حدود ۳ هزار محافظ برای رانندگان تاکسی تهیه شده و در حال نصب است که دور راننده تاکسی را برای محافظت از ویروس کرونا می‌پوشاند.

وی گفت: برای تأمین ماسک ۷۰ هزار راننده تاکسی در تهران مشکل داریم، اما برای رانندگان اتوبوس ماسک تهیه شده است.

حجت افزود: اتوبوس‌ها در ابتدا و انتهای خطوط ضد عفونی می‌شوند و در این زمینه از روش جدید مه پاش استفاده می‌کنیم و مواد ضد عفونی کننده را در اختیار اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها قرار داده ایم.

وی همچنین گفت: تاکنون در تهران ۱۴ راننده تاکسی و ۲ راننده اتوبوس بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند.

محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز در این برنامه گفت: از ۲۵ اسفند اتوبوس‌های شهری و مترو را از چرخه خدمت رسانی خارج کرده ایم و اکنون نیز سامانه‌های حمل و نقل عمومی در مشهد تعطیل است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی ۲۶ درصد در شیوع بیماری کرونا اثرگذار است افزود: به دلیل تعطیلی سامانه‌های اتوبوسرانی و مترو میزان بروز بیماری کرونا در مشهد بسیار کمتر از پیش بینی هاست.

کلایی گفت: مشهد نخستین شهر کشور بود که نظام حمل و نقل عمومی خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا متوقف کرد و تا زمانی که مطمئن شویم اثر این سامانه‌ها در شیوع بیماری کاهش یافته است اتوبوسرانی و مترو را راه اندازی نمی‌کنیم.

وی افزود: مردم از وسایل حمل و نقل مانند دوچرخه و موتور برقی استفاده کنند البته تاکسیرانی مشهد با رعایت دستورالعل‌ها فعال است.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز در این برنامه گفت: از ۲۱ اسفند ناوگان مترو و از ۲۲ اسفند ناوگان اتوبوسرانی شیراز تعطیل شده و همچنان تعطیل است.

وی با بیان اینکه در شیراز کمترین میزان شیوع ویروس کرونا وجود دارد افزود: موافق بازگشایی حمل و نقل عمومی نیستیم.

اسکندرپور سلامت مردم را در اولویت خواند و گفت: مشکلات اقتصادی باید در جای دیگر چاره اندیشی شود، زیرا حمل و نقل عمومی، ۲۶ درصد در شیوع کرونا اثرگذار و راه اندازی آن ظلم در حق مردم است.

وی افزود: مدیریت تقاضای سفر مستلزم سیاست‌های دیگری است که ارتباطی با مدیریت شهری ندارد.

اسکندرپور گفت: سیاست‌ها باید حمایت از مردم باشد نه اینکه کارگران در این شرایط سر کار بروند.

ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز در این برنامه گفت: از ۲۳ فروردین سامانه اتوبوسرانی رشت به طور کامل فعالیت خود را آغاز کرده است البته این شهر ۸۰ دستگاه اتوبوس دارد که فقط ۵۰ دستگاه آن فعال و این تعداد هیچ زمانی برای پوشش حمل و نقل عمومی رشت کافی نبوده است.

وی افزود: دستکم ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای سامانه اتوبوسرانی رشت نیاز است.

حاج محمدی با بیان اینکه در رشت ۶ هزار تاکسی و ون فعالند گفت: تقاضای سفر در ۲۳ فروردین ۲۰ درصد افزایش یافت و ناوگان اتوبوسرانی ما با توجه به اینکه با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کرد، اما بیشتر اتوبوس‌ها خالی بودند.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز در این برنامه گفت: سامانه اتوبوسرانی اصفهان در اسفند ۹۷ دوازده میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را جا به جا کرد در حالی که این تعداد در اسفند ۹۸ به ۵ هزار نفر کاهش یافت.

وی افزود: در ایام نوروز سامانه اتوبوسرانی و متروی اصفهان به طور کامل تعطیل بود، اما پس از تعطیلات، ۴۶۰ اتوبوس را برای ۶۰ ایستگاه فعال کردیم.

نوروزی گفت: وضع حمل و نقل عمومی در ۲۳ فروردین در اصفهان مناسب بود و در مناطقی که مشکل ایجاد شد تمهیدات لازم را انجام دادیم.

وی افزود: متن‌های چاپی (بروشور) را برای آموزش مسافران و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از امروز توزیع می‌کنیم و از یکصد دستگاه اتوبوس جدیدی که در اسفند خریداری کردیم ۷۰ اتوبوس را وارد چرخه خدمت رسانی خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
باید به سمت استفاده عمومی از دوچرخه و موتور برقی پیش برویم. این بهترین راهکار است و فرصتی است که کرونا برای نجات شهر ما از آلودگی بوجود آوره است. الان هم بهار و تابستان است و از دوچرخه براحتی میشه استفاده کرد. حتی تقاضای جهانی هم زیاد خواهد شد و امکان صادرات آن وجود دارد باید هر چه زودتر خط تولید آنها را ایجاد و افزایش دهند. برای مصرف داخل و صادرات.
هنوز می خواهند تصمیم بگیرند!؟
ارتش
بهتر است ساكت شوند
بسیج ادارات را ملزم کنید
طرح شناور سازی و شیفتی واحدها را با دریافت لیست کشیک 2/3 چک کنند
این مقدار تردد در دو روز اول 24 و25 فروردین غیر عادیست .
بعبارتی 2/3 کشیک را هیچ سازمانی رعایت نکرده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها