بازدید 10690
۳

سراسر آمریکا در وضعیت اضطراری کرونا قرار گرفت

به دنبال شیوع سریع ویروس کرونا در آمریکا، برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده، تمام ۵۰ ایالت این کشور در وضعیت اضطراری قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۷۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴ 12 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه سی ان بی سی، در پی اعلام روز شنبه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، ایالت وایومینگ نیز به عنوان پنجاهمین و آخرین ایالت این کشور در وضعیت اضطراری قرار گرفت.

به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده همه ایالت‌های این کشور در وضعیت اضطراری قرار دارند.

با توجه به این که جزایر ویرجین، جزایر ماریانای شمالی، ناحیه کلمبیا، گوام و پورتوریکو نیز در وضعیت اضطراری قرار گرفتند می‌توانند از بودجه فدرالی و دولت‌های محلی امریکا برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنند.

مارک گوردون فرماندار ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگرچه این ایالت به شرایط ناگوار برخی از ایالت‌ها نرسیده است، اما این اعلامیه به ما کمک می‌کند تا در صورت نیاز به تهیه منابع آن‌ها کمک کنیم.

ایالت وایومینگ با ۵۷۸ هزار نفر دارای کمترین جمعیت ایالت در آمریکا است. در این ایالت ۲۵۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و تاکنون مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در این منطقه گزارش نشده است.

تعداد جانباختگان ایالات متحده در اثر بیماری کووید ۱۹ در روز شنبه به ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسید این در حالی است که تعداد مبتلایان نیز در این کشور از نیم میلیون نفر فراتر رفت.

ایالات متحده تا روز شنبه بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس همه گیری کرونا را به خود اختصاص داده و تقریباً در چهار روز گذشته روزانه ۲۰۰۰ فوتی گزارش شده است.

کارشناسان بهداشت عمومی هشدار داده‌اند، اگر دوران قرنطینه که موجب تعطیلی مراکز خرید و تجارت شده پس از ۳۰ روز لغو شود. شمار مرگ و میر آمریکا در تابستان به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

قوانین قرنطینه اجباری و ماندن در خانه در هفته‌های اخیر در ۴۲ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا اجرایی شده اما از طرف دیگر رکود اقتصادی و تاثیر کرونا بر تجارت ضربه مهلکی بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است. انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری میلادی شمار بیکاران آمریکا به ۲۰ میلیون نفر برسد.

آخرین آمار روز شنبه نشان می‌دهد که تا کنون یک میلیون و ۷۶۷ هزارو ۶۰۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۰۸هزارو ۱۷۸تن جانباخته و چهارصدهزارو ۸۷۶ نفر بهبود یافتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ولی خداروشکر ایران فاقد مشکل هست
هههه! بلد نیستن آمار رو دستکاری کنن!؟
اول شدن آمریکا در همه چیز
در غارتگری، کشتار، تجاوزگری، کودتا علیه ملت ها مانند ایران، تحریم کردن ملت ها، جنایت ضد بشریت، زدن تنها یک بمب و کشتار صدها هزار و سرانجام در کرونا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر