بازدید 19988

علت کاهش رضایت از پایتخت از دیدگاه مدیران سیما

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: در بین سریال‌های نوروزی «پایتخت ۶» از شبکه یک با ۲/ ۷۹ درصد بیشترین بیننده را داشت، اما میزان رضایت از این سریال نوسانی بود؛ به طوری که در اوایل رضایت بیشتری را شاهد بودیم، اما در آخرین نظرسنجی این رضایت به ۷۴ درصد رسید و افت حدود ۲۰ درصدی رضایت از طرف مردم را شاهد بودیم.
کد خبر: ۹۷۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 08 April 2020

به گزارش تابناک، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: در بین سریال‌های ویژه نوروزی همان‌طوری که پیش‌بینی هم شد، سریال «پایتخت ۶» از شبکه یک با ۲/ ۷۹ درصد بیشترین بیننده را داشت، اما میزان رضایت از این سریال نوسانی بود؛ به طوری که در اوایل رضایت بیشتری را شاهد بودیم و حتی این رضایت به حدود ۹۰ درصد هم رسید؛ اما در آخرین نظرسنجی این رضایت به ۷۴ درصد رسید و افت حدود ۲۰ درصدی رضایت از طرف مردم را شاهد بودیم.

محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی صدا و سیما این افت را حاصل شبیه‌سازی فیلم‌های قبل انقلاب در قسمت آخر سریال دانسته و نوشت: ‏⁧‫ «معمولی‬⁩ بودن همیشه جذاب‌تراست، اما عطش دیده شدن و تلاش بی‌محابا برای غیرمعمولی بودن، به قضاوت خود مردم، نتیجه عکس می‌دهد، درفاصله یک هفته نتیجه رضایت‌مندی مردم از یک اثر بومی ⁧‫خانواده‌محور‬⁩ تحسین شده به کمترین نصاب خود می‌رسد. آن‌هم بدلیل شبیه‌سازی‌ای که هیچ خانواده اصیل ایرانی آن را برای فرزندانش نمی‌پسندد.

‏ای کاش این ماجراجویی - حتی به نیت طنز هم که آقای سیروس مقدم عزیز در جلسه نقد امشب گفت: - نمی‌شد.
‏افسوس!»

لازم به ذکر است شبیه‌سازی قسمت آخر «پایتخت» مورد انتقاد شدید رییس سازمان صدا و سیما هم قرار گرفت.
 
علت‌عجیب صدا‌و‌سیما برای کاهش‌رضایت‌مردم از‌پایتخت
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۹
غیر معمولی بودن حضور مدیران بی تجربه مثل جنابعالی بیشتر مردم رو آزار میده!!!
سیما قاطیه ؛ صدا نمیاد
آقا اگر میخاید این سریال رو ادامه ندید، یا کلا میخاید حالا که بعضی بازیگرا گفتن دیگه در تلویزیون حضور نخواهیم داشت، دست پیش رو بگیرید که پس نیفتید، یه حرف دیگست!!!
الان مثلا دارید ما رو آماده میکنید؟

ما عادت داریم آقا.
به تعطیل شدن برنامه 90 و حذف چهره های مردمی از صدا و سیما به دست عده ای نامرد و نامردم عادت داریم.

بکنید هر چی میخاید!!!

این نیز بگذرد
بحث رو منحرف نکنین سریال خیلی گیر داشت
بله دیگه مردم دقیقا به همون الگوی جناب اقای رنجبران بیشتر گرایش دارند... خیلی تابلو هست...
و به نظر میاد پایتخت هم به نود پیوست!!!
سریال پایتخت. طنز تلخی بود که درد جامعه را بیان می کرد. بدون در نظر گرفتن مقام بعضی افراد.
قسمت آخر افتضاح بود ولی مشکل سریال بیش از اینها بود... به تدریج، کاملا ضعف شخصیت پردازی و انحراف سناریو از آن چیزی که مردم در ذهن خود داشتند و انتظاری که میکشیدند، باعث کم شدن رضایت مردم شد. خلاف اخلاق اسلامی کار کردن عاقبتش بهتر از این نیست...
یعنی به نظر رنجبران 70% بقیه جز خانواده های اصیل ایرانی نیستند؟
بشکند قلمی که حکم روابط عمومی را برای تو امضا کرد . این چه تقسیم خانواده ها به اصیل و غیر اصیل است ؟ شما تا کی در صدد این تقسیمات و انشقاق گام بر میدارید ؟ تا کی در فکر دفع حداکثری جامعه هستید ؟ ماموریت شما در کجا تببین و به شما دیکته میشود ؟
آقا وله کن! من دیگه رد دادم با این حرف ها!
افتصاح بود این سری
عید تموم شد دست از این سریال مسخره بر نمی دارید؟
آخه آمار شما با آمار مردم فرق داره
حرف بی ربط می زنن. اتفاقا اگه مردم زود متوجه این شباهت می شدن درصد رضایت بیشتر می شد
ما بالاخره نفهمیدیم این حضرات رو کی روی دوشمون نشوندیم که حالا حالا ها پیاده نمیشن.والله بالله ما خودمون زبون داریم و رضایتمندی و نارضایتی مون از چیزی رو خودمون می تونیم بگیم و نیازی به وکیل و وصی نداریم.
این رنجبران عجب مخی هست
براش محافظ بذارین ، یه دفعه ای ترور نشه
مدیران سیما خودشون رو زدن به کوچه علی چپ. این سریال مشکلات زیر را داشت و بهمین دلیل مورد توجه قرار نگرفت :
۱. عدم انسجام داستان و پراکندگی و آشفتگی در داستان
۲. عدم وجود یک قصه بر خلاف قسمتهای قبل
۳. بلاتکلیفی بیننده با شخصبتهای داستان
۴. حضور بدون معنی تقی و همسرش در داستان
۵. نقش بسیار اشتباه برای شخصیا ارسطو و لهجه و دیالوگهای اشتباه
۶. نقش کمرنگ و شاید بتوان گفت بی رنگ بهبود در داستان که اصلا با ذهنیت بیننده سازگاری نداشت
۷. تغییر شخصیت هما سعادت از یک انسان منطقی و مهربان به یک انسان سرکش و غیر منطقی و حسود
۸. نقش اشتباه رحمت که با تغییر مدل مو و چهره تبدیل به شخصیتی غیر هماهنگ با ساختار قبلی ذهن بیننده داشت
و .....
و اگر بخواهم بشمرم هزاران ایراد ریز و درشت دیگه که همه جذابیت و محبوبیت پایتخت ۱ تا ۵ را شست و یکدفعه با خودش برد طوری که مردم تمایلی به ساخته شدن پابتخت جدبد ندارند.
به نظر من اصلا افت کيفيت نداشت و مثل هميشه بسيار جذاب و جالب بود. در واقع سريال پايتخت همواره با پيشرفت در داستان و ساخت همراه است. ضمنا يادمان باشد که بدليل محدوديتهای کرونايی ، نتوانسته اند همه داستان را به توليد برسانند و پايتخت 6 هنوز نيمه کاره است.
من به عوامل اين سريال می گويم : "خسته نباشيد".
آره تو راست میگی
این نظر سنجی هم مثل نظر سنجی و دخالت عوامل در ماجرای انتخاب بهترین فیلم انجام شده؟ همان که وزیر ارتباطات لوش داد؟
برام سواله که چطور خانواده ای که اهل اینجور فیلم ها(فیلم های قبل انقلاب) نبوده, نسبت به شباهتش به فیلم قبل انقلاب انتقاد داره؟شما که ندیدید,از کجا میدونید؟اگه دیدید که نماز آب کشیدنتون چیه؟البته اینجور خانواده ها خیلی کم ان و بیشتر نهادها و خبرگزاری ها با نگاه متحجرانه اینجور القا میکنن.مثلا بعد از یک ساعت از پخش سریال,فلان خبرگزاری خبر داده که بخش آخر سریال,خانواده ها رو ناراحت کرده.نمیدونم اینا با چه مکانیزمی فهمیدن که خانواده ها ناراحتن؟!!
رنجبران مدیر صدا و سیما شده؟!!!
محبوبيت خود اين اقا چقدر هست كه داره راجع به اون برنامه صحبت ميكنه، اگه امثال اين اقا نبودن ميشد خيلي اثار جذاب تري ساخت
شبیه سازی که واسه 1 دقیقه آخرش بود. تازه خیلی ها اصلا متوجه نشدن.
مشکل اصلی محتوای کل سری ششم بود. از همون 1-2 قسمت اولش میشد متوجه به آب بستن داستان شد.
الکی کِش می دادن.
باز خدا رو شکر باباپنجعلی رو کنار گذاشتن. سارا و نیکا که مثل مداد سفید کارایی نداشتن.
نظرات مدیران سیما سیاسی است و از نظرات مردم فاصله زیادی دارد . آقایان اون میز و مقام امانت هست دست شماها . سریال پایتخت خوب بود ولی ظاهرا یک گوشه هایی به میلتان نبود . دست از تخریب و آزردن مردم بردارید .
معلوم دروغ میگه..اولا مگه تی وی برنامه دیگری هم دارد...این درصد ها را از کجا در میاورند...79 درصد ؟؟؟ بهترین فیلمهای دنیا همچن اماری ندارند...دوما اگر خانواده ای این طور که این اقا میگه باشند نباید فیلمهای قبل انقلابی دیده باشند...چطور فهمیدند ؟؟؟؟ همه تون همه چیز را میبینید بعد یه چیزی به طرف میچسبونید که اخرش بگید شما خوبید بقیه بعد...
دیدگاه مدیران مثل همیشه و همه مدیران دیگر کاملا جناحی و بخاطر منافغ خودشونه اگه یک نظر سنجی عادلانه بگذارید متوجه میشید که اتفاقا صحنه های مورد نظر اقایان بیشترین طرفداران رو داشت درست بر عکس مواضغ اکثر مسوولین
الان افراد کم سواد هم متوجه میشن که علت تخریب این سریال عدم همراهی تعدادی از هنرپیشگان این سریال با شیما در برنامه های ایندشونه
همین مدیران خردمند باعث افزایش روزافزون محبوبیت صداوسیما در بین مردم شده اند به نحوی که همه مردم فقط به تلویزیون نگاه می کنند و بس!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی