بازدید 3325

توافق سه ائتلاف اصلی شیعه عراق درباره معرفی جایگزین الزرفی

منابع آگاه از توافق ائتلاف‌های دولت قانون، فتح و جریان حکمت ملی عراق درباره معرفی جایگزین نخست‌وزیر مکلف این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۹۷۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 06 April 2020

منابع آگاه از توافق ائتلاف‌های دولت قانون، فتح و جریان حکمت ملی عراق درباره معرفی جایگزین نخست‌وزیر مکلف این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به جریان حکمت ملی عراق نتایج نشست سه جانبه رؤسای سه ائتلاف اصلی شیعه‌ عراق؛ یعنی جریان حکمت به رهبری عمار حکیم، دولت قانون به ریاست نوری مالکی و ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری را فاش کرد.

این منبع گفت: رؤسای جریان حکمت ملی، دولت قانون و ائتلاف فتح در این نشست که عصر یکشنبه برگزار شد درباره معرفی جایگزین عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مکلف عراق به توافق رسیدند.

طبق گفته این منبع، عمار حکیم، نوری مالکی و هادی عامری در این زمینه توافق کرده اما نام نامزد مورد نظرشان برای تصدی پست نخست‌وزیری را فاش نکردند.

این در حالی است که برخی منابع اعلام کرده‌اند که نامزدی که در مورد وی توافق حاصل شده است، مصطفی کاظمی، رئیس سازمان اطلاعات عراق است.

نخست‌وزیر مکلف عراق شنبه برنامه دولت و درخواست برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه خود را به رئیس پارلمان تقدیم کرد.

وی در سخنانی پس از تقدیم برنامه‌های دولتش و درخواست برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه خود گفت که منتظر جلسه رأی گیری پارلمان درباره برنامه پیشنهادی است.

نخست وزیرمکلف عراق یکشنبه نیز از پارلمان این کشور خواست تا زمان برگزاری نشست اضطراری برای رای گیری درباره برنامه دولتی و کابینه وزارتی وی را تعیین کند.

پنج ائتلاف ازجمله ائتلاف الفتح مخالف تشکیل دولت توسط عدنان الزرفی هستند اما نخست‌وزیر مکلف عراق بدون توجه به این مخالفت‌ها در حال تلاش برای جلب رضایت فراکسیون‌های مختلف و گرفتن رأی اعتماد به اعضای کابینه خود است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر