بازدید 11224

عضو پارلمان عراق: وزیر دارایی نیمی از درآمدهای کشور را به اقلیم کردستان می‌دهد

عضو کمیسیون شفافیت در پارلمان عراق وزیر دارایی این کشور را به هدر دادن اموال عمومی و انتقال نیمی از درآمدهای عراق به اقلیم کردستان متهم کرد.
کد خبر: ۹۷۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 06 April 2020

عضو کمیسیون شفافیت در پارلمان عراق وزیر دارایی این کشور را به هدر دادن اموال عمومی و انتقال نیمی از درآمدهای عراق به اقلیم کردستان متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری المعلومه، یوسف الکلابی، عضو کمیسیون شفافیت در پارلمان عراق گفت: عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی بر فساد فواد حسین، وزیر دارایی سرپوش گذاشته است. وی اموال عمومی را از طریق مدیران و نمایندگانش هدر داده و نیمی از درآمدهای نفتی را هر ماه برای اقلیم کردستان می‌فرستد، این در حالی است که وی به بهانه‌های واهی اموال مناطق جنوب و مرکز را  منتقل نمی‌کند.

وی افزود: اقلیم کردستان موجب هدر رفتن  ۱۲۸ میلیارد دلار تنها از درآمدهای نفت کرکوک از سال ۲۰۱۴ شده است. کردستان یک دینار هم به خزانه دولت منتقل نکرده است‌.

الکلابی گفت: فواد حسین از پستش در هدر دادن اموال عمومی سوءاستفاده کرده است. ماموریت وی تنها به انتقال اموالی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد دینار برای اقلیم کردستان به صورت ماهانه بدون سند حقوقی و قانونی رسمی خلاصه می‌شود. برای همین ما شکایتی را علیه وی به خاطر اقدامات غیرقانونی‌اش مطرح کرده‌ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر