بازدید 33637
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت

آنچه درباره آمار چین بیان شد، فنی و اپیدمیولوژیک بود نه سیاسی/ کرونا با فاصله مرگبارتر از آنفلوانزاست/ قدردان پشتیبانی دولت و مردم چین هستیم/ درباره آمار آمریکا هم تردید داریم/ از میانگین جهانی وضعیت بهتری داریم/ برخی تصور کردند کرونا تابع تقویم رسمی است!

نرخ مرگ و میر در فرانسه ۳۳ درصد است که بالاتر از میانگین جهانی است و در آلمان ۵ که بسیار بهتر از نرخ جهانی. در ایران این نرخ ۱۴ درصد است و میانگین جهانی ۲۱ درصد است. همه مباحث مطرح شده فنی و اپیدمیولوژیک است و آنچه درباره آمار چین هم بیان شد، همین گونه بود. البته این موجب نمی‌شود پشتیبانی تمام عیار دولت و مردم چین را از یاد ببریم و ظلم تحریم کنندگان را فراموش کنیم.
کد خبر: ۹۷۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 06 April 2020
تابناک اجتماعیرییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: قدردان پشتیبانی دولت و مردم چین هستیم، همان گونه که ظلم تحریم کنندگان را فراموش نمی‌کنیم.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه اظهار نظر روز گذشته دکتر جهانپور در خصوص آمار رسمی چین درباره ابتلا و مرگ و میر با ویروس کرونای جدید و کووید-۱۹ حاشیه‌هایی به دنبال داشت، بخش عمده نشست امروز وی با اصحاب رسانه به توضیح در این خصوص اختصاص داشت؛ توضیحاتی از قبیل یادآوری این نکته کلیدی که مطالب مطرح شده فنی و تخصصی بوده‌اند و موجب نمی‌شود ظلم تحریم کنندگان را از یاد ببریم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: آن گونه که یافته های قبلی نشان می‌داد، به نظر می‌رسید که ویروس کرونای جدید ویروسی با مرگ و میر پایین تر از ویروس آنفلوانزای فصلی است اما یافته های ما طی این چهل پنجاه روز نشان می‌دهد که این گونه نیست و نه تنها این ویروس سریع الانتشار و سریع الانتقال است، که مرگ و میری بیشتری هم به دنبال دارد و این موضوع برایمان ثابت شده است.
 
آنچه درباره آمار چین بیان شد، فنی و اپیدمیولوژیک بود نه سیاسی/ کرونا با فاصله مرگبارتر از آنفلوانزاست/ قدردان پشتیبانی دولت و مردم چین هستیم/ درباره آمار آمریکا هم تردید داریم/ از میانگین جهانی وضعیت بهتری داریم/ برخی تصور کردند کرونا تابع تقویم رسمی است!
 
جهانپور افزود: جدای یافته های ما در این خصوص، در وضعیت کشورهای دیگر هم ثابت شد که مرگ و میر این ویروس بالاتر است و در نتیجه ویروسی خطرناک تر از امثال آنفلوانزاست؛ البته این فاصله کم هم نیست و ویروس کرونا به طور معناداری فاصله دارد، بیماری‌زا تر است، سریع الانتشارتر است و مرگبار تر است. این چیزی‌ست که سازمان بهداشت جهانی هم به آن رسیده و اعلام کرده و فنی و تخصصی است نه سیاسی.
 
وی در ادامه با یادآوری فرمول محاسبه نرخ مرگ و میر (Death Rate) گفت: اگر میزان فوتی را به نسبت میزان بهبودیافته به علاوه فوتی (یعنی دو گروهی از مبتلایان که تکلیف شان مشخص شده است) بر حسب درصد بیان کنیم، نرخ مرگ به دست می‌آید که در کشورمان 14 است. این نرخ در آمارهای جهانی 21 است که نشان می‌دهد در کشورمان به نسبت وضعیت خوبی داریم. البته تاکید داریم که در وضعیت مدیریت شده هستیم اما این وضعیت که هنوز برخی کشورها برای رسیدن به آن ناکام بوده اند، به شدت شکننده است و با یک اشتباه ممکن است فرو بپاشد.
 
برای اطلاع از پروتکل‌های بهداشتی که مدام رو به افزایش هستند، چه باید کرد؟ سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال زیردامنه مرکز سلامت در پایگاه رسمی وزارت بهداشت کشورمان را معرفی کرد و تاکید کرد همه پروتکل های قبلی و پروتکل‌های جدید در آنجا بارگزاری شده و خواهد شد:
جهانپور افزود: نرخ مرگ و میر در فرانسه 33 درصد است که بالاتر از میانگین جهانی است و در آلمان 5 که بسیار بهتر از نرخ جهانی است. بر این اساس تاکید می‌کنیم که همه مباحث مطرح شده فنی و اپیدمیولوژیک است اما حوزه اجتماعی حوزه‌ای است که برخی افراد در آن به دنبال تعبیر‌های سیاسی حتی از گزاره‌های پزشکی و علمی هستند و نمی‌توانیم جلوی تعابیر و تفاسیر دیگران را بگیریم.
 
وی در ادامه با تقدیر از دولت و مردم چین گفت: به توصیه وزیر بهداشت از ابتدا به شدت مراقبت کردیم قطار سلامت را به لوکوموتیو سیاست گره نزنیم و همین دستور کار بود که مبنی اعلام شناسایی افراد مبتلا در کشورمان پیش از انتخابات شد. از اول سیاسی رفتار نکردیم و واقعیت علمی را گفتیم و هنوز هم مبنایمان همین است، منتهی برای آنکه همه چیز کامل گفته شود باید یادآوری کنیم که دولت و مردم چین (سازمان های مردم نهاد این کشور) از گذشته تا کنون به شدت پشتیبان کشورمان بوده‌اند و این را بدون اغراق می‌گوییم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با یادآوری تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و آسیب هایی که متوجه سلامت مردم کرده است، گفت: استقلال‌مان ایجاب می‌کند همان گونه که از دوستان مان که طی سالهای تحریم ظالمانه در کنار کشورمان و مردم‌مان بوده‌اند تشکر کنیم و تقدیر به عمل آوریم، ظلم آنهایی که با اعمال تحریم های گسترده مردم کشورمان را موجب ظلم قرار داده‌اند را فراموش نخواهیم کرد و یادمان نخواهد رفت چه کسانی این تحریم ها را وضع و اعمال کردند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: ممکن است به رویه برخی کشورها نقدی داشته باشیم که بیان می‌کنیم اما این اظهار نظر تخصصی است. همان گونه که بر اساس دیدگاه علمی به آمارهای ایالات متحده هم اطمینان نداریم. نکته جالب توجه در انتقادات به اظهار نظر دیروز که می‌تواند حکم دیدن نیمه پر لیوان را داشته باشد، تذکر برخی دوستان بیرون از دولت بود که باید بگوییم خوشحالیم برایشان وحدت رویه اهمیت دارد و به ما که از دولتیم و حرف فنی هم می‌زنیم این را تذکر می‌دهند.
 
آنچه درباره آمار چین بیان شد، فنی و اپیدمیولوژیک بود نه سیاسی/ کرونا با فاصله مرگبارتر از آنفلوانزاست/ قدردان پشتیبانی دولت و مردم چین هستیم/ درباره آمار آمریکا هم تردید داریم/ از میانگین جهانی وضعیت بهتری داریم/ برخی تصور کردند کرونا تابع تقویم رسمی است!
 
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت ترافیک این روزها در شهرهایی مانند تهران گفت: ظاهرا برخی تصور کردند که کرونا هم تابع تقویم رسمی است که تا تعطیلات تمام شود، تمام می‌شود! جدای اینکه برای بار دیگر یادآوری می‌کنم محدودیت های گام دوم فاصله گذاری کماکان پابرجا هستند، باید بگویم بر اساس گزارش های رسیده، خیلی از ترددهای روزهای اخیر غیرضرور بوده و ربطی به حضور در محل کار و این مسائل نداشته است و در نتیجه آنها، احتمالا یک هفته تا 10 روز دیگر شاهد پیک جدیدی از شیوع در تهران خواهیم بود؛ وضعیت تهران بسیار نگران کننده است.
 
جهانپور با تاکید بر این نکته که نتیجه‌گیری کشورمان در خصوص بیماری زا و مرگبارتر بودن ویروس کرونتا به نسبت امثال آنفلوانزای فصلی، در آمارهای اروپا نیز مورد تایید قرار می‌گیرد، گفت: البته آمار در برخی کشورها نهایی نشده است. به عنوان مثال در ایالات متحده آخرین آمار مربوط به آنفلوآنزای فصل پاییز و زمستان است حداقل ۳۱۰ هزار بستری، ۳۲ میلیون مبتلا و ۱۸ هزار مرگ و میر بود؛ قاعدتا با توجه به پیک و رشد سریع موارد ابتلا و مرگ و میر در این کشور باید منتظر ماند تا ببینیم که آیا همین رفتاری که از کرونا در ایران دیدیم را در آنجا هم خواهیم دید یا خیر.
جهانپور در پاسخ به سوالی درباره تشدید کرونا در بیمارانی که به بیماری‌های قلبی هم مبتلا بوده‌اند با مصرف داروهایی مانند لوزارتان و والزارتان، گفت: درباره داروهای مهارکننده آنژیوتانسین اعم از کاپتوپریل یا داروهایی مانند لوزارتان، بحث‌هایی از روزهای اول بروز این بیماری مطرح بود. با توجه به اینکه گیرنده اصلی ویروس کرونا در بدن گیرنده‌ای به نام ACE۲ است و به نوعی با مکانیزم عمل این داروها نیز مرتبط است، درباره مصرف این داروها در بیماران قلبی ابهاماتی وجود داشت و مقالاتی که وجود داشت با هم ضد و نقیض بودند. نهایتا تا این لحظه می‌توان گفت که قطع مصرف این داروها اصلا توصیه نمی‌شود و موضوعی تحت عنوان تشدید بیماری کووید۱۹ با مصرف داروهایی مانند کاپتوپریل یا لوزارتان و سایر داروهای اینچنینی نداریم. هیچ مرکزی تا این لحظه دستاوردی در این زمینه مطرح نکرده، بلکه عوارض قطع ناگهانی این داروها می‌تواند برای بیماران به مراتب بیشتر هم باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه این دست بیماران داروهایشان را با نظر پزشک‌شان با همان دوز سابق ادامه دهند، گفت: البته در علوم تجربی باید بر اساس شواهد موجود صحبت کرد و این موارد ممکن است در روز‌های آتی تغییر پیدا کند، همان گونه در ماجرای استفاده از ماسک تغییر کرد و اعلام کردیم.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره ضد عفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: این کار از طرف شهرداری‌ها انجام می‌شود. البته تاریخ انقضای جایی که ضد عفونی می‌شود تا زمانی است که اولین گروه وارد آن شوند. این اتفاق که بعد از استفاده هر گروهی از واگن مترو، آن واگن دوباره و بلافاصله ضد عفونی شود، هم امکان پذیر نیست.
 
جهانپور در پاسخ به سوالی درباره تحویل پیکر قربانیان کرونایی به خانواده‌هایشان بدون توجه به پروتکل بهداشتی در برخی مناطق، گفت: در همه جا مراکز و آمبولانس‌های مخصوص انتقال جسد، آن را در کاوری که آغشته به محلول رقیق‌شده هیپوکلریت سدیم است، تحویل گرفته و در غسالخانه و آرامستان‌های مجاز دفن می‌کنند. حال ممکن است در برخی آرامستان‌های غیررسمی در برخی مناطق روستایی، اشکالی وجود داشته باشد. به هر حال کارشناس بهداشت محیط بیمارستان باید این موضوع را ثبت کرده و به شبکه بهداشت منطقه‌ای که جسد باید به آنجا منتقل شود، اطلاع دهد تا کارشناس بهداشت محیط هنگام دفن جسد برای رعایت پروتکل بهداشتی حاضر شود. احتمالا اگر در جایی تخلفی رخ داده و اگر همه چیز صادقانه بوده و خانواده متوفی آدرس دقیق داده باشند، این ارتباط برقرار نشده است.
 
وی درباره توصیه یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر الزام به استفاده از ماسک برای همه مردم تهران، گفت: بر اساس شواهد علمی که اخیرا مطرح شده، این است که امروز اعلام می‌کنیم که استفاده از ماسک برای جمعیت عادی می‌تواند به پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری به جامعه کمک کند. قاعدتا بحث اجباری شدن استفاده از ماسک موضوع دیگری است و ممکن است در برخی مکان‌ها که به ویژه فاصله‌گذاری فیزیکی اعمال نمی‌شود و یا اعمال آن دشوار است و یا مکان‌های پرخطری است، بتوان استفاده ماسک را به صورت اجباری اعمال کرد. البته قاعدتا این موضوع شامل همه مکان‌ها نخواهد شد و استفاده از ماسک برای جمعیت عادی در مکان‌های عادی داوطلبانه خواهد بود. باید توجه کرد که همچنان توصیه ما ماندن در خانه است.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۵
دکتر چهانپور عزیز. حرف حق رو زدی داداش. چرا حرفت رو پس میگیری داداش. کاملا مشخصه که چین دروغ گفته. ایتالیا کاملا قرنطینه است. چرا آمار بالاست؟ اون موقع چین رو 3200 تا مونده و تکون هم نمی خوره. تو انگلیس هم قرنطینه است. تا الان 10 درصد فوتی داشتند. داداش صندلی و نچسب و آخرت رو فکر کن......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
یعنی چین دوستان حتی اجازه ندادند تا ایشان ۲۴ ساعت بر روی حرف حسابش بماند !!!؟؟؟
آیا مطمئن هستید که آمار مبتلایان
و بیماران در کشور خودمان را درست محاسبه کرده اند؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
مگه ندید سفیر چین در تویتر اخم کردن
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
چین تو دورانی که خودشو قرنطینه کرده بود به 5 میلیون نفر از وهان اجازه ی سفر به نقاط مختلف دنیا رو داد و باعث این فاجعه شد.
دنیای بعد از کرونا یعنی سقوط کامل حکومت چین
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
تا کی می خواهید مالهکشی کنید ، خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
متفکران و اساتید حقوق بین الملل شاید بتوانند بر علیه چین اعلام جرم کرده و تقاضای غرامت نمایند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
.لعنت به آشغال خورها و دروغگو های چین عبرت هم نمی گیرن ، دوباره بازار آشغال فروشیشون رو باز کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
چین با امارسازی و عدم شفافیت بدنیا لطمه وارد کرده است چه جانهای شیرینی که در ایران و جهان گرفته شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اتفاقا آقای جهانپور کار درستی کردند چون این برادران
چینی بودند که با وارد کردن این ویروس به جامعه جهانی و علی الخصوص ایران،خدمات بزرگی را ارائه کردند. ببینید به هیچ وجه نمیشد کشورها را متقاعد کرد که مثلا یکماه و بطور همزمان صنایع را تعطیل کنند تا لایه ازون بتواند راحتتر خودش را ترمیم کند.ولی چینی ها باعث این کار شدند.
در ایران هم جلوی آلودگی هوا در کلان شهرها را گرفتند ،ترافیک را کم کردند ، کاری کردند مردم بیشتر قدر هم را بدانند ،دست خرافه پرستان را رو کردند نشان دادند که مسئولین واقعا به مردم اهمیت نمیدهند و درست موقعی که پستهای مهمشان را تعطیل کرده اند شاغلین را تعطیل نمیکنند و بسیاری از کارهای خوب دیگر که در این مقال :( نمیگنجد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
نرخ تلفات آلمان نصف چینه! اینم دروغه؟ نه، هیچ کشوری دروغ نگفته، حداقل بین کشورهای بالای جدول. اختلاف آمار ناشی از فراگیری و نظم و امکانات پزشکی کشورهاست. برخی ها مثل ایتالیا و اسپانیا نشستن و فقط بیماران بدحال بیمارستانی رو تست میکنن، بعضیها مثل آلملن و چین به طور گسترده غربالگری و تست کردن و حتی موارد غیر شدید بیماری هم در آمارشون لحاظ شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
به امید روزی که ایران کاملآ باچین قطع رابطه کند و دیگر شاهد اجناس اشغال چینی هم نباشیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
نظام فاسد کمونیتسی چین کرونا را به جان بشریت انداخت
ما هم قدران چین هستیم که خفاش وسگ و گربه میخورند وهر چیزی هم می سازند آشغاله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اونایی که تو بوغ و کرنا کرده بودن که آمار مرگ ایران بالاس حالا کجان چرا در مورد آمار مرگ اروپا و امریکا سکوت کردن خودفروخته ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
از آمریکای جنایتکار نمی ترسیم ولی مثل چی از چین می ترسیم .
زیبا نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
خب وقتی کالای چینی را مردم متاسفانه می خرند، تجار هم آنها را وارد می کنند. مردم کالای ایرانی بخرند تا وارد کننده های .. وارد نکنند.
سفیر چین تو کشور خودمون ما رو تهدید میکنه
وقتی دنیای سیاست با علم پزشکی یکی بشه...اونوقت میشه امار کشته های غیر واقعی چینی ها.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
و ایران
درود بر شرفت که حقیقت را گفتی. البته نمی گفتی هم اظهر من الشمس بود و جای انکاری برای دولت چین باقی نمانده است.
وقتی آمار رسمی کشور می گوید که شصت هزار و پانصد مبتلا داشته ایم و رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت می گوید که در ایران ۱۴ درصد مرگ و میر داشته ایم من نتیجه می گیرم که تعداد مرگ و میر در ایران برابر ۸۴۷۰ نفر است.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
دوست عزیز یک بار دیگر نحوه محاسبه چهار ده درصد را بخوانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
دوست عزیر تعداد مرگ و میرها %14 تعداد بهبود یافتگان است.
ببخشید اشتباه شد. به فرمول نرخ مرگ و میر که در متن خبر هست دقت نکردم.
بهت تذکر دادن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
من از چین می ترسم شما چطور؟
آره قدردان چین هستیم به خاطر خوردن هر جانوری و تولید انواع ویروس ها
درود بر کادر پزشکی عزیز که سلحشورانه در حال مبارزه با این بیماری هدیه کشور چین است . با کتمان سفیر چین حقیقیت هرگز پنهان نخواهد ماند ولی عکس العمل ناشیانه سخنگوی وزارت امور خارجه در حمایت از سفیر گستاخ چین ، متاسفانه احساس کاپیتولاسیون را در من ایرانی زنده کرد .آقای ظریف درست است که به فرموده شما تحریم را خودمان انتخاب کردیم!!! ولی آیا اینبار تحقیر را هم ما مردم انتخاب کردیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
چین و روسیه دشمن درجه یک مردم ایران هستند
تاکسی ها نباید صندلی عقب بیشتر از دو نفر سوار کنند. صندلی عقب پراید بیشتر از نیم متر بین دو نفر فاصله نیست. آیا کرونا منتقل نمیشود؟ بعد روحانی نمی گذارد همکارنش تا 5 متری نزدیکش بشوند. آن هم در کاخ سعد آباد. عقب پراید برای مردم. کاخ سعد آباد برای روحانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
تابوده اين چنين بوده. اي دل غافل!!
چین باید غرامت زیانی رو که به دنیا زده پرداخت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
هر وقت غرامت کشتی سانچی رو داد غرامت اینم میده
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
باید محصولات ساخت این کشور تحریم بشن بعد غول های تکنولوژی کارخونه هاشون به کشورهای دیگه ای که اونا هم کارگر ارزون دارن بیارن مثل کشور ما که کارگر ماهی 100دلار حقوقش شاید ارزونترین کارگر در دنیا رو ما داریم به چه دلیل صنایع تکنولوژی کارخونه های تولیدیشون رو به ایران نمیارن چه کسانی مانع این کار هستن اون موقع ما که عرضه ایجاد شغل نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
وقتي كه جنس چيني مصرف مي كني نمي تواني ادعاي غرامت كني. يادبگيريد از اجناس چيني استفاده نكنيد. غرامت لازم نيست.
بله مثل هميشه ما خوبيم
حرف حق زدی ولی چینیا بهشون برخورد که دیگه علتش رو همه میدونیم
چین به همه ی دنیا دروغ گفت و در اینده ای نزدیک این مشخص میشه
خدارو شاکرم که اسلام دین رحمته
سگو و گربه و هزار جور حیوانو زنده زنده میپزن این موجودات اون وقت از دنیام طلبکارن
چین قرنطینه رو بسیار جدی و خوب اجرا کرد. رازش همینه.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
بابا کاشف ، هنوز که هنوزه دارن خاکستر کشته های کرونا رو تحویل خانواده ها میدن ، خود چین هم اعتراف کنه باز یک عده دنبال سناریو دشمن فرضی هستن و میگن مرغ یک پا دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
مسءله خیلی سادست عزیزم: چین مثل همیشه بخاطر سیستمی که در اون کشور حاکمه اطلاعات غلط و گهراه به دنیا داده
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
به اضافه اعلام آمار بسیار غیر واقعی
ناشناس
| Canada |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
همون چینی رو میگی که پزشک اعلام کننده وجود ویروس جدید رو به اتهام نشر اکاذیب بازداشت کرد یا منظورت یک چین دیگه هست؟
اون چین کثیف دنیارو آلوده کرده دکتری قسم خورده ی ما دارن حقیقتو میگن که چین دروغ گفته خیلی واگیردارتر و خطرناک تر از اون چیزیه که گزارش دادن حالا شما چیکار کردین دارین با چین همسو میشین .... مواد اولیه بهداشتی رو که نایاب شده تو داروخانه ها به قیمت بالاتر به مردم میفروشین واقعا خجالت بکشین داروخانه ماسک نداره ولی بغالی ها قیمت آزاد دارن
باید یکروز جوابگو باشین
اول فکر کن بعدا نظر بده که بعدا نخواهی کاسه چه کنم دستت نگیری!!!!!!!!!
از شمبه همه چیز درست میشه...
دکتر کوتاه نیا تو مسله ویروس چینی

لعنت و مرگ بر چین کمونیست که بخاطر ایده اش دنیا رو نابود کرد

مرگ بر چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
بگو مرگ بر چين . بيشمار . . ما رو نابود كرد خدا نابودش كنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
چين مارو نابود نكرد. وطن فروشان و عاشقان راه رزالت با خريد كالاهايشان مارا نابود كردند. مرگ بر چين و لعنت بر كسي كه از جنس چيني استفاده مي كند.
چه فرقی می کنه که چین راس گفته باشه یا دروغ .حالا کارب نکنید که همین یه کشور که ۴ تا ماسک بهمون میده اون هم نده.
هر سخن جایی و هر نکنته مکانی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
نظرت چیه یکی اول سم بده بهت دم مرگ باشی بعد بخای ازش ماسک هم گدایی کنی؟!
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
نگران نباش پولش رو دولا پهنا که میگیره هیچ بعدش هم آقایون برای دست مریزاد هم کلی سنجاق و چوب بستنی از وارد می کنند ، تازه اگر ماسک هاش مثل کیت های تست کروناش قلابی نباشه خوبه که سی درصد بیشتر دقت نداره ، خیلی ها تست دادن منفی بود ولی به فاصله کوتاهی مردن و در آمار کرونا هم ثبت نشدند
ناشناس
| Canada |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
بعید نیست ماسکهاشون هم آلوده باشه
به تو چه ربطی داره بدنبال ارائه آمار درست از وضعیت خودمون و بدنبال درمان باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
ساكت !
دکتر ترسیدی ،نترس تو دکتر هستی، قسم خوردی که حقیقت رو بگی پاش واستا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
بنده خدا حقیقت رو گفت همه هم فهمیدن حالا تنهایی پای چی وایسه ای بنده خدا اعتبار و شغلش گذاشت تا ما بفهمیم ما هم فهمیدیم و مثل همیشه اظهارتأسف کردیم
اگر اسرائیل کار چین را کرده بود، باز هم حرفتان را پس می گرفتید؟ مسلمانان روهینگیا با حمایت چین قتل عام شدند و کلامی نتوانستید حرف بزنید، باز هم از استقلال سخن می گویید؟ پای آمریکا و انگلیس از ایران برید ولی بدتر از آنها جایشان را گرفت!!! تو خود کشور چین هم یک انتقاد ساده این همه حواشی و ترس و لرز نداشت! حتی یک کدخدای ساده چینی هم می تونست این حرف را بزند و مثل مرد پای حرفش بایستد و بلایی هم سرش نیاید، ولی در ایران، مستل ترین کشور دنیا، کل نظام سیاسی ما به خاطر این حرف در آستانه خودسوزی قرار گرفته است!!! چهل و دو سال خوئن دل خوردیم که به اینجا برسیم!!!!!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
آفرین به شرفت
تندیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اینقدر جوش نزن برا سلامتیتون بده ، چرا ؟ چون یه جمله نوشتی ببین چندتا غلط غولوط توشه ! چرا چون اعصابت بهم ریخته، یه کمی ریلکس بابا
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
خفه خفه
اگر وضعیت نگران کننده است چرا هیچ کاری نمی کنید؟ شما بر چه اساس می گویید ترددها غیر ضروری بوده و ربطی به حضور در محل کار نداشته؟ چرا قبل از این تردد غیر ضروری نبوده؟
يادتون رفت كه خط قرمز اقايان چين مي باشد ؟
این بدبختی را کمونیستهای دروغ گو و بی وجدان چین رقم زدند. مطمئنم جهان این هجوم مغول وار چشم تنگان شرق دور را بی پاسخ نخواهد گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
خدابيامرزه پدرمو. هميشه مي گفت: كمونيستها شرف ندارند.
با این مدیریت شل کن سفت کن شما و از این ستون به اون ستون که قطعااااا امیدی به درست شدن در آینده نیست...‌فقط حیف زحمت ما که قید همه چی رو زدیم و از ایفند نشستیم تو‌ خونه
من از روز اول منتقد روش دولت و مجموعه وزارت بهداشت بودم .ولی تازه زمانی که این بیماری به کشورهای دیگر سرایت کرد و دقیق مقالات علمی و تجربی اساتید دیگر در کشورهای دیگر را مطالعه کردم متوجه شدم ، بیرون گود نشستن و گفتن لنگش کن ، کار احمقانه ایست
دست مریزاد میگویم .به وزارت بهداشت.
حداقل اکنون با اینکه هنوز میگویم قرنطینه کانون اولیه بسیار درست بود ، ولی با شرایط حاکم بر کشور این عزیزان با روشهای علمی درست سنگ تمام گذاشتند
کمی و کاستی متاسفانه بابت فشار هایی است که در حال تحمل آن هستیم.نباید مباحث اجتماعی و اعتقادی کشورمان را نیز با دیگران مقایسه کنیم.با این همه محدودیت در لایه های اجتماعی ، دست مریزاد وزارت بهداشت
آفرین
خدا قوت
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
چیزی که تو این مملکت نداریم زیر ساخت بهداشت و خود بهداشت است ، شما مسئله را با پرشکی و درمان اشتباه گرفتی
مرگ بر چين . چه آقاى جهانپور چيزى بگه يا نگه .
سالهاست كه هر روز داريم مطمئنتر ميشيم كه كمونيسم و به ويژه چين براي دنيا و بشريت مخرب و خطرناكه ولي بدبختانه به جاي دور شدن از اين ورطه نابودي مدام داريم بهش نزديكتر ميشيم. حالا الان هم كه بهونه اينه كه داريم از اين عامل بدبختي كمك ميگيريم براي رفع همون بدبختي.
این عزیزانی که رفتن به بیان حقیقت توسط دکتر جهانپور اعتراض کردن احیانا از وضعیت مسلمانان چین با خبرن؟
دوستانی که روسیه رو برادر ایران میدونن مطلع هستن که یه زمانی همین کشور بیانه ی سازمان ملل درمورد جنایت علیه بشریت صربستان علیه مسلمانان بوسنی رو وتو کرده بود؟
امروز عملا شعار نه شرقی و نه غربی به بله شرقی تبدیل شده!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
کمونیست ها ایده های خطرناکتر از نازیسم دارن
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
دنبال منافعشان هستند نه مسلمانان
سیاست استعماری چین بدتر از آمریکا است و دارد از آب گل آلود ماهی می گیرد از تجار بی طرف سئوال کنید یعنی کسانی که با مردم این کشور مبادله تجاری دارند می گویند اینها متقلب هستند که اجناس بی کیفیت چینی تایید کننده این مطلب است
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
یک مقدار زیادش هم برمیگردد به تجار متقلب خودمان
"همان گونه که از دوستان مان که طی سالهای تحریم ظالمانه در کنار کشورمان و مردم‌مان بوده‌اند تشکر کنیم و تقدیر به عمل آوریم، ظلم آنهایی که با اعمال تحریم های گسترده مردم کشورمان را موجب ظلم قرار داده‌اند را فراموش نخواهیم کرد و یادمان نخواهد رفت چه کسانی این تحریم ها را وضع و اعمال کردند."


آخيي بنده خدا! چه تابلو هم هست اصلا تهديد تشدي!!!!
آمریکا یه چیزی می دونست که سعی در تخریب اقتصاد چین داشت، چرا ما باید اتکا به چین و روسیه داشته باشیم؟
حداقل دوتا کشورو تو دنیا واسه خودتون نگهدارین. پس فردا همین آدمایی که اینجا ضد چین کامنت گذاشتن ببینن به ضررشون شده میان میگن رابطتتونو با دنیا خوب کنین. مردم گیجی هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
چین اگه بدرد بخور بود خود هنگ کنگ باهاش کنار میومد چین مثل زالو فقط خونت رو می مکه
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
با دنیا نه فقط چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
چرا چین و روسیه؟!
صبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
واقعا باعث تاسفه این فرمایش شما
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اگه خدا امثال تو و این دوتا کشور جمع کنه ما به عرش اعلا خواهیم رسید
چه رویی دارن این چینا
تمام دنیا رو نابود کردن طلبکارم هستن
حیف از ما که تو این همه کشور باید با این همه چیزخوارهای بی خدا ارتباط نزدیک داشته باشیم.
مگر چین سازمان مردم نهاد هم دارد
اقا ببينيد اول از همه ميگويم مرگ بر امريكا كه نگوييد امريكا دوست هست ولي هزار بارهم كه بگوييد اين جنايت مال امريكا نيست
نکته جالب اینجاست که سیاست گذاری در قبال این بیماری در کشور ما برمبنای این حرف بود که "کرونا از آنفولانزا کشنده تر نیست" . حالا که تمام کشور رو کرونا دربرگرفته تازه اینا فهمیدن که " کرونا خیلی از آنفولاتزا کشنده تره".
این است عاقبت کسانی که به آمار چین کمونیست و مستبد اعتماد کنند و برنامه ریزیشون بر مبنای حرف چینی ها باشه.
ما کلا به همه دنیا شک داریم . فقط صدا و سیمای خودمون !
از وقتی امکان مرگ بر کل دنیا گفتن نداریم به جاش شک بر کل دنیا که میتونیم بگیم .
باشد که دوباره این نعمت فراهم بشه تا همه با هم باز برای دنیا طلب مرگ کنیم . فعلا که نتیجه اون دعاهای قبلیمون همین کرونا بوده فقط خودمون رو هم درگیر کرده !
دمت گرم که مثل خیلی ها از زدن حرف حق نترسیدی
اگه چند وقت دیگه دیدید جهانپور به علت مشغله کاری یا بیماری یا هر بهانه دیگری مجبور به استعفا شد تعجب نکنید
توو این مملکت 1.628.750 کیلومتری چند تا بیمارستان هست ؟پروتکل از کجا میاد ؟
وزارت بهداشت شهرک غربه یا داراباد ؟
معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری چی کارست میگه به اندازه کافی دارو و تجهیزات درمانی نداریم اینده ؟
انبار داره اعظمه ؟
اون مشاور اعظم فرقش با ترامپ چبه این میگه فاویپیراویر اون میگه گنه گنه ؟
کادر درمان ذلیل شدن بیماران سر در گمن
خوب در وزارت را ببیندید بشینیم ببینبم رای و دستور از دار اباد میاد چیه ؟
بقیه هم به امان خدا این که درمان نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
۱.۶۴۸.۱۹۵ کیلومتر مربع
بقیه‌شو هاپولی نکن دیگه
سفیر بی ادب و بی نزاکت چین رو از کشور اخراج کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
.متاسفانه روی کمک های جهانی اش خیلی حساب باز کردیم و الان این اتفاق می افتد که دیدید
تا مسولین سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت جهانی کشورهای غربی نگویند استفاده از ماسک در همه جا برای کسانی در خیابان ها تردد دارند اجباری است این آقای جهانپور و مدیران وزارت بهداشت چنین تصمیمی اتخاذ نخواهند کرد بهتر نیست یک مدیر سازمان بهداشت جهانی، مسولیت وزارت بهداشت ایران را مانند دوران قاجارها به عهده بگیرد؟
جالبه تمام این آتیش از گور چین بلند میشه حالا حضرات تشکر هم میکنن از چین!
مطمئنین نه غربی نه شرقی هستیم؟؟!!
چین کمونیست دشمن تمام مذاهب حقیقی است و این را عملاً با کشتار و شکنجه مسلمانان سین کیانگ در سالهای اخیر نشان داده است. حالا اگر بخواهیم از این آتشی که چین برای دنیا مهیا کرده دفاع کنیم . دود به چشم خودمان خواهد رفت.
منظورت از این برخی ها همان دکتر حسن خودمانه؟
که گفته از شنبه روال همه چی عای خواهد شد و از 23 فروردین شروع به فعالیت کنید؟
ضمنا سرعت انتشار این ویروس غیرعادیه و از یک ویروس طبیعی بعیده و انگار این ویروس را طراحی کرده اند
از کی تا حالا چینی های مسلمان کش شدن دوست ما؟
لعنت بر چین
سوال: آیا دستورالعمل پیشگیری از کرونا یا انفلوانزا قبل از شیوع بیماری کرونا از چه زمانی در وزارت درمان یا دولت وجود داشت؟
نه شرقی نه غربی رو یادتون هست?
بهذکجا رسیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Hungary |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
چین و روسیه جزو شرق نیستن آخه
دکتر در اثر احساسات صادقانه پزشکی و احساس مسئولیت خود، حرف حق را گفت و اما سپس سفیر پر نفوذ و البته پر رمز و راز چین در ایران فعال شده و واکنش نشان داد. اما دکتر جهانپور در یک چرخش 180 درجه ای حرفش را پس گرفت! این اتفاق فقط در سایه... ممکن است لا غیر ممکن نیست. قصه ادامه پروازهای ماهان به چین در دوران شیوع کرونا و فعالیت پر رمز و راز سفیر چین در ایران تکرار شد!

کرونا کاملا با سیاست آغشته شده است.
اگر به آمارهای جهانی نگاه کنیم متوجه یک نکته میشویم که اکثر کشورهای دنیا موضوع این ویروس را همانند ویروس سارس ومرس دانسته اند وآنرا جدی نگرفته اند حتی در آمریکا تلفات وابتلای بالای مردم به آن نشانگر این است که اطلاع رسانی کشور چین منطبق با واقعیات نبوده است ونیست چرا که بارها اعلام گردید این ویروس از سارس ضعیف تر است حال آنکه واقعیت نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
آمار بالای آمریکا به علت تشخیص هست.
تابناک ممیز ها رو نگذاشتی ملت گورخیدن /اشتباه بدی کردی /
چرا عذر خواهی می کنید ؟ والا به لا من غربزده نیستم ولی نمی توانم به کشوری که فاقد توسعه سیاسی است ، کسی که جریان آزاد گردش اطلاعات وجود ندارد ، کشوری که مطبوعات آزاد و مستقل ندارد نمی توان به آمارش اطمینان کرد.
انتقاد من از چین معنی آن حمایت از آمریکا نیست
برای حفظ میزتون لازم باشه هر ثانیه هم حرفتون رو عوض میکنین. گزارشای صدا و سیما رو یادتون رفته که توو شهر میچرخیدن و میگفتن نترسین اینا همش تبلیغاته دشمنه، کرونا یه سرماخوردگی ساده هست. اون خانم دکتر که هرهر میخندید و میگفت من کرونا گرفتم و خوب شدم بعدش که واقعا کرونا گرفت میخواست گریه کنه جلوی دوربین. اینم از شما که اول گفتی چین پنهانکاری میکنه ولی تا بهت تشر زدن چین شد دوست و رفیق و همکار و یار غار. با این اوضاع انتظار دارین باور کنیم آمارتون درسته؟
این ویروس پروژه مشترک آمریکا و چین در دانشگاه هاروارد و یک مرکز پژوهشی در ووهان چین است . چینی ها با تطمیع یکی از دانشمندان به دانش فنی تولیدش دست پیدا کردند و آمریکائی ها هم رودست زده ووهان رو آلوده کردند . نتیجه اش هم شد آلودگی دنیا
چینی ها به شدت دروغ میگویند و حداقل هفت هشت ماهه بی صدا درگیرند و هنوزهم خلاص نشده اند
بیماری که به تازگی وارد کشور شده با روش هایی که ذکر خواهم نمود قابل پیشگیری است ان شاء الله.
پیامبر گرامی اسلام فرموده اند هر فرد پیش از وضو، بینی خود را شستشو دهد. همانگونه که آگاهید از راه های رسیدن ویروس به بدن از طریق بینی می باشد زیرا که سینوس ها به سبب گرم و مرطوب بودن، جایگاه بسیار عالی برای رشد و نمو عامل بیماری هستند. شستن بینی ها در حقیقت این عامل بیماری زا را از جایگاه دلخواهش بیرون می اندازد. شستن بینی چند سال پیش در یکی از پادگان های کشور آلمان بر روی سربازها بررسی شد و نتیجه این پژوهش نشان داد گروهی از سربازان به کاربرنده این روش در سنجش با دیگر گروه ها، به میزان هفتاد درصد اگر اشتباه نکنم کمتر دچار سرماخوردگی شدند.
در آغاز، شاید برخی آمادگی ندارند و زمان شستن با آب، دچار درد در سینوس ها شوند اینها بهتر است برای روزهای آغازین، یک قاشق نمک را در یک لیتر آب حل نموده و از این محلول بهره گیرند ولی تنها در روزهای آغازین و برای عادت پذیری زیرا که برخی پزشکان بهره بیش از حد از نمک را برای مخاط بینی سودمند نمی دانند و آب به تنهایی کافی است. برای خالی نمودن بینی از آب هم، از فشار بیش از حد پرهیز نمایید.
روش دیگر هم برای جلوگیری از بیماری که همه می دانند شستن دست ها پیش از خوردن خوراک است که این کار ثواب هم دارد.
خوردن سرکه یا نمک طبیعی پس از غذا هم سبب نابودی عامل بیماری زا در گلو می گردد ان شاء الله ؛پیروزی و کامیابی از خداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
دوست عزیز فرمایشات شما متین ولی ما به اصطلاح مسلمانها حدیت پیامبر را خرافات میدانیم و این مطالب رو باید ترامپ به ما بگه باور کنیم
اينكه ميزان تلفات ما ١٤ درصده كه با احتساب ٦٠٠٠٠ بيمار مبتلا مي شود ٨٤٠٠ نفر. چرا ميزان تلفات ما ٣٠٠٠ نفر گزارش ميشه؟ در مورد چين شك نكنيد آمارشون صحيح نيست. همه دنيا رو داريم ميبينيم. چطور ممكنه در چين با اون تراكم جمعيت تعداد بيماران تصاعدي زياد نشود؟
کمونیست چینی هنوز به قدرت کامل نرسیده بلایی سر بشریت اورده که دنیای غرب از زمان به قدرت رسیدنش نتونسته بود بیاره
#ویروس_چینی

ووهان به شانگهای = 629 کیلومتر
ووهان به پکن = 1052 کیلومتر
ووهان به میلان = 8700 کیلومتر
ووهان به نیویورک = 12000 کیلومتر
ووهان تا اتیلی = 8670 کیلومتر
ووهان به لندن = 8880 کیلومتر
ووهان به پاریس = 8900 کیلومتر
ووهان به اسپانیا = 9830 کیلومتر
ووهان به هند = 3575 کیلومتر
ووهان به ایران = 6560 کیلومتر

 
گفتی. خوب کردی عزیز. حداقل یکی با...یه پیدا شد. مشکل از رییس بهداشت جهانی است که با چین دست به یکی زد و ابعاد فاجعه را قایم کرد. امروز از او خواسته شد تا استعفا دهد.
همچنین میگی که انگار چین چیکار کرده . در حد چند میلیون ماسک و دستکش که این همه احساس دین نباید کرد.اگر همین تحریم ها نبود خودمون کلی پول و ثروت داشتیم که همه چیز بخریم.همین چین تو تحریم ها چیکار کرد ؟ داره از ما نفت میخره ؟ (اگر هم چند صد تا خریده به یک چهارم قیمت بوده) چیکار واسمون میکنه که تو داری خودت رو میکشی واسشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اصل مطلب همينه
مراقبت كرديم قطار سلامت را به لوكوموتيو سياست كره نزنيم !!!جرا به خاطر ترس سياسي از حرفهاي علميتون عقب نشيني كرديد؟؟؟
به کجا رسیده آیم که سفیر یک کشور به خاطر اظهار نظر رسمی یک مقام رسمی به آن فرد
می توپه ، این که از کاپیتالیسیون هم بدترهست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
می نوپه یعنی چی؟
چین تاکنون هیچ کشوری را تحریم نکرده، امورداخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند و الان هم به همه کشورها حتی آمریکا کمک کرده ولی آمریکای جنایت کار با ذزدیدن تجهیزات پزشکی سایر کشور و با تحریم هایش با دخالهایش در کشورها واقعاً فرعون زمان شده انشا الله فروپاشی این ببر کاعذی نزدیک است
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
چین داره با پنبه سر دنیا را میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
نكرده چون اولاً در اين اندازه ها نيست ثانياً منفعتش در همينه
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
اگر اين حرف را از روي بيسوادي ميزني ( كه بعيد ميدونم ) بهت آدرس دو تا كشور را ميدم كه از دست چين مردمشون دلشون خونه : هنگ كنگ و تايوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
فقط یک نمونه میلیونها مسلمان را به بند کشیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
ما در این سالها تبدیل شدیم به یک کشوری که فقط برای چینیها بازار و اشتغال درست کرده و این کشور بانی و باعث تعطیلی کارخانجات کشور ماست. حالا هم با ساخت و پخش این این ویروس داره به اهدافش می رسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
فعلا که ما شدیم مستعمره چین کمونیست و باید جلو آن گردن خم کنیم همراه با تعظیم
.مگه خدا در قران نگفته که کفار دشمن خدایند.مگر کفر جز انکار خداوند نیست؟؟ الان روی زمین کفار مصداق کیان؟؟؟
لعنت بر چین و روسیه که ایران رو بدبخت کردن
طرف گفت چین شوخی کرده وای به روزی که بگیم مرگ بر چین
با سلام از در گاه خداوند متعال شفای عاجل تمام بیماران خصوصا بیماران کرونایی را خواستار م
یکی از روش‌های در مان وتحریک ریه به فعالیت روش قدیمی بادکش در کمر مریض های بد را اعلام می کنند آیا بهتر نمی باشد امتحان شود
همه ميدانند كه ويروس ساخته و پرداخته چين است
اون موقع که ورود به کشور رو باید کنترل میکردیم نکردیم حالا دنبال مقصر میگردیم .
مردم احمق حتی اروپا و آمریکا جرات نمیکنن به چین چپ نگاه کنن
از اولشم اشتباه کردی به ارباب کمونیستت توهین کردی!!!!!اونا امپراطور بزرگتری در دروغ هستن دکتر!
اگر قرار هست از قدرت بترسید، عاقلانه تر هست که از آمریکا بترسید، تا اینکه از چین بترسید.
چین دشمن بشریته بعدش روسیه
چین در تمام معاملات با ایران تا آنجا که توانسته ،منافع صددرصدخودش را درنظر گرفته
دکتر جهانپور شهامت بخرج داد آمار غیر واقعی چینی ها را یک شوخی تلخ خواند
اعتراف تلویزیونی!
چین اقتصاد دنیا تعطیل کرد
به همه کارهای خلخالی انقاد داردم بجز اعدام کمونیست ها خدا بیامرزد خلخالی را که کمونیست های چینی مانند حزب رنجبران را قلع و قمع کرد وگرنه دومین تولید کننده ویروس در دنیا بودیم
چون مسائل سیاسی در دنیای امروز خیلی پیچیدگی دارد لذا آقای دکتر جهانپور نبایستی بدون هماهنگی با متخصصین امر سیاست در این جرگه ورود میکردند.
چرا باید قدردان چین باشیم؟
در قضیه ویرروس کرونا چین به همه کشورها ثابت کرد که از آمریکا و دارو دسنه اش قوی تر است اگر بخواهد تمام دنیا را در گیر مشکل خواهد کرد حالا چه سفیر چین خوشش بیاید یا نیاید
آمار کامل مردم خودر را دارد که چه کسی به چه کشور رفت آمد دارد در فرود گاه افراد مذکور را آلوده و به کشورهای هدف ارسال میکند تمام
حلا کشورها باید بدوند دنبال واکسن و لوازم جانبی و از کجا باید بخرند از چین ، اینهم وابستگی جدید به چین
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی