بازدید 10370

تبلیغ ترامپ برای داروی تایید نشده در درمان کرونا

رئیس جمهوری آمریکا عصر یکشنبه در ادامه نشست‌های تکراری ویروس کرونا، بار دیگر مدعی شد هیدروکسی کلروکوئین برای درمان کووید-۱۹ موثر است.
کد خبر: ۹۷۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴ 06 April 2020

به گزارش «تابناک»، به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ که ساعتی پیش از این نشست خبری در یادداشت توئیتری اظهارات تکراری خود را درباره ویروس جدید کرونا به نام «دشمن نامرئی جدید و باهوش» منتشر کرد، گفته بود که ممکن است امروز نشست خبری نداشته باشد.

وی در عین حال مدعی شده بود با کارگروه مبارزه با کرونا در حال جلسه است اگر اطلاعات جدیدی نباشد، در جمع خبرنگاران حضور نخواهد یافت اما شروع صحبت‌های امروزش نشان داد برخلاف فقدان اطلاعات جدید، برای فعالیت‌های که شائبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد، هویدا شده است.

بن رودز عضو شورای امنیت ملی دوره باراک اوباما درباره این رفتار ترامپ، اظهار کرد: زمان با ارزش است و کارهای زیادی باید انجام شود. چقدر زمان برای آماده شدن برای این نشست‌ها از دست می‌رود؟ آیا بسیاری از مردم واقعا باید هر روز ۲ ساعت در آنجا بایستند؟ یک متخصص را انتخاب کنید تا آنچه مردم باید بدانند را انتقال دهید، از این نمایش روزانه صرف نظر کنید و به کارتان بپردازید.

رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای صحبت‌های خود بار دیگر بر داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکوئین برای درمان کووید-۱۹ تاکید کرد و گفت ما ۲۹ میلیون قرص هیدروکسی کلروکوئین را در انبارها ذخیره کرده‌ایم.

ترامپ که روز گذشته از همکاری هند برای تامین این دارو خبر داده بود، افزود: علائم بسیار قوی و قدرتمندی وجود دارند که نشان می‌دهد این دارو برای درمان کووید-۱۹ کارایی دارد.

ترامپ درباره داروهای آزمایش نشده ضد مالاریا بر کووید-۱۹ که او تبلیغ می‌کند، اظهار کرد: ما وقت نداریم ببینیم چند سال طول می‌کشد و آزمایش خواهیم کرد. دوست دارم این آزمایش را در آزمایشگاه‌ها انجام شود اما خیلی طول می کشد.

وی در مورد اینکه آیا او با اصرار بر یک داروی تایید نشده، پزشکی را به خطر نمی‌اندازد، گفت: من به عنوان پزشک عمل نمی‌کنم. من می‌گویم "آنچه را می‌خواهید انجام دهید اما نشانه‌های خوبی وجود دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد اینکه چرا مشاوره پزشکی می‌دهد در صورتی که پزشک نیست، گفت: واقعا چه چیزی را باید از دست بدهیم؟ ما وقت نداریم چند سال بگذرد تا نتیجه آزمایش مشخص شود، آن مردم را نمی‌کشد.

هنگامی که خبرنگار از دکتر آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا سوال کرد آیا مصرف هیدروکسی کلروکوئین را تایید می‌کند، ترامپ اجازه پاسخ دادن به وی نداد و گفت ما در این باره صحبت کرده‌ایم.

ترامپ در شرایطی که معاون اولش مدعی سو سوی پیشرفت و امید می‌شد، گفت: ما با یک دوره مرگ‌آور در یک و نیم یا دو هفته آینده مواجه هستیم. روزهای سختی خواهد بود اما امیدوارم آمریکا بتواند کمتر از پیش بینی ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار کشته بماند.

وی همچنین درباره تعداد آزمایش کرونا در آمریکا هم گفت: آمریکا اکنون بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار آزمایش کرونا انجام داده است.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، تا این ساعت در آمریکا نزدیک به ۳۳۶ هزار نفر به کووید-۱۹ دچار شده اند و نزدیک به ۱۰ هزار نفر هم جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

به گفته مسئول بهداشت نیویورک به طور معمول در این ایالت روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ نفر مرگ و میر داشته اند در حالی که اکنون به ۲۰۰ تا ۲۱۲ نفر در روز رسیده است.

احتمال تعرفه نفتی

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا قصد اعمال تعرفه برای واردات نفت دارد یا خیر، گفت: اگر قیمت نفت در همین سطح بماند، ما می‌خواهیم یک صنعت بزرگ را نجات دهیم.

ترامپ افزود: اگر آنها(روسیه و عربستان) نتوانند به نتیجه برسند، من به تنهایی این کار را خواهم کرد. بله من تعرفه‌های اساسی اعمال خواهم کرد برای اینکه اکنون ما از نظر نفت، مستقل هستیم و نفت خود را داریم. اگر تعرفه اعمال کنیم یعنی می‌خواهیم بگوییم به هیچ نفت خارجی احتیاجی نداریم.

وی ادامه داد: ما بیش از هر کشور دیگری به بازتولید نفت و گاز پرداختیم. قیمت بنزین هواپیماها بسیار ارزان شده است. قیمت نفت همچنان بسیار پایین باقی خواهد ماند. ما با این کار ده‌ها هزار شغل را حفظ کردیم. کار دیگری که کردیم انتقال نفت به منابع ذخیره‌ استراتژیک بود. ما با قیمت بسیار مناسبی این کار را انجام دادیم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما منابع خود را با این نفت بسیار ارزان پر می‌کنیم. هیچ کسی فکر نمی‌کرد چنین قیمتی را شاهد باشد. این شبیه به دهه ۱۹۵۰ است که آنها دلارهای زیادی را داشتند. خیر، من می خواهم از تعرفه‌ها در صورت استفاده کنم اگر مجبور شوم.

ترامپ تاکید کرد فکر نمی‌کنم این موضوع به نفع روسیه و عربستان باشد. نفت و گاز منابع انبوه درآمدی هستند. بنابراین برای آنها بد نیست. ما صنعت نفت بسیار خوب و مهمی داریم، این ویروس شرایط را از بین برد، در یک روز ۴۰ درصد کاهش یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان