بازدید 17612
عضو جامعه روحانیت در گفت‌وگو با «تابناک»

«گفتار درمانی» دیگر در کشور خریدار ندارد / مجلس یازدهم باید خود را برای رزم جدی آماده کند / «جهش تولید» یعنی نگاه به ظرفیت‌های داخلی و دل نبستن به خارج مرزها

وی با انتقاد از کسانی که دلشان و نگاه‌شان به آن طرف آب‌ها و مرز‌های ایران است، گفت: گفتار درمانی دیگر در کشور جوابگو نیست، بلکه باید برای سازندگی و توسعه ایران ـ همان طور که رهبری امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند ـ فکر، فهم، سرمایه‌ها و بازو‌های خود را به کار بگیریم و کشور را آباد و سربلند کنیم و...
کد خبر: ۹۷۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 06 April 2020

عبور از کرونا با همراهی و همدلی همه بخش‌های کشور، تحقق جهش در تولید از طریق توجه به ظرفیت ها، پرهیز از گفتار درمانی و دست برداشتن از نگاه به بیرون مرز‌های ایران و همچنین آمادگی نمایندگان مجلس یازدهم برای رسیدن به اهداف اقتصادی کشور موضوعاتی است که حجت الاسلام «سید رضا اکرمی» عضو جامعه روحانیت مبارز به آن اشاره کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار «تابناک» عنوان کرد: مقطع فعلی که کشور در آن قرار دارد، نیازمند همدلی دولت، مجلس و ملت است تا ما این برهه را نیز پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام سید «رضا اکرمی» با اشاره به اینکه با رویه فعلی که در کشور وجود دارد، مجلس یازدهم وظیفه سنگینی بر دوش خواهد داشت، اظهار کرد: رویکرد‌ها و مطالبات مردم در عمر چهارساله مجلس دهم آنگونه که باید محقق نشده است؛ از این رو انتظار می‌رود در مجلس یازدهم نمایندگان با تدابیر و رویکرد‌های قانونی در جهت تحقق آنچه مردم از آن‌ها انتظار دارند وارد عمل شوند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه معلوم نیست چه زمانی مجلس یازدهم با توجه به شیوع ویروس کرونا تشکیل خواهد شد افزود: در این مدت زمانی، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس فعلی، جلسات مجلس را مجازی برگزار کنند و این رویه تا آغاز به کار مجلس بعدی و واگذاری مسئولیت‌ها باید ادامه پیدا کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: با توجه به ابعاد تاثیرگذار ویروس کرونا بر اقتصاد کشور‌های مختلف جهان از جمله ایران، به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، باید در کنار دولت خود را برای یک میدان رزم جدی آماده کنند.

اکرمی خاطرنشان کرد: آنچه مقام معظم رهبری در سخنان ابتدایی خود در شروع سال ۹۹ بیان کردند به خوبی گویای این است که ایشان در جهت ارائه نقشه راه به دولت و مجلس آینده رهنمود‌های مشخصی دارند، که در بازه زمانی آن را بیان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه رهبری هم راهنمایی و هم هدایت است، تصریح کرد: ایشان هر ساله در پیام‌های نوروزی شان نقشه راه کشور را مشخص می‌کنند، امسال هم در صحبت نوروزی با مردم و سخنرانی روز مبعث مشخصا باز هم مشکل کشور را از حوزه اقتصاد دانستند و تاکید کردند که تولید باید در سال ۹۹ جهش پیدا کند تا به شرایط مطلوب‌تر برسیم.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: انقلاب اسلامی باید الهی، مردمی، مستقل و خودگردان باشد و روی پای خود بایستد. ما در کشور ظرفیت‌های زیاد داریم، اما برخی ظرفیت‌ها هنوز شناخته نشده اند و از بسیاری از ظرفیت‌های موجود هم استفاده کافی و وافی نمی‌شود؛ این به دلیل عدم شناخت است یا اینکه برخی نمی‌خواهند این ظرفیت‌ها شناخته شده و از آن استفاده شود.

وی با انتقاد از کسانی که دلشان و نگاه‌شان به آن طرف آب‌ها و مرز‌های ایران است، گفت: گفتار درمانی دیگر در کشور جوابگو نیست، بلکه باید برای سازندگی و توسعه ایران ـ همانطور که رهبری امسال را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند ـ فکر، فهم، سرمایه‌ها و بازو‌های خود را به کار بگیریم و کشور را آباد و سربلند کنیم و افکار خود اندیشی و تکبر را کنار بگذاریم تا انشاءالله جامعه پاک و سازنده‌ای داشته باشیم.

اکرمی با سخت توصیف کردن وضعیت فعلی کشور، یادآور شد: واقعا این روز‌ها شرایط سختی در کشور حاکم است، اما دولت، مجلس و ملت باید دست در دست هم دهند تا از این مقطع حساس نیز عبور کنیم و قائل به این نکته نیز باشیم که این شرایط فقط برای ایران نیست و دنیا درگیر این معضل است.

وی با بیان اینکه ما نیازمند یک نقشه راه مشخص برای آینده کشور هستیم، خاطرنشان کرد: باید تمام نمایندگان، دولتمردان و صاحبان اندیشه بر این باور باشند که ما در یک کشتی نشسته‌ایم و باید خودمان را به یک ساحل امن برسانیم؛ از این روی، در این مسیر همه باید در کنار هم باشیم و از هر گونه بداخلاقی‌های سیاسی دوری کنیم تا انشاءالله از این مرحله نیز به راحتی عبور کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶۰
عمده این مصاحبه شعار بود هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند پیشرفت کند نگاه به آنسوی مرزها در صورتیکه منافعی برای کشور داشته باشد چه اشکالی دارد جهش تولید یعنی صادرات و صادرات یعنی تعامل
این افکار را کنار بگذارید بجایی نمی رسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
تمام این ۷ سال ریاست جمهوری روحلنی جز گفتاردرمانی و تکرار کلمه « باید» از روحانی چیزی نشنیدیم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
مسوولیت جانهای بیشماری که بخاطر بی تدبیری و سومدیریت ازدست رفته وخواهدرفت باشخص شماست اقای روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
بفرمایید گفتار درمانی بود این مصاحبه . الان شعار شده گفتار درمانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
در مورد جهش تولید 20 کتاب زیر چاپ و509 کتاب هم ذر نوبت نشر قرار دارد.همچنین 1209 فیلم کوتاه و 300 فیلم مستند وسینمایی آماده شده.همچنین 25 کارگروه و 350 ستاد در وزازتخانه ها ی مختلف کار خود را آغاز کردند.برادر من دست از شعار بردارید.
سالیان سال است که در کشور از تولید یاد میشود اما تولید چه ؟؟؟ تولید انسان ، تولید ماشین ، تولید موشک ، تولید ماکارانی ، تولید نوشابه و آب معدنی ووو !!! چرا یکبار برای همیشه سازمانی ، اداره ای ، شخصیت ویا نهادی نمیاید در این بحث اولویت بندیها را مشخص کند ؟؟؟ آیا بسته بندی آب معدنی در اولویت تولید است یا مثلا تجهیزات پزشکی ؟؟؟ واردات ابزار آلات تولید ماکارانی در اولویت است یا ورود در عرصه الکترونیک ؟؟؟ تا اینجای کار که متاسفانه کلمه تولید بهانه ای شده است برای تصاحب تسهیلات ارزان قیمت بانکی که اکثرا پس از دریافت دچار انحراف گردیده و وارد بازارهای غیر مولد شده است
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اگه موشک نداشته باشی تولید هم نمی تونی داشته باشی چون جلوتو میگیرن پس باید اول قوی باشی تا بتونی تولید هم داشته باشی قانون دنیا اینه
خیلی از کشورها بدون شعار سی سال پیش راهی را آغاز کردند امروز در انتهای نقشه راه هستند.ما سی سال است شعار میدهد ونقشه راه ترسیم میکنیم .من فکر کنم دیگه شعاری نبوده که نداده باشیم.از سال اینده باید شروع کنیم و شعارهای سال 69 به بعد را مجددا" بنویت تکرار کنیم.
جهش تولید یعنی یارانه ندادن تثبیت قیمتها و حقوقها یعنی کشور وادار به کارکردن2 جهش تولید یعنی کاهش واردات یعنی
وادار کردن مردم به کاهش مصرف 3-جهش تولید یعنی بیرون کردن نیروهای خارجی واستفاده از کارگران داخلی یعنی سرکوب اعتراضات در صورتیکه معترض شدند بعد افزایش تولید کاهش تورم کاهش بیکاری کاهش خروج ارز به خاطر استفاده از کار گر داخلی و کاهش واردات ودر نتیجه کاهش قیمت ارز ولی این اتفاقات در کشور ما نمی افتد وهم چنان افزایش یارانه ها ودستمزدها وحقوقها وافزایش بیشتر تورم و افزایش واردات و خروج بیشتر ارز وگرانتر شدن قیمت ارز می افتد
پاسخ ها
مشاور۹۹
| Luxembourg |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
یعنی چی.. اینی که تو گفتی توی ۱۰۰ سال اینده هم اتفاق نمی افته. مگه میشه همه چی رو خودت تولید کنی. اگه اینطور بود چین همین کار رو می کرد. تجارت یعنی داد و ستد. یعنی بگیر و بستون .. نکنه فکر کردی ایران یک دهکده و است و باید همه چی رو کاشت و داشت کنی.

البته بهت ایراد نمی گیرم . وقتی نظر اونایی اینه دیگه از تو توقعی نیست.
یا حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
جهش تولید یعنی پول کشور در داخل کشور مصرف شود.جهش تولید یعنی دست برداشتن از سیاست های غلط این چندین سال و نگاهی بهتر و غیر دشمن بین به جهانیان
نصف مصاحبه اش گفتار درمانی بود! بعد می گوید گفتار درمانی متوقف شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
عده ای معتقدند افکار عمومی باید تغذیه شود .دروغ می بافتند پخش میکنند عده ای دیگر وانمود می کنند که ان دروغها را باور کرده اند و مشوقهای لازم را دریافت می کنند.
بعد از مدتی خود سازندگان باور می کنند که کذبها حقیقت است.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
من فقط اینو فهمیدم: وقتی که روحانی میتونه رئیس جمهور باشه پس ینی همه میتونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
نمایش منم هستم منو ببینید بود
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
ما فقط در این تاریخ بعد از انقلاب یک رئیس دولت داشتیم که خوب عمل کرد و آونم همه میشناسند و اسمش را بر زبان نمی آورند
میر حسین موسوی!
بابا این اقای اکرمی هم که داره شعار میده!!!!!!
در جهان به هم پیوسته این روزگار ، مگه میشه ؟؟؟:
بدون توجه به روابط بین المللی ،مملکت رو با حفظ کامل منافع ملی اداره کرد؟؟؟
با گفتار درمانی ، گفتار درمانی را نقد کردن خطاست/
فقط به ما بگین این مقطع حساس کی تموم میشه؟ ما بتونیم قبل از اینکه عمرمون به سر برسه یک نفسی بکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
مرسى
خداحافظ...
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
عزیزم ۷ روز روزی یه دونه تاوانکس ۷۵۰ میل و یه دونه هیدروکسی کلروکین ۲۰۰ بخور خوب میشی جوانی حیفه خداحافظی کنی
خوب این یک اعتراف آشکار بود به اینکه تا کنون تنها گفتار درمانی انجام می شده است!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
و جالب‌تر اینکه جناب اکرمی سالها در این مملکت پست و مقام بالا داشتن و در این گفتار درمانی شراکت داشتن.
الان دیگه وقتشه پولهای ایران برای ایرانیها خرج بشه
عجب نکات کلیدی ای پسر
حله دیگه
صادرات به المان انشالا از فردا صبح
پ
الان شرایط کشور بگونه ای است که تعارف و رو درواسی را باید کنار گذاشت،زمان هر روزش خیلی مهم است//از این مجلس در دوران بهارش آبی برای کشور گرم نشده،چه رسد به حالا که .....؟؟
بهتر نیس به دلیل شرایط کنونی این مجلس خودش را انحلال دهد ونمایندگان تازه انتخاب شده بیایند/کشور الان احتیاج به کلی برنامه و طرح برای حال و آینده دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
نمیبینی که تمام قدرت را برای به رسمیت شناختن این مجلس اقلیتی بکار می برند!
مرغ خلاصه یا پا دارد تا در دیگ بافتد!
تولید با نگاه به ظرفیت داخلی درست است ولی با دل نبستن به خارج جور در نمیاد . هیچ اقتصادی بدون استفاده از فناوری‌های روز دنیا پیشرفت نمی‌کند مخصوصا اینکه باید محصول تولید شده را به خارج صادر کند تا ارز وارد شود. کشور ما هم که هیچ فناوری ندارد خارجی‌ها هم بهمون فناوری نمیدهند مسئولین ما هم که مدام میگن ما همه چی تمام هستیم و نیاز نداربم!!
حتی نفت خام هم ازمون نمیخرن .
به غير از حرف چيزي ندارند تحويل مردم بدهند زماني كه نفت 140 دلار بود وتحريم هم نبود بايد فكراين روزها بحراني را ميكردند حالا هم همه خنجرها به طرف روحاني گرفته شده با خزانه خالي كاغذ پاره هاي تحريم اثراتش را امروز نشان ميدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
جل الخالق اینجوری باشه که تا پونصد سال اینده هر رییس جمهوری میتونه همین حرفای شما رو بزنه و هیچ کار خاصی هم انجام نده و بگه اثر کاغذ پاره های تحریمه!!!! دوست عزیز شما مگه برجام امضا نکردین که بلافاصله تحریم ها برداشته بشه و خزانه پر بشه و مشکل اب حل بشه و کاغذ پاره های تحریم اثراتش را امروز نشان ندهد؟ پس چی شد؟
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
بله هم وطن برجام امضا شد ولي متاسفانه كساني كه درشكست ان نفع داشتند دست به كار شدند وانرا بي اثر كردند
همه باید به دولت یاری برسونیم و کار کنیم تا دولت انشالله بتونه تصمیماتش رو عملی کنه و بتونه خوب فکر کنه...اگه راست میگید از خودتون شروع کنید و 30 درصد از حقوق و مزایایتون رو ببخشید...ما رو یکماه کردین تو خونه حالا میگین پلکانی بیاین بیرون و هیچ...خودتونید و اینقدر از ملت مایه نگذارید...همه گرفتارها دارن میرن بیرون و میان و بیماری رو ناخواسته گسترش میدن..
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
نفست از روی پیه بر می آید!
اینهمه بیکار و آنهایی هم که کار می کنند با دستمزد های زیر فقر ،فقط عده ای در آمد های نجومی دارند که بیشترشون هم از مالیات و پیگیری قانونی معاف هستند ،حال چگونه یک سوم حقوق را هم در این بحران و تورم از کنترل در رفته باید به دولت بدهند!
کابوسی که تمامی ندارد و فقط با مرگ انسان به پایان میرسد...
خدا را شکر مردم اینقدر گرفتاری دارند که دیگه حرف کسی نه گوش میدن نه باهش درمان میشن
دو صد گفته چون نيم كردار نيست . عمراً بتونيد به گفتار هاتون عمل كنيد چون اصولاً هدفتان چيز ديگرى است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
از قبیل؟؟؟
آخ آخ آخ من اگر جای رئیس مجلس بودم حتما اجبار می کردم که نمایندگان با کلاه خود و چمکه تشریف بیارن مباد در این رزم جدی ناکار شوند
تولید داریم که جهش هم داشته باشیم
کرونا تموم شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
اره دیگه کرونا یه خاصیتی که داره اینه که فقط تا سیزده بدر میتونه مردمو گرفتار کنه بعدش دیگه خاصیت سرایت کنندگی خودشود از دست میده
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
نه عزیزم
دولت خیال دارد از آمار دادن دست بردارد و تعداد مرده ها را شفاف بشمارد و علنی عنوان کند!
جهش تولید هم در بهترین تعبیرش گفتار درمانی است
اسم کذب را میگن گفتار درمانی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
من نوشتم «دروغ» سانسورچی «کذب» درج کرده
انگار قند داری ، یا برو مولوی با شکر عوض کن یا برو پیش دکتر سرخه ای!
سلام.کسی از این بزرگواربپرسد حالا که قرار کمر همت را جهت جهش تولید که به حق بجاست ببندیم.از شما چکاری غیر از گفتار درمانی بر میاید
مثلا تو فکر کن آقاتهرانی میخواد مشکلات کشور رو حل کنه. وقعا طنز تلخیست
یک چیزی که بسیار جالب است توی این چند روز سایت شما هیچ مصاحبه ای با اساتید اقتصاد که به هیچ جناحی وابسته نیست چاپ نکرده فقط ... برای جهش تولید باید تمام ظرفیت ها را نگاه کرد چه داخلی و چه خارجی صنعت خودروسازی در ایران یک نمونه بارز است در نگاه صرف به داخل بدون هیچ پیشرفت و فقط به دنبال سود بیشتر هستند
مسئولان ما یکسری افراد نامتخصص و کارنابلد هستند و نهایت کاری که از دستشون بر‌می‌آید فقط تبلیغات و حرف زدن و شعار دادن است. هیچ راه‌حل خاصی برای حل مشکلات و اداره کشور نداشتند و ندارند. به همین خاطر گفتاردرمانی، تبلیغات و پروپاگاندا تنها چیزی است که توانایی انجامش رو دارند. دلیلش هم اینکه حرف زدن ساده است و عمل کردن سخت است.
در ایران همه حرف می‌زنند. حرف‌هایی زیاد و در بیشتر مواقع خوب، ولی از عمل خبری نیست.
آقایان ظرفیت داخلی رابی خیال شيد
بریدباامریکا مذاکره کنید
جام زهررابنوشید
تمام فشارها افتاده گردن قشرکارگروبیکارها
هر وقت مسئولان از پیشرفت و آبادانی صحبت کردند، بترسید! چون قرار است بدبختی و فلاکتی عظیم رخ دهد.
؟ اصلا اینها چه مزیتی برای تولید داشتن؟ حتما فکر می کنن چون تولیدات رو مصرف می کنن برای تولیدکننده مشوق ایجاد می کنن!
این ها فقط شعار است. تا بانک های ربوی ، محاکمه و اصلاح نشن مردم روز به روز فقیرتر میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
بانکها مجری اوامر و سیاستها هستند
فعلا برای حفظ جان مردم روحانی را استیضاح و از کار برکنار کنید
تولید و جهش تولید نیاز به سرمایه گذاری بازار یابی داخلی و خارجی دارد که با توجه به سیاست داخلی و خارجی ترسیم شده عنوان آن بیشتر جنبه شعاری داشته و در اجرا فاقد شرایط لازم میباشد یه نگاهی به منابع در امدی و هزینه های اداره کشور بیندازیم کاملا مشخص است که کسری بودجه در حد نجومی داریم منابع در امدی ما بر پایه فروش نفت و فراورده های نفتی میباشد که آن هم در سایه تحریم و کاهش قیمت نفت مصیبتی عظما برای خودش هست
کشور نیازمند یک بازنگری اساسی و همه جانبه چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی دارد شتر سواری دولا دولا نمیشود
هر گونه کار تولیدی نیازمند سرمایه میباشد بدون تعامل با دنیا نمیتوان به اهداف اصلی رسید اشتباهی که همیشه میشود تعامل را با سلطه پذیری بعضیها اشتباه گرفته و شروع شعار همیشگی خود میدهند سیاست میبایستی بر اساس منافع ملی ترسیم شود نه شعار
محض رضای خدا یه کشور رو مثال بزنید با سیاستهای مشابه ایران پیشرفت کرده باشه ایران تا معیارهای جهانی را اجرا نکنه همینه که هست هر کی میتونه باید بره خارج
اگه در مجلس رو مي بستن و ساختمانش رو اجاره ميدادن منفعت اش براي مردم بسيار بيشتر از حالا بود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها