بازدید 14289

پیشنهاد مشروط آمریکا به ترکیه

ایالات متحده ممکن است در ازای متوقف کردن برنامه‌های مربوط به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسی توسط آنکارا به ترکیه در ادلب سوریه کمک کند.
کد خبر: ۹۷۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 04 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کی بیلی هاچیسون، سفیر آمریکا در ناتو در جریان یک نشست خبری این پیشنهاد را مطرح کرد و بدون اشاره به جزئیات این پیشنهاد گفت: امیدواریم که ترکیه سیستم های دفاع موشکی روسیه را در کشور نصب و راه‌اندازی نکند چون این مساله مانعی بر سر راه برخی قابلیت‌هایی است که می توانیم به آنها در برابر سوریه بدهیم.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم از مکان‌هایی که در ادلب سوریه غیرنظامیان در آن گرفتار شده‌اند حفاظت کنیم و من فکر می‌کنم سربازان ترکیه با این مساله موافق هستند. آنها تلاش می‌کنند تا این کار را انجام دهند. به همین دلیل امیدواریم که مقام های ترکیه سیستم های دفاع موشکی روسیه را از آنکارا خارج کنند و به ما اجازه دهند تا آزادی عمل بیشتری برای کمک به آنها در تکمیل حفاظت از غیرنظامیان در سوریه داشته باشیم.

هم ناتو و هم آمریکا به شدت مخالف استقرار این سامانه های دفاعی روسی در ترکیه هستند و آن را مغایر با سامانه های دفاعی ناتو می دانند.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر