بازدید 17962
۲

محققان: عارضه چشم صورتی نشانه ویروس کروناست

محققان مشاهده کردند از بین ۳۸ بیمار مبتلا به کوئیذ ۱۹، ۱۲ نفر دارای عارضه چشم صورتی بودند. در دو تن از این بیماران، ویروس کرونا هم در آب چشم و هم در آب بینی‌شان وجود داشت.
کد خبر: ۹۷۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 04 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، دکتر «لیانگ لیانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تری گورجز چین، در این باره می‌گوید: «برخی از بیماران مبتلا به COVID-۱۹ دارای علائم چشمی هستند و ممکن است کروناویروس جدید در ترشحات ملتحمه بیماران مبتلا به COVID-۱۹ وجود داشته باشد.»

ملتحمه، غشای پوشاننده سفیدی چشم و غشای قسمت داخلی پلک است. به گفته لیانگ، کروناویروس ممکن است به این بخش از چشم بیماران مبتلا به COVID-۱۹ حاد حمله کند.

این بدین معناست که اگر فرد چشم‌های آلوده به این ویروس را بمالد و سپس با فرد دیگری تماس داشته باشد یا حتی در زمان معاینه چشم، امکان انتقال این ویروس وجود دارد.

هرچقدر شدت بیماری فرد مبتلا به COVID-۱۹ بیشتر باشد، احتمال بروز عارضه چشم صورتی در وی بیشتر است.

براساس این یافته‌ها، محققان تاکید دارند تمام کادر درمانی مراقبت کننده از این بیماران باید علاوه بر لباس، دستکش و کلاه مخصوص، عینک محافظ هم داشته باشند.

همچنین عنوان می‌شود افراد باید از تماس با چشم و صورت خودداری نمایند و به جای لنز‌های تماسی در این دوره شیوع بیماری، از عینک استفاده کنند.

به گفته محققان، باوجودی که عارضه چشم صورتی یکی از نشانه‌های نادر این بیماری است، اما افراد باید تمامی اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمایند.

عارضه چشم صورتی زمانی روی می‌دهد که عروق خونی چشم متورم می‌شوند و مشخصه آن، قرمزی چشم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
من چند روزه چشمم صورتی هست
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
انشااله كه اشتباه ميكنيد هموطن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان