بازدید 7563

نفت ارزان منجر به بیکاری چند نفر خواهد شد؟

دبیر کل آژانس بین المللی انرژی گفت سقوط تاریخی قیمت نفت از ماه گذشته باعث بیکاری ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان در صنعت پالایش نفت و خرده فروشی می شود.
کد خبر: ۹۷۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 04 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از اویل پرایس ،دبیر کل آژانس بین المللی انرژی گفت سقوط تاریخی قیمت نفت از ماه گذشته باعث بیکاری ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان در صنعت پالایش نفت و خرده فروشی می شود.

فاتح بیرول، گفت سقوط قیمت نفت پیامد های بدی برای مصرف کنندگان دارد.

وی همچنین گفت مکالمه ای تلفنی با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان داشته و طی این مکالمه نگرانی های خود را در مورد شرایط بازارهای جهانی نفت ابراز داشته است.

 

بیرول در روز جمعه، یک روز پس از اینکه عربستان نشست اضطراری اوپک و متحدانش و یک گروه دیگر از تولیدکنندگان نفت جهان را اعلام کرد، در توییتر گفت:« من امیدوارم که در این شرایط حساس، عربستان به عنوان رئیس اجلاس جی۲۰، یک بار دیگر نقش تثبیت کننده بازار را اعمال کند». هدف از برگزاری اجلاس اضطراری اوپک و متحدانش مقابله با سقوط قیمت نفت و عرضه بیش از حد آن به بازار است.

این جلسه ویدئویی قرار است در روز ششم آوریل برگزار شود و انتظار می رود مقامات نفت آمریکا هم به این مذاکرات دعوت شوند. قرار است در این اجلاس در مورد کاهش روزانه ۱۰ میلیون بشکه از تولید نفت جهان گفتگو شود.

آژانس بین المللی انرژی به تازگی اعلام کرده بود دنیا قبلاً هم با شوک‌های نفتی روبه‌رو بوده ولی هیچکدام به اندازه بحران فعلی به صنعت نفت آسیب نرساند است.

این آژانس اعلام کرد:« تاثیرات سقوط قیمت نفت در سراسر زنجیره عرضه جهانی آن حس می‌شود و به سایر بخش‌های غیر انرژی هم راه می یابد». به گفته این آژانس مستقر در پاریس، تولید در برخی مناطق متوقف می شود، کاهش سرمایه گذاری به صنعت آسیب می رساند، پالایشگاه ها تحت فشار شدیدی قرار می‌گیرند و برخی کشورهای صادر کننده نفت با مشکلات زیادی مواجه می شوند. به علاوه، سقوط قیمت نفت و پایین آمدن تقاضای آن بر بخش وسیع انرژی، اقتصاد جهان و تجارت تاثیر می گذارد.

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان