بازدید 20421
۶
سوژه

پایتخت و یادی از بدترین سریال فوتبالی تلویزیون

نیمی از هر قسمت این سریال به پند و اندرز‌های صریح داریوش ارجمند اختصاص می‌یافت که توی ذوق می زد. موضوع عجیب دیگر اینکه اغلب مسابقات این سریال هم با نتیجه دو بر یک به سود تیم هادی خضوعی به پایان می‌رسید
کد خبر: ۹۶۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 03 April 2020

سوژه فوتبالی فصل ششم سریال پایتخت که با پیوستن بهتاش شخصیت قدبلند سریال به تیم نساجی مازندران به عنوان دروازه بان و درخشش او مقابل پرسپولیس، باعث جذابیت بیشتر این برنامه محبوب بینندگان تلویزیونی شد، باعث شد تا مقایسه ای با مجموعه‌های نمایشی سابق این رسانه با محوریت فوتبال در رسانه ها انجام شود.

به گزارش تابناک ورزشی، فیلم ها و سریال های مرتبط با ورزش و به طور خاص رشته ورزشی پرطرفدار فوتبال در تلویزیون کم نبوده اند. برخی از آنها مثل یکی از اپیزودهای مرد هزارچهره با بازی مهران مدیری چون جنبه طنز داشت، چندان نمی تواند مورد نقد فنی قرار گیرد اما برخی سریال ها بوده اند که مستقیم به جنبه های نقد پذیر فوتبال پرداخته اند و سعی کرده اند با توجه به خیل عظیم بینندگان پیامی در حوزه فوتبال برای مخاطبان ارسال کنند.

در این بین شاید یکی از ضعیف ترین سریال‌های فوتبالی تاریخ تلویزیون، مجموعه «به سوی افتخار» بود؛ سریالی که داریوش ارجمند در آن نقش یک مربی اخلاق‌گرای فوتبال به اسم هادی خضوعی را بازی می‌کرد. غیر از جلوه‌های تصویری بسیار ضعیف زمین فوتبال و مسابقات در این سریال که بی ربط با سطح و کلاس آن روزهای سینمای ایران و ابزار در دسترس کارگردان نبود، ضغف مهم‌تر این مجموعه به نوشته بانک ورزش پیام‌های اخلاقی سرراست و واضح گروه سازنده بود که حسابی توی ذوق می‌زد.

پایتخت و یادی از بدترین سریال فوتبالی تلویزیون

معمولا نیمی از هر قسمت این سریال به پند و اندرز‌های صریح داریوش ارجمند اختصاص می‌یافت که توی ذوق می زد. موضوع عجیب دیگر اینکه اغلب مسابقات این سریال هم با نتیجه دو بر یک به سود تیم هادی خضوعی به پایان می‌رسید؛ اول آن‌ها یک گل می‌خوردند و بعد با تدابیر کادرفنی و غیرت بازیکنان با دو گل دیرهنگام پیروز می‌شدند! این مجموعه که با همه ضعف‌هایش در آن زمان بیننده‌های زیادی داشت و الان هم حس نوستالژیک دارد، محصول سال ۱۳۷۷ بود. حالا نقی معمولی و بهتاش و سایر بازیگران سریال پایتخت سوژه ای فوتبالی را به نمایش گذاشته اند که ضعف های کمتری نسبت به «به سوی افتخار» دارد اما باز هم می توان ایرادهای عجیب و سوتی های بزرگ در این سریال پیدا کرد که در شبکه های مجازی سوژه شده است.

پایتخت و یادی از بدترین سریال فوتبالی تلویزیون

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
میخواین توی ده دقیقه بین دو نیمه براتون الکلاسیکو بسازن؟
همینم شکر کنین مجموعه ازادی یه پولی گرفت اجازه داد فیلم برداری شه
بسوی افتخار بسیار مزخرف بود
به کوری چشم شما تابناکی مریض ، مردم خوششون اومد اصل هم ، همینه تا همه جاتون بسوزه
امسال شاهد یکی از ضعیف ترین سری های پایتخت بودیم.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
علت ضعف فوت یکی از قوی ترین نویسندگان سینما تلویزیون ایران مرحوم خشایار الوند بود
جالب بود.

خوبه بدونیم اوضاع سرگرمی و تفریح در اون دوره به حدی بد بود
که همه همون سریال ضعیف با فیلم نامه ضعیفتر (البته با بازیگرهای درجه یک) را مشتاقانه نگاه می کردن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی