بازدید 20678

خطبه‌مجازی یک امام‌جمعه: شاید کرونا کار اجنه باشد

امام‌جمعه شهرک پردیسان قم گفت: کووید ۱۹ ممکن است از طرف جن، خفاش و یا جنگ بیولوژیک ایجاد شده باشد و امروز به یک بلای عالم‌گیر تبدیل‌شده و در این شرایط توسل به امام عصر(عج) بسیار راهگشاست.
کد خبر: ۹۶۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 03 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی به دلیل لغو کلیه اجتماعات در سراسر کشور به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی چندهفته‌ای نمازهای جمعه؛ وی این هفته به‌صورت زنده و تصویری در ساعت مرسوم برگزاری نماز جمعه در یک سخنرانی مجازی در صفحه شخصی خود، بیان کرد: در رابطه با شیوع و ایجاد کووید ۱۹ دخالت اجنه امر عجیبی نیست و فریضه‌هایی نیز در این رابطه مطرح‌شده است.

وی اضافه کرد: سینمای غرب سال‌ها در تولیدات خود از اثر موجودات فرازمینی در امور کره زمین سخن می‌گویند و امر تازه‌ای نیست.

قوامی ابراز کرد: برای درمان کرونا در کنار استفاده از تجربه‌های بشری و دانش پزشکی که ایران در این مدت عملکرد بسیار درخشانی داشته باید از ظرفیت بالای ادعیه اسلامی، معنویت و طب سنتی هم استفاده کنیم.

وی یادآور شد: طب سنتی و پزشکی نوین نباید در حالت تقابل با یکدیگر قرار بگیرند و لازم است تا از ظرفیت‌های درمانی هر دو بهره ببرد، احداث دانشکده تخصصی طب ایرانی و اسلامی در کشور تصمیم بسیار ارزشمندی است.

قوامی در ادامه گفت: جوان‌سازی واقعی کشور زمانی محقق می‌شود که امکان ازدواج برای جوانان ساده شود و مشکل مسکن و اشتغال آن‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد: در طرح مسکن ملی باید بخشی از مسکن‌های احداث‌شده به‌شرط تملیک به جوانان تعلق بگیرد تا از این طریق بخش بزرگی از مشکل ازدواج حل شود.

وی اضافه کرد: استفاده از کرم‌های جوان‌سازی پوست و عمل‌های زیبایی نمی‌تواند نسل جوان جامعه را تداوم بخشد. آن چیزی که از پیری جمعیت ایران جلوگیری خواهد کرد صرفا بسترسازی برای ازدواج و اشتغال نسل جوان است.

امام‌جمعه پردیسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی به نیمه شعبان، اظهار داشت: مشروعیت نظام و رهبری ما از جانب امام زمان(عج) است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی