بازدید 20814

اطلاعیه وزارت بهداشت درباره یک دارو در درمان کرونا

در پی مصاحبه انجام شده یکی از متخصصین بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص داروی فاوی پیراویر (favipiravir)، معاون درمان وزارت بهداشت به نمایندگی از کمیته علمی مستقر در معاونت درمان وزارت بهداشت، اطلاعیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۶۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 03 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

"به دنبال مصاحبه انجام شده یکی از اعضای محترم هیات علمی شاغل در بیمارستان مسیح دانشوری تهران در خصوص داروی(favipiravir) به اطلاع می‌رساند داروی مذکور هنوز در فارماکوپه ایران وارد نشده و در حال حاضر به عنوان یک دارو در یک کارآزمایی بالینی به کار گرفته شده و در اختیار چند مرکز درمانی از جمله بیمارستان مسیح دانشوری قرار گرفته است و تاکنون نتایجی از این تحقیق به این کمیته گزارش نشده است؛ لذا انجام هرگونه مصاحبه و ارائه هر نوع گزارش به عنوان تایید و یا رد اثربخشی این دارو مورد تایید کمیته نبوده و تخلف محسوب می‌شود.

تا کنون هیچ گزارش مکتوبی از اثربخشی این دارو از مراکز درمانی ازجمله مرکز مسیح دانشوری چاپ نشده و یا به وزارت بهداشت ارائه نشده است. صرف گزارش تجربی از یک اقدام درمانی در دنیای علم جایگاهی ندارد و چه بسا سبب نگرانی خانواده بیماران به جهت عدم تهیه و یا حتی احساس گناه در بازماندگان بیمارانی که به رحمت خدا رفته اند ایجاد کند.

بنابر اعلام وبدا، بدیهی است تمام داروهای مصرفی در درمان کرونا به عنوان ضدویروس و یا ضد التهاب، درمان قطعی نمی‌باشد آنچه ثابت شده، مراقبت صحیح از بیماران موثرترین راه کمک به درمان بیماران است که کادر درمانی مراکز بیمارستانی کشور ما از جمله عزیزان ما در بیمارستان مسیح دانشوری از موفق ترین های دنیای پزشکی محسوب می شوند که جای سپاس و قدردانی دارد .

بدیهی است پس از اتمام کار آزمایی بالینی مذکور، نتایج توسط کمیته علمی اعلام و در صورت تایید اثربخشی آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تامین و توزیع دارو به منظور استفاده برای بیماران اقدام خواهد کرد."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۴
مثل متوجه نیستی که عملکرد در شرایط بحران متفاوت است . هرروز تاخیر کمیته شما حداقل 100 نفر به ما مردم تلفات وارد می کند .
ضمنا شما دارو را در اختیار آن واحد قرار ندادید خودشان پیدا کردند
یعنی کمیته شما که معلوم نیست فارغ التحصیل کجا هستند از دانشگاه جان هاپکینز بیشتر می فهمند .
نکته آخر اینکه وضعیت کمیته شما معلوم است ....
کار شما سبب شده که در فضای مجازی علیه مسئولان تبلیغ شود که داروها را برای دولت مردان برداشته اند که اینطور نیست .....
اگر این دارو همانطور که گفته می شود حتی اندکی موثر باشد مسولیت مرگ کسانی که با این دارو نمی مردند با کیست؟ آیا صادر کننده این اطلاعیه تهدید آمیز مسوولیت آن را قبول می کند؟
نتایج را متخصصان دنیا اعلام کردند. شما فقط دارو را همانطور که به از ما بهتران دادی، در اختیار مردم قرار بده
موفق ترین؟ یه نگاهی به وضعیت کره جنوبی بندازید و خجالت بکشید
گزارش که زیاد بوده از خارج از کشور حالا باید حتما مسیح دانشوری تاییدیه بگیره؟
وقتی توی ژاپن تایید شده یعنی برای ایران هم تایید شده به حساب میاد
ایران که از ژاپن پیشرفته تر نیست مگر اینکه فقط FDA رو قبول داشته باشید که البته این دارو هنوز تاییدش رو نداره
اگر نبوده چرا دارو رو ازشون گرفتید
دیروز ، از قول منبعی در همین وزارت بهداشت ، اعلام شد که فبلا 15000 دوز از این دارو وارد کشور شده و اخیرا 1000000 دوز توسط کارخانه های دارو سازی کشور تولید شده و با دریافت تایید ، آماده عرضه است . در نبود اخبار موثق ، شدیدا شایع شد که علت ندادن دارو به بیمارستان ها ، ذخیره آن برای از ما بهتران است . اخبار مکرری که میرسد ، نشان دهنده اثر مثبت این دارو است و کلیپ منتشر شده از پزشک بیمارستان مسیح دانشوری هم همین را میگوید . ایشان هم عضو هیئت علمی و متخصص است و در موقعیت دانشگاهی / درمانی شاغل است و قطعا میداند که با حرف نادرست و غیر علمی زدن موقعیت خود را به خطر می اندازد . چرا به جای ارزش دادن به حرف یک متخصص ، پرونده سازی و تسویه حساب میکنید ؟ مگر در شرایط عادی قرار داریم که با روشهای عادی و بوروکراتیک پیش برویم ؟ مگر سایر درمانها و پروتکل هایی که به کار گرفته میشوند ، تجربی و آزمایشی نیستند . مگر همه دارو هایی که به کار میروند ، تایید FDA دارند . الان وقت تسویه حساب و اداره بازی نیست .
برای مسئولین در حال آزمایش است
همین سخنان به این معنی است که ما کارمان را انجام نمیدهیم و متخصصان نباید به ما ایراد بگیرند. خوب در لیست خود وارد میکردید ! اینکه جنابعالی وظیفه خودتان را انجام نمیدهید دلیلی بر غلط بودن نظرات دیگران نیست بلکه خودتان را باید اصلاح نمایید.
به جای اطلاعیه های بی استفاده لطفا این دارو را در حجم وسیع تولید یا وارد کنید تا خیال مبتلایان و مردم راحت شود.
باشه شما خوبین. همه داروهاتون تاییدیه دارن و آزمایش چنین و چنان پاس کردن؟ خب راستشو بگین که برای خواص استفاده میکنیم.
اولا این پزشک فوق تخصص تایید کرده تایید دارو را
دوما پس به چه منظوری دادیم به پزشک خب برای اعلام نتیجه
ایشون هم اعلام نتیجه مثبت کرده
شما زورتون میاد از اینکه ایشون گفته این دارو صرفا برای مسئولان استفاده شده
اصلا عجله نکنید وقت هست حالا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر