بازدید 13230

کرونا یک میلیونی شد/ افزایش ۱۰۰ هزار مبتلا در ۲۵ ساعت / مرگ ۵ درصدی و بهبود یک پنجمی

با افزایش یکصد هزار نفری مبتلایان به ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن در شبانه روز اخیر در سراسر جهان، شمار مبتلایان به یک میلیون تن رسید؛ آماری که با شدت بیشتر به نسبت روز‌های گذشته در حال رشد است و دورنمای تاریک تری برای بشریت ترسیم می‌کند.
کد خبر: ۹۶۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 02 April 2020
تابناک اجتماعیبا افزایش یکصد هزار نفری مبتلایان به ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن در شبانه روز اخیر در سراسر جهان، شمار مبتلایان به یک میلیون تن رسید؛ آماری که با شدت بیشتر به نسبت روز‌های گذشته در حال رشد است و دورنمای تاریک تری برای بشریت ترسیم می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ در نتیجه رشد چشمگیر مبتلایان به ویروس کرونا در جهان و با افزایش یکصد هزار نفری مبتلایان در حدود ۲۵ ساعت اخیر، آمار مبتلایان در جهان به یک میلیون تن رسید. آماری که بالغ بر یک پنجم آن متعلق به آمریکاست که بیش از ۲۳۵ هزار مبتلا دارد؛ بیش از دو برابر مبتلایان ایتالیا که عدد ۱۱۵ هزار را نشان می‌دهد و رتبه دوم را به این کشور اختصاص داده است.
 
کرونا یک میلیونی شد/ افزایش ۱۰۰ هزار مبتلا در ۲۵ ساعت/ مرگ ۵ درصدی و بهبود یک پنجمی

بر اساس آمار تجمیعی تا ساعت ۱۸:۰۰ به وقت گرینویچ (GMT) از ۲۰۴ کشوری که ویروس در آن‌ها شناسایی شده، رتبه سوم در اختیار اسپانیاست که رشد چشمگیر آمار مبتلایان را شاهد است (۱۱۰ هزار تن تا امروز) و رتبه چهارم هم به جای چین اسم جدیدی به خود می‌بیند؛ آلمان با ۸۴ هزار مبتلای قطعی، در شرایطی که اوضاع در این کشور مثل ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بحرانی به نظر نمی‌رسد.

در رتبه‌های بعدی هم چین و فرانسه قرار دارند و ایران با رسیدن به ۵۰ هزار مبتلای قطعی، رتبه هفتم را دارد. رتبه‌ای که در مرگ و میر برای ایران ششم است و در بهبود مبتلایان، پنجم. این در حالی است که آمار‌های تجمیعی، حکایت از بهبودی یک پنجم مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان دارد، در شرایطی که بر اساس این آمار بالغ بر ۵ درصد مبتلایان فوت می‌کنند.
 
کرونا یک میلیونی شد/ افزایش ۱۰۰ هزار مبتلا در ۲۵ ساعت/ مرگ ۵ درصدی و بهبود یک پنجمی

البته به تاکید مسئولان کشورمان، میزان مرگ و میر ویروس جدید کرونا دو تا سه درصد است و آنچه موجب شده آمار‌های جهانی بالاتر از این باشد، شناسایی نشدن شماری از مبتلایان به ویروس است؛ مبتلایانی که ممکن است علائمی هم نداشته باشند، تا جایی که آمار‌ها حکایت از شناسایی حدود ۱۸ درصد مبتلایانی دارد که هیچ علائمی ندارند؛ بماند که برخی مبتلایان علائمی خفیف دارند که ممکن است منجر به شناسایی شان نشود.

بر اساس این آمار، از هر یک میلیون تَن در جهان، ۱۲۸.۴ تَن به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶.۶ تَن از ایشان جان باخته‌اند. جان باختگانی از مردم ۱۴۶ کشور جهان که ویروس کرونای نول و کووید ۱۹ کابوس این روزهایشان شده است. کابوسی که امیدواریم سریعتر به پایان برسد؛ هم در ایران و هم در سراسر کره خاکی.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
فرید دعا کنید این داستان که داروی ژاپنی برا مسئولان هست ولی برا مردم نه دروغ باشه وگرنه فاتحه همچی دیگه خوندس
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
هموطنای عزیز میگن قرار نوع ساخت داخل این دارو وارد بازار بشه از اونجایی که ما حتی بعد از وارد کردن مواد اولیه هم قادر به تولید ات با کیفیت در زمینه دارو نیستیم و این دارو با فرمول پیچیده ای که داره عملا تولیدش در ایران بیشتر به جوک شبیه و احتمالا در جهت کم کردن بار روانی و برداشتن مسئولیت از روی دوش خودشون به جرأت میگم نمکی و تیمش یکی از ضعیف ترین مجموعه ها طی این چند سال بودن و اگه واقعا کسی در کارشون سنگ اندازی میکنه واینا همونطور که میگن دلسوز مردمن استعفا بدن
علش
| Japan |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
دروغ نیست
یه سرچ ساده بزن ببین دارو چقدر موثر بوده و خودم مسولین هم گفتن بهشون دادن
کرونا در نهایت مهار میشود ولی حاصل زحمات بشر برای افزایش طول عمر و امید به زندگی را تا حد.ودی به باد می دهد. اروپا و آمریکا خیلی در این زمینه تلاش کردند ولی حالا اکثر جمعیت سالخورده آنها قربانی شده اند. و بعضی کشورهای عقب مانده هم خوشحالند. ولی مطمئنا یک بار دیگر همین کشورهای اروپایی و آمریکا راه درمان را پیدا می کنند و طول عمر انسان ها را برای محکم کاری به 120 سال می رسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
آرزو بر جوانان عیب نیست، فعلا که در برابر یک ویروس میکروسکوپی در حال نابودی هستند، دست از غرور و جهل بردارید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
مث این نیکوتین خونت رفته بالا.
احسان
| Switzerland |
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
اکثر آنها؟!؟!؟
همه کشورها مسولینش فقط به فکرخودشون وخانوادشون هستند
یافقط اینجا اینجوری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
در همه دنیا مردم وقتی می ترسند یا به الکل پناه می برند یا فرافکنی می کنند.
این حرفهای شما از همین صنف است.
باعث تاسف است که بشر با اینهمه غرور از عهده ی یک ویروس برنیامده .

یعنی ساخت واکسن یا داروی این ویروس از سفر به ماه سخت تره ؟؟؟؟؟؟!!!
اردبیل با ۴۹۴ ابتلا و ۸۷فوتی تقریبا"۱۸درصد
یعنی بیش از ۳برابر کشوری
ماسک های غواصی به عنوان گزینه های خوبی جهت کادر درمان در بیمارستانهای اروپا برای مقابله با کرونا استفاده می شود با فیلتر های مخصوص. خواستم برای اطلاع هموطنان عزیزم اینجا عنوان کنم ضمن اینکه با شستشو قابل استفاده مجدد هست.
قرنطینه کردن اشتباه است باید کل مردم دنیا به این ویروس مبتلا بشوند وبا این همه گیری، بصورت طبیعی جهان در مقابل این ویروس واکسینه میشود
ویروس کرونا در ایران بدون تبعیض عمل میکند ؟
میزان آمارمبتلایان هرکشورنشان دهنده حجم تست گرفته شده هست
هند رو دقت کنید توی این ماهی که در پیش هست
فقط اینجا اینجوری هست
سلام. من یک دانش آموز متوسطه دوره اول هستم. نظیر این پیام را مرتب در سایتهای مختلف بارگذاری کرده ام ولی تا به حال نتیجه نگرفته ام. حتی بر ای خود سایتهای شیپور و دیوار هم گذاشته ام
ببینید در سایتهای شیپور و دیوار مردم کالاهایی را دارند عرضه میکنند که مردم را با هم به صورت فیزیکی بر ای دیدن کالا و یا بستن قرارداد و خرید و فروش رو برو میکند و این موضوع باعث افزایش زنجیره کرونا میشود. چرا این سایت‌ها خدمات خود را در این روزها حساس حذف و یا محدود نمیکنند تا زنجیره کرونا قطع شود؟ من با 4030 و اماکن هم تماس گرفتم ولی نتیجه نگرفتم
علمای علم آمار که دائما راجع به آمار ایران اظهار نظر میکنن، درباره آمار جهانی نظری ندارن؟ همه قواعد برقراره؟
پرتو عمر چراغیست که در بزم وجود / به نسیم مژه بر هم زدنی ، خاموش است
حداقل بایدازهمان روزاول که انتشار کرونا علنی شد( نمیگم اززمان شیوع واقعی) اگر به هردلیلی نمیتونستید قم را قرنطینه کنید براحتی میتونستید بااعلام جریمه سنگین جلوی مسافرت میلیونهانفررادرایام عیدبگیریدولی بجای اینگونه اقدامات همه چیزراانکارکردید و امیدواریهای کاذب دادید
مقابله بابحران بزرگی مثل کرونا باید سیستماتیک وهمه جانبه وقاطع انجام بشه نه مقطعی ونمایشی !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل