بازدید 13794
۲

برای پیشگیری از کرونا مرغ و گوشت را چگونه بپزیم؟

کد خبر: ۹۶۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ 02 April 2020

یک متخصص تغذیه گفت: بهترین روش در مصرف مرغ و گوشت پخت کامل آن است که می‌تواند بدن ما را در مقابل نفوذ ویروس کرونا مقاوم سازد.

به گزارش باشگاه خبرنگارن، خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره نحوه شستشو مرغ و گوشت همزمان با شیوع کرونا گفت: شستشو آلودگی مرغ و گوشت را از بین نمی‌برد؛ چرا که آن‌ها را نمی‌توان با آب داغ شست.

او افزود: با اهمیت‌ترین روش در مصرف مرغ و گوشت پخت کامل آن است که می‌تواند بدن ما را در مقابل نفوذ ویروس کرونا مقاوم سازد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: کبابی یا نیم پز کردن مرغ و گوشت به هیچ عنوان کار درستی نیست و در این مورد به شدت توصیه می‌شود تا افراد به صورت کامل مرغ و گوشت را با درجه بالا حرارت دهند تا سلامتی شان با وجود ویروس کرونا به خطر نیفتد.

رحمانی گفت: از آنجایی که مرغ و گوشت را نمی‌توان ضدعفونی کرده یا آن را با آب جوش شست اگر خوب وکامل پخته شوند ضرری به بدن انسان نخواهند رساند.

بیماری کووید-۱۹ یا ویروس کرونا جدید این روز‌ها یک بحث جدی در جهان است. وزارت بهداشت جهانی برای مقابله با آن راهکار‌های جدیدی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، پیشگیری از دست دادن و روبوسی را ارائه داده است. با این حال بعضی از افراد به هیچ عنوان این ویروس خطرناک را جدی نگرفته و اصول بهداشت فردی و جمعی را رعایت نمی‌کنند.

برای مثال افراد همانند روز‌ها و ماه‌های گذشته در اماکن پرتردد عمومی بدون دستکش و ماسک حاضر می‌شوند و ممکن است که به کرونا مبتلا باشند و به علت رعایت نکردن بهداشت دیگران را هم به این ویروس مبتلا کنند. بسیاری از افراد هم با بروز ویروس کرونا وسواس زیادی به خرج داده اند و با افکار منفی روز به روز خود را در اثر ابتلا به کرونا می‌بینند بدون اینکه اتفاق بدی برای آن‌ها افتاده باشد.

حال سوال پیش می‌آید که آیا ویروس کرونا از طریق مواد غذایی مانند گوشت و مرغ منتقل می‌شود؟ باید بگوییم بله؛ به دلیل اینکه اگر مرغ و گوشت به خوبی پخته نشوند خیلی سریع مقاومت بدن را کاهش داده و ما را درگیر این ویروس خواهد کرد. اما در صورتی که نیم پز پخته شود یا تنها آن‌ها را سرخ کرد شانس ابتلا به ویروس کرونا بالا خواهد رفت. هر چند اگر مواد غذایی به خوبی پخته نشوند باعث بروز بیماری‌های دیگری خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جالبه ایشون متخصص تغذیه هست و تنها گفته باید خوب و کامل پخته شود. یعنی چی؟
من که نه متخصص تغذیه هستم و نه آشپز، میدونم وقتی میخوای چنین توصیه ای بکنی باید بگی به مدت مثلا چند دقیقه در آب جوش پخته شود و بعد به هر طریقی که خواستید آماده گردد.
سلام. من یک دانش آموز متوسطه دوره اول هستم. نظیر این پیام را مرتب در سایتهای مختلف بارگذاری کرده ام ولی تا به حال نتیجه نگرفته ام. حتی بر ای خود سایتهای شیپور و دیوار هم گذاشته ام
ببینید در سایتهای شیپور و دیوار مردم کالاهایی را دارند عرضه میکنند که مردم را با هم به صورت فیزیکی بر ای دیدن کالا و یا بستن قرارداد و خرید و فروش رو برو میکند و این موضوع باعث افزایش زنجیره کرونا میشود. چرا این سایت‌ها خدمات خود را در این روزها حساس حذف و یا محدود نمیکنند تا زنجیره کرونا قطع شود؟ من با 4030 و اماکن هم تماس گرفتم ولی نتیجه نگرفتم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی