بازدید 12445

چرا مجلس را تعطیل کردید؛مگر دو قوه دیگر تعطیل شده؟

نماینده اردبیل با انتقاد از تعطیلی مجلس گفت اکنون هیات دولت و شورای عالی قضایی جلساتشان برگزار می‌شود و اگر محل مجلس مناسب نیست می‌توان از محل اجلاس سران استفاده کرد.
کد خبر: ۹۶۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 02 April 2020


به گزارش تابناک، علی نیکزاد منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از تعطیلی جلسات علنی مجلس اظهار داشت: جلسات علنی مجلس حتی در دوران موشک‌باران جنگ تحمیلی هم هیچ‌گاه تعطیل نشده بود اما متاسفانه مجلس در روزهای سخت پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری به جای آنکه خانه ملت بوده و نمایندگان آن به عنوان وکیل مردم در کنار ملت باشند، کرونا را بهانه قرار داده و جلسات علنی را تعطیل کردند.

وی افزود: طبق قانون، مجلس متکی به آرای عموم است و برای تشکیل شدن آن حد نصاب می خواهد اما می توانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی جلسات علنی مجلس را هم برگزار کنیم. نیکزاد گفت: در حال حاضر جلسات هیئت دولت و شورای عالی قضایی تشکیل می‌شود لذا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی هم می تواند به مانند آنها و با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکیل شود.

امکانات کافی در سالن اجلاس برای جلسات علنی مجلس مهیاست
منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم تصریح کرد: عده ای می گویند تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی خیلی بیشتر از اعضای هیئت دولت و شورای عالی قضایی است و امکان تشکیل جلسات آن میسر نیست ولی نمایندگان مجلس اگر عزم و اراده تشکیل جلسات خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند می توانند به سالن اجلاس سران بروند چرا که این ساختمان امکانات بسیار خوبی داشته و پروتکل های بهداشتی را می توان به خوبی در آنجا رعایت کرد.

نیکزاد اظهار داشت: سالن اجلاس سران در دولت آقای احمدی نژاد میزبان ۲۰۰ پادشاه، رئیس جمهور و نخست وزیر برای برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران بود؛ در آن دوران بنده در وزارت راه و شهرسازی حضور داشتم و امکانات کافی در آن جا مهیا شده است و می‌توان پروتکل های بهداشتی را در آنجا رعایت کرد.

برگزاری جلسات علنی مجلس یعنی پارلمان در کنار مردم است
وی گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند با رعایت منطق های متعدد مسئولان بهداشتی کشور، جلسات علنی پارلمان را در سالن اجلاس سران برگزار کنند.

منتخب مردم اردبیل در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: زمانی که مباحث مهمی در کشورمان مانند جهش تولید و مشکلات ناشی از کرونا و ضعف تولید و اقتصاد بر مردم حادث شده است نمایندگان مجلس باید با چند دستور کار مهم جلسات علنی را برگزار کرده و نشان دهند که مجلس در کنار مردم است و بنا دارند گره‌ای از مشکلات ملت و اقتصاد و کشور را حل کنند نه اینکه به بهانه کرونا بگویند جلسات علنی تعطیل است.

وی افزود: تعطیلی مجلس در شرایط سخت فعلی مانند آن است که قوه مقننه نداشته باشیم در حالی که باید در جلسات علنی مجلس مشکلات کشور را رفع کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
آقاي نيكزاد در حالي حدود سي تا چهل نفر از همكارانت در ملس كرونا گرفته اند .آيا صلاح است در محيط بسته مجلس دور هم جمع شويد؟؟؟؟؟؟

شما هم بهتر است در خانه بمانيد......
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
نکنه تو هم نماینده ای از تعطیلی مجلس دفاع میکنی؟مجلس زودتر از مدارس تعطیل شد چرا؟!!
حالا این مجلس تعطیل باشه یا نباشه چه فرقی میکنه ؟ زد و بند کمتر بهتر.
آخر مجلسی ها خونشان از مردم رنگین تره
همون تعطیل باشه برکتش بیشتره.بخاطره سلامتی خودتون حداقل نروید اونجا و حقوق این ماهتون رو هم بخشش کنید با مستمندان
خدایا شکر به جهت ورود مدیران رزمی وپر تلاش به خانه ملت انسانهای شریفی مثل آقای دکتر نیک زاد
خدایا بازهم شکر
تعطیلی مجلس و کل وزارتخانه هامشکلی برای کشور و ملت ایجاد نمی‌کند بسته بودنشان به نفع بیت المال و جلوگیری از حیف و میل سرمایه های کشور است
اقای نیکزاد مشاهده فرمودی تعطیلی ویا فعال بودن مجلس هیچ اثری روی گرفتاری ملت ندارد سخت نگیر خداوند یار ویاور ملت است
خیلی متاسفم ! چون در زمان آقای احمدی نژاد دویست پادشاه ! ! ! در سالنی جمع کردیم پس الان هم میتوانیم خیلی بیشتر از آن گرد هم بیاوریم .
انگار بعضی ها مزخرف نکن اموراتشون نمیگذره ،اعضای قوای مجریه و قضاییه می‌توانند تکنفره هم در محل کارشون میتوند اموراتشون رو رو پیش ببرند نمایندگان مجلس نه
مجلس ما قبل از كرونا هم تعطيل خدايي بود. مجلسي كه استقلال ندارد و ...
خودش فهمیدن که بود و نبودشان هیچ فرقی نمی کند
حالا قوه های دیگه ؟ مهم اینه که مگه کسب و کار مردم تعطیل شده؟!! دولت میخواست کمک کنه چی شد پس؟! قرار بود قبض ها رو مهلت بدهند ولی در طول ایام تعطیلی عید هم پیام های اخطار قبض ها همچنان تهدید میکرد!!! تازه به امریکا هم کمک فرستادن!!
این نشون میده مجلس تعطیل باشه یا نه هیچ تاثیری در مدیریت کشور نداره. کلا تعطیل بشه خیلی هم بهتره
خداییش نشاندهنده این است که ظاهرا بوود و نبودش فرق نمیکند
مجلس كه كاره اى نيست
حقوقشان را به مردم نيازمند بدهيد
مگه اون زمان که باز بود قوه مقننه داشتیم
تعطیل باشد بهتر است رانت و زد وبند کمتر در ضمن بهتر است حقوق هم نگیرند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی