نگاهی به عملکرد بورس در شروع سال جدید

چراغ قرمز، سبز شد!

کد خبر: ۹۶۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 02 April 2020

بورس کار خود را در ایام نوروز با چراغ قرمز آغاز کرد و با چراغ سبز به پایان برد؛ به طوریکه شاخص کل بازار سرمایه طی پنج روز کاری این بازار از ۵۰۸ هزار واحد به مرز ۵۴۸ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در روزهای ۵، ۶، ۹، ۱۰ و ۱۱ فروردین فعالیت داشت که تعداد معامله در این بازار در دو روز آخر به یک میلیون رسید. بیشترین ارزش معاملات هم در روز ۱۰ فروردین ماه به میزان ۵۸ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال بود.

بر این اساس، بورس در نخستین روز کاری خود در سال ۱۳۹۹، ریزشی بود و شاخص کل این بازار با ۴۲۴۱ واحد ریزش رقم ۵۰۸ هزار و ۶۵۸ واحد را ثبت کرد. معامله گران در این روز ۶۲۹ هزار معامله انجام دادند که ۲۸ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال ارزش داشت.

دامنه حرکت نزولی بورس به روز ۶ فروردین نکشید و در این روز شاخص کل با ۱۲ هزار و ۶۰۲ واحد صعود در رقم ۵۲۱ هزار و ۲۶۲ واحد ایستاد. در این روز ۶۸۳ هزار معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال ثبت شد.

روز کاری بعدی بورس، ۹ فروردین بود که معامله گران در این روز با انجام ۷۰۶ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال شاهد صعود ۱۱ هزار و ۲۵۴ واحدی شاخص و رسیدن آن به رقم ۵۳۲ هزار و ۵۲۲ واحد بودند.

در هر یک از روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین نیز یک میلیون معامله توسط معامله گران انجام شد که باعث رسیدن ارزش معاملات در روز ۱۰ فروردین به ۵۸ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال و در روز ۱۱ فروردین به ۵۴ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال شد.

در روز ۱۰ فروردین شاخص کل با ۱۳ هزار و ۱۳۶ واحد صعود به رقم ۵۴۵ هزار و ۶۶۱ واحد و در روز ۱۱ فروردین شاخص کل با ۱۸۶۱ واحد صعود به رقم ۵۴۷ هزار و ۵۱۰ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس وارد کانال ۷۰۰۰ شد

در آن سوی بازار سرمایه، فرابورس نیز مانند بورس ابتدا نزولی و بعد صعودی و در نهایت شاخص کل این بازار وارد کانال ۷۰۰۰ شد.

در روز ۵ فروردین شاخص کل فرابورس با هشت واحد ریزش رقم ۶۵۸۲ واحد را ثبت کرد. در این روز ۴۰۳ هزار معامله به ارزش ۱۴ هزار و ۹۴۴ واحد انجام شد.

شاخص فرابورس در روز ۶ فروردین صعودی شد و با ۱۱۲ واحد افزایش به رقم ۶۶۹۶ واحد رسید. معامله گران در این روز ۳۷۶ هزار معامله انجام دادند که ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ارزش داشت. شاخص کل فرابورس در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ فروردین نیز صعودی بود و به ترتیب با ۱۶۹ واحد، ۱۵۴ واحد و یک واحد رشد به رقم ۶۸۶۴، ۷۰۱۸ و ۷۰۲۰ واحد رسید.

معامله گران بورس در روزهای ۹ و ۱۰ به ترتیب ۴۱۱ هزار و ۷۴۹ هزار معامله انجام دادند که به ترتیب ۲۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال و ۳۰ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال ارزش داشت. در روز ۱۱ فروردین نیز ۶۴۹ هزار معامله انجام شد که ۲۷ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال ارزش داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر