بازدید 10427

مذاکره صندوق بین‌المللی پول با ایران برای اعطای وام

یک مقام صندوق بین‌المللی پول، روز چهارشنبه گفت که این نهاد پس از درخواست تسهیلات برای مقابله با کرونا از سوی ایران، در حال مذاکره با مقام‌های ایرانی برای اعطای وام است. پیشتر نیز یک سخنگوی صندوق بین المللی پول گفته بود: ما با مقام‌های ایرانی مذاکراتی را داشته‌ایم تا درخواست آن‌ها به صندوق برای استفاده از کمک مالی اضطراری در مقابله با کرونا را بهتر درک کنیم.
کد خبر: ۹۶۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۳ 02 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «جهاد ازعور» مدیر دپارتمان خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بین‌المللی پول در یک نشست آنلاین گفت که این نهاد در حال مذاکره با مقام‌های ایرانی است تا از نیاز‌های ایران و اقدامات لازم برای به جریان افتادن، آگاه شود.

پیشتر نیز یک سخنگوی صندوق بین المللی پول گفته بود: ما با مقام‌های ایرانی مذاکراتی را داشته‌ایم تا درخواست آن‌ها به صندوق برای استفاده از کمک مالی اضطراری در مقابله با کرونا را بهتر درک کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به گسترش ویروس کرونا و همزمان ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران که به ویژه موجب اختلال در تامین دارو و درمان مبتلایان به کرونا شده است، پاسخ صندوق بین المللی پول چیست؟ آیا صندوق در طرف درست خواهد ایستاد؟، افزود: گفت: وگو‌های میان دوطرف در روز‌ها و هفته‌های آینده پیگیری خواهد شد.

این سخنگو در پاسخ به این سئوال که آیا جدول زمانی مشخصی برای نتیجه مذاکرات متصور است، تکرار کرد که گفت: وگو‌ها همچنان ادامه دارد.

رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اواسط اسفندماه اعلام کرد که برای مقابله با ویروس کرونا طی نامه‌ای به رییس صندوق بین المللی پول خواستار استفاده از حق ایران برای بهره‌مندی از ۵ میلیارد دلار تسهیلات سریع از آن صندوق شده است.

«عبدالناصر همتی» با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان برای ارائه پشتیبانی‌های مالی در قالب کمک‌های اضطرای به میزان ۵۰ میلیارد دلار، در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود افزود: پیرو این اعلام و برای بهره‌مندی از این حق ایران، روز جمعه ۱۶ اسفند ماه، نامه‌ای به خانم کریستالینا گئورگیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول نوشته و اعلام کردم؛ براساس اعلان رسمی شما برای پشتیبانی از اعضاء از جمله ایران و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و ضرورت تداوم پر قدرت اقدامات پیشگیری، درمان و مقابله با آثار اقتصادی آن، با توجه به میزان سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق، خواستار بهره مندی از تسهیلات تأمین مالی سریع (RFI) در حدود ۵ میلیارد دلار می‌باشیم.

رییس بانک مرکزی ایران اظهار داشت که واکنش جامعه جهانی و صندوق بین‌المللی پول می‌تواند معیار خوبی، برای ارزیابی ادعا‌های آن‌ها در کمک به کنترل این ویروس و کاهش آلام مردم آسیب دیده باشد.

وی افزود: امیدوارم صندوق بین المللی پول به این مسئولیت خود در حوزه وظایفش بسرعت عمل کند. همزمان بانک مرکزی ایران از همه ابزار‌های ممکن خود، بمانند قبل، برای پشتیبانی از هموطنان عزیز و غلبه بر مشکلات استفاده خواهد کرد.

همزمان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صندوق بین المللی پول درخواست کرد تا با توجه به شرایط ویژه ایران در مبارزه با کرونا، ایران را از طریق ابزار سریع مالی مورد پشتیبانی قرار دهد.

«محمد جواد ظریف» در توییتی ابراز امیدواری کرد که این سازمان و هیات مدیره آن به وظایف صندوق پایبند باشند، «در طرف درست بایستند و مسئولانه عمل کنند».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی