بازدید 8294

حمله رزم‌ناو ترکیه به مواضع «ارتش ملی لیبی»

رزم ناو ترکیه مواضع نیرو‌ها‌ی موسوم به «ارتش ملی لیبی» را در غرب طرابلس هدف قرار داد.
کد خبر: ۹۶۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۳ 02 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سرلشکر «احمد المسماری» سخنگوی نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی»، امروز (چهارشنبه)، در یک کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرد که یک رزم‌ناو ترکیه‌ای مواضع نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» را در شهر «العجیلات» (غرب طرابلس) هدف قرار داده است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، سخنگوی نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی در این ارتباط گفت: «دخالت نیرو‌های دریایی ترکیه همچنان ادامه دارد؛ پیشتر رزم‌ناو‌های ترکیه‌ای کشتی‌های باری را همراهی می‌کردند که با خود سلاح، تجهیزات نظامی، تروریست و مزدوران سوری حمل می‌کردند».

المسماری ادامه داد که این حمله تلفات جانی به دنبال نداشته است.

برخی منابع لیبیایی در این خصوص گزارش دادند که موشک‌ها در منطقه زراعی «الظهیره» در اطراف طرابلس به زمین برخورد کرده است.

این منابع احتمال می‌دهند که نیرو‌های ترکیه‌ای قصد داشتند پایگاه هوایی «الوطیه» در جنوب طرابلس را هدف قرار دهند، اما موشک‌های آن‌ها به اشتباه در اطراف طرابلس به زمین برخورد کرده است.

در همین ارتباط، سخنگوی نیرو‌های دولت وفاق ملی از سرنگون کردن یک پهپاد اماراتی در غرب لیبی خبر داده بودند.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف‌بندی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا -بویژه ترکیه-، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی