بازدید 36445
رئیس انستیتو پاستور ایران در نشست خبری آنلاین

سرعت نتیجه گرفتن تست به چند ساعت رسیده، اما فعلا یک تا دو روزه پاسخ می‌دهیم/ ظرفیت تست به روزی ۲۰ هزار می‌رسد/ این نوع ویروس می‌توانند به طور طبیعی جهش‌های بزرگ داشته باشد/ آیا دو نوع ویروس ضعیف و قوی وجود دارد؟ / تاثیر گرما در کاهش شیوع مورد تایید نیست

توانسته‌ایم با دایر کردن شبکه آزمایشگاهی در سطح کشور، از مزایای آن بهره‌مند شویم و حالا که به نود آزمایشگاه رسیده ایم، توانایی این را یافته ایم که ده هزار تست به ظرفیتمان اضافه کرده تا ظرفیت مورد نیاز برای انجام غربالگری را در اختیار قرار دهیم. در گام بعدی به خدمت رسانی در سطح منطقه خواهیم پرداخت و شبکه مان در سطح منطقه فعال خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 01 April 2020
تابناک اجتماعیرئیس انستیتو پاستور ایران از افزایش قریب الوقوع ظرفیت تست در کشورمان به بیست هزار تست در روز در روزهای آتی خبر داد و تاکید کرد، ماموریت بعدی این شبکه آزمایشگاهی، احتمال مرزبانی از سلامت ورای مرزهای کشورمان خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا بیگلری در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به صورت آنلاین در روز سیزدهم فروردین یا همان «سیزده بدر» برگزار می‌شد، با تبریک «روز طبیعت» گفت: جا دارد در ابتدا یاد آن‌هایی که به موجب شیوع ویروس منحوس چهره در نقاب خاک کشیدند و همچنین ایثار مدافعان سلامت که با بذل جان، شرایطی را فراهم آوردند که مایه افتخار همه خواهد بود، گرامی بداریم.

وی افزود: تقریبا دو ماه پیش از شیوع ویروس در کشور، انستیتو پاستور که در عمر یکصد ساله دژبانی کشور در عرصه سلامت را عهده دار بوده، دست به کار شد و به دلیل اینکه اطلاعات و دانش کمی که در دست بود، سعی کرد بهترین روش شناسایی را برگزیند و در دستور کار قرار دهد و بعد از شیوع توانست به سرعت نسبت به تهیه دستورالعمل واحد اقدام کرده و گسترش آزمایشگاه‌ها در سطح کشور را در دستور کار قرار دهد که در نتیجه آن توانستیم در کمتر از ده روز به شصت آزمایشگاه در کشور برسیم؛ آن هم در شرایط دشوار تحریمی و بدون بهره مندی از هر گونه کمک خارجی.

 
سرعت نتیجه گرفتن تست به چند ساعت رسیده اما فعلا یک تا دو روزه پاسخ می‌دهیم/ به زودی ظرفیت تست به روزی ۲۰ هزار می‌رسد/ این ویروس‌ها می‌توانند به طور طبیعی جهش‌های بزرگ داشته باشند
 
رئیس انستیتو پاستور با تاکید بر فعالیت این آزمایشگاه ها در شبکه ای ویژه در زیرمجموعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور، از جمله مزایای این شبکه را قابلیت مقابله با تهدیدات دیگر در آینده خواند و افزود: حالا که آزمایشگاه های ما در کشور به ۹۰ آزمایشگاه رسیده، توانایی این را یافته‌ایم که ده هزار تست به ظرفیت مان اضافه کرده و به بیست هزار تست در روز برسیم تا آنهایی که به طرح غربالگری پیوسته اند و می بایست تست شوند، بتوانند آزمایش شوند. احتمالا گام بعدی پاسخ به تقاضای سازمان بهداشت جهانی برای گسترش شبکه آزمایشگاهی مان در منطقه است.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان خطای تست های تشخیصی گفت: کیت‌های تشخیص مولکولی است که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفته و اگر نمونه گیری درست انجام شود، تا بالای ۹۰ درصد جواب آن قابل اطمینان است. البته اگر نمونه گیری درست انجام نشود، درصد خطای آن بالا می‌رود و بیش از ۵۰ درصد جواب‌های منفی کاذب می‌شود. نوع دیگری از کیت‌هایی که در دنیا وجود دارد، کیت‌های سریع یا RapidTest است که بعد از پانزده دقیقه جواب می‌دهند، اما تعداد منفی کاذب آن خیلی زیاد است و به همین علت این کیت‌ها در پروتکل تشخیصی آزمایشگاه‌های ایران قرار نگرفت.
 
بیگلری در پاسخ به سوال «تابناک» مبنی بر اینکه آیا شواهدی مبنی بر دخالت بشر در ساخت این ویروس وجود دارد یا نه، گفت: با توجه به بررسی هایی که تاکنون صورت گرفته و تخصص خود بنده هم هست، این نوع ویروس ها می‌توانند جهش های بزرگی داشته باشند؛ اما اینکه آیا دست ورزی محتمل است یا نه، باید بگویم محال نیست و از این روی، بررسی هایی ویژه را در انستیتو در دستور کار قرار داده‌ایم که امیدوارم یکی دو ماه بعد مشخص کند واقعیت چه بوده است.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص زمان پاسخ دهی تست گفت: با گذشت زمان، پیشرفت های زیادی را شاهد بوده ایم و سرعت عمل ما هم بالا رفته و می رود و در نتیجه اکنون می شود به شیوه های سریع در عرض سه تا پنج ساعت به جواب آزمایش رسید اما به شرطی که نمونه ها کم باشد و مثلا تا ده تست در روز به انستیتو برسد نه مثل شرایط فعلی که روزانه چند هزار نمونه دریافت می کنیم. به دلیل همین ازدحام فعلا زمان پاسخ دهی در کشور بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت است. البته روز‌های اول نتیجه دهی به ۹۶ ساعت هم می‌رسید.
 
رئیس انستیتو پاستور ایران در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال انتقال ویروس با آب گفت: آن گونه که بررسی ها نشان داده، مهم ترین عامل انتقال ویروس قطراتی است که از دهان افراد مبتلا خارج می شود و اصطلاحا Droplet نام دارد. این قطرات روی سطوح می ریزند و به واسطه دست زدن ما به آنها و بعد لمس صورت مان ویروس را به بدن ما منتقل می کنند و شایع ترین دلیل ابتلا این است، اما اینکه آیا ویروس از طریق آب منتقل می شود یا نه تا کنون بنده شواهدی در این خصوص  ندیده‌ام.
 
آیا دو نوع ویروس ضعیف و قوی وجود دارد؟ بیگلری در پاسخ به این سوال گفت: در خصوص ویروس قوی و ضعیف شک وجود دارد. به نظر می‌رسد با یک ویروس رو به رو هستیم، ولی جواب افراد به ابتلا به آن متفاوت است. یعنی باید گفت که ویروس در بدن‌های مختلف پاسخ‌های مختلف می‌دهد.
 
وی افزود: بررسی های ما با نمونه برداری های صورت گرفته از نخستین مورد مبتلا به ویروس در کشورمان نشان داد که ژنوم ویروس مطابق همان ژنومی است که در ووهان شیوع یافته بود اما مطالعات دقیق تری لازم است تا ژنوم را دقیق تر بررسی کرده و تغییرات آن را در سطح کشور بررسی کنیم و در نتیجه این بررسی ها، بررسی های دامنه داری است که در مسیر انجام آن از کمک جهانیان از جمله شبکه جهانی انستیتو پاستور، به طور ویژه انستیتو پاستور شانگهای بهره می‌گیریم و با ایشان همکاری خواهیم داشت.
 
بیگلری نتیجه این مطالعات را تحقیق برای ساخت واکسن خواند و افزود: در همکاری‌هایی که آغاز کرده‌ایم، انشالله در چهار حیطه که مشخص کرده‌ایم، کار خواهیم کرد؛ "مطالعه بر ژنوم ویروس"، "مطالعه بر ژنوم انسان ها با توجه به تفاوتی که در پاسخ به ابتلا به ویروس نشان می‌دهند"، "مطالعه بر روی تولید واکسن" و همچنین "پاسخ ایمنی افراد مبتلا شده با درجات مختلف ابتلا و علایم" در دستور کارمان قرار دارد.
 
سرعت نتیجه گرفتن تست به چند ساعت رسیده، اما فعلا ۱ تا ۲ روزه پاسخ می‌دهیم/ ظرفیت تست به روزی ۲۰ هزار می‌رسد/ این نوع ویروس می‌توانند به طور طبیعی جهش‌های بزرگ داشته باشد/ آیا دو نوع ویروس ضعیف و قوی وجود دارد؟ / تاثیر گرما در کاهش شیوع مورد تایید نیست
 
دبیر برد ژنیتک کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با گرم شدن هوا، احتمال کاهش شیوع وجود دارد، گفت: شواهدی هست که این مساله را عنوان می‌کند اما تقریبا از صحت آن مطمئن نیستیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم با گرم شدن هوا این اتفاق می‌افتد یا خیر. آن گونه که می‌بینیم در کشورهای گرمسیری مانند استرالیا و یا سنگاپور، مواردی از شیوع دیده شده اما در عین حال در کشور خودمان شاهد نرخ شیوع کمتر در مناطقی در جنوب کشورمان هستیم که می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه شواهدی وجود ندارد که ثابت کند با گرم شدن هوا زنجیره شیوع کندتر خواهد شد، افزود: باید متکی شویم به شکستن زنجیره انتقال با محدود کردن تماس ها و به این امید نباشیم که با گرم شدن هوا این زنجیره انتقال شکسته خواهد شد. اساس را باید بر این موضوع قرار دهیم.
 
بیگلری در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص کیت های داخلی گفت: پنج شرکت دانش بنیان، کیت تشخیص مولکولی کرونا را در کشور تولید کرده اند و تولیداتشان تایید شده است. یکی از این شرکت‌ها اعلام کرده که هفته‌ای ۸۰ هزار کیت تحویل می‌دهد و بقیه شرکت‌ها هم در همین حد یا بیشتر تولید دارند و در نتیجه اگر وزارت بهداشت بخواهد افراد مشکوک سرپایی و افراد با علایم خفیف را هم آزمایش کند، کیت کافی برای این کار داریم و حتی می‌توانیم صادر کنیم.

وی با تاکید بر این که توانسته‌ایم از کشوری که نیازمند واردات بود، در زمانی کوتاه به کشوری که توانایی صادرات یافته برسیم، افزود: برآورد می‌شود که حدود ۳۰ درصد مبتلایان بی علامت هستند یا علامت کمی دارند که ابتلای این افراد تنها در آزمایشگاه و با انجام تست مشخص می‌شود. تشخیص این افراد و الزام به ماندنشان در شرایط قرنطینه و جلوگیری از تماسشان با دیگران برای شکستن زنجیره انتقال بسیار مهم است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۸
خدا قوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
خداقوت به ضعیف ترین مدیریت کرونا در جهان؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
مدیرین ضعیف رو اربابت امریکا انجام داده که پرستار و دکترهاش به گریه کردن افتادن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
از این مصاحبه بودی سیاست زدگی می آید
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
ازکجا نتیجه گرفتی ضعیفترین هستیم؟ با توجه به کدام دلیل و استدلال؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
دوستی که می نویسه " خدا قوت به ضعیف ترین مدیریت کرونا در جهان" لطفا بنویسه در این رده بندی عالمانه کشورهای ایتالیا ، اسپانیا و آمریکا در چه رتبه هایی قرار می گیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
قوی ترینش کدوم مدیریته؟ آمریکا؟ اسپانیا؟ ایتالیا؟
فرانسه؟ انگلیس؟ دقیقا کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
خداقوت به امارسراسر دروغ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اگه ما ضعیفترین مدیریت رو داریم پس ایتالیا واسپانیا چطورن ؟باروزی 800-900کشته!
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
به نظر من نباید نا امید باشیم و به همه چیز بد بین. الان همون کشورهای غربی غرق در مشکل شدن. با اون همه تجهیز. البته منکر سو مدیریت بعضی از آقایون که باعث شده به ضرب المثل مرغ همسایه غازه برسیم.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
مگر شما از سبک مدیریت کرونا در جهان اطلاع داری که ادعا می کنی در ایران ضعیفترین مدیریت اجرا می شود یا شکمی قضاوت می کنی؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اگه ما ضعیف ترینیم پس تکلیف کشورهای غربی که غرق کرونا شده اند چیه
خود کم بینی تا چه حد!!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
به عباس ۱۴:۱۲
از اونجا فهمیدیم که ضعیف ترین مدیریت را دارین که:
قم را قرنطینه نکردین
پروازهای ماهان به چین را متوقف نکردین
در صدا و سیما انواع مصاحبه ها انجام گرفت برای ساده سازی موضوع کرنا و تقلیل در حد یک سرماخوردگیه
ساده
عادی شدن مملکت از شنبه!!که این باز هم باعث شد که مردم موضوع را جدی نگیرند!!
عباس آقا فعلا موارد بعدی را ذکر نمیکنم در همین حد کافیه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳ مدیریت ضعیف نیست. فکر شما خرابه. نه اینکه در کشورهایی غربی و امریکا امار مرگ پایینه! واقعا چقدر افکار خرابی دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اینهایی که حرف از مدریت ضعیف می زنند هیچ فکر کردن خدشون کجای این کشور دارن گلکاری می کنند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
مقایسه خود با دیگران برای فرار از مسئولیت جایز نیست.
کشور های اروپایی بخصوص آلمان آمارشان و تعدد تست شان به واقعیت نزدیکتر است.
ما به علل متفاوتی که همه کم و بیش می دانند آمارمان هنوز با فاصله بزرگی با واقعیت است،
ولی برای ویروس اهمیتی نداره که واقعیت چیه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
چشم نخورید با این طرز مهار کرونا
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
یک شرکت امریکایی کیت ساخته در عرض فقط ۲ دقیقه تشخیص میدهد!!!!جالبه
ماهي ٦ ميليون ؟ تا اخر سال اينده طول مي كشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
فکر کردی آمریکاست روزی ۵۰۰۰۰تا تست بگیرن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
ماهی میشه 600 هزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
روزی ۲۰ هزار میشه ماهی ۶۰۰ هزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
تست کرونا تنها برای افراد مشکوک ارزش دارد. نه برای همه افراد.
در آمریکا هم فرضا اگر 50 هزار تا امروز تست بگیرند و اونایی که منفی هستند یعنی امروز منفی هستند؛ یک هفته بعد باز نیاز به گرفتن تست مجدد است. شاید از هوا یا باران دوباره گرفته باشند.
تست برای افرادی که علایم ندارند عاقلانه و به صرفه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
امریکا فعلا دستگاه کیت رو داره گدایی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
میشه بگی از کی داره این همه کیت گدایی میکنه؟؟؟
تو کدوم آزمایشگاه انجام میده
خودت رو دلداری نده
با عملکردی درست می توانست نه جهش داشته باشد و نه شیوع گسترده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
مدیریت ضعیف یکی از محصولات مدیران ماست متاسفانه؛ ولی نباید از حق بگذریم که شیوع گسترده را همه کشورها داشته و دارند هنوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
با این کامنت نشان دادی اصلا نمی دانی ویروس چیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
بیخود حرف نزنیم!
این ویروس شناخته شده نیست. واکسن ندارد. درمان مشخص ندارد.. از موج بعدیش خبر نداریم. از عوامل انتقالش اطلاع دقیق نداریم.
اروپا درگل مانده است شما از کشور فقیری چون ایران چه انتظاری دارید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
متذکرجان
شما کدوم جهش منظورتونه؟ آقای دکتر جهش در ژنوم
ویروس رو فرمودند
مطهري
| - |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
سلام عزيزان تست كرونا رو براي همه افراد نمي گيرند و فقط براي افراد مشكود و بد حال گرفته مي شه بعضي از بيماران هم هستند كه بدون تست كرونا و با علايم تظاهرات باليني و سي تا اسكن ريه كاملا مشهود به كرونا هستند و افرادي هم هستند كه كرونا دارند و در منزل دوران نقاهتشون رو گذرنده و يا مي گذرونن و افرادي هم هستند كه كرونا گرفته و خوب شده اند و خودشون هم خبر ندارند پس تعداد كيت ها رو به تعداد جمعيت بخش نكنيد با تشكر كادر درمان بيمارستان
آلمان روزانه ۴۰۰ هزار تست میگیره. من نمیدونم خودشون با کدوم کشور مقایسه می کنند که میگن عملکرد ما قابل قبول.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
خودمان را با خدای غرب پرستان یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه مقایسه می کنیم.
آمار فوتی های انگلیس را با آمار مبتلایان مقایسه بکنید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
افغانستان, جزایر قمر, سومالی, یمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
خوبه شکر خدا ایران رو با اولین کشور صنعتی جهان مقایسه میکنی راستی از مدیریت فرانسه انگلیس وایتالیا امریکا چه خبر
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
با شرایط تحریمی کشور خودمون
منصف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اینش به شما ربطی نداره
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
آلمان رسونده به روزی ۵۰۰ هزار تست،و در اصل داره راه کره جنوبی رو میره که با میزان غربالگری بالا و قرنطینه سریع بتونه جمع و جورش کنه.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
المان امار دقیق نمیده شاید در هفته ۲۰۰۰۰۰ ازمایش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
از کجا آوردی که آلمان روزی 400 تست میگیره. این آمارها را از کجا می آورید.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
آلمان تنها داره 40000 تست در روز می گیره و تازه می خواهد راهی که اسرائیل در پیش گرفته (چند نمونه رو یکجا تست کنه) انجام بده و ظرفیتش رو بالا ببره، اصل خبر هم
https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-pandemic-03-31-20/h_c9b8259b105b4f26a4ade9fb61b954ce
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
فقط المان. بقیه از ما هم بدترن. خود کم بین نباشبم و به جای حرف بی‌ربط به وزارت بهداشت کمک کنیم.
چه حرف مسخره ای، نتیجه ۲ ساعته مشخص ولی سه روزه اعلام میکنیم، با اونموقع که سه روز طول میکشد و نتیجه اعلام میشد، چه فرقی داره؟
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
چیزی داریم بنام صف انتظار
ظرفیت کل ابزار تست موجود باعث طولانی شدن زمان پاسخ می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
عباس اقا
این صف انتظارتون آخه با آمارتون نمیخونه!!پس اقلا آمارتون رو درست کنین!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
چون اصلا ساخت کیت که سه ساعته جواب می دهد
از اساس دروغ است
چون چرا وقتی سه ساعته جواب میدهد
دو روز معطل می کنید ؟
در دروغ گفتن مسولان در دنیا اول جهان هستیم
سئوال اصلی اینه که چرا کمک های اهدایی کشورها رو با ملت پولی حساب می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
کمک دیگر کشورها نیم درصد هزینه های درمان کشور ما هم نمی شود.
کمی هم حساب و کتاب کنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
چند حساب می کنند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
این جماعت فقط دست ، بگیر دارند
و بدون پول حتی جواب سلام مردم را هم نداده
و نمی دهند
صد سال پیش ویروس انفولانزای اسپانیایی در ایران شایع شدو باعث مرگ یک میلیون ایرانی شد ، کرونا پیش ان بیماری در حد یک شوخی ست.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اون صد سال پیش هست که سفر و وسایل نقلیه درست و حسابی نبود. الان میتونه سریع شیوع پیدا کنه چون عصر ارتباطاته
در ضمن اونموقع اصلا بهداشت درست و حسابی نبود الان این همه بیمارستان و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
سالها بعد مشخص میشه الان نمیشه درباره قدرت و البته منشا ان مطمئن حرف زد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اولا این یک میلیون را از کجا آوردی دوم بیماری ویروسی شوخی بردار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
این دقیقا همون ضرب المثل معروف نیست که به مرگ میگیری که به تب راضی بشیم؟
سحر قریشی جاننننن
ریاضیدان ! قرار نیست که همه 80میلیون جمعیت ایران را تست بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
پروفسور! متن رو درست بخون باید از همه تست گرفته بشه.
علاّمه بزرگوار حضرت آقاى شيخ حسن فريد گلپايگانى كه از علماى طراز اول تهران هستند از استاد خود مرحوم آيت اللّه حاج شيخ عبدالكريم يزدى حائرى اعلى اللّه مقامه نقل نمود كه فرمود: اوقاتى كه در سامرا مشغول تحصيل علوم دينى بودم ، وقتى اهالى سامرا به بيمارى وبا و طاعون مبتلا شدند و همه روز عده اى مى مردند.
روزى در منزل استادم مرحوم سيد محمد فشاركى اعلى اللّه مقامه جمعى از اهل علم بودند ناگاه مرحوم آقاى ميرزاى محمد تقى شيرازى رحمة اللّه عليه - كه در مقام علمى مانند مرحوم فشاركى بود تشريف آوردند و صحبت از بيمارى وبا شد كه همه در معرض خطر مرگ هستند.
مرحوم ميرزا فرمود: اگر من حكمى بكنم آيا لازم است انجام شود يا نه ؟ همه اهل مجلس تصديق نمودند كه بلى .
سپس فرمود: من حكم مى كنم كه شيعيان ساكن سامرا از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زيارت عاشورا شوند و ثواب آن را هديه روح شريف نرجس خاتون والده ماجده حضرت حجة بن الحسن عليه السلام نمايند تا اين بلا از آنان دور شود. اهل مجلس اين حكم را به تمام شيعيان رساندند و همه مشغول زيارت عاشورا شدند.
از فردا تلف شدن شيعه موقوف شد ولى همه روزه عده اى از سنى ها مى مردند به طورى كه بر همه آشكار گرديد.
دولت بی تدبیر درمقابل کرونا
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
ربطی به دولت نداره. از اونموقع که گفتن نظامیان بیان کمک گفتیم الان میان تو خیابون اجازه نمیدن مردم برن سفر و بیرون دور دور اما هیچ خبری نشد فقط شعارش رو آوردن
امار ابتلابه کرونا و تلفات ناشی از ان غیرواقعی
اماربیکاری غیرواقعی
نرخ تورم غیرواقعی
نرخ رشد اقتصادی غیرواقعی
شاخص بورس ساختگی و غیرواقعی
نرخ ارز دستوری وغیرواقعی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
کدخات امریکا فعلا از دروغ گویی در همه زمینه پیشتازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اخه چرا باید بدبین بود به آمارهای وزارت بهداست؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
همه چی را با دروغ به مردم فیصله میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
تو خودت پینکیویی
باهمین فرمان برویم جلو تمام ایران مبتلا می شوند و میلیون ها نفر قربانی هوای نفس مسئولان خواهند شد، کثرت مرگ میرها در ایران به حدی خواهد رسید که زمین برای دفن متوفیان کم خواهد آمد.
حیف که فایل صوتی نمیشه بارگذاری کرد وگرنه فایل صوتی کرونا درگذشته اند و از این تعداد فقط از حدود ۴ هزار نفر از درگذشتگان تست گرفته شده بوده است و بقیه را به نام آنفولانزا در گواهی مرگ، ثبت می کنند.ای که خودم از مسولین در صحبت تلفنی داشتم را قرار می دادم تا ببینید مه تا الان حدود ۲۸ هزار ایرانی در اثر ابتلا به
خیلی حرفهای دست اندر کاران جالب است، بعدا مردمان ما قضاوت خواهند کرد.
انشاالله حضرت ولی عصر عج زودتر ظهور کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
یه نگاهی به امریکا ایتالیا و انگلیس فرانسه وبیشتر کشورهایی اروپایی بنداز اون کشور زمین برای فوتی هاشو کم میارن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
تابناک جان درست منتشر نشده است
اسم خودشونم گذاشتن ، مسول
با اين امارها خوبه نگفته ما بهترين مقابله با ويروس رو در سطح جهان داريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
از کشور امریکا انگلیس و فرانسه ایتالیا و بیشتر کشورهای به اصطلاح پیشرفته ارو پا بهتر عمل کرده شما حرف نزنید بیشتر ضایع میشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
رییس جمهور صراحتا اعلام کرد که ما نه قرنطینه چینی را قبول داریم و نه آمریکایی و اروپایی را,یعنی ما سرآمد هستیم در بحث مقابله با ویروس کرونا!
اگر قم را قرنطینه میکردین و پرواز ها را به چین متوقف اینقدر مصیبت نداشتیم حالا مجبور هستین انواع و اقسام دروغها را سر هم کنید تا وضع را مثله کشورهایی مثل ژاپن و آلمان نمایش دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
راست میگی از قم ووهان چین به 192 دو کشور منتقل شده
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
شیوع گسترده کرونا ویروس در آمریکا و اروپا هم بدلیل قرنطینه نشدن قم اتفاق افتاده ؟ تلفات گسترده در اسپانیا ، ایتالیا و آمریکا ناشی از چیست ؟ تورو خدا اظهارنظرهای غیر کارشناسی و ناامید کننده را متوقف کنید. چقدر اصرار بر خود بدبخت بینی دارید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
شما الان خيلي كارشناسي صحبت كرديد
هزينه قرنطينه قم خيلي خيلي كمتر از بدبختيه الان هست. رفت و امد به قم يا نه هر شهر ديگه اي كه مبدا و مركز كرونا شده بود رو بايد محدود ميكردن
تازه اگر از روز اول پروازهاي چين قطع ميشد و بعد از اون تمام پرواز ها محدود و با اعمال قرنطينه انجام ميشد، اصلا اي همه بدبختي ايجاد نميشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
قبل از قم بوده
سوغات ووهان اول رفته فرودگاه امام تهران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
قم هراسی کار منافقین هست که ازقم سیلی خوردند.
قم مرکز ایرانه هیچ مرز زمین دریایی و هوایی با خارج کشورنداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اولین شهری که کرونا در آن مشاهده شد را باید قرنطینه میکردن درست شد الان
این تولید «هفته‌ای ۸۰ هزار کیت» از کدوم هفته شروع میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
مبدا اش تو اينده هست
تازه 20 هزار تا ، چقدر توان بالايي است در مقابل جمعيت ما
خخخخ
این تولید «هفته‌ای ۸۰ هزار کیت» از کدوم هفته شروع میشه؟
نام و نشان صاحبان این خودروهایی که توجه به مقررات ندارند و می خواهند
شهر به شهر بشوند،وارد یک لیستی کنند و بعد پایان این بحران از طریقه
پرداخت مالیات بیشتر قسمتی از مخارج کمرشکن درمان کرونا را ماهیانه پرداخت کنند/فک نکنم دیگه کسی خودش را لوس کنه و بگه تو خونه حوصله ام سر میره
زحمتکشان واقعی پرستاران و پرسنل خدمات بیمارستان ها هستند

پزشکان مغرورانه از بیمار دوری میکنند.

خدا قوت فقط به همه پرستاران و پرسنل خدمات
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اگر شما مشکوک باشی پیش پرستار میری یا پزشک؟
همه مهمند از پزشک تا پرستار و بهیار و نگهبان و کارشناسان آزمایشگاه و رادیولوژی
چقدر اصرار دارند بگویند این ویروس دستکاری شده بابا هم امریکا هم اسراییل خودشان هم در گیر شده اند چیزی بنام ژنوم ایرانی هم نداریم ژنوم ایرانیها در اثر تهاجمات در طول تاریخ دستخورده شده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
این ویروس کار چین با همکاری روسیه و بعضی از کشورهاست
چقدر اصرار دارند بگویند این ویروس دستکاری شده بابا هم امریکا هم اسراییل خودشان هم در گیر شده اند چیزی بنام ژنوم ایرانی هم نداریم ژنوم ایرانیها در اثر تهاجمات ن در طول تاریخ دستخورده شده
چقدر اصرار دارند بگویند این ویروس دستکاری شده بابا هم امریکا هم اسراییل خودشان هم در گیر شده اند چیزی بنام ژنوم ایرانی هم نداریم ژنوم ایرانیها در اثر تهاجمات نظامی در طول تاریخ دستخورده شده
درسی که مسولین باید ا ز کرونا بگیرن!!!
این که این میکروفن رو از بعضی ها بگیرن !!!
متاسفانه بعضی ها عقل کل هستند از گوشه کنار کشور یه بلند گوی مفت یه گوش مفت و یه مدرک دکتر مفت دارن راجع به کهکشان و امریکا و کرونا نخود لوبیا همه چی نظر میدن
کارشناس !!!!خسته نشدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا تعدادی که بیتوجهن رو بشونید توخونه هاشون
عملکرد ما باتوجه به بودجه وامکانات کمتری که دراختیار داریم همچنین زمان کمتری که برای برنامه ریزی وتامین امکانات دراختیار داشتیم (باتوجه به اینکه مادومین کشوری بودیم که بابحران شیوع کرونا مواجه شد )نسبت به خیلی از کشورهای ثروتمند اروپایی که هم منابع مالی خوبی دراختیار داشتن وهم حداقل یک ماه بعد از ما دچار کرونا شدن ، عملکرد قابل قبولی بوده .رفتاراکثر مردم مان هم نسبت به دیگر کشورها بهتربوده نه به فروشگاهها هجوم بردن وهم درمساله قرنطینه خانگی ونرفتن به مسافرت اکثرا همکاری خوبی داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اره بر خلاف تلويزيون، مردم خيلي خوب عمل كردند، ولي با زينه كمتر از اين هم ميتونستيم
عملكرد بهتر از اين داشته باشيم
چرا تو خوشحالي ها، رفاه، امنيتىامنيت اقتصادي و شغلي ، ايران رو با اروژا و امريكا مقايسه نميكنيد هر روز و هر روز
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
آمارتون اگه درست باشه
با سلام
سیزده هم تمام می شود وما همچنان در خانه خود را زندانی کردیم برای حفظ جان خود و مردم ولی انتقام سخت در انتظار این اقایان که اقرار به سررشته و تخصص نداشتن می کنند از طرف مردم باشند این مردم که این ویروس کرنا را به داخل کشور نیاوردند و در هر گونه تصمیم واگاهی به جمعیت هم همواره چند فاز عقب هستند
من واقعا نمیفهمم الان روزی سه هزارتا مبتلا داریم. بعد میخوان فاصله گذاری رو کم کنن؟ بابا باریکلا به این درایت و هوش
خیلی هاپول نیازدارند
مقداری ازپول خودمردم راخرج خودمردم کنید
به حساب هرنفر حداقل بایدماهیانه پانصد هزار تومان واریزکنید
انصاف داشته باشید
ملت فقط اون بیست درصد شکم سیر نیست
اگه قرار باشد اين ويروس دست ساز باشد كارچين و روسيه است كه كمترين ضرر انساني و اقتصادي را در جهان داشتند.نه كار اورپا و امريكا كه هم امار تلفات بالاتري دارند هم امار ضرر اقتصاد .دوما كسي براش نفع نداره به ايران با اين اقتصاد داغونش حمله ويروسي كنه پي دست از فرافكني برداريد .اگر هم دست ساز باشه برين به چين و روسيه بگين
روز طبیعت نه. سیزده به در.
انستیتو پاستور ایران منشاء خدمات بسیار موثری در جلوگیری از گسترش بیماریهای همه گیر و طاعون در کشور بوده است وجای تشکر بسیار دارد
دروغ
زنده باد كادر درماني كشور كه با اين كمبودها ايثار ميكنند
تشكر تابناك كه درروهاي تعطيل هم نظرات را پخش كرديد زنده باشيد
مطمئن بودم میخاد بگه ما خیلی خوب و قوی هستیم در راستای فرمایشات ریاست جمهور !!!! خدایی چند درصد مردم این حرفها رو باور میکنن؟
هوراااااا
قرارشده به مرده های کرونا قبررایگان بدن !!!
بازم بگید دولت روحانی هیچ کاری برای مردم نمیکنه
با سلام و عرض ادب
با توجه به شناختم نسبت به عملکرد ویروس کرونا مطالب زیرا عرض میکنم:
1- فعالیت این ویروس ربطی به گرما ندارد ولی در فصول گرم مدت ماندگاری بر روی سطوح خارجی کمتر می باشد. یعنی میزان شیوع کمتر است.
2- ویروس هم فعالیت هوازی دارد و هم غیر هوازی و بسته به شرایط سوئیچ میکند.
3- ویروس نسبت به افزایش حرارت بدن تقریبا مقاوم است (تا آستانه تحمل حرارتی بدن) ، یعنی با افزایش دمای بدن (عرق کردن و ورزش) تاثیری بر روی آن ندارد.
4- به احتمال غریب به یقین واکسنی برایش قابل تعریف نیست.!؟
3- بهترین راه ممکن برای عدم آلودگی رعایت بهداشت و دستورات ستاد مبارزه با کرونا و موارد زیر است
3-1- از مصرف قند و شکر و فرآورده های آن مثل مربا ، شیرینی و ... جدا پرهیز نمائید.
3-2- از مصرف مواد حاوی نگهدارنده و رنگهای خوراکی پرهیز نمائید.
3-3- به جهت تاثیر بسیار مستقیم در افزایش فعالیت ویروس از مصرف مشروبات الکلی صرف نظر کنید.
3-4- در این ایام استفاده از مواد آرایشی بخصوص پاک کننده های لاک ناخن و هر ماده ائی که حاوی استون و گروه های استالدئید است اجتناب کنید.
3-5- علاوه بر مصرف گوشت های سفید از گوشت گاو هم استفاده کنید. و همچنین گوشت گوسفند ، بز و شتر
3-6- مصرف شیر و تخم مرغ آب پز توصیه می شود به اضافه در صورت تحمل ادویه فلفل قرمز تند و آویشن
3-7- جایگزین های قند و شکر مثل خرما ، کشمش ، عسل و ...
3-8- استفاده موکد در مصرف میوه جات ، مرکبات و سبزیجات الخصوص آن دسته که آنتی اکسیدان دارند.
9-3- در استفاده از میوه جات و مرکبات بهتر آن است طبق نظر یک هموطن (اگه اشتیاه نکنم خوزستانی بود) که فرمودند بمدت خاصی ابتدا در آب گذاشته و سپس آنرا مصرف کنید، اقدام گردد.
3-10- و رعایت حداکثر فاصله از مواد الکترونیکی و کنترلی ائیکه در محدوده فرکانسی 260 تا 340 نانومتری اشعه ماورای بنفش تاثیر می گذارند.
باتشکر
بعضی ها کارشون شده فقط موج متفی فرستادن ضعف زیاده ولی قوت هم زیاده هر که می گه خرابه خودش چه کار مفیدی انجام میده تو جامعه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی