بازدید 8440

مقام‌پزشکی آمریکا:باید برای مرگ ۱۰۰هزارنفر آماده باشیم

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مقابله با کووید-۱۹ گفت باید برای مرگ بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اثر این بیماری در ایالات متحده آمادگی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۶۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 01 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آنتونی فاوچی عصر سه‌شنبه در نشست خبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و سایر اعضای کارگروه مربوطه این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری مطرح کرد و افزود: همانطوری که این عدد را حدس می‌زنیم باید برای آن آماده شویم.

وی ادامه داد: این کار سختی است. مردم در حال رنج و در حال مرگ هستند . این پاسخی برای مشکلات ما خواهد بود. بنابراین ، همان‌طور که ما منتظر ۳۰ روز آینده هستیم، بیایید همه با هم جمع شده و مطمئن شویم که با تمام شدت و نیرویی که می توانیم، برای مقابله با آن اقدام کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا هم که روز گذشته گفته بود در ۲ هفته آینده بیشترین مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را خواهیم داشت، تکرار کرد: ۲ هفته آینده از نظر گسترش ویروس کرونا بسیار دشوار خواهد بود

ترامپ با تاکید بر اینکه "ما بیش از هر کسی در جهان آزمایش کرونا انجام می‌دهیم"، اظهارات گمراه کننده‌ایم مطرح کرد چرا که به اعتقاد کارشناسان بهداشتی، دولت ترامپ از سایر کشورها عقب افتاده است.

دکتر دبورا بیرکس هماهنگ کننده پزشکی کاخ سفید هم در این نشست گفت: هیچ واکسن سحرآمیزی یا دارویی برای این ویروس وجود ندارد. این تنها به رفتارهای تک تک ما مرتبط است.

وی تاکید کرد: این تنها چیزی است که در ۳۰ روز آینده روند همه‌گیری را تغییر دهد.

هماهنگ کننده پزشکی کاخ سفید، نمودارهایی از ایالت‌های مختلف آمریکا درباره کرونا نشان داد که نیویورک و نیوجرسی فاصله زیادی با ۴۸ ایالت دیگر داشتند و گفت روند شیوع ویروس در ایالت واشنگتن که در ابتدا بسیار سرعت داشت، اکنون کاهش یافته است.

بیرکس با نمایش روند بیماری در ایتالیا اظهار کرد این نمودار به ما امیدواری زیاد می‌دهد که به لبه چرخش به سمت پایین نزدیک می‌شود. نکته قابل توجه این است که ایالت واشنگتن روند صعودی جدی نداشته است و همه جامعه باید از الگوی آن پیروی کنند. اکنون می‌دانیم که این یک تفاوت بزرگ است.

بر اساس اعلام تارنمای دانشگاه جان هاپکینز، تا این ساعت تعداد ۱۸۶ هزار و ۲۶۵ نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و سه هزار و ۸۱۰ نفر هم جان باخته‌اند.

۶ هزار و ۴۳ نفر هم بهبودی یافته‌اند اما آمریکا همچنان دچار کمبودهای شدید بهداشتی و درمانی است و ترامپ هم تا ۳۰ آوریل دستورات مربوط به فاصله اجتماعی را تمدید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل