بازدید 10770

آغاز ضدعفونی ماسک پزشکی مصرف شده در آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا که روز گذشته گفته بود هر ماسک ان ۹۵ می‌تواند ۲۰ بار استفاد شود، از به کارگیری ۱۲۰ هزار دستگاه ضدعفونی کننده این ماسک‌ها در اوهایو، نیویورک و واشنگتن دی سی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 31 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود درباره ویروس جدید کرونا افزود: شرکت‌های دارویی همچنین در حال تولید میلیون‌ها دز داروی کلروکوئین هستند.

رئیس جمهوری آمریکا بارها گفته است داروی هیدروکسی کلروکوئین که یک داروی ضد مالاریا است به همراه آزیترومایسین برای درمان کرونا مفید است.

ترامپ روز گذشته اعلام کرد این دارو بر روی یکهزار و ۱۰۰ بیمار در نیویورک آزمایش شده است و به زودی نتایج آن مشخص می شود.

اگرچه برخی از پزشکان هم با نظر ترامپ برای تاثیرگذاری این دارو موافق هستند، اما خبرهایی از فوت برخی بیماران به دلیل استفاده از این دارو مشاهده شده است. همچنین تاکنون سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این دارو برای درمان کووید-۱۹ را تایید نکرده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره ضدعفونی کردن مکرر ماسک‌های پزشکی ان ۹۵ هم گفته بود، این ماسک‌ها مواد خوبی دارند و می توانند برای ۲۰ بار ضدعفونی شده و مصرف شوند.

ترامپ می‌گوید این دستگاه‌ها در اوهایو، نیویورک، ایالت واشنگتن و واشنگتن دی سی مستقر می‌شوند تا به این وسیله، کمبود ماسک ان ۹۵ برطرف شود.

وی که روزهای گذشته از فناوری آزمایش کرونا در پنج دقیقه خبر داده بود، در نشست امروز اظهار کرد تا کنون بیش از یک میلیون آزمایش کرونا گرفته شده است.

بر اساس اعلام تارنمای دانشگاه جان هاپکینز تا این ساعت، ۱۵۹ هزار و ۱۸۴ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۲ هزار و ۹۵۴ نفر هم جان باخته‌اند.

تعداد پنج هزار و ۵۹۵ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

ترامپ با بیان اینکه ما در بحبوحه چیزهای بسیار سختی قرار داریم، گفت اما ما پیروز می شویم و متخصصان پزشکی جنگجویان ما هستند.

وی در حالی که هفته گذشته بارها بر لزوم بازگشایی فعالیت‌ها سخن گفته بود، اکنون پس از دریافت بودجه عظیم ۲.۲ تریلیون دلاری و حرکت مثبت برخی شاخص‌های اقتصادی افزود: اقتصاد در حال بازگشت است اما تمرکز من بر حفظ جان‌ها است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: مایک پنس تماس با بیمارستان‌ها را برای دریافت گزارش روزانه از ظرفیت تخت، آی سی یو، دستگاه تنفس مصنوعی و درجات تجهیزات پزشکی حیاتی آغاز کرده است.

ترامپ همچنین از تصمیم این دولت برای ارسال کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به ایتالیا خبر داد و اضافه کرد: آنها اوقات بسیار سختی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی