بازدید 24014
سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری

چون در موج بازگشت مسافران هستیم، «جابجایی» ممنوعیت ندارد / علاقه مندی شدید به تست PCR نشان از ناآگاهی دارد / پروتکل تدفین قدیمی‌ است، اما برخی «جوگیر» هستند! / برخی علاقه مند به ارائه آمار هستند که حاضریم تریبون را در اختیارشان بگذاریم

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت گفت: اینکه در کشورمان علاقه مندی به تست PCR جا افتاده و به حساسیت کم و سرعت پایینش بی توجهی می‌شود، نشان از ناآگاهی دارد، وگرنه سی تی اسکن روشی با حساسیت بسیار بالا در تشخیص کووید ۱۹ است که در نیم ساعت و حتی کمتر به نتیجه می‌رسد.
کد خبر: ۹۶۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 30 March 2020
تابناک اجتماعیسخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت بهداشت گفت: اینکه در کشورمان علاقه مندی به تست PCR جا افتاده و به حساسیت کم و سرعت پایینش بی توجهی می‌شود، نشان از ناآگاهی دارد.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه که به مانند روز‌های گذشته آنلاین برگزار می‌شد، در پاسخ به سوالات پرتکرار در خصوص کیت‌های تشخیصی، ضمن تاکید بر توانمندی‌های کشورمان که منجر به ساخت کیت‌های تشخیصی شده، بار دیگر بر ضرورت اهمیت «مسئولیت مشترک» و بر اساس آن، اقدام مشترک برای برون رفت جهانیان از بحران کرونا تاکید کرد.
 
وی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی ها برای تولید انبوه کیت های ایرانی، در پاسخ به سوالی در خصوص استقبال برخی کشورها برای دریافت کیت از کشورمان گفت: ما نه تنها از این همکاری ها استقبال می کنیم، که تاکید داریم راه برون رفت جهان از بحرانی که به آن گرفتار شده، توجه به مسئولیت مشترک و اشتراک گذاری تجارب، امکانات و دانش است و این اقدام ضروری فارغ از مسائل سیاسی باید پی گرفته شود.
 
چون در موج بازگشت مسافران هستیم، جابجایی ممنوعیت ندارد/ علاقمندی شدید به تست PCR نشان از ناآگاهی دارد/ پروتکل تدفین قدیمی‌ست اما برخی «جوگیر» هستند!
 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در خصوص علاقه مندی برخی از مردم به تست های پی سی آر هم باید بگویم این موضوع قطعا از سر ناآگاهی است، به ویژه اگر بدانیم تست PCR حساسیت پایینی دارد و زمان زیادی برای مشخص شدن نتیجه اش نیاز دارد و سی تی اسکن روشی است که در نیم ساعت و حتی زودتر به نتیجه می رسد و حساسیت بسیار بالایی هم دارد.
 
جهانپور در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص چرایی تداوم فعالیت تعاونی‌های اتوبوسرانی و جابجایی مسافران در روزهایی که طرح فاصله گذاری در دستور کار قرار دارد و تشدید شده، گفت: اساسا خدمات اجتماعی تعطیل و متوقف نشده و قرار هم نیست متوقف شود، به ویژه زمانی که در موج بازگشت مسافران قرار داریم و افرادی که به هر دلیل ضرورت داشته به سفر بروند، در مسیر بازگشت قرار دارند. البته ممکن است بعد از این تدابیر تشدید شود.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی تدفین جان باختگان با مقادیری آهک، گفت: پروتکل های تدفین قدیمی است و تقریبا در خصوص تدفین نکته تازه ای ندارد و تنها در تغسیل جان باختگان مواردی را متذکر شده است. اینکه مطالبی در فضای مجازی مطرح می شود، از جمله عمق زیاد در تدفین یا غسل ندادن یا کفن نکردن و امثال این موارد صحت ندارد و پروتکل تدفین با همه آداب و رسوم دینی و سنتی کشورمان تطابق دارد. البته منکر نیستیم که برخی افراط می کنند و از پروتکل ها فراتر می روند و به اصطلاح جوگیر هستند!
 
رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به برخی شایعات درباره صادرات اقلامی بهداشتی و حفاظتی گفت: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد و تاکید می‌کنیم که خودمان مشتری این اقلام ـ چه در داخل و چه در خارج از کشور ـ هستیم. بار دیگر می‌گویم وزارت بهداشت کشورمان هرچه تولید در این حوزه باشد، خریدار است و اضافه می‌کنم طرح شایعات علیه کشورمان به منظور مشوش کردن افکار عمومی موضوع جدیدی نیست.
 
وی افزود: چگونه ممکن است تردد بین کشورها قطع باشد، چه هوایی، چه دریایی و چه زمینی محدودیت و ممنوعیت توسط کشورهای مختلف اعمال شده باشد اما ادعا شود که چیزی به دیگر کشورها ارسال شده؟ اگر منظورشان قاچاق و به شیوه هایی مانند کولبری است که نیروی انتظامی مقابله می کند و مسئولیت دارد. البته باز هم لازم است تاکید کنم اگر در حوزه ای نیازمان مرتفع شود، در راستای مسئولیت مشترک از اشتراک گذاری با دیگر کشورها استقبال هم می‌کنیم اما هنوز نیاز داریم.
 
جهانپور در ادامه در پاسخ به این که نیازمندی های وزارت در حال حاضر چیست، گفت: روز گذشته تاکید کردیم که به ونتیلاتور و تخت آی سی یو نیازمندیم تا هر کسی می‌خواهد هدایایی برای کشورمان ارسال کند یا این اقلام را به ایران بفروشد، از نیاز ما آگاهی داشته باشد اما در تکمیل باید یادآور شوم، هم اکنون یعنی امروز نیاز به ونتیلاتور نداریم و اعلام نیازمان برای روزهای آتی و هفته های بعد است. در روزهای بعد به تخت آی سی یو و ملحقات آن مانند ونتیلاتور نیازمندیم.
 
چون در موج بازگشت مسافران هستیم، جابجایی ممنوعیت ندارد/ علاقمندی شدید به تست PCR نشان از ناآگاهی دارد/ پروتکل تدفین قدیمی‌ست اما برخی «جوگیر» هستند!
 
او در ادامه در خصوص نگرانی بیماران غیرکرونایی از مراجعه به مراکز درمانی گفت: افرادی که ضرورتی به مراجعه به مراکز درمانی داشته باشند، می‌توانند با تماس با شماره تلفن 190 و وارد کردن کد بخش درمان که مورد نظرشان است، دریابند که کدام مرکز در اطرافشان پذیرای ایشان خواهد بود. البته این برای آن دسته افراد است که فوریت پزشکی دارند، چراکه فعالیت های غیرفوریت دار فعلا متوقف شده است.
 
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره ارائه آمار کرونا در استان‌ها با استفاده کلماتی مانند «موارد مشکوک»، گفت: ارائه آمار مبتلایان قطعی اگر توسط هر دانشگاهی اعلام شود، مشکلی نیست، اما متاسفانه مرجع مشخصی در این زمینه در برخی استان‌ها وجود ندارد و برخی افراد به ارائه آمار علاقه دارند که حاضریم این میز یا تریبون را در اختیار آن‌ها بگذاریم!

وی ادامه داد: در شرایط اپیدمی در یک منطقه همه موارد می‌توانند مشکوک باشند. مواردی که بر اساس تشخیص یا شک بالینی پزشک است هم مطرح می‌شود. این عدد‌ها در بسیاری مواقع متفاوت است و حتی در برخی استان‌ها در یک روز متناقض است. اگر این موارد توسط افرادی در بدنه دولت مطرح شود، تخلف بوده و قابل پیگیری است. افراد بیرون از دولت هم در این زمینه به نشر اکاذیب پرداخته‌اند، زیرا ممکن است اطلاعی نداشته باشد که چه اقدامی انجام داده‌اند. این اعداد در بسیاری مواقع غیر دقیق و غیرمستند است؛ بنابراین، از رسانه‌ها می‌خواهیم که از درج این اعداد جلوگیری کنند.
 
جهانپور در پاسخ به این که قوه قضائیه تاکید کرده در اجرای فاصله گذاری تاخیر صورت گرفته، گفت: فاصله گذاری اجتماعی که برخی آن را فاصله گذاری فیزیکی می‌خوانند از روز نخست شناسایی بیماری و رهگیری آن با تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و بعد سینماها و تجمع های مذهبی آغاز شد؛ بنابراین تاخیر رخ نداده و ارزیابی خطر مستمر موجب شده تشدید فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین در دستور کار باشد؛ بنابراین، شاید شاهد تمدید آن بر اساس نتایج ارزیابی های بعدی خطر باشیم.

وی درباره افزایش مصرف آب در کشور گفت: افزایش مصرف آب به خودی خود در پیشگیری از کرونا تاثیری ندارد و به نگرانی‌ها و اضطراب‌های وسواس گونه برمی‌گردد که شاید منجر به استفاده مازاد بر نیاز از آب شده است. در این زمینه فقط شست‌وشوی مکرر دست با آب و صابون مطرح است که خیلی نمی‌تواند باعث افزایش مصرف آب شود. توصیه وزارت بهداشت فقط شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون برای ۲۰ ثانیه است و مردم باید از آب برای مصارف بهداشتی به درستی استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
سلام
کاشکی آقای دکتر اقلا روزی یکبار مصاحبه ها ییا توصیه های سازمان بهداشت جهانی رو خوانده بودند. یا احتمالا خودشان شریک رادیولوژیست ها هستند. لینک زیر آخرین مصاحبه دبیر کل سازمان جهانی است که بیماریابی سریع بهترین راه شناسایی و قطع زنجیره های انتقال است. تا بیمار علامت دار نشده چگونه با سی تی اسکن شما می خواهید شناساسیی کنید. بله بعضی از کیت های PCR حساسیتشان کم است (بعضی از انواع چینی) نه همه. ولی زمانی به شما جواب می دهد که هنوز علائم واضحی در ریه دیده نمی شود. همه کشورها دنبال کیتهای سریع هستند و شما دنبال علامت دار شدن و بعد اقدام کردن.
ثانیا حضور فرد برای نمونه گیری PCR کمت از 2 دقیقه و در محل آلوده هم انجام نمی شود و اگر کیت آماده باشد در کمتر از 2 ساعت جواب آماده است با اختصتصیت زیاد. پس بدنبال روش های تشخیصی باشید که کم خطر و قبل از وقوع واقعه جواب بدهد.

https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-
covid-19---27-march-2020
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تازه اروپایی ها میخواهند بیایند پیش ایشون تلمذ کنند!!!دیگه ادعاتون تو حلقم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
یک لایک برای تایید فرمایش شما کافی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
اگر فرض کنیم کیت به صورت نامحدود در دسترس است (که نیست) بعد از آن باید موارد زیر را ذکر کرد
هر کیت تشخیصی 60 دلار قیمت دارد (فقط هزینه کیت)
انجام آزمایش به جز کیت به دستگاهها و تجهیزات و نیروهای متخصص نیازمند است
چرا حرف الکی به مردم می گویید اصلا موج اول مسافرتی در کار نبود که نگران موج بازگشتش باشید می خواهید تقصیرها را به گردن مردم بیاندازید شرم کند آن کسی که عمدا کرونا را وارد ایران کرد ....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تمتم توان صدا و سیما رو گذاشتن که بندازن تقصیر مردم
خب جاده رو ببند کسی نره مسافرت کاری داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
ما که دیدیم چقدر مسافر به اصفهان لومده، پس آقای دکتر درست میگند
امارغیرواقعی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
خب که چی!
شما برای خودت آمار رو ضرب در صد کن!

خب حالا چی شد؟
مردان خدا دستمریزاد بر همت شما.
به شخصه سپاسگذارم از لطف و زحماتتان که برای ما میکشید.
اصلا وجود شما بعنوان دولت چه ضرورتی دارد ؟ مملکت به امان خدا ول شده . اگر نباشید چه اتفاقی می افتاد جز اینکه پول کشور هدر نمی رود ... !
پاسخ ها
ایرانی
| France |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
الان دو ماهه مجلس تطیله چی شد؟! همه چی بهتره و هزینه های کشورم کمتر شده
بهتراست بجای کلمه پروتکل از یک کلمه معادل و هم معنی آن درفارسی که گویاتر وقابل فهم برای همه باشد استفاده شود.
پاسخ ها
پرتو
| Germany |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
پیشنهاد شما چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
از حدود سی سال پیش من خودم در مکه و مدینه شاهد بودم روی جنازه ها آهک می ریختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
به جای پروتکل کش نسخه را پیشنهاد میکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
معادل فارسیش آیین نامه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
دستور العمل
تعداد مرگ و مير ناشى از نارسايى تنفسى را أعلام كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
خب که چی بشه؟!
اگر فوتی های امسال با سال گذشته مقایسه شود به مراتب کمتر است.
چون سکته های بد غذایی عید دیدنی کمتر شده و کشته های تصادفات کاهش یافته است.
سلام
اینکار دوستان که به مسافرت رفتند یعنی به هدر دادن کل زحمات اولیه پزشکان تا بحال .
و این ظلمی است که به دیگران کرده اند و پزشکان و کادر در مانی
چرا گذاشتین برن مسافرت که حالا توش بمونین؟!!!چون مدیریت بلد نیستین!!!در شرایط بحرانی فرق مدیر لایق و نالایق مشخص میشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
چون کشور آزادی هستیم!
چون همه ما مردم را به تخطی از دستورات کسوری دعوت کردیم!

خانمی که فرزندش را به سرپیچی از دستورات پدر دعوت می کند حق ندارد در مورد خاص ناراحت شود که چرا اوامر پدر را اطاعت نمی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
اونها مدیریت ندارن،کسانی که با تمام اخطارها به مسافرت رفتند نباید خانواده خودشون رو مدیریت کنند؟حتما باید زور بالا سرمون باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
والا با داشتن عده ای زبان نفهم مدیریت قوی هم کاری نمیتواند بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
به ناشناس ۲۰:۳۸
مردم رادعوت کردید؟!!!مردم عوام چه تخصصی داره که بتونه درک کنه؟!!شما به عنوان متخصص و مدیر باید این نکته را متوجه میشدی نه اون عوام زن ذلیل!!!این یک مکانیزم دفاعی روانشناسیه"فرافکنی"پس اگه خود مردم باید تشخیص میدادن شمای مدیر را برای چی میخوان؟!!!پس فرق مشد عباس قصاب با من مدیر چیه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
به ناشناس ۲۱:۱۲
بله در مواردی که جان مردم در خطره باید زور باشه!!من اگر مدیر قابلی باشم متوجه میشم که مردمی که با برنامه های صدا و سیما همه چیز را گل و بلبل میبینند نمیتوانند عمق فاجعه را درک کنند!!!پس خودم به عنوان یک وظیفه اقدام میکنم!!هند را دیدید یا نه؟!!با باتوم به جون اون کسایی افتاد که قرنطینه را رعایت نمیکردند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
به ناشناس ۲۰:۳۸
به هیچ عنوان نمیتوانید قصور خود را پنهان کنید!!دو حالت بیشتر ندارد یا اعلام خطر به مقام های مافوق خود کرده اید،ومقام مافوق شما موضوع راجدی نگرفته شما به عنوان متخصص باید مقام مافوق را توجیح میکردین و باز اگر جواب نمیداد استعفا میدادید.این مقام ها به هیچ کسی وفا نکرده است!!!
نه آمار شما خوبه پلکانی میگید ....
بله درست میفرمایند.اصولا دنیا داره اشتباه میکنه تست میگیره.چرا از ابتدا میفرمودن کیت برای تست نداریم.خب از همون ابتدا سیتی میگرفتن. وقتی بیماری کرونا تمام ریه فرد را فرا گرفت بعد با سیتی راحت توی نیم ساعت تشخیص داده میشه.البته یه پیشنهاد بهتر هم هست.بذارن بیمارا به مرحله زجر تنفسی برسن بعد دیگه سیتی هم نیاز نیست و به راحتی تشخیص داده میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
اما در دنیا صداقت تست 50 درصد است
افرادی ندارند و تست مثبت می نماید
افردای کرونا دارند و تست منفی می نماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
اگر نمونه گیری صحیح اجام بشه نتایج صحیح مثبت در تست تا 95 درصد هم صحیح است . اشکال در نحوه نمونه گیری است.
PCR از دقیقترین و حساسترین شیوه های تشخیصی است، چه کسی گفته حساسیت پایینی دارد
پاسخ ها
ناشناش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
پزشک های سهمیه ای ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
این حرف هم مثل اینه که گفتن مردم عادی به ماسک نیازی ندارند چون توانایی ارائه اون رو ندارن میگن جیزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
باید از اروپایی ها بپرسی که چرا همه کیت های ساخت چین را گذاشتن کنار!!چون که مقدار زیادی خطا داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
کیت های چینی رو کنار گذاشتن و کیت خودشون رو درست کردن
کلا اوت هستیم
همه ی دنیا یه چیز دیگه میگن و مسئول مملکت ما یه چیز دیگه. بنظرتون کی اینجا حرفش درسته ؟ آقا وقتی طرف ده پونزده روز آلوده بودن و صد نفر دیگه رو هم آلوده کرده تازه میخواین با سی تی اسکن تشخیص بدین؟ خب همونم زحمت نکشین دیگه. وقتی علائمش رو نشون داد دیگه سی تی رو واسه جواز دفنش میخواین ؟ از طرفی هم این مدل تعطیل کردن شما به هیچ دردی نمیخوره و نه تنها بیماری کنترل نمیشه بلکه ضرر اقتصادی هم میزنید. یا مملکت رو با زور چنان تعطیل کنید که گربه ها هم جرات نکنن توی خیابون راه برن و یا کلا همه چیز رو ازاد بزارید و کشور به کارش مشغول باشه و هی کی هم مُرد مُرد.
آقای دکتر
وقتی آمار شما در همه زمینه ها مثلا در میزان تورم در میزان بیکاری در بنزین در . . . هیچ وقت واقعی نبوده و نیست

چطور باید به آمار فوتی و مبتلایان کرونا که شما هر روز ارایه می دهید باور کنیم
انوقت شما با تحکم و بدون رعایت اصول مصاحبه و شاید با تمسخر می گویید (( حاضریم تریبون را ...در اختیارش بگذاریم))

بخدا بود و نبود شما سودی برای مردم ندارد
پروفسور در بسیاری از شهرستانها سی تی اسکن وجود ندارد وناچار هستند تا بیمار را به مراکز استانها راهنمایی کنند اما گرفتن آزمایش خون وارسال آن بمراتب راحت تر است
به ایشون بگید نیازی نیست که تریبون جهت ارائه امار به کسی بدن. ی مناظره با افراد متخصص این حوزه جهت مشخص شدن همه موارد بالا برگزار بشه کافیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
تریبون را دست مخالفانی که کشته ها را بیش ۱۰۰۰۰ اعلام می کنند بدهید تا معلوم شود چرت میگویند!؟
افزایش مصرف اب ربطی به دست شستن ندارد
مربوط به زیادی حمام رفتن است
ههه همینا بودن امریکارو مسخره میکردن که کیت کم داره حالا چون خودش کیت نداره کیتای وطنیم خطاش بالاس میگی سی تی اسکن کلا تا کسی رو قبله نشه نه تستی ازش میگیرن نه چیزی همون سی تیم دیگه نگیر چه کاریه وقتی نشد نفس بکشه تو ثانیه مشخصه کرونا بوده همه دنیا دارن دارن کاری میکنن سریع تست پنج دقیقه ای بگیرن تا سریع مشخص بشه این اخرین مرحله که دیگه کل ریه طرف درگیر شده تازه میخواد با سی تی بفهمه بعدم حاضرم شرط ببندم ایشون اصلا دکترم نیست بود دو کلام سواذ داشت و همه حرفاش با علم روز دنیا فرق نداشت بیسواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
همین بیسواد که گفتی درست بود
تمام دنیا میگن تنها راه تست زیاده و تشخیص بدون علامت هاست تا قرنطینه شون کنند بعد تو کشور ما تا طرف ریه اش تخریب دو طرفه نشه مشکوک به کرونا تشخیص داده نمیشه! یا واقعا نا آگاه تشریف داریم یا ...
باید روزانه حداقل صدهزار تست بکنیم تا بتونیم ناقلان بی علامت رو از سطح جامعه جمع کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
باید وضعمون این باشه.
با جان مردم بازی نکنین
برای بدن میتی که زیر این همه خاک دفن می شود، آهک ریختن جای سؤال دارد،آهک ریختن چه فرقی با سوزاندن جسد دارد؟
مریضهاتون را به بیمارستانها نسپارید
آمارها تماما ساختگی است...
مردم شما قضاوت کنین اینا یه ماهه هم از اول تو سیما میگفتم هم آوار رسانه ای که مردم درخانه بمونین وقتی حال کسی خیلی باشد تماس بگیره بیان دنبالش !
اخبار و واقعیت های کرونا را سانسور می کنند سپس ظلبکارانه می پرسند چرا مردم کرونا را جدی نمی گیرند.
شما "می خواهید" تا مردم کرونا را جدی نگیرند.
این بیانات سخنگوی وزارت بهداشت مصداق بارز ناآگاهی هست. چراکه اگر آگاه بودند می دانستند که PCR چیست و کجا به کار میاد. کی می خواهیم یاد بگیریم در مورد چیزهایی که نمی دانیم نظر ندیم و بگیم نمی دانم؟!
این همه خشم و عصبانیت از کجاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل