بازدید 6937
۱
دانستی‌های کرونایی؛

از «انتقال ویروس کرونا از طریق هوا » تا «آیا باید نگران انتقال کرونا از حیوانات خانگی باشیم؟»

در این بسته خبری هر روز چند نکته کرونایی را مرور خواهیم کرد و بعد به چند سوال مهم شما درباره این ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن پاسخ خواهیم داد؛ نکاتی مانند «انتقال ویروس کرونا از طریق هوا » و سوالاتی از قبیل «آیا باید نگران انتقال کرونا از حیوانات خانگی باشیم؟»
کد خبر: ۹۶۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 28 March 2020
همه‌مان درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اطلاعات جسته و گریخته زیادی داریم، اما از آنجایی که شیوع این ویروس عالم‌گیر شده و هنوز تلاش‌ها برای یافتن درمان و ساختن واکسن آن به نتیجه قابل اتکایی نرسیده، بهتر است که بیشتر در این باره بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.
از «ممنوعیت رژیم لاغری در زمان کرونا» تا «آیا ویروس کرونا از دستکش عبور می‌کند؟»
به گزارش «تابناک»، یکی از مهم‌ترین سوال‌های پیش روی بسیاری از مردم، انتقال ویروس کرونا از طریق هوا است. اینکه آیا ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می شود؟
 
یونسیان معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شده که از انتقال ویروس کرونا از طریق هوا در فضا‌های سر پوشیده خبر داده و برای اثبات ادعای خود به به مقاله علمی چاپ شده در یکی از مجلات خارجی استناد کرده با این مضمون که ممکن است این ویروس می‌تواند در معرض ذرات ریز معلق در هوا تا سه ساعت زنده بماند.

وی افزود: بر روی این خبر یک متن جعلی را به زبان انگلیسی به نقل قول از آقای تدروس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت قرار داده و ادعا کرده‌اند که همه افراد و در همه مکان‌ها باید از ماسک استفاده کنند. من تاکید می‌کنم که این خبر کذب محض است و به هیچ وجه صحت ندارد، اگر شما بر روی همان لینک کلیک کنید، خواهید دید که سازمان بهداشت جهانی توصیه‌های بسیاری را بر این مبنا داشته است که پزشکان، پرسنل درمان درگیر با بیماران کرونایی باید از ماسک‌های N. ۹۵ استفاده کنند و سایر پرسنل می‌توانند از ماسک‌های پزشکی جراحی استفاده کنند.

یونسیان افزود: افراد عادی نیازی به ماسک ندارند و استفاده از آن می‌تواند ضرر‌هایی نیز به همراه داشته باشد، تنها در فضای پرازدحام باید از ماسک استفاده شود که در این مساله هم توصیه ما عدم حضور در مناطق پرازدحام نیست. اولین ضرر استفاده از ماسک برای افراد عادی این است که به شما حس امنیت کاذب می‌دهد و من دیدم که افرادی با ماسک در حال پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در خیابان‌های تهران هستند که باید بگویم این ماسک هیچ ارزشی ندارد چراکه در آن جا الودگی وجود ندارد که از ماسک استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امنیت کاذب باعث می‌شود که شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون را فراموش کنیم. باید بر این مساله تاکید کنیم که تاثیر شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون از استفاده از الکل یا وایتکس هم بیشتر است. اگر دستتان در شرایطی به طور واضح آلوده نیست، می‌توانید از الکل هم برای ضدعفونی استفاده کنید و یا در مکان‌هایی دسترسی به آب و صابون برای شستشوی دستتان ندارید، می‌توانید از مواد ضدعفونی استفاده کنید، ولی این مساله در منزل ضرورتی ندارد.

شایان ذکر است کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با رد انتقال این ویروس از طریق هوا تاکید کرد موضوع انتقال ویروس کرونا از طریق هوا (به جز بخش‌های بستری مبتلایان و به طورخاص ICU) درست نیست و افراد عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارند بر این اساس استفاده از ماسک برای افراد دارای علامت و افرادی که از بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنند (گروه در معرض خطر) توصیه می‌شود و به طور کلی ماسک لزوما کمکی به پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ در جمعیت عادی نخواهد کرد.
از «ممنوعیت رژیم لاغری در زمان کرونا» تا «آیا ویروس کرونا از دستکش عبور می‌کند؟»
دستگیری عامل انتشار فراخوان واگذاری داروی کرونا
مهم‌ترین سوالات درباره نگهداری از کرونایی‌های ترخیص شده
منتقل‌کننده کرونا در سیزده بدر نباشید
توصیه تغذیه در نوروز کرونایی؛ در چه صورت آجیل بخوریم؟
کرونا به ماهیچه‌های قلب آسیب می‌رساند
از «ممنوعیت رژیم لاغری در زمان کرونا» تا «آیا ویروس کرونا از دستکش عبور می‌کند؟»
ضدعفونی‌های الکلی باعث اگزما می‌شود؟
 
یکی از عواملی که پوست را مستعد اگزما می‌کند خشکی آن است. بیشتر بخوانید

چرا نباید از خانه خارج شویم؟
 
در روز‌های شیوع ویروس کرونا خانه امن‌ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ است. بیشتر بخوانید

خودرو‌ها را چگونه گندزدایی کنیم؟
 
پاکسازی خودرو‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موثر است. بیشتر بخوانید
 
آیا باید نگران انتقال کرونا از حیوانات خانگی باشیم؟
 
برخی افراد در منزل خود حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند و با آن‌ها در تماس بسیار نزدیک هستند. بیشتر بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این ویروس به عمد توسط چین گسترش پیدا کرد تا سیاست مدارای سایر کشورها و دانشمندان بقیه دنیارو زمین گیر کنه تا خودش قدرت اول باشه
چرا تاحالا هیچ سیاست مداری چینی ویروس نگرفته؟
مرگ برچین مرگ برکمونیست
حالا ببینید کی گفتم من
کاریم ندارم توطئه وجود دادره یا نه اصلا بااین موضوع کاری ندارم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار