بازدید 6654

لوئیزیانا، کانون بعدی شیوع ویروس کرونا در آمریکا

مقامات ایالت لوئیزیانای آمریکا در تقلا برای دریافت کمک مالی از دولت فدرال جهت مقابله با شیوع ویروس همه گیر «کووید-۱۹»، از اِتمام دستگاههای تنفسی و تختهای بیمارستانی تا هفته آینده خبر دادند.
کد خبر: ۹۶۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷ 28 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از الجزیره، در شرایطی که شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید- ۱۹» در آمریکا روز جمعه از مرز یکصدهزار تن گذشت، ایالت لوئیزیانا به عنوان کانون جدید شیوع این بیماری در خاک آمریکا قلمداد می‌شود.

بنا بر گزارشها، مقامات ایالت لوئیزیانا از افزایش شمار بیماران بستری شده و کمبود تجهیزات، کارکنان و تختهای بیمارستانی خبر می‌دهند.

طبق اعلام سازمان بهداشت لوئیزیانا تاکنون نتیجه آزمایش کرونای بیش از ۲۳۰۰ تن در این ایالت مثبت اعلام شد و ۱۱۹ تن نیز جان باختند. از سوی دیگر، بیش از ۷۰۰ نفر در این ایالت جنوبی آمریکا در بیمارستان بستری شده که حدود ۳۰۰ نفر از آنها به دستگاه‌های تنفسی متصل هستند.

این ایالت به زودی با کمبود شدید این تجهیزات روبرو خواهد شد

یک مقام سابق سازمان بهداشت ایالت لوئیزیانا گفت که چنانچه تجهیزات پزشکی همچون دستگاه‌های تنفسی و تجهیزات محافظ هرچه سریع‌تر تأمین نشود، این ایالت به زودی با کمبود شدید این تجهیزات روبرو خواهد شد.

در همین ارتباط، «جان بل ادواردز» فرماندار لوئیزیانا با وضع تدابیری جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله دستور «در خانه ماندن» از شهروندان این ایالت خواست تا عبور و مرور خود را تنها به موارد ضروری همچون خرید از فروشگاه‌های مواد غذایی و یا ویزیت پزشک محدود نمایند.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با ملزم کردن شرکت جنرال موتورز به تولید دستگاه‌های تنفسی، از تولید بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه تنفسی ظرف ۱۰۰ روز آینده خبر داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر